Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Eros

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt waar!

Bericht door Eros » zo 27 jun 2010, 09:03

nancy imka schreef:Vandaag zijn onze toppertjes weer eens naar de hoefsmid geweest.
Eros mag woensdag weer. Hij had links voor en links achter een grote scheur in zijn hoef van het droge weer.... Voor is het afgescheurd, gelukkig net niet in het leven. Achter scheurd hij alleen maar dieper :n

Hebben jullie nog gouden tips tegen het uitdrogen?
Ik spuit zijn hoeven elke dag nat, zorg dat er een modder plas bij zijn water bak ligt.... Insmeren met vet hoor ik allerlei verhalen over dat het wel of niet goed is...
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 27 jun 2010, 09:50

Vet sluit idd af voor vocht dus dat zou ik niet doen! Mijn hoefsmid adviseerd een kilo uien(fijn snijden) een kilo suiker en een liter water bij elkaar doen even flink laten rotten ( :r ) en dat iedere dag op de hoeven smeren. Schijnt een oud middel te zijn... Bij Imka twijfel ik om het toch maar weer te gaan doen want met niks doen gaat het ook niet vooruit. Imka vond het heerlijk uiteraard krijgt ze het niet maar het liefst zou ze het opeten. Ik noemde haar na de "behandeling" ook altijd onze frikandel speciaal haha.
Emy heeft gelukkig super goeie hoefjes *o/* Daar ben ik wel heel blij mee! Imka is altijd slecht geweest helaas....

Het is niet te harde buiten (ten minste denk ik) arme paardjes buiten in die zon. Ze kunnen natuurlijk wel n de schaduw maar ja daar is geen gras 8)7
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 27 jun 2010, 12:28

Laatst is hier zo'n middel genoemd dat je erop kunt smeren.

Ik geloof dat ik dit middel gebruik, maar ik moet het nog eens nakijken op de pot.
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... m/583/1/1/

Ik weet niet of het ook daadwerkelijk effect heeft. Ik ben het nu regelmatig aan het smeren op de hoeven van Minouk en bij de volgende keer kan de hoefsmid zeggen of het ook daadwerkelijk beter is dan normaal.
Maar moet zeggen dat ik nog geen last gehad heb van scheurtjes in de hoef e.d. Dus misschien het proberen waard!
Yada

Bericht door Yada » zo 27 jun 2010, 15:46

De smid is vorige week bij mij geweest en met Elmo gaat dat eigenlijk altijd goed, hij heeft ook iets verteld over wat je erop kan smeren maar ik moet even wachten op mijn man die weet wat het precies is dus jullie horen het later nog van mij
Angst duurt maar even,spijt je hele leven!!

Katinka wat ben je toch een muts!!

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 27 jun 2010, 19:58

Je kunt de hoeven ook goed nat maken en dan vet erop doen. Dan kan het vocht er niet zo snel weer uit, het werkt twee kanten op, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 28 jun 2010, 09:02

Ik mag van mijn smid dus echt geen vet op de hoefjes smeren omdat het slecht schijnt te zijn. En ik heb meerdere smeden gehad en die waren er allemaal niet voor...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 28 jun 2010, 09:08

Ik denk dat als je vet smeert, je niet de hele hoef moet doen. Ik deed bij Roon de onderste rand van de hoef wel. Dan bleef die wat zachter en scheurde het niet zo snel. De onderkant van de hoef en bij de kroonrand vette ik niet in. Zo kon er toch vocht in, er bleef de onderste rand ook soepel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » ma 28 jun 2010, 10:49

Ik gebruik Rainmaker van de paardendrogist
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Elvis

Bericht door Elvis » ma 28 jun 2010, 17:29

Ik gebruik helemaal niks....Heb het idee dat je het met al die smeersels toch niet tegen gaat.En heb toch al wat ervaring met verschillende paardjes.

Vandaag bij Daphne en Yvonne geweest.Wat een grote bink is Ewald toch al...Heerlijk paard lekker relaxd en alles op ze tijd.
Pittige Eachann is altijd in voor een spelletje.En wat lijken Elvis en Eachann totaal niet meer op elkaar,enigste wat ze gemeen hebben is een dikke buik :+
Eachann is kwa karakter precies Elvis,Elvis is misschien iets toegevelijker,Eachann is wat meer het baasje.Verder was het een super gezellige middag.We waren helemaal de tijd vergeten en plots was het al 6 uur,tijd om naar huis te gaan.
Maar volgende week hebben we genoeg tijd weer om te beppen in de auto naar esther toe.
Heb er zin in meiden!! +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 29 jun 2010, 10:39

Dat klinkt als een gezellig middag!
Ik ben ook fan van Ewald hoor :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
vonnie21

Bericht door vonnie21 » di 29 jun 2010, 10:54

Het was gisteren zeker een super geslaagde middag :)) het was echt erg gezellig meiden moeten we echt vaker doen!!
hihihi grappig dat iedereen zo gek is op ewald....nou ik zal me eachanntje wel eens even helpen :) de kanjer!!!!!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 29 jun 2010, 11:46

Ik ben ook meer Ewald fan! Wat een bonk van een paard! Ik moet zeggen dat ik donkere paardjes ook mooier vind dus dat heeft Ewald natuurlijk ook al mee. Eachann is ook leuk hoor maar een heel ander type. Ik vond het ook zeker weten een hele geslaagde dag gister. En dat moeten we zeker weten nog eens over doen! Je moet ook snel maar eens bij ons komen kijken bij onze toppertjes
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 29 jun 2010, 18:27

Het was super gezellig gister Nancy en Desire, snel weer even overdoen bij Esther's mama-meeting.
Sterre gaat trouwens ook mee, als jullie dat gezellig vinden, hihi.

Het vlijt me wel dat jullie Ewald zo leuk vinden.

Yvonne is vandaag jarig, ze is 24 geworden, gefeliciteerd!! Ze heeft allemaal leuke dingetjes gekregen voor Mysterie C, ze moet gauw maar eens een topic plaatsen :D .
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 29 jun 2010, 18:49

Ik breek hier niet snel in maar nu lees ik iets waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar ben. Wie of wat is Mysterie C?
Yvonne, gefeliciteerd met je verjaardag.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 29 jun 2010, 21:22

Ja, we willen nu wel een foto's zien van Mysterie C, duurt nu al veel te lang!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
vonnie21

Bericht door vonnie21 » di 29 jun 2010, 21:28

hihihihi meiden ;) morgen wordt er een topic geplaatst over mysterie C hihihi nog even wachten!!!
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » wo 30 jun 2010, 07:16

Maandag had Jack n afspraakje met de DA...en t was slecht nieuws ;( .
Ze zat er zelf ook mee in dat ze steeds slecht nieuws moet komen brengen...

Qua positieve puntjes : zijn pezen doen t eigenlijk goed en daar voelde ze nog weinig van. Bedoeling was om te scannen maar hier wilde ze liever mee wachten omdat we midden in t genezingsproces zitten en we dan n vertekend beeld zouden krijgen.

Ook heb ik voor hem een vriendje geregeld :) : mijn stalgenaar heeft een ouder A ponytje die, naar zijn zeggen, zeer sociaal is. Die mocht wel bij Jack. Behalve op woensdag & zaterdag omdat ze dan meeloopt in de ponylesjes op stal.

Ook stond hij volgens mijn DA zeer mooi in conditie nu: perfect op gewicht, goed qua bespiering, ...uiteraard nog te klein.

MAAR dan... de bevangenheid is terug.
Ik zag vorige week al dat hij linksvoor ongemakkelijk liep. Niet dat hij ging manken maar dat hij gewoon zo af en toe eens onregelmatig , struikelen. Ze voelde meteen dat de hoefjes vooraan warm stonden, pulsatie aanwezig was. Toen ze met de tang ging voelen was hij links ook veel gevoeliger.
Ik moest dan door de gang wandelen en lopen en korte draaien maken. Op links wilde hij niet eens meer draaien.
Dus nu mag hij nog maar de helft van zijn voer. Ze wilde niet alles afnemen omdat hij eindelijk lichamelijk was waar hij moest zijn. Opnieuw dagelijks meermaals koelen. En ook maar halve dagen op de weide maar dat is niet te doen omdat ik op mn werk zit dus voorlopig gaat hij om 8h erop en rond 15h30 eraf samen met zn vriendje.
Mestonderzoek is gedaan en resultaten weet ik ook een van deze.
Biotine ga ik moeten beginnen bijvoeren voor de kwaliteit van zijn voetjes.

Als de bevangenheid erger word moetk terug zoals in de winter : volledige boxrust, geen voer,...
Blijkbaar houd t dus nooit op. Stalgenoten polsten na DA bezoek maandag al heel voorzichtig om m niet gewoon weg te doen en iets nieuws, gezonds te kopen omdat dit n straatje zonder eind is...t lijkt wel echt n vicieuze cirkel op deze manier natuurlijk ;(
leoensuzanne

Re: Nog 1 of al 2 jaar...onze E'tjes zijn de leukste, echt w

Bericht door leoensuzanne » wo 30 jun 2010, 12:27

Oh jee, het zit niet mee met Jack!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » wo 30 jun 2010, 12:58

Sterkte met Jack!

Ik weet het, gelezen op je hyves Yvonne, gefeli!!!

Ekdal bleef rondjes draaien bij zijn waterfeest, wel bleef hij met 4 benen op de grond. Gisterenmet de spons wilde hij aan de hand rollen. Die grap doe ie vaker mag hij niet straks doet ie het altijd!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 30 jun 2010, 16:14

He jakkes weer een slecht bericht van Jack.Tja ik zou me nu toch ook wel af gaan vragen wat je hier verder mee moet gaan doen.Die kleine stapjes vooruit staan niet echt tegenover de sprongen achteruit.En wat gaat de toekomst brengen voor jullie beide?
Klinkt mischien hard maar ik zou er wel een beetje klaar mee zijn.Heb zelf een ziek paard gehad met een gebed zonder end en ik zou het zelf geen tweede keer meer zo lang door laten gaan.Maar dat is ieder zijn keuze...

Eindelijk kunnen we het over mister C hebben haha...Het is een leuke aanvulling voor bij het clubje hoor Yvonne en Daphne!

Vandaag Elvis zijn pootjes gewassen.Hij heeft onwijze jeuk in ze koten.Het is niet open,hij heeft geen mok je ziet er niets aan maar hij staat constant te trappen en te jeuken.Heel vreemd....Misschien iets wat in het land staat wat jeuk veroorzaakt.
Daarna even gewandeld met ze tweetjes.Ging super braaf,vrachtwagen,tractor als hij het maar aan mag zien komen blijft hij braaf bij je.Maar bootjes in het water blijft hij aparte dingen vinden haha..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Plaats reactie