Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 10:38

...nou, en anders ik wel..pff..er zijn nog een paar leerlingen die wat moeten inleveren..ben benieuwd wanneer dat gaat komen..deadline is morgen..
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 10:54

ja je hebt er altijd bij die op het laatste moment iets in komen leveren ......... zei zij die het inschrijfformulier voor de keuring in Dordt nog niet op de post heeft gedaan O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 11:17

Ik heb me ook nog niet opgegeven voor Hardenberg hoor..wacht op het boekje...
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 11:26

nou ik was door de verhuizing het voorjaarsboekje kwijt, dus ik zat op het zomerboekje te wachten. Alleen moet je je voor Dordrecht dus voor 1 juli opgeven en het begint dus aardig richting 1 juli te gaan. Gisteren maar eens in de kelder in de dozen "we staan hier nog steeds te wachten" gekeken en ja hoor daar lag het boekje.
Gelijk ingevuld en vanmorgen meegenomen, zodat ik 'm op de bus kon doen. Kwamen we daarstraks thuis lag die mooie enveloppe nog steeds mooi te zijn in het vakje van mijn auto 8)7
Maarja straks naar de paarden, dan gaan we gewoon in de herkansing :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 11:27

Haha ja, dat soort dingen ken ik...wanneer komt dat zomerboekje ongeveer..weet je dat?
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 11:29

ik kreeg een mail van dhr. Van Bon (ik had hem gevraagd of ik me ook per mail op kon geven) en daar stond in:

Hallo,
Nieuwe kwartaalblad komt er binnenkort aan.
Met vriendelijke groeten
M van Bon

Dus ik heb geen idee :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 11:37

Haha, typisch..maar wel fijn dat ie er binnenkort aan komt!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 23 jun 2010, 17:48

Ben benieuwd hoe het met de les van Annalynn gaat!
Whahaha Claudia, envelop nu wel op de post gedaan?
Ik was ook altijd zo'n late met stukken inleveren, had er een hekel aan Kristel.

Vandaag Bjørn zijn staart maar eens gewassen en een stukje afgeknipt. Hij had een hele mooie lange staart maar helaas vondt ik gister met mesten staartharen op zijn lig plaats. Staart dus te lang, vandaag 5 cm afgeknipt. Voel me er zelfs schuldig over, maar dit is beter als zo'n iel dun staartje. Staart hangt nu denk 15cm van de grond. Zo gezellig naar mijn oude stal in Duitsland, lekker bijkletsen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 18:18

@Anouska: dat heb ik bij Exel ook vaker moeten doen, die ging er dan op staan als hij gelegen had

En ja de enveloppe is op de bus *o/*

Ik heb vanmiddag een heerlijk ritje gemaakt met iemand van bokt, die bij mij in de buurt staat, was echt hartstikke gezellig, alleen Vera was een beetje druk. Zij heeft een KWPN-er en op een gegeven moment gingen we even vol gas over het ruiterpad in het park, Vera bleeft dat paard echt goed bij, ik moest wel lachen, want Sharona was bang dat wij hun niet bij konden houden :D Gelijk maar een bewezen dat fjorden absoluut geen boeren knollen zijn die niet vooruit te branden zijn

Bailey

Bericht door Bailey » wo 23 jun 2010, 18:54

Haha Claudia, heel goed dat het gelukt is! Mailtje van dhr. van Bon moest ik wel even om lachen hoor :=
Met het gaspedaal van Vera zit het zo te horen wel goed.

Annalynn, Wat super van Brass dat ze zo braaf was na die dagen stilstaan! Echt top hoor, hoe was Oerol? Heb je lekker genoten?

En Kristel, al alles binnen? Vast nog niet, het is nog geen 12 uur tenslotte dus ze hebben nog een paar uur :+

Gezellig Anouska, even bijkletsen op je oude stal! Je 'staartverhaal' ken ik hoor, ik voel me ook schuldig als ik die van Bailey bijpunt, maar ze worden er echt mooier door!

Ik zag gister zo'n leuk fjordenfilmpje, maar misschien kent iedereen 'm al hoor:
http://www.youtube.com/watch?v=Uq8SclPMeic
Heeft me weer geinspireerd om vandaag een rij balken met pionnen neer te leggen waar Bailey over kon slalommen en figuren rijden met balken ertussen.
Hij deed het harstikke netjes.
Balken en pionnen vond hij zo leuk dat hij niet eens heeft lopen miepen dat we niet gegaloppeerd hebben vandaag, en dat was precies de bedoeling :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 19:07

Ja dat gaspedaal is prima in orde hoor, het is net een dieseltje die blijft gewoon doorgaan. Terug vanuit het park naar de manege waar Sharona staat liep Vera nog helemaal fris en vrolijk te dribbelen en moest ik haar continue bij me houden. Terwijl Shivago het had gehad, die was hartstikke moe. En toen moesten wij nog van de manege naar de wei, ik heb haar continue bij me moeten houden, want uitstappen? Nee joh, laten we lekker gaan draven baasje 8)7 En dan ben je dus al 3 uur onderweg he? Ik heb weleens aan endurance zitten denken met Vera, maar ik vrees dat ik dan zelf eerst aan mijn conditie moet gaan werken

Wat een gaaf filmpje zeg, achteruit tussen die pionnen door en zo zijwaarts over die balk, echt waanzinnig mooi om te zien +:)+

Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 24 jun 2010, 05:33

hai allemaal, ik meld mij ook maar weer eens! Drukte hier...!

Het klinkt hier herkenbaar, ook ik ben mijn boekje kwijt |o O:) ... Dus maar wachten op het zomernummer voor opgave.

Filmpje ziet er indd gaaf uit, mooi die aanleuning +:)+ Ik ben verder niet echt van het western, heb er weinig mee. Wel leuk dat de B'tjes zo veelzijdig zijn! :D

Ik heb vrijdag mijn eerste wedstrijd sinds 9 april. Spannend!
Gisteren ging het rijden alleen echt slecht. Soms is die bolle van mij echt net een arabier in een fjordenpakje!! 8)7
Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden vrijdag...

Hoe was Oerol Annalynn? Ik zeg elk jaar dat ik volgend jaar ook eens heen ga. Is er alleen nog nooit van gekomen :P
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 24 jun 2010, 05:45

Bjorn ziet er dus weer netjes uit, ik heb laatst ook met pijn in mijn hart een stukje van Brass haar staart geknipt, die was ook echt té lang.

Sterre wat een leuk filmpje, kan me voorstellen dat dit inspireert maar zoveer zijn wij dan nog weer niet.

Heel typisch mailtje van van Bon. Gaan er nog meer mensen dan Kristel en Claudia met hun Btje naar de keuring?

Les was leuk, ik had Centered Riding les van Linda van der Horst ( http://www.lindavdhorst.nl/ )
Eerst aan de hand gewerkt, wat ik natuurlijk doodspannen vond want bij een verhaal als dat van Brass zit ik er liever op. Maar goed het ging, eerst liep Linda zelf met haar en gelukkig had die goed door wanneer ze moest stoppen. Dus behalve angstige blikken vertoonde Brass geen vlucht gedrag.
Ze moest zo lopen dat je naast haar kon lopen op haar schouder hoogte, Brass vind het wel heel fijn om dicht naast je te lopen haar neus op mijn schouder hoogte. Op een gegeven moment ging dat echt heel fijn. Daarna ik haar overgenomen (bibber) Linda vroeg me wat er mis kon gaan, de bak was zo veilig, ze kon nergens heen. Nou dat is ook niet waar ik me druk om maak, het is meer krijg ik haar ooit weer te pakken? Maar het ging goed!

Daarna er op. Eerst aan de houding van de ruiter werken, Linda had al via de mail gezegd dat er qua zit bij mij niet zo veel te doen zou zijn (ik ken Linda van de endurance) en haar idee werd bevestigd. Heb haar wat foto's laten maken zodat ik het zelf kon zien. Moet vooral zorgen niet mijn knieeen te spannen als ik tempo terug neem. Ik had haar zelf aangegeven dat ik mijn onderbenen nog wel eens wat wil afsteken als ik terug ga in tempo.
Alles gaat vanuit balans etc. Moest veel vierkantjes stappen en dan Brass netjes de bocht om, viel me reuze mee toen ik dingen goed deed viel Brass niet naar binnen en stapte echt heel goed! Halthouden ging super, geconcentreerd, rustig en vierkant. Wow!
Volgens mij was het bij mij vooral bewustwording van wat ik deed en zat er al heel veel goed *bloos * en ze vond dat ik de dingen erg snel oppikte en ze zelf kon voelen en uitvoeren. Brass vond ze een erg soepele, gewillig pony. Nou mooie complimenten aan onze kant dus!

Over 2 weken weer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 07:14

@Marleen: die van jou zit dus gewoon lekker in de pubertijd en is je aan het uitproberen 8)7

@Annalynn: wat fijn dat het zo goed ging, Brass is toch maar een toppertje +:)+

kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 jun 2010, 07:55

Annalynn, dat klinkt echt super! Fijn als er zoveel dingen worden bevestigd voor je zelf en op dat compliment kun je mooi even teren als het weer wat minder gaat!

Marleen, je leeft nog! ;) Succes vrijdag..komt vast goed! En Timors zijn toch vaak wat heet af en toe? Timor zelf lijkt ook net een arabofjord man..;)

Ik ga heb filmpje zo even kijken!

Ik had gisterenavond schoolfeest...hilarisch! Ik was ook verkleed..jawel! Ik ga zometeen al rijden voor het te heet is..even oefenen in de bak..ga liever het bos in haha maar dan doe ik niks aan mijn huiswerk en ik heb zaterdag les..en het zal nu wel stikken van de steekvliegen..bah bah!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 jun 2010, 08:02

Kijk net het filmpje en zie dat het Laja met Rascal is..zij leste ook altijd bij mijn instructrice!! Vond het zo leuk toen ik daar een paar maanden geleden achter kwam! Rascal is alleen totaaaaaal anders dan Beer..Rascal heeft echt een ponydrafje en galop en Beer heeft veel meer paardenpassen dus ziet het er bij ons ook zo anders uit. Hoorde dat Laja nu even niks meer doet want ze is zwanger.
Heb ze ook wel eens in het echt gezien (januari)..zo leuk! Toen begon mijn western hart wat sneller te kloppen.. ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 24 jun 2010, 09:59

Die Vera, whahahaha, gek beest. Kom Claudia, werk je ook lekker aan je eigen conditie en gewoon endurance gaan doen!

Succes vrijdag Marleen! Komt vast goed.

Leuk dat centered riding Annalynn, erg interesant ook. Ik ga ook met Bjørn naar de keuring dit jaar, Vorden is lekker dichtbij.

Hoe was je verkleed Kristel? Hier ook veel ongedierte, haat die beesten, bah!

Leuk filmpje Sterre!

Ik ga nu ff eten (ivm dieet wat ik volg voor onderzoek van morgen) en daarna naar Bjørn. Ga alleen ff mesten is zo warm nu al. En moet weer optijd thuis zijn voor de laxeerdrank enzo. Ben zo bang voor morgen!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 10:10

@kristel: zijn er geen foto's van je gemaakt toevallig? O:)
@Anouska: ik zal morgen heel hard voor je duimen en die endurance komt misschien ooit nog eens als ik zelf met een trailer op pad kan, nou ben ik elke keer afhankelijk van anderen

Ik zou vanmorgen met Exel gaan rijden, maar gisteravond ben ik me daar toch een partij beroerd geworden, het begon gistermorgen met een lichte verkoudheid, maar sinds gisteravond doen al mijn spieren pijn, ik heb pijn in mijn keel, me neus loopt leeg en volgens mij heb ik nog verhoging ook, dus heb het rijden maar even uitgesteld :?

kristelhans

Bericht door kristelhans » do 24 jun 2010, 11:25

Haha ja ik heb wel foto's! Maar daar staan collega's op..vind ik niet zo netjes om die op internet te zetten..als er een paar in omloop zijn van de schoolsite dan plaats ik wel even een link.. ;)

Anouska, sterkte en succes! Wat voor laxeertroepjes heb je? Ik heb ook zo'n traject gehad..bleeh..geen endoscopie want mijn dieet sloeg voldoende aan..daar houd ik me dan maar aan nu.. Weet dus wel een beetje wat je doormaakt! Knuffel!
Elvina

Bericht door Elvina » do 24 jun 2010, 19:17

Heel veel sterkte Anouska!! En zonde is dat altijd als je de staart moet knippen, vind ik ook altijd. Maja die lomperd van mij trekt anders ook alle haren eruit en ze heeft al niet veel :P

Succes met je wedstrijd Marleen! Komt goed, Benthe is altijd braaf en loopt super!

Leuk dat het zo goed ging Annalynn!

Ik wil mijn bolletje achter het behang plakken! Had gister les en ze was weer zooo stout! Dan wil ze rechtsom niet buigen (was tijdje terug linksom dus het wisseld wel!) en dan gaat ze onder me uit rennen. Echt niet te houden en zoo sterk! En ze weet het hoe ze dat tegen me kan gebruiken.. We moesten dat er maar snel uit zien te krijgen zei instructrice want tot hun 6e kun je dat nog afleren.. Dus ben echt bang dat ik d'r verpest heb met rijden..
Vandaag toch maar weer even gereden en ging gelukkig weer een stuk beter! :) En braaf is braaf dus daarna meteen gestopt met rijden :D

Ze heeft trouwens een mooie nieuwe vliegendeken van Bucas. Na 1 nachtje was al niet meer te zien dat t een nieuwe was :P

Wil misschien meedoen met de keuring in Dordrecht (wanneer is die eigenlijk :P ) Weet echt niet hoe zoiets gaat.. Zou dus niet weten hoe ik haar voor moet brengen enzo. Hoop dat ik iemand kan vinden die het wil doen dan :P
Plaats reactie