Met Akaija op pad

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
akaija

Met Akaija op pad

Bericht door akaija » ma 07 jun 2010, 11:27

Hoi iedereen...

Na een half uurtje gewerkt te hebben, zijn we even richting mijn huis gereden ter ontspanning.

Zie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kristelhans

Re: Met Akaija op pad

Bericht door kristelhans » ma 07 jun 2010, 11:33

Wat een mooie fjord! Hij lijkt gigantisch op de 2de foto! Hoe groot is hij? Lekker weertje erbij ook (heeeeet). Jullie zien er mooi uit samen.
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 07 jun 2010, 11:41

Heerlijk om zo eventjes ontspannen naar huis te rijden. Doet hij het goed op de straat? (Wat sta jij trouwens naast een akelig puntig hek. Heb een keer een heel akelig ongeluk met zo'n puntig hek gezien). Jullie zijn een leuke combinatie. Hij oogt voor donkerder dan achter of is dat lichtinval. Ik vind het een leuke fjord. (mooie huizen trouwens in jullie straat!)
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
akaija

Bericht door akaija » ma 07 jun 2010, 11:46

kristelhans schreef:Wat een mooie fjord! Hij lijkt gigantisch op de 2de foto! Hoe groot is hij? Lekker weertje erbij ook (heeeeet). Jullie zien er mooi uit samen.
Dankje! :) ze is 1.50 groot.
Het is een aardig grote fjord inderdaad.
Ze is een afstammeling van Jolster... Heeft best een groot langwerpig hoofd.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 jun 2010, 11:48

Oeps...ze, geen hij.. Wat leuk! Ik heb ook een Jolster! Beers opa van moeders kant is Jolster..dat is dan is jouw paardje een oom (?) van Beer! vandaar dat ik hem zo leuk vindt haha..Hier ook een grooooot hoofd! ;)
akaija

Bericht door akaija » ma 07 jun 2010, 11:50

Ze is wel verkeersmak, houdt alles maar ook alles in de gaten. Ik moet haar dan ook wel in de gaten houden om controle over haar te houden aangezien ze wel eens kan schikken van een fietser die achter haar nadert. een auto is dan nog wel herkenbaar vanwege het brommende geluid maar een voetganger of een fietser hoor je bijna niet aankomen. Ik probeer zo nu en dan ook lekker alleen te rijden.. met een maatje is ze veel ontspannender, alleen merk ik ook wel dat ze op mij bouwt en ik ben niet zo bang meer om alleen over straat te gaan. Ik knijp hem wel voor vrachtwagens en tracktors. Heb wel eens gehad dat ze toen ik een traktor probeerde te naderen opeens weg draaide en weg galoppeerde. Toen heb ik haar wel omgedraaid en toch en langs gereden.. alleen als ze me op zij springt inplaats dat ze zich omdraait.. moet er niet aan denken wat voor ongelukken en dan kunnen gebeuren.

haar hoofd is inderdaad nog niet zo licht als haar achterlichaam.

Jankeke schreef:Heerlijk om zo eventjes ontspannen naar huis te rijden. Doet hij het goed op de straat? (Wat sta jij trouwens naast een akelig puntig hek. Heb een keer een heel akelig ongeluk met zo'n puntig hek gezien). Jullie zijn een leuke combinatie. Hij oogt voor donkerder dan achter of is dat lichtinval. Ik vind het een leuke fjord. (mooie huizen trouwens in jullie straat!)
akaija

Bericht door akaija » ma 07 jun 2010, 11:51

haha, het is een merrie :) Akaija is op het moment 6. Hoe oud is jou paardje?
kristelhans schreef:Oeps...ze, geen hij.. Wat leuk! Ik heb ook een Jolster! Beers opa van moeders kant is Jolster..dat is dan is jouw paardje een oom (?) van Beer! vandaar dat ik hem zo leuk vindt haha..Hier ook een grooooot hoofd! ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 jun 2010, 11:54

Beer is 5...een B-tje uit 2005. Hij heeft officieel Björn maar dat vond ik een domme naam haha! Ik heb net een topic lopen over hem..moet je maar eens kijken en vergelijken!
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 07 jun 2010, 12:03

Oei, als Akaija dan nog zo onzeker is in het verkeer zou ik al helemaal niet naast zo'n hek staan en/of lopen. Levensgevaarlijk meid! Jij of Akaija wordt dan gespiest als een BBQ worstje.
Ik zie trouwens dat jij met dit weer ook lekker alleen met je kousen rijdt. Doe ik ook altijd, vind die chaps dan zo warm!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
akaija

Bericht door akaija » ma 07 jun 2010, 12:26

Jankeke, het was gelukkig rustig in de straat, anders was ik daar niet gaan staan. Met laarzen rij ik liever niet als het warm is.. kleeft lekker ;)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 07 jun 2010, 17:19

Wat een mooi dier. Al ben ik dan een boogjes-mens. Ze lijkt inderdaad gigantisch.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 jun 2010, 09:32

Janneke heeft wel een beetje gelijk, die punten kunnen levensgevaarlijk zijn. Maar gelukkig niks gebeurd en het geeft een mooi plaatje. Een typisch Gronings dorp, heel herkenbaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie