@Namiro ja we trainen ze normaliter zelf inderdaad. Training bestaat uit kilometers maken in het bos, rustig uitdraven. Moet je denken aan 10, 12 km op zeker, daarnaast af en toe wat longeerwerk en om ze klaar te maken voor de koers gaan ze iederee 4de dag snel. Dat laatste wil zeggen snelwerk op de trainingsbaan, intervallen om de speed eraan te rijden, in de partij, dus met meerdere paarden. Dat doet mijn man dan bij de trainer op de baan, daar gaat hij dan met een paard heen. Mocht hij dat qua tijd niet redden dan smokkelt ie wel eens door ze in het bos op lange paden intervalwerk te geven

. Sommigen zijn ook onder het zadel dat is makkelijk dan kan ik ze ook uitrijden.
Cindy ja we reizen heel wat af

Koersen op Dinslaken zijn normaliter op maandagavond, dan ben je dus niet voor half 1 thuis, Gelsenkirchen of Monchengladbach op donderdag idem dito. Ook zijn er op zondag we koersen op Gelsenkirchen/Monchengladbach. En dan hebben we zaterdags of zondags regelmatig nog dressuurconcours. Dus soms zijn we wel blij dat we een weekend niks hebben, haha.
Alleen door de voetbal is alles omgegooid. Er is nu de hele maand juni geen koers meer op Dinslaken en morgen is de laatste koers op Monchengladbach. Daar hebben we Yanneke ook ingeschreven ondanks dat de winsomklasse eigenlijk te hoog is. Maar anders loopt ze de hele maand niet meer. Ze zijn geloof ik bang dat ze door de voetbal omzet op de totalisator mislopen (wedden).