Het Boomloos-zadel topic!
- kristelhans
Re: Het Boomloos-zadel topic!
Oh brave Cas! Heb net in je foto topic gereageerd..zo leuk! En Beer lijkt naast iedereen groot haha.. Ik ben 1.72...niet heel lang maar ook zeker geen 'ukkie'...hij begint ook echt mans te worden nu qua postuur.. I LOVE IT! 

jammer genoeg is het de western singel die we nodig hebbenJowien schreef:@Keandra: op de website die Eshter hierboven noemt, hebben ze singels vanaf 35cm!

dus 1 grote gesp aan elke kant
is hier het dressuurmodel
we hebben trouwens de FRA western singel
keitof gewoonKalmiya schreef:wat is Beer toch enorm naast jou Kristel, prachtig! Ik kom even inbreken want Cayleigh rijdt ook boomloos (ik vind het zo leuk)...ze kan zich natuurlijk niet zelf melden want ze leert volgend schooljaar in groep 3 pas schrijven
welk zadeltje is dat?
ben er ook al voor over aan het nadenken voor Arwen binnen enkele jaren, een arizona model dan wel
is het dat bellis zadeltje?
(ik dacht dat dat enkel ging passen op een shetter en niet op fjord, maar ben super blij nu ik die foto zie

Dit is idd de Barefoot drytex kids bellis. De arizona is de western versie? Die vond Cayleigh ook erg mooi, maar die is er alleen in blauw/zwart. Cayleigh wilde eerst ook blauw/zwart omdat Cos een jongen is, maar later bedacht ze zich en vroeg voor het slapen gaan of ik dacht dat Cos het heel erg zou vinden als ze toch de bruin/roze zou kopen omdat ze die zo vreselijk mooi vond.
Het zadeltje is prima geschikt voor de grotere paarden (zoals je ziet) de stoten zijn ook erg lang dus de singel is relatief kort (had eigenlijk verwacht dat ik een enorm lange singel nodig ging hebben), dit is met de orignele (wijde) pommel en je kunt ook voor een flexibele kiezen als je denkt dat dit niet wijd genoeg zal zijn, maar het is behoorlijk wijd. Cayleigh schoof in mijn zadel veel te veel (is ook een 18") en is toch weer nog wijder, dus zit echt niet prettig voor zo'n klein meisje. Hoe oud is Arwen?
Het zadeltje is prima geschikt voor de grotere paarden (zoals je ziet) de stoten zijn ook erg lang dus de singel is relatief kort (had eigenlijk verwacht dat ik een enorm lange singel nodig ging hebben), dit is met de orignele (wijde) pommel en je kunt ook voor een flexibele kiezen als je denkt dat dit niet wijd genoeg zal zijn, maar het is behoorlijk wijd. Cayleigh schoof in mijn zadel veel te veel (is ook een 18") en is toch weer nog wijder, dus zit echt niet prettig voor zo'n klein meisje. Hoe oud is Arwen?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ik meld me hier ook maar, ik rij met een Torsion zadel. Inmiddels alweer een jaar of 6. Heb voorheen vanalles op mijn fjord gehad, westernzadel, VZ, Haflingerzadel, noem maar op. Tot een vriendin me haar Torsion te leen gaf. Ik was meteen verkocht, wil nooit meer iets anders dan boomloos.
Ik rij met brede stijgbeugelriemen (5cm) en EZ-ride beugels. Ik heb verschillende dekjes, Equitex, Haf, maar het liefst gebruik ik de Grandeur (met wol).
Ik zie heel veel Barefoot voorbij komen, zijn ook prachtige zadels. De Torsion krijg je volgens mij niet meer in ons landje.
Heeft iemand ervaring met een Ghost? Lijkt me ook wel wat..
Ik rij met brede stijgbeugelriemen (5cm) en EZ-ride beugels. Ik heb verschillende dekjes, Equitex, Haf, maar het liefst gebruik ik de Grandeur (met wol).
Ik zie heel veel Barefoot voorbij komen, zijn ook prachtige zadels. De Torsion krijg je volgens mij niet meer in ons landje.
Heeft iemand ervaring met een Ghost? Lijkt me ook wel wat..
welkom Ravke, gezellig dat je komt meekletsen! Ik heb een tijdje geleden een Ghost 2 weken getest, het zit echt zalig dat zadel. Heel zacht en ontspannen. Je moet er wel van houden, dat je dus helemaal niet in een houding wordt gedwongen, veel mensen vinden het zadel te weinig steun geven.Lianne liep er ook superlekker en relaxed mee. Ik zou het zeker eens een keer uitproberen hoor, is echt een kwestie van eens voelen.
Heey Pareltje, nu komen we elkaar hier ook weer tegen. Heb je me idd verteld van de Ghost.
Ik denk dat het een kwestie van wennen is, dat je weinig 'steun' hebt. Het verschil tussen een boom- en boomloos zadel is wat dat betreft al duidelijk.
Is net wat je zelf fijn vindt... Ik ben er erg benieuwd naar iig.
Ik denk dat het een kwestie van wennen is, dat je weinig 'steun' hebt. Het verschil tussen een boom- en boomloos zadel is wat dat betreft al duidelijk.
Is net wat je zelf fijn vindt... Ik ben er erg benieuwd naar iig.
- kristelhans
Zo, even dit topic weer eens wat leven inblazen..
Wie heeft er ervaring met Christ dekjes met inlages voor onder de Barefoot zadels? Beer krijgt wat witte haren van de HAFpads die ik nu heb..haren blijven in dat schuim-spul hangen..zonde! Dacht eerst dat het drukplekken waren maar zit niet op de juiste plek..nu hoor ik dat meer paarden last van de dekjes hebben..of last, cosmetisch is het natuurlijk. Ik wil een Christ dekje proberen maar het lijkt me zoooo ontzettend warm!
Dus, ervaringen zijn welkom!
Wie heeft er ervaring met Christ dekjes met inlages voor onder de Barefoot zadels? Beer krijgt wat witte haren van de HAFpads die ik nu heb..haren blijven in dat schuim-spul hangen..zonde! Dacht eerst dat het drukplekken waren maar zit niet op de juiste plek..nu hoor ik dat meer paarden last van de dekjes hebben..of last, cosmetisch is het natuurlijk. Ik wil een Christ dekje proberen maar het lijkt me zoooo ontzettend warm!
Dus, ervaringen zijn welkom!
Heb er helaas geen ervaring mee, maar op bokt staat een topic bij harnachement met voor en nadelen van boomloos rijden, erg leuk topic[zit er zelf ook regel matig], volgens mij ztten daar wel mensen die een christpad hebben.Misschien zou je daar wat vragen kunnen stellen er over.
Maar denk inderdaad dat het erg warm is, mijn barefoot dekje is van wol en is met warm weer ook behoorlijk warm hoor.
Maar denk inderdaad dat het erg warm is, mijn barefoot dekje is van wol en is met warm weer ook behoorlijk warm hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Kris;dat is toch zo'n dekje met die 'bolletjes' onder?
Cindy kreeg daar nml ook rare plekken van,en heb het dekje maar verkocht.
Gebruik hem toch niet.
Vind die met wol en de *kan niet op de naam komen dekjestomme hormonen ook... veel fijner.
Cindy kreeg daar nml ook rare plekken van,en heb het dekje maar verkocht.
Gebruik hem toch niet.
Vind die met wol en de *kan niet op de naam komen dekjestomme hormonen ook... veel fijner.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
- kristelhans
Ja met dat kunststof spul onder..rijd nu al 1,5 jaar zonder problemen maar nu een best groot stuk met witte haartjes..wel anders als drukplekken maar hoor het meer.. Ik heb 3 van die dekjes..als ik die nou verpats, of iig 2, dan koop ik zo'n andere weer..maar je hebt wol en je hebt schapenvacht..of vinden jullie dat hetzelfde..wol als in een wollen deken of als in schapenwol..volg je 'm nog? Ik heb die van Christ gezien en die staan me wel aan..
ik 'rij' ook boomloos
heb nu enkele keren op seven gezeten dus echt rijden?? haha
maar boomloos
ik heb de barefoot cherokee met een grandeur pad eronder
met jens heb ik er maar een maand mee gereden (die is helaas overleden)
ben erg blij dat ik mn zadel nooit verkocht heb, want nu kan die prima op seven
hy is al 4 jaar oud maar nog als nieuw!
mijn hoofdstel is de barefoot amber

heb nu enkele keren op seven gezeten dus echt rijden?? haha
maar boomloos
ik heb de barefoot cherokee met een grandeur pad eronder
met jens heb ik er maar een maand mee gereden (die is helaas overleden)
ben erg blij dat ik mn zadel nooit verkocht heb, want nu kan die prima op seven
hy is al 4 jaar oud maar nog als nieuw!
mijn hoofdstel is de barefoot amber

Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Leuke foto Sandy, de cherokee blijf ik toch wel een leuk model vinden om te zien.
Wat balen Kristel dat je nu toch ook ge-emmer hebt met je haf-pads.
Hoe stabiel ligt je zadel nu? Je kunt een hoop over dat sympanova zeggen, maar antislip is het wel. Zou wel proberen te testen of je zadel niet alle kanten op glijdt met een schaapje eronder.
Nadeel van schaap/echt wol in combinatie met veel kilometers vind ik toch wel dat het snel vies wordt en niet makkelijk in de was te gooien is. Krijg je weer harde stukjes van die ook weer niet bevordelijk zijn.
Zoals je weet rijd ik Bailey nu met puur katoenen dekjes (ook vulling puur katoen) die ik na iedere rit in de was doe en doe ik nog wat extra dingen, bij hem zijn de plekken sindsdien bijna gehalveerd. Maar ja, ik heb een trekker waar gewone dekjes onder kunnen. Misschien een katoenen dekje met vakken voor inlages? Of zo'n halfpad die je tegenwoordig hebt icm een katoenen dekje?
Wat balen Kristel dat je nu toch ook ge-emmer hebt met je haf-pads.
Hoe stabiel ligt je zadel nu? Je kunt een hoop over dat sympanova zeggen, maar antislip is het wel. Zou wel proberen te testen of je zadel niet alle kanten op glijdt met een schaapje eronder.
Nadeel van schaap/echt wol in combinatie met veel kilometers vind ik toch wel dat het snel vies wordt en niet makkelijk in de was te gooien is. Krijg je weer harde stukjes van die ook weer niet bevordelijk zijn.
Zoals je weet rijd ik Bailey nu met puur katoenen dekjes (ook vulling puur katoen) die ik na iedere rit in de was doe en doe ik nog wat extra dingen, bij hem zijn de plekken sindsdien bijna gehalveerd. Maar ja, ik heb een trekker waar gewone dekjes onder kunnen. Misschien een katoenen dekje met vakken voor inlages? Of zo'n halfpad die je tegenwoordig hebt icm een katoenen dekje?
op www.nickyskeet.nl
hebben ze nu ook katoenen dekjes van HKM met inlages in
mmss is dat een idee Kris?
ik heb ook al een half pad (nog niet gebruikt
)
maar weet niet goed waar ik hem moet leggen, direct op de rug en gewoon dekje erover of omgekeerd
hebben ze nu ook katoenen dekjes van HKM met inlages in
mmss is dat een idee Kris?
ik heb ook al een half pad (nog niet gebruikt

maar weet niet goed waar ik hem moet leggen, direct op de rug en gewoon dekje erover of omgekeerd

- kristelhans
Ik weet het allemaal niet..ik weet wel dat het cosmetisch is en je moet echt heel goed kijken, niemand ziet het verder haha..maar goed, die witte haren horen daar niet. Beer is wel enorm gegroeid dus er komt binnenkort een andere pommel..misschien dat dat wat uithaalt. Voor zover ik kan beoordelen ligt mijn zadel prima, het schuift eigenlijk niet..maar, zit ik nu te denken..als we 30 km draven, verliest Beer behoorlijk wat 'gewicht'. Misschien dat het zadel dan wel iets losser komt te liggen. Het dekje schuift dan soms heel iets..blijkbaar genoeg om de haren er in te klemmen. Misschien is nogmaals nasingelen de oplossing?
Ik had onder mijn Cherokee ook schapenvacht, dat schoof eigenlijk niet maar ik vroeg me ook altijd af of dat niet erg warm zou zijn in de zomer.
Ik heb nu 2 hafpads met sympanova, Cos heeft nergens witte haartjes (wij rijden ook heel weinig) maar ik houd het wel speciaal in de gaten omdat ik ook gelezen heb dat er paarden zijn die er slecht tegen kunnen.
Sterre zou jij eens een foto kunnen maken van de onderkant van jouw zadel? Ik ben benieuwd of dat ongeveer gelijk is aan mijn Startrekk en of ik dus ook met katoenen doekjes uit de voeten zou kunnen (wil hoe dan ook binnenkort de 'halstertouw' test doen met een normaal dekje (i.e. halstertouw onder het zadel, staan in de beugels en kijken of je het touw er soepeltjes onder vandaan kunt trekken))
Ik heb nu 2 hafpads met sympanova, Cos heeft nergens witte haartjes (wij rijden ook heel weinig) maar ik houd het wel speciaal in de gaten omdat ik ook gelezen heb dat er paarden zijn die er slecht tegen kunnen.
Sterre zou jij eens een foto kunnen maken van de onderkant van jouw zadel? Ik ben benieuwd of dat ongeveer gelijk is aan mijn Startrekk en of ik dus ook met katoenen doekjes uit de voeten zou kunnen (wil hoe dan ook binnenkort de 'halstertouw' test doen met een normaal dekje (i.e. halstertouw onder het zadel, staan in de beugels en kijken of je het touw er soepeltjes onder vandaan kunt trekken))
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
schaap is juist koel, dat isoleert. Maar ik ben niet zo fan van schaap,. juist met schaap kreeg karev ruwe ghaartjes. Met symphanova niet. Ik heb ok een hafpad, en ben er nog steeds wijs mee,hihi.
en idd met schaap, moeilijker schoon te maken.
Kris, kan je er niet een zadelvormig katoenen dekje onder doen, onder de symphanova, dus op de huid. Je ziet hem niet weer, endan heb je katoen op de huid.
Ik heb een christ onderlegger gehad, maar vond het niks. Doordat de binnenkant leer is(huid) krijg je de inlages er hééééél moeilij in! Is stroef.
en idd met schaap, moeilijker schoon te maken.
Kris, kan je er niet een zadelvormig katoenen dekje onder doen, onder de symphanova, dus op de huid. Je ziet hem niet weer, endan heb je katoen op de huid.
Ik heb een christ onderlegger gehad, maar vond het niks. Doordat de binnenkant leer is(huid) krijg je de inlages er hééééél moeilij in! Is stroef.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- kristelhans
Ik wil zo weinig mogelijk onder het zadel..dus ga niet een dekje onder een dekje doen..dan liever helemaal wat anders. Ik heb net weer een rit gemaakt en mijn dekje is iets verschoven..denk dus echt dat Beer zo aan de witte haren komt, steken echt in die gaatjes van het dekje.. Zadel schoof eerder niet dus ik ga even kijken of het verschil maakt als ik er een andere pommel in doe. Geloof dat dit de standaard is, kreeg ik bij het zadel dus dat zal dan wel M zijn.. heeft iemand een L liggen toevallig waar die van af moet?
Ik heb ook een dekje met wol (geen schaap) dus gezien..dat zag er ook wel okee uit..
http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html
Iemand ervaring met deze? Is voor lange afstanden..lijkt me wel fijn voor Beer.

Ik heb ook een dekje met wol (geen schaap) dus gezien..dat zag er ook wel okee uit..
http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... _home.html
Iemand ervaring met deze? Is voor lange afstanden..lijkt me wel fijn voor Beer.
de M pommel schoof hier ook idd. Ik heb de L ook, en dat is veel beter!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- kristelhans
Ga ik dat proberen voor ik zo'n dekje koop..kun je gewoon los bestellen bij boomloosrijden.nl denk ik?