Ervaringen met Easyboots Epic?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Suus

Ervaringen met Easyboots Epic?

Bericht door Suus » vr 11 jun 2010, 17:16

Ik wil voor Morris koeienhoef toch maar schoenen kopen. (Uitleg; hij heeft slecht groeiende brokkelhoeven met een groot stuk er uit gesneden vanwege een schimmel). Ik heb voor achter ooit gewone Easyboots gehad, die vond ik wel fijn, maar als ik ging galopperen vlogen ze me om de oren en kon ik ze weer gaan zoeken. Nou had hij achter ook verschillende maten in de lengte en de breedte, dat heeft hij voor niet, dus ik heb goede hoop.... Volgens de tabel moet ik maat 4 hebben, dat lijkt zo groot aangezien hij achter maat 2 had. En die dingen kosten bijna 100 euro per stuk dus een verkeerde maat kopen is een duur grapje. Op marktplaats staat ok niks. Dus wei heeft ervaring/ideeën/easyboots te koop/te leen/ te passen?
Morris, mijn superfjord!
Machteld&Falco

Re: Ervaringen met Easyboots Epic?

Bericht door Machteld&Falco » vr 11 jun 2010, 17:43

Ik heb een tijdje epics gehad. Was er heel blij mee! Falcjes hoeven pasten als gegoten in een maat 3.

Voor achter kon ik er helaas geen hebben omdat hij regelmatig aantikte toendertijd. Heb hem ondertussen dan ook weer op ijzers omdat zijn achterhoeven te snel afsleten.

Mijn ervaringen zijn wel heel positief!
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Wanja

Bericht door Wanja » vr 11 jun 2010, 18:39

Ik heb de gewone Easyboots voor Wanja gekocht in maat 3, maar alleen voor de voorhoeven en ze heeft ze alleen om op stal tegen het krabben als ze koliek heeft, anders niet. De eerste keer dat ik ze om had gedaan, heeft ze ze zelf afgekregen. Ik heb ze toen op de meeste strakke stand gezet en nu krijgt ze ze niet meer af. Bij de Epic zit er dan nog zo'n bandje om het kootgewricht, denk wel dat het meer stevigheid geeft als je er mee gaat rijden :j
Ze zijn in ieder geval wel flink slijtvast, want Wanja heeft er flink mee op de betonvloer staan krabben en je ziet er bijna niets aan, terwijl ze zelfs in staat is om een ijzer doormidden te krabben :oo
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
sunhild

Bericht door sunhild » vr 11 jun 2010, 20:01

Heb de Easyboots Epics en de Gloves en beide gebruik ik naar tevredenheid. Gloves zijn wel een stuk makkelijker aan en uit te trekken dan de Epics, maar ze zijn beide gewoon super in gebruik.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 12 jun 2010, 07:44

Ik heb nog een paar Old Macs liggen maat 8 (wel erg groot, maar Pablo paste ze prima) Die mag je voor 50 euro incl verzenden overnemen!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Yrsa

Bericht door Yrsa » za 12 jun 2010, 07:52

Ik heb ook de easyboots epic. Yrsa staat sinds 4 maanden zonder ijzers. Ik gebruik de hoefschoenen voor het buitenrijden. Ik vind ze zelf erg fijn. Ik heb ze vrij snel aan en uit. Tot nu toe ben ik er nog geen verloren. Heb wel altijd een inklapbare hoevenkrabber bij me, mocht er iets mis gaan.
Ik heb voor Yrsa maat 2. Ik weet niet of je in de buurt woont, maar je mag ze best passen. Ik heb een meisje van de ruitersportwinkel ze laten meten. Zij heeft de hoeven opgemeten e.d.
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 12 jun 2010, 08:58

Ilonk heeft voor maat 4 en achter maat 3. Ik heb niet de Epics, maar de Epics zijn gewone EB's mét gaither.
Als je ze verlies achter dan zitten ze toch niet strak genoeg, het kan zijn dat de kabel strakker moet en het kan zijn dat de backstrap strakker moet. Ilonk heeft voor maat 4 met backstrap maat 3. En achter heeft ze geloof ik 3 met backstrap maat 2.

In het begin verloor ik mijn EB's ook met aangalopperen, maar na wat experimenteren met strakkere/kortere kabels en kortere/kleinere backstraps verloor ik ze echt niet meer. Ik heb jachten gereden waar paarden in de zuigende blub van de maislanden hun ijzers verloren en Ilonk er keurig met vier EB's weer uit kwam. (Zonder gaiter dus.) Gaithers maken het leven wel makkelijker denk ik.

Je mag van mij wel mijn 4 en 3 wel passen, zit alleen geen gaiter aan. Lenen doe ik niet aan, sorry, want ze slijten toch uit in het patroon dat je paard loopt. (Zo heeft Ilonk het afrol punt net wat naar de buitenkant liggen.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Suus

Bericht door Suus » za 12 jun 2010, 16:36

Annalynn, je hebt PB!

Ysra, maat 2 is echt te klein, Morris heeft volgens de tabel maat 4! Maar bedankt voor het aanbod.

Pablo, Morris zou volgens die tabel maat 9 moeten hebben, misschien past maat 8 net. Op zich ook aantrekkelijk, maar je woont wel ver weg!

Ik ga passen met Annalynn denk ik en peins nog even verder....
Morris, mijn superfjord!
Megan

Bericht door Megan » za 12 jun 2010, 21:11

Ik wil geen spelbreker zijn maar denken jullie er aan dat schimmel besmettelijk is? Dus, na het passen wel de hoefschoenen wel ontsmetten oid.
(Ik heb voor Dorinn nu ook een andere hoevenkrabber etc. omdat Zero ook schimmel in een hoef heeft.)

groetjes,
Megan :wave:
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
foss

Bericht door foss » zo 13 jun 2010, 08:04

Ik gebruik ze ook het ouderwetse model deze gaat het makelijkste aan en blijven ook goed zitten ik gebruik maat 3 voor een fjord met niet al te grote hoeven dus 4 zou prima passen denk ik.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suus

Bericht door Suus » zo 13 jun 2010, 09:17

Misschien heel onnozel van mij, maar ik wist niet dat schimmel in de hoeven besmettelijk is, goede tip dus! Al is de schimmel er wel uitgesneden.

Ik ga vandaag nog even meten (heb iets verkeerd gedaan) en twijfel nu toch aan het aanbod van Pablo. Eerst maar even meten!
Morris, mijn superfjord!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 13 jun 2010, 17:02

Meten is handig te doen door de hoef op een dun plaatje hout met een papier erop te zetten. Dan met potlood omtrek tekenen en erbij schrijven welke hoef het was. Zo voor alle vier een papiertje doen/ tekening maken. Dan kun je het van het papier precies opmeten.

Orlinde heeft zonder gaither, maar trapt ze soms uit, dus ik zit ook te denken aan EB met gaither. Maar wat Annalyn zegt, een kleinere backstrap, is misschien ook een oplossing voor ons. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Suus

Bericht door Suus » zo 13 jun 2010, 17:22

Ja, goed idee van Annalynn! Maar ik ga de Old macs proberen! Voor 50 euro een gok nemen doe ik toch liever dan voor 200 euro!
Morris, mijn superfjord!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 14 jun 2010, 13:41

Easyboots zijn juist geschikt voor hoeven die niet even lang als breed zijn. Ik heb ze voor RB voor de achterhoeven. Heb nog een heel oud model en doe er al jaren mee. Fijne schoentjes. De gloves lijken me ook wel wat, maar heb toch besloten voor ijzers op de voorhoeven.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Suus

Bericht door Suus » di 15 jun 2010, 19:54

De Macs passen, ik heb er nog niet mee gereden. De easyboots passen denk ik ook, maar die had niemand in de aanbieding, dus dan de mac's maar proberen! Ze zijn wel omp ja! Morris dacht ook even; wat heb ik nou weer aan mijn been hangen? Maar daarna liep ie weer gewoon. Ach ja, als ik dat nodig vind accpeteert ie het maar! De goedzak!
Morris, mijn superfjord!
Plaats reactie