Het 16+ fjorden topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
rocky&moby

Re: Het 16+ fjorden topic

Bericht door rocky&moby » ma 05 apr 2010, 08:46

mijn oudje kwam woensdag ineens op 3 benen aanlopen, hij had duidelijk erge auw want het is niet zo kleinzeerig type. Dan is het wel even vervelend dat ze op een weide staan met een kudde, de rest had hem meteen verstoten.

Gelukkig kwam de hoefsmid de dag erna, het bleek zoals verwacht een hoefzweer te zijn. Na een behandeling van de smid en een middagje met een lekker stinkende hoefzak gelopen te hebben doet hij het weer op en top.

Moby is niet kapot te krijgen hihi, de rest kreeg meteen op hun sodemieter dat ze maar niet dachten dat ze nu een andere baas aan konden wijzen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 05 apr 2010, 09:01

Haha die Moby, hij dacht zal jullie even terug pakken. Imka is echt een muts wat dat betreft. Ze staat nu natuurlijk ook boven aan in rang maar ze laat zich wel pesten tot en met! Zo probeerd Elvis dus nog steeds of hij een slokje uit haar melkbar kan halen. En de enige die op dr sodemieter krijgt ben ik als ik er bij sta. Ik krijg dan een gooi van doe er aub iets aan haha. Ipv dat ze Elvis nou eens een tik van hier tot gunter geeft.
De enige keer dat ze echt als kokend lood word is als er eten klaar gemaakt word want kom niet aan Imka dr eten
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » do 08 apr 2010, 11:47

even een kleine noot hoe het met Erna gaat. Vol verwachting kijk ik uit naar 24 April wanneer ze 26 jaar mag worden *o/* !!
Ze komt goed door haar wintervacht heen. Zoveel kriebels dat ze enthousiast haar hoofd schud om aan te wijzen welk plekje nog meer jeukt van losse haren.
Vorige week leek het erop dat Ernie te warm had. Het was zo'n warme dag dat ze veel lag. Ze keek nieuwsgierig als altijd uit haar ogen en haar oortjes gespitst. Geen zieke indruk maar wel alsof ze moe was en bijna .. op. Liggen en met haar benen gestrekt zo af en toe knipperend met haar ogen. Op zo'n moment ging er veel door me heen. Bang dat ze weg zou glijden had ik niet het is haar tijd nog (lang) niet. Ik houd het op de warmte die dag die de boosdoener was.
Hoe gaan jullie wijze oudjes met die warmte om toen ze hun dikke winterjas nog droegen?
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
Esther

Bericht door Esther » do 08 apr 2010, 18:44

Heel rustig.. Inderdaad zoals Erna, vooral niet te veel doen, hihi..
Maar Jes is echt al een hoop kwijt, maar het is er nog lang niet af.. Haar koppie is wel vrij van winterhaar en opvallend hoe donker dat koppie dan weer is.. Onder haar wintervacht schijnt ook al een donkerdere kleur door..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 19 mei 2010, 09:11

Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
foss

Bericht door foss » wo 19 mei 2010, 22:45

Foss doet het nog prima, hij gaat mee naar het jubileum en we doen mee bij de veteranen en de afstandsrit dus hij is wel oud maar nog lang niet met pensioen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 29 mei 2010, 06:47

ik heb van de week gefietst met lynda! heerlijk dat we zoveel verschillende dingen samen kunnen doen. Ze is zo goed te sturen op stem en zo mak ik geniet altidj van haar.

helaas is gister een paard van stal doodgegaan. heel rustig in haar slaap het zat er al 2 jaar aan te komen elke keer waren we verbaasd dat ze de winter doorkwam. De wintervacht kon ze niet meer kwijt dus het was meer een grote krullenbol/ oude teddybeer. ze liep al stijf. Ze was het beste paard van stal geweest. (kwpn) lichte tour gereden! topniveau prachtige fokmerrie met afstammelingen die naar het buitenland zlefs amerika verkocht zijn.
En nu genoot ze al jaren van een oude dag in de wei met haar laatste dochter. en mijn lynda.
Ik was in de veronderstellign dat ze al zo'n 27 zou zijn ofzo. maar slechts 23/24.... slik... dat is eigenlijk niet eens zo heel veel ouder dan lynda! dat scheelt maar zo'n 4 jaar help!
Toch is lyn in heel andere conditie. Maar ik besef mij eens te meer deze week dat het zo maar afgelopen kan zijn en dat we moeten blijven genieten van elkaar. ze is natuurlijk echt de jongste niet meer.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 29 mei 2010, 10:22

@cowgirlwillie, dat is zeker niet zo heel oud. Imka is bijna 22 jaar als je dat dan zo leest dan is het toch wel even slikken... Maar wel een mooie dood!

Ik vroeg me van de week af, zijn jullie oudjes al helemaal door hun wintervacht heen? Imka nog niet helemaal. Maar ze glimt wel als een spiegel! Het valt mij gewoon op.

Imka krijgt sinds enkele weken een oud bruin biertje per week. Weet niet of het daar aan ligt.
Ik geef dat bier omdat ik gehoord heb dat het goed zou zijn voor dr hoefjes die zijn zo verschrikkelijk slecht...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 29 mei 2010, 10:27

Ilonk is door haar wintervacht heen maar die heb ik 2 maand terug een handje geholpen met het scheerapparaat, haar benen scheer ik niet maar die zijn ook zo goe dals verhaard nu.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
roos

Bericht door roos » za 29 mei 2010, 10:54

Danc is ook door zijn wintervacht heen en zijn winterspekkies zijn ook weg zo'n ruim 50 KG afgevallen en hij is in topconditie.
Weinig last van stijvigheid oid omdat ze nu overdag in het land lopen. Over een week of 3 hoop ik dat ze dag en nacht het land op kunnen, eerst moet er gehooid worden en dan mogen ze, heerlijk!
Eens in de 3 a 4 weken les ik en meneer (nouja vooral ik eigelijk..)gaat nog aan de teugel lopen ook...jonge god!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 30 mei 2010, 07:54

lynda is al een helemaal door haar wintervacht heen lijtk het. allemaal korte haartjes, lekker strak in dr vel.
wel lijkt het een beetje stug haar.
misschien ook maar ana de bier? hahaha dan is het echt feest met de huifkar en de kinderfeestjes hahah ik zie ons ineens slalommend over de weg zwalken hihi
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 30 mei 2010, 08:06

Ilonk is afgelopen vrijdag meegeweest naar de laatste dag van de 4 daagse bij Onder de Kastanje (KWB). Het was 'maar' 26 km en Ilonk was de rots in de branding voor een niet (meer) verkeersmakke Arabier. We hebben zowat de hele rit gedraafd en gegaloppeerd op de stukken dat de Arabier moest stappen na. Wat is Ilonk toch een heerlijkheid om op te rijden!
roos

Bericht door roos » zo 30 mei 2010, 09:52

Dat is gaaf zeg!

Bier geven is dat niet gevaarlijk??
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 30 mei 2010, 10:40

ja dat vind ik echt een voordeel aan de oudere paardjes, die hebben alles al tig keer gezien en meegemaakt. nergens meer van onder de indruk die kunnen een ander paard prima op sleeptouw nemen.
Esther

Bericht door Esther » zo 30 mei 2010, 11:01

alcoholvrij bier geven werkt net zo goed, maar een biertje kan op zich best, paard is wel even wat zwaarder dan een mens..
Werkt zuiverend. Heb het ook wel eens in gedachten gehad voor jes, schijnt ook te helpen tegen eiwitovergevoeligheid, maar ik vind het toch niet een heel prettig idee..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 30 mei 2010, 18:05

Schijnt wel dat bruin bier (Oud bruin) het beste is.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 30 mei 2010, 20:48

Ik geef Imka ook oudbruin bier idd. En ze krijgt twee keer per week een half flesje dus denk niet dat dat schadelijk is! Ze loopt in ieder geval niet te lallen haha

Imka was vandaag weer in dromen land. Heb dr wel uitgelachen hoor ach was wel sneu ze stond zo te slapen dat ze echt voor op dr knieen viel. Ze zakte zo door dr benen heen... Arme pony
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 02 jun 2010, 07:46

Iwan houd niet van bier, in tegenstelling tot vrouwtje :P
Maf paard.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 02 jun 2010, 11:07

Zijn er eigenlijk meer oude vandage die zomaar spontaan vallen onder het slapen? Ik vind het ondanks het er heel grappig uit ziet wel heel vreemd dat dit gebeurd...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 02 jun 2010, 11:20

Is me bij Jes nog nooit opgevallen..

Daar gaat het verder erg goed mee.. Ze ziet er goed uit en zit lekkerin haar velletje.. Nog wel wat eiwitkriebels, maar niet zo erg dat ze staat te schuren..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie