Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Bailey » wo 16 jun 2010, 20:27

Hihi, maffe Beer.
Succes met nakijken Kristel!

Wat gek van Brass, zeker omdat ze vandaag weer normaal deed! Misschien iets raars gezien ofzo?

Housewarming is altijd goed Anouska. Wat vervelend dat Bjorn zo vast zit, hopelijk helpt de osteopaat! Wel jammer dat het zo lang nog duurt voordat ze komt zeg.

Exel is megastoer met z'n wappermanen en z'n westernoutfit zeg!
Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 06:52

exel is keistoer met die westernoutfit

wel leuk allemaal westernfjordjes bij de b-tjes
super veelzijdig

hier doet Githa dienst als bed 8)7
Afbeelding
doet ze dus hoegenaamd niets op

en ik was tegelijkertijd aan het knippen 8)7
resultaat bij PP
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 07:08

gaaf zo'n foto heb ik ook nog, dan lig ik ook zo op Vera :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 17 jun 2010, 07:13

Oh lieve foto Sophie!

Gisteren heerlijk met Brass gereden ze was weer helemaal zichzelf, begin nog een beetje druk daarna heerlijk ontspannen een half uur gedraafd. Ze begint wat te zakken met dat koppie en dat is heel prettig. Na de behandeling van de osteopaat lijkt ze ook wat rechter en op haar ijzers loopt ze heerlijk.

Vanavond naar Oerol en dan maandagavond weer terug. Heb er zin in, 5 dagen paardloos is ook wel eens lekker, geen zorg voor je beesten. (Heb wel gisteren avond al het hooi klaar gezet, tig waterbakken gevuld etc. maar dat tellen we dan niet mee.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 09:06

hehe

wij vertrekken morgen voor een week op verlof naar zeeland, center parcs Port Zelande
en we hebben een stalgenote gevraagd om ze te controleren en geregeld eens te laten crossen en op de weide te zetten
die heeft dezelfde NH principes van ons, dus die zal ze ook wel de baas zijn
Die keek gisteren raar op toen ze me zag manen knippen, die had dat nog niet goed door dat we die zo mooi moesten zetten
Zibby_Bella

Bericht door Zibby_Bella » do 17 jun 2010, 10:10

Hoi!
Mag ik hier ook meekletsen over ons B-tje, Bella?
Ik ben Pauline en wij hebben twee fjordjes, Zibby en Bella dus.
Ik ben een beetje aan het zoeken waar ik nou mijn verhaaltje(s) kwijt kan. :?
We zijn Bella nu serieus aan het beleren, ze is nu een jaar bij ons en afgelopen maart 5 jaar geworden, dus tijd om aan het werk te gaan.
Hiervoor habben we alleen maar op speelse wijze wijze haar wat dingen bijgebracht (opgevoed, om het zomaar eens te noemen) en Sjaan, onze dochter heeft elke week Parelli-les met haar.
Er zit nu helaas even een kink in de kabel, Bella had een grote vochtblaas op haar schouder die is gisteren doorgeprikt, en nu moeten we de 5 cm grote snede(!!!) openhouden door de wond elke dag door te spoelen met jodiumoplossing.
Ze heeft er geen last van, alleen ziet het er vreselijk uit, het lijkt wel of ze met een bijl bewerkt is.
Ik hoop dat ze er niks aan overhoudt, want het zit natuurlijk precies op de plaats waar het zadel komt te liggen...
Paar maanden alleen grondwerk, ben ik bang.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 10:34

@Annalynn: wat goed joh dat Brass lekker ging ontspannen en nou is het vrouwtje aan de beurt, prettige vakantie :D

@Sophie: ook al lekker een weekje er tussenuit, geniet er maar van hoor :j

@Pauline: om te beginnen welkom in dit topic, wat vervelend zeg van die vochtblaas bij Bella, weet je ook wat de oorzaak is?

Wij hebben vanmorgen een rondje gemaakt naar het park en ze waren allebei super voorwaarts, soms kon ik in draf niet meer normaal lichtrijden met Vera, raar beest 8)7 We hebben ook het meertje gevonden, maar ze waren beiden niet van plan om dichter dan een meter bij het water te komen, dus dat wordt de volgende keer gepastere kleding (lees laarzen) aan doen en zelf het goede voorbeeld geven.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 11:57

welkom hier met Bella

en ja andere laarzen dan maar aan en gaan met die watertraining
zou bij ons ook eens goed zijn, maar zie ons dat nog niet direct doen O:)

Ben ze deze ochtend gaan buiten zetten, ons duo, zo proper dat ze gisteren waren (zie de foto's bij PP) zo vuil waren ze alle2 vandaag :=
ben dus heel blij dat ik gister propere foto's heb kunnen trekken
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 12:05

haha hebben ze lekker in de mest gelegen?

Ze zijn al wel eens door water geweest hoor, maar toen was er een maatje bij die wel ging

Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 13:39

hier heeft er eens angst van water (Jalenka) en de andere is er niet echt voor, ze zal wel al door plassen gaan hoor, paar maand terug eens een uur op geoefend := , toen wou ze mooi door de plassen galopperen en zotte dingen in doen, maar normaal zal ze liever springen hoor,

ze zou nat kunnen worden :=
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 13:42

en dat is het rare met Exel, als hij eenmaal in het water is dan gaat hij ermee spelen, zo met z'n voorbenen maaien erin

Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 14:11

hier zal Githa eens briesen tegen het water in de plas, maar ze zal er bijna nooit aan komen _-:(

ik ga verder onze 'koffers' pakken (zijn wel bakken en dozen maarja) zodat we vanavond en morgenochtend maar in te laden hebben en te vertrekken
heb er zin in
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 jun 2010, 15:53

Annalynn, veel plezier dit weekend!

Sofie, jij ook veel plezier op vakantie! Je hebt je paardjes netjes geknipt..veeeeel beter als voor het knippen! En nu bijhouden he! ;) Leuke foto van Leslie op Githa..en Jalenka is alweer zo veranderd..ze gaat er echt wat volwassener uitzien..goed dat ze dit jaar nog niet gedekt is..ze kan dit jaar mooi gebruiken om nog wat meer te groeien!

Pauline, welkom! Wat leuk dat je dochter Parelli les neemt..en wat vervelende van de bult..had er elders al wat over gelezen. Beterschap!

Exel is stiekem een zee-paard!

Ik heb net even gereden maar niet zo lang..ben vanmorgen flink te grazen genomen door de tandarts en verdoving is nu echt helemaal uitgewerkt..kloppende kaak en beurse wang..bleeh, niks aan! Wel lekker gereden op zich..galop even geoefend..alleen op links 1 keer verkeerd aangesprongen en toen 3 keer goed..rechtsom meteen goed en goed en goed..jeehj! Ook nog de relax draf (gaat al een beetje op een 'jog' lijken geloof ik) geoefend..nageven en uitschuiven..hij snapt het steeds beter..fijn!

Verder alle stal-spullen klaargelegd en ingepakt zodat ik morgen meteen alles kan inladen.. Viv komt me om 10 uur ophalen..jeehj! Zin in! Nu nog een wasje draaien met dingen die ik mee wil..is zo droog met dat hete windje (klinkt vies hahaha).

Ik heb een zadel van de buurvrouw van mijn moeder geleend..zij hebben een ouderwetse fries, een joekel, en geloof het of niet, het zadel lijkt fantastisch te liggen!! Ik neem het zadel mee naar Viv zodat die ook even kan kijken en dan stap ik er nog wel even op denk ik..met dat zadel..ik heb al wel 20 zadels geprobeerd..van alles stalgenoten (ook iemand met een luxe fries) en van vriendinnen geleend maar niks past...allemaal A merken..dit is een Knight Rider met verwisselbare boom...weet niet welke er in zit maar leek echt super te liggen! Ben benieuwd..de kunstof variant kost geen drol en is een leuk zadel voor eventuele zadelproefjes en Abopjes..

Nou, ik ga even drugs nemen tegen dat gebonk in mijn kaak..
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 16:42

nou nou jullie gaan me allemaal verlaten geloof ik ;( Maar het is jullie gegund hoor, heel veel plezier met jullie (mini) vakantie's :D '

En Kristel heel veel sterkte met je mond, ik hoop dat je er dit weekend niet veel last van zult hebben :(:)

Bailey

Bericht door Bailey » do 17 jun 2010, 17:02

Welkom hier Pauline! Wat gezellig dat je lekker mee komt kletsen.
Arme Bella, ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is zodat de stap naar het zadel snel gemaakt kan worden.

Wat een enorm lieve foto Sofie!
Heel veel plezier in center parcs. Grappig he, dat veel mensen denken dat fjordenmanen gewoon vanzelf in boogjes groeien :)

Gelukkig Annalynn, dat Brass weer gewoon doet. Heel erg veel plezier op Oerol. Lijkt me zo tof, maar ik ben er nog nooit geweest.

Claudia, jij hebt je handen ook lekker vol aan vooral Vera he?
Wij hebben hier geen grote plassen water in de buurt, wel jammer want ik vind het altijd zo'n heerlijke plaatjes, van die zeepaardjes :D
Ik ga ook niet op vakantie hoor, dan kletsen wij het topic toch gewoon vol :+

Oei, tandartsen, nare mensen zijn dat toch Kristel. Wat goed dat Beer het uitschuiven al steeds beter begrijpt! Ben benieuwd naar het zadel, zou leuk zijn als het past! Bailey past trouwens ook het zadel van een van de friezen op stal echt voor geen meter, het zadel dat hij nu heeft heeft hiervoor op een appie en een ronde arabier gelegen... ook qua hoofd past een arabiertje op stal precies zijn hoofdstelletjes, dat zou je echt niet verwachten als je ze naast elkaar ziet.
Heel veel plezier!

Bailey heeft weer z'n beste beentje voor gezet vandaag. Het is zo'n harde werker! Ik heb met pionnen in de bak gewerkt, dat soort dingen vind hij altijd mooi.
Hij heeft echt heerlijk gegaloppeerd, netjes gedraafd en ook stelling naar buiten zonder hulp van de bakrand ging erg goed.
Het is een harde werker, hij was helemaal bezweet en heeft lekker gedoucht weer.
Stond met een stalgenootje te praten, die blijkt een trailer te hebben staan op stal, dus binnenkort gaan we wat trailertraining doen met Bailey! Ik heb geen idee hoe hij daarop reageert. Hij is natuurlijk in een trailer hier gekomen en leek niet bijzonder onder de indruk erdoor, maar ik weet niet of hij het moeilijk vind om erop te gaan.
Door mijn vorige paardje heb ik zelf een beetje trailerangst; die is een keer met haar voorbeen over de stang gekomen, hoofd gedraaid. Alles is toen op het nippertje goed gegaan, maar ze had haar nek wel kunnen breken als we het niet snel genoeg door hadden gehad. Sindsdien ben ik echt overbezorgd als het komt op paarden in trailers, dus ook voor mij een goede oefening. Misschien kan Bailey mij wel geruststellen als hij het niet eng vind ;)
Keandra

Bericht door Keandra » do 17 jun 2010, 17:40

hey Kristel, Jalenka is nog maar 2, dus die mocht sowieso nog een jaartje uitgroeien voor gedekt te worden 8-)
ben wel tevreden over Jalenka hoor

update van Githa:
opgewekt deze morgen op de weide gezet
stond ze daarstraks rond 17u30 op 2m van het draadje sloom te wachten :=
leslie heeft haar gereden, ze stond super, niet hevig, maar netjes aan de hulpen, geen voet verkeerd gezet
uitgestapt, afgezadeld en op stal gezet
daar vliegt ze normaal op haar eten, dat er tegen dan in ligt, maar nu niet, ging zelfs niet drinken en er waren nog wortelen over van deze ochtend en daar vloog ze ook niet op
beetje lastig voor ons
we hebben haar dan maar nog gaan afspuiten (benen) ter verkoeling
we denken dat ze wat last heeft van de plotse doefe warmte

voor we vertrekken morgen gaan we haar nog controleren, anders moet de stalbaas haar maar in de gaten houden,...
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 17 jun 2010, 17:48

@Sterre: Gelukkig blijf jij wel, dan zit ik niet alleen hier in dit topic :D Ik heb met Vera op zich me handen vol met het pakken in de wei, alhoewel ik haar vandaag met 5 minuten al kon benaderen en een halster om kon doen. En dat water gaat echt nog wel goed komen, het lijkt me zo leuk om met ze door het water te gaan.
En fijn dat Bailey zo braaf was, goed van je dat je trailertraining gaat doen, als er dan eens wat aan de hand is, dan kan je 'm zo inladen, maar laten we hopen dat dat nooit nodig zal zijn.

@Sofie: ojee Githa niet lekker, dat is niet zo fijn, zeker niet vlak voordat je een paar dagen er tussenuit gaat. Hopen dat ze snel hersteld

kristelhans

Bericht door kristelhans » do 17 jun 2010, 17:56

Oh ik dacht dat Jalenka al 3 was haha..foutje!

Ik neem de laptop mee naar Viv dit weekend..zal wel geen internet hebben daar maar wil foto's enzo meteen op de laptop kunnen zetten..neem ook een dvdtje mee..heb Australia nog liggen en die wil ik nog kijken..kan mooi in bed dan ;).
Bailey

Bericht door Bailey » do 17 jun 2010, 18:12

He bah Sofie, wat een slechte timing, zo vlak voordat jullie weggaan! Had ze misschien wat teveel gras gegeten en wat buikkramp, waardoor ze niet wilde eten en sloom was? Of misschien inderdaad de warmte. Ik duim voor jullie dat ze morgen weer helemaal in orde is, anders kun je ook niet met een gerust hart weg natuurlijk..

Wat goed Claudia dat het al zoveel beter gaat met het vangen van Vera zeg! Gelukkig maar.
Anouska

Bericht door Anouska » do 17 jun 2010, 18:38

Welkom Pauline, klets maar gezellig mee hier!

Veel plezier op Oerol Annalynn!

Ik hoop dat Githa morgen weer helemaal in orde is zodat jullie zorgenloos een weekendje weg kunnen Sofie!

Veel plezier bij Viv Kristel!

Ik blijf ook thuis Claudia.

Vandaag weer een off day, ben helemaal KO. Ben ook enorm bang voor de endoscopie e.d. volgende week.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie