brutaal of niet?
Re: brutaal of niet?
Wauw, wat een hoop reacties! En eigenlijk allemaal dezelfde.......Ik ga dus binnenkort mijn stoute schoenen aantrekken en hier en daar eens aanbellen. Een brief is idd wat onpersoonlijk. Rocky@moby@: Een kaartje met naam en tel. nummer is misschien niet eens zo gek. Thessa@ bedankt voor het aanbod en Kalmiya@ van dat begrip is idd een goede.
Heel erg bedankt!
Heel erg bedankt!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Zou het niet per brief doen, maar gewoon even langs gaan, zien de mensen gelijk wie ze voor zich hebben.
Wij hebben zelf wel een bak en al regelmatig mensen op de stoep gehad of ze er in mochten rijden, maar ik doe dat niet, ben er heel eerlijk in, maar als het een goede bekende is heb ik er niet zo'n probleem mee, maar als ik in jou schoenen stond zou ik het ook gewoon vragen.
Op de stal waar ik stond voor mijn paarden naar huis kwamen hadden ze ook geen bak, heb toen bij de over buurman van hun gevraagd of ik daar in de bak mocht rijden.
En geluk, mocht er voor niks rijden.
Op de stal waar ik les betaal je 7,50 voor een uur in de binnenbak rijden.
Wij hebben zelf wel een bak en al regelmatig mensen op de stoep gehad of ze er in mochten rijden, maar ik doe dat niet, ben er heel eerlijk in, maar als het een goede bekende is heb ik er niet zo'n probleem mee, maar als ik in jou schoenen stond zou ik het ook gewoon vragen.
Op de stal waar ik stond voor mijn paarden naar huis kwamen hadden ze ook geen bak, heb toen bij de over buurman van hun gevraagd of ik daar in de bak mocht rijden.
En geluk, mocht er voor niks rijden.
Op de stal waar ik les betaal je 7,50 voor een uur in de binnenbak rijden.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Anne&Wendie
- Contacteer:
Gewoon vragen, heb ik ook gedaan
Lastig is alleen dat deze mensen het gewoon heel leuk en gezellig vinden en er dus geen geld voor willen.
Dus we nemen regelmatig een bloemetje, of een doosje aardbeien mee.

Lastig is alleen dat deze mensen het gewoon heel leuk en gezellig vinden en er dus geen geld voor willen.
Dus we nemen regelmatig een bloemetje, of een doosje aardbeien mee.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Als iemand bij ons langs komt om dat te vragen, zou ik gewoon ja zeggen (mits het een aardig persoon lijkt, misschien zelfs zonder vergoeding) 
Ik zou dus wel liever hebben dat je langskomt om het te vragen, dan krijg je als bakeigenaar een beetje een idee wat voor iemand je toelaat op je erf. Op een brief is makkelijker nee te zeggen, je weet dan niet wat voor schorriemorrie je eventueel toegang geeft op je erf.

Ik zou dus wel liever hebben dat je langskomt om het te vragen, dan krijg je als bakeigenaar een beetje een idee wat voor iemand je toelaat op je erf. Op een brief is makkelijker nee te zeggen, je weet dan niet wat voor schorriemorrie je eventueel toegang geeft op je erf.

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

-
Een client die ik wel eens begeleidde had thuis een bak. Zijn moeder kwam me eens iets vragen en toen heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken. Het is op een kwartiertje stap afstand van onze stal af. Maar dan is Anca al mooi warm gestapt!!
Zij vragen €5,- per maand. Dus kom je een maand niet, betaal je ook niet. Het gaat hun niet om het geld, maar voor dat geld kunnen ze wel de bak eens opknappen ed.
Zij vragen €5,- per maand. Dus kom je een maand niet, betaal je ook niet. Het gaat hun niet om het geld, maar voor dat geld kunnen ze wel de bak eens opknappen ed.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
@ kristelhans: 10 euro voor een uurtje in een buitenbak rijden vind ik toch wel heel veel hoor. Voor een binnenbak zou ik ongeveer 5 euro overhebben en voor een buitenbak ongeveer 2,50.
Bij onze vereniging betaal je 50 euro per jaar om van de 2 binnenbakken en de buitenbak onbeperkt gebruik te mogen maken.maakt niet uit of je springt, ment of dresuur gaat rijden.
Bij onze vereniging betaal je 50 euro per jaar om van de 2 binnenbakken en de buitenbak onbeperkt gebruik te mogen maken.maakt niet uit of je springt, ment of dresuur gaat rijden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Gewoon die drempel over en vragen 
Hebben wij ook gedaan (bij 3 verschillende mensen/bakken) en het is altijd goed gegaan.
Wij moesten ook altijd wel wat betalen; tussen de 2 en 3 euro per keer.

Hebben wij ook gedaan (bij 3 verschillende mensen/bakken) en het is altijd goed gegaan.
Wij moesten ook altijd wel wat betalen; tussen de 2 en 3 euro per keer.
- Rosantjuh(L)banjer
Ik heb het ook een tijdje gedaan toen ik zelf nog geen bak had.
het was ongeveer een half uurtje stappen voor mij en hoefde er niet voor te betalen.
En eigenlijk ook niet de poep op te ruimen maar dat deed ik altijd wel spring materiaal mocht ik ook gebruiken mocht ik opruimen maar ook laten staan.
Die gene was niet zo moeilijk maar ik heb altijd alles netjes achtergelaten.
Verder rijd ik ook wel op de manege met banjer.
Daar betaal ik 125 euro per jaar.
Dan mag je gebruik maken van 2 binnen bakken en 1 buiten bak ook de doucheruimte en alle faciliteiten.
Je krijgt daar een labbel en moet per uur labbelen.
Maar dat komt niet zo heel precies als je met 2 paarden in het zelfde uur gaat rijden moet je 2 labbels hebben maar als je er met 1 gaat rijden en daarna met de andere is dat geen probleem.
Zelf zou ik als hier iemand zou komen denk ik wel een kleine bijdrage vragen.
En dat die gene zijn eigen rotzooi opruimt.
Die bijdrage is dan voor het onderhoud van de bak in de zomer word die gesproeid ik sleep hem met banjer 1 keer per jaar nieuw zand er bij in hek goed onderhouden en ga zo maar door.
Ik denk dat ik dan een vast bedrag per jaar zou afspreken bijvoorbeeld 50 euro of zo dan is het iets van 4 euro per maand.
Als die gene iets sloopt moet het ook worden gemaakt op kosten van de slooper. of eigenaar paard.
het was ongeveer een half uurtje stappen voor mij en hoefde er niet voor te betalen.
En eigenlijk ook niet de poep op te ruimen maar dat deed ik altijd wel spring materiaal mocht ik ook gebruiken mocht ik opruimen maar ook laten staan.
Die gene was niet zo moeilijk maar ik heb altijd alles netjes achtergelaten.
Verder rijd ik ook wel op de manege met banjer.
Daar betaal ik 125 euro per jaar.
Dan mag je gebruik maken van 2 binnen bakken en 1 buiten bak ook de doucheruimte en alle faciliteiten.
Je krijgt daar een labbel en moet per uur labbelen.
Maar dat komt niet zo heel precies als je met 2 paarden in het zelfde uur gaat rijden moet je 2 labbels hebben maar als je er met 1 gaat rijden en daarna met de andere is dat geen probleem.
Zelf zou ik als hier iemand zou komen denk ik wel een kleine bijdrage vragen.
En dat die gene zijn eigen rotzooi opruimt.
Die bijdrage is dan voor het onderhoud van de bak in de zomer word die gesproeid ik sleep hem met banjer 1 keer per jaar nieuw zand er bij in hek goed onderhouden en ga zo maar door.
Ik denk dat ik dan een vast bedrag per jaar zou afspreken bijvoorbeeld 50 euro of zo dan is het iets van 4 euro per maand.
Als die gene iets sloopt moet het ook worden gemaakt op kosten van de slooper. of eigenaar paard.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
inderdaad gewoon aanbellen en dan vragen, jij hebt zo'n aardige uitstraling, daar kunnen ze geen nee tegen zeggen
Ik schijn vanaf 1 juni ook ineens in een bak te mogen rijden, we waren vandaag bij die man van dat weiland en zagen daar een super bak liggen, nou is Samantha dus zo dat die gelijk vraagt
Zegt die man nog ja ook hahaha, dus je ziet maar gewoon vragen 

Ik schijn vanaf 1 juni ook ineens in een bak te mogen rijden, we waren vandaag bij die man van dat weiland en zagen daar een super bak liggen, nou is Samantha dus zo dat die gelijk vraagt

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ja, het schoot zo uit mijn mond Ziggy whahaha. Maar nadat hij van de schrik bekomen was (of misschien juist niet) mogen we er wel gebruik van maken. Hij heeft het zelfs niet over geld gehad.
heb jij wel vaker last van he?Faith5 schreef:Ja, het schoot zo uit mijn mond Ziggy whahaha. Maar nadat hij van de schrik bekomen was (of misschien juist niet) mogen we er wel gebruik van maken. Hij heeft het zelfs niet over geld gehad.

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

idd gewoon aanbellen. Dat had ik toen Tjo hier op zomerland stond, buren hadden wel ene bak dus gewoon aangebeld en voor 5 euro/keer kon ik gebruik maken van de buiten of binnenbak.
Inderdaad gewoon doen, toen Benthe nog aan huis stond heb ik de buren ook gevraagd, die vonden het zelfs wel leuk!
Moest wel elke keer poepscheppen van te voren (hun paarden stonden er de hele dag in...)
En natuurlijk netjes achterlaten.
Het was dan wel gratis.
Moest wel elke keer poepscheppen van te voren (hun paarden stonden er de hele dag in...)
En natuurlijk netjes achterlaten.
Het was dan wel gratis.
♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Sluit me hier helemaal bij aan!Marijke_ schreef:Ik zou denk ik gewoon aanbellen, dan hebben ze er direct een gezicht bij. Een brief zou ik een beetje afstandelijk vinden.
Zou zelf ook liever hebben dat ik iemand zie,dan dat ik een briefje krijg,daar zou ik denk ik niet op reageren.
Succes hoor.
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
- kristelhans
Nee, nog niet. Te veel andere dingen om te doen, te veel regen, te veel mensen, te veel andere afspraken en te weinig moed.
Komt nog wel.
Komt nog wel.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Gisteren de stoute schoene aan getrokken en naar een boerderij gegaan waarvoor een grote loods staat (met paarden) en een rijbak. Er was geen mens en de boerderij leek me onbewoonbaar. Wel aangebeld maar er werd niet opengedaan. Jammer.....had ik eindelijk de moed....
Vanmiddag weer geweest. De loods stond open en er was een man op een grasmaaier. Toen ik hem vroeg of de mogelijkheid er was gebruik te mogen maken van de bak zei hij vriendelijk doch zeer beslist "nee, daar kan ik niet aan beginnen". Met de uitleg erbij dat de bak erg slecht was en genoeg had aan de drie dressuurpaarden die er trainden.
Toch maar even naar een ander huis met bak gereden maar daar was niemand thuis.
Nu heb ik nog niets! Maar ik ga door!
Die eerste bak was wel super geweest want die had ik gemakkelijk kunnen bereiken via bosweggetjes en had ik niet over de verharde weg hoeven gaan. Pech!!!
Vanmiddag weer geweest. De loods stond open en er was een man op een grasmaaier. Toen ik hem vroeg of de mogelijkheid er was gebruik te mogen maken van de bak zei hij vriendelijk doch zeer beslist "nee, daar kan ik niet aan beginnen". Met de uitleg erbij dat de bak erg slecht was en genoeg had aan de drie dressuurpaarden die er trainden.
Toch maar even naar een ander huis met bak gereden maar daar was niemand thuis.
Nu heb ik nog niets! Maar ik ga door!
Die eerste bak was wel super geweest want die had ik gemakkelijk kunnen bereiken via bosweggetjes en had ik niet over de verharde weg hoeven gaan. Pech!!!
All that we see
All that we seem
All that we seem
Was dat de bak bij de Witlox hindernis??
Dat ziet er altijd wel super uit. Maar die zijn wel zeer fanatiek.
Helaas, wie weet bij de volgende meer geluk.
Dat ziet er altijd wel super uit. Maar die zijn wel zeer fanatiek.
Helaas, wie weet bij de volgende meer geluk.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nou ja..maar je hebt het toch maar even gevraagd
Hopelijk is het bij de volgende raak...

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Claudia, dat was idd die bak. Helaas. Daar had ik toch wel graag gebruik van willen maken vooral omdat die voor mij zo prettig te bereiken was. Maar ze zijn daar idd erg fanatiek met hun dressuurpaarden.
All that we see
All that we seem
All that we seem