Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Ziggy » zo 20 jun 2010, 21:22

Tessa gefeliciteerd met je winstpunten *o/*

Sterre geniet maar lekker van je ventje hoor en dat buiten rijden komt ook nog wel goed

Ik heb vanmorgen een aanvaring met Exel gehad :( We moesten op verjaardagvisite, dus eerst even naar de paarden. Nou Vera liet zich zo pakken, dus ze kreeg wat lekkers van mijn vriend. Exel had allang gehad en we stonden op het punt om weg te gaan, draait meneer zich met zijn kont naar me toe en maakt een schijnbeweging mijn kant op, echt zo'n trapje mijn richting uit, maar niet echt gericht. Zo die heeft even een klap op z'n kont gehad, toen heb ik me groot gemaakt en ben even van voren op hem in gelopen, dat pik ik dus niet he zo'n "dreigement" -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 20 jun 2010, 21:47

Oh Claudia, WAT een stoute Exel! Is Vera braaf, krijg je het met Exel te verduren, je bent er maar mooi klaar mee. Heel terecht dat je het niet pikte zeg!

Bailey is trouwens vandaag voor het eerst in galop naar me toe komen rennen toen ik kwam. Hij nam de hele kudde mee achter zich aan, het was een heel spektakel! Meestal komt 'ie wel, maar heel traag stappend. Dat galopje mag 'ie vaker doen zeg.

Vanaf donderdag heb ik er weer een 'vakantiepaard' bij, baasje gaat 1,5 week lekker weg en ik heb weer eventjes twee paarden om mee te tutten. Paardje is een heel sjieke KWPN-er, echt een typisch damespaardje. Echt een heel lief dier. Ik ga lekker 1,5 week met haar grondwerken, longeren en tutten :)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 20 jun 2010, 21:52

ja en Mieke kan niet komen, dus ik zal zelf even aan de gang moeten met wat grondwerk, maar dat komt wel goed hoor, Exel is ook vrij snel weer onder de indruk als je die even laat weten wie de baas is :D

Leuk joh nog een paardje erbij om te doen en ik kan me voorstellen dat je helemaal happy was toen hij aan kwam galopperen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 21 jun 2010, 08:27

Jeeh, ik ben weer terug van Bootcamp met Beer..het was heerlijk en hij was zoooo braaf! Lees straks even bij en ga vanavond foto's uploaden..nu cijfervergadering (pauze).
Anouska

Bericht door Anouska » ma 21 jun 2010, 08:29

Whahaha, heb inderdaad nog wel gewoon te eten gehad na de blauwe keuken, hihi.

Gefeliciteerd met je wp Tessa, super!

Leuk voor 1,5 week een paardje erbij Sterre. Ik werk ook liever in de bak als in het bos hoor!

Jammer dat Mieke niet kon Claudia.

Dit is een link naar het super gave hoofdstel http://www.os-sattlerei.de/trensen/muenchen.php
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 21 jun 2010, 12:04

kom maar op met die foto's hoor Kristel :D

Mooi hoofdstel Anouska +:)+ En het gaat weer niet goed met Mieke helaas, dus dan is de reis van 't Harde naar Zwijndrecht gewoon te zwaar voor haar ;(

Zibby_Bella

Bericht door Zibby_Bella » ma 21 jun 2010, 12:12

Tessa,gefeliciteerd met je winstpunten. Wat een verschil eigenlijk, jij rijdt al wedstrijden terwijl wij Bella nog maar net onder het zadel hebben!
In de bak rijden is voor mij en Zibby op dit moment de enige optie, omdat meneer er nog niet zo goed tegen kan om alleen op pad te gaan met mij.
Verder issie wel braaf met andere paarden erbij. Vandaar dat ik hem eerst wil leren om uitsluitend op mij te vertrouwen ipv zelf te denken, haha
Bella heeft zelfs nog nooit de bak gezien, we rijden in de bak van de buren, en ik moet nog even met haar oefenen omdaarheen te wandelen.
Maar goed, eerst mar grondwerk blijven doen bij mij in de paddock er mag voorlopig toch nog geen zadel op vanwege haar schouderwond.

@Kristel: Heb jij het zo zwaar gehad of alleen Beer??? :D Was het leuk met Viv?
Bailey

Bericht door Bailey » ma 21 jun 2010, 19:06

Gezellig dat je weer terug bent Kristel, aan de foto's te zien was het zeer geslaagd! Wat is Beer braaf zeg, zo in een vreemde omgeving!

Pauline, het verschil tussen de B-tjes onderling is inderdaad best groot he. Ik vind dat juist wel heel leuk, net als dat ik het zo tof vind dat er zoveel verschil zit in wat we met de paardjes doen: western, dressuur, endurance... zo veelzijdig!

Als we behang gehad zouden hebben op stal, had ik Bailey er vandaag zo achter geplakt zeg ;)
Ik ben echt heel erg blij dat ik zo'n slim en meedenkend paard heb dat alles zo verschrikkelijk snel oppakt hoor, maar vandaag moest ik hem continue overtuigen dat ik toch echt degene ben die bepaald wanneer we wat doen en hoe lang.
Vandaag was hij toch echt van mening dat we aanspringen in galop gingen oefenen, dat voltes het mooiste waren op de plekken die hij aangaf en dat alles in draf wel overgeslagen mocht worden.
Niet dus, tikje teveel initiatief van zijn kant.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 21 jun 2010, 19:41

Hoi meiden, ben weer terug! Heb een TOP weekend gehad..heb een verslag in PP geschreven...nou ja, Beer dan.. ;) Hier een voorproefje!

Afbeelding

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » ma 21 jun 2010, 20:47

Leuk fjorden die voor het vrouwtje denken he Sterre?

Zal morgen even je foto's bekijken Kristel, trek het nu ff niet.

|( Vandaag rot dag gehad! CWI geweest, weer gesprek gehad met psych en de rest was kwalitatief uiterst teleurstellend vandaag. Kreeg van een kennis te horen dat mijn oude pony overleden is voor een tijdje terug. Wat doet dat pijn om te horen, BAH! Zit vanaf vanmiddag al te janken, wil maar niet stoppen. Zie er ook niet uit nu. Moet wel toegeven dat ze op leeftijd was! Wil er ook ff niet aan denken, de leuke dingen die we gedaan hebben, het doet allemaal zo'n pijn! Zover ik weet is ze een natuurlijke dood gestorven op 34 jarige leeftijd.
Dag Sampa, lekker wijf, ik zal je missen! |(
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » di 22 jun 2010, 06:36

Wat vervelend allemaal Anouska! Sterkte ermee..

Haha Sterre, leuk is dat he sals ze zelf mee gaan denken! Heb het met Beauty ook, heb het aanspringen in galop vorige week geoefend. Elke keer als ik nu een volte rij springt ze uit zichzelf al aan. Ook in m'n proef dus. Grr..

Foto's zijn echt leuk geworden Kristel!

Dst verschil tussen de B tjes is wel leuk ja. Soms ook wel frustrerend als andere B-tjes het super doen en al hoog in de dressuur lopen en ik die van mij de bak niet normaal rond krijg :P
En alleen op pad lukt ook niet, kom ik in galop terug..
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 22 jun 2010, 07:53

@Pauline: je moet nooit vergelijken joh, de 1 pakt iets sneller op dan de ander en het ligt ook aan de tijd ie je erin steekt. Gewoon lekker doen met Bella wat jij wilt en op je eigen tempo

@Sterre: hebben Bailey en Exel contact gehad? Exel was verleden week ook niet te rijden, drammen, drammen en nog eens drammen _-:(

@Kristel: ik heb je topic gelezen, volgens mij is het heel erg gezellig geweest

@Anouska: sterkte met dit verlies :(:)

@Tessa: zoals ik tegen Pauline ook al zeg, spiegel jezelf niet aan een ander, want ieder paard en ieder baasje heeft zijn/haar eigen tempo

Bailey

Bericht door Bailey » di 22 jun 2010, 18:56

Oh, wat naar Anouska... heel veel sterkte :(:)

Ben het helemaal met Claudia eens hoor, Tessa en Pauline. Niet op een 'negatieve' manier jezelf en je paardje aan anderen proberen te spiegelen! Ik vind het juist leuk om al die verschillen te zien, had er nog niet eens over gedacht dat je ook anders, minder leuk op zou kunnen vatten 8-)
Lekker alles doen op het tempo waar jij en het paardje zich prettig bij voelen en vooral genieten en niet willen overhaasten.
Ze zijn pas vijf joh, als het goed is hebben we nog minstens 20 jaar om ze dingen bij te leren ;)

Ik weet het niet Claudia, misschien hebben Exel en Bailey inderdaadj stiekem wel een onderonsje gehad, hihi ;) Vandaag was Bailey weer braaf, Exel ook?

Bailey en ik hebben vandaag heerlijk gewandeld door het bos, daarna nog wat zonder zadel gereden in de bak en clickertraining gedaan. Het wandelen vond hij wel tof, hij is wel heel dapper als hij achter mij kan kruipen als het spannend wordt, hihi.
Meneer kan ook weer een nieuwe truuk: targetting. Als ik 'target' zeg, raakt hij met z'n bovenlip m'n handpalm aan. Ook als ik die heel hoog houd of achter m'n rug heb (dan loopt hij om me heen ernaartoe). Is weer handig voor stretch oefeningen en een basis voor andere truukjes. Maar het allermooiste vind ik dat Bailey zelf echt mega trots op zichzelf is als hij een nieuwe truuk goed uitvoert, hij lijkt dan 10 centimeter te groeien :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 22 jun 2010, 19:07

die twee staan volgens mij echt met elkaar in verbinding, want Exel was ook heel braaf, wij zijn ook een stukje gaan wandelen.
Jos liep naast Exel en ik ben zonder zadel op Vera geklommen, want daar is niet mee te wandelen, die is dan echt heel vervelend. Maar Exel was dus super braaf :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 23 jun 2010, 07:59

Heel wat gepraat toen ik op Oerol was.
Sorry niet alles bij gelezen, ga vanaf nu mijn best weer doen :D

Oerol was leuk, koud, winderig en nat maar ook wel gezellig hoor!

B wellicht is die toch wel van Braaf...
Gisteren na 6 dagen niet rijden Brass weer uit de wei geplukt, op gezadeld en naar voor gewandeld, niet één keer gestopt gewoon braaf mee gelopen. Op de parkeerplaats opgestegen en het bos in. Voor een pup die nog geen 5 maand onder het zadel is toch wel heel braaf! In het bos liep ze heerlijk, ze lijkt wat rechter en haar hoofd begint wat meer te zakken. Blij met Brass!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 23 jun 2010, 08:00

Ohja en vanavond voor het eerst les!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 09:37

Super Annalynn, dat Brass zo braaf was..veel plezier met je les! Kunnen we zaterdag nog langs Ilonk en Brass? Of is dat heel erg uit de richting?

Wat goed dat Bailey dat targetten al zo snel snapt! Beer niet..ik heb vrijheidsdressuur ook maar opgegeven want hij is zoooo geobsedeerd door voer..hij wordt er nog net niet agressief van..wel super opdringerig.. Probeer het over een tijdje nog wel eens..zonder voer en met JAAAAA en klop klop klop op zijn hals is hij ook wel te paaien denk ik..;)

Ik heb net herkansingstoetsen afgenomen en nagekeken, alle leerlingen van het groepje een voldoende! Hebben we dat ook weer gehad...gelukkig!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 23 jun 2010, 09:51

Het ligt behoorlijk uit de buurt, het is 25 km vanaf mijn wei. Misschien zouden we nog wel een D-tour kunnen doen opweg naar Rutger en Greetje? We moeten toch met twee auto's omdat jullie terug gaan naar het Oosten en wij naar Utrecht. De mannen direct die kant op en wij nog even langs Ilonk en Brass?
Of kom gewoon nog een andere keer, als het goed is heb ik over 2 weken een extra (passend) zadel en kan ik met beide dames op stap. Kan jij op Ilonk en ik op Brass.

Leuk dat targetten! Heb ik met Brass ook gedaan om haar de clicker te leren. Ze snapte het ook heel snel en werd niet opdringerig van de snoepjes. Moest ik misschien maar weer eens gaan doen met haar.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 23 jun 2010, 10:11

Oeh dat klinkt ook aanlokkelijk! Lijkt me leuk om samen eens te gaan rijden..ik heb over 2 weken ook vakantie (jeeehj!). We zien het zaterdag allemaal wel. Ik heb zaterdagmiddag weer les..ook zin in!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 10:32

@Ilonka: super Brass, succes met de les vanavond

@kristel: die leerlingen zullen ook wel opgelucht zijn denk ik zo +:)+

Plaats reactie