Inderdaad zo zie ik het dus ook!!
Waarom is eigenlijk de titel van dit topic weer veranderd??
Groetjes Thessa

Amen.Bailey schreef:Grappig hoe de naam van dit topic nu al een paar keer veranderd is
Labeltjes plakken is moeilijk, ik kan het ook nog steeds niet bij mezelf![]()
Ikzelf zeg vaak dat ik op 'natural-horsemanship-achtige dingen' doe met mijn paardje, omdat op die manier mensen die daar niet mee bezig zijn wel snappen wat je bedoelt. Maar die term, ach, ik maak me er niet druk om.
Ik vis overal dingen vandaan die voor mij en mijn paardje werken en giet daar nog eens mijn eigen sausje overheen. En daar komen ook wel eens dingen aan te pas die niet 'NH' zijn hoor.
Ik kan wel begrijpen dat 'NH' de band tussen mens en paard kan verbeteren, dat het een eye-opener kan zijn. Ik denk dan even terug aan mijn manegetijd, waar de omgang buiten het rijden nooit echt behandeld is, en waar ook binnen het rijden geen discussie mogelijk was over wat het paard vond.
De truuk is om iets te vinden dat zowel bij je paard past als bij jou als ruiter. Natuurlijk kun je een geweldige band hebben met je paard als je dressuur rijdt, daar twijfel ik niet over! De term 'dressuur' is ook nogal veelomvattend, niet waar? Ook daarin wordt een hoop gediscussieerd en is de ene ruiter/instructeur de andere niet.
Met boom, zonder boom, met bit, zonder bit, met leadrope of met een zweepje... het draait er voor mij om dat ik een blij paard heb dat graag voor me werkt en er lol in heeft.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd
Silas schreef:gaan jullie maar door met discuseren hoor, maar ik houd me er buitenBen geen mens om mee in discussie te gaan.
Niet alleen van dit topic zijn de berichtjes verwijderd, ze heeft al haar reacties weggehaald van FWVera schreef: Dan verwijder je dus gewoon lekker je eigen berichtjes?
volgens mij ben jij dit topic gestart!
Lijkt me verstandig en als mensen toch ervaringen uit willen wisselen over grondwerk e.d. gewoon ff een nieuw topic starten, lijkt mijThessa Keizer schreef:Volgens mij kan hier gewoon een slotje op![]()
Groetjes Thessa