Mijn nieuwe rijpaard

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Mijn nieuwe rijpaard

Bericht door Reinou » zo 30 mei 2010, 07:45

Na de verkoop van Annelisa en de vorderende dracht van Woudina, had ik al een tijdje besloten dat Karlien mijn nieuwe rijpaard ging worden :)ddd Sinds zomer 2007 heeft ze eigenlijk weinig meer gedaan :o In januari ben ik daarom al begonnen wekelijks een buitenritje met haar te maken. Karlien kun je daar geen groter plezier mee doen, die vindt het heerlijk.
Maar nu de zomer in aantocht is, wordt het toch tijd om haar aan het werk te zetten. Sinds vorige week ben ik het dressuren voorzichtig op gaan pakken. We zijn nu bezig met rechtrichten, aangezien ze zo scheef als een hoepel is/was. Ook ik heb wat problemen met loslaten, dus voor ons allebei is het een behoorlijk pittig leermoment. Omdat ze natuurlijk niet de jongste meer is en het van ver moet komen, begin ik heel rustig. Pas in augustus heb ik tijd om haar echt lekker door te trainen, dus tot die tijd zullen we vooral bezig zijn met rechtrichten en voorzichtig opbouwen.
Grietje bood gister aan wat foto's te maken, zodat ik straks aan het einde van de zomer kan zien of we ook echt vooruit zijn gegaan :D

Eerst een standfoto. Er moeten nog veel meer kilo's af, maar na een weekje rantsoen is de grasbuik iig. al aardig verdwenen.
Afbeelding

Oh en check mijn nieuwe dekje :D Gaaf kleurtje he?
Afbeelding

Afbeelding

Hier steek ik mijn rechterhand even naar voren. Vind het met die hand erg moeilijk om los te laten namelijk.
Afbeelding

Ze is duidelijk beter gaan stappen de laatste maanden :)
Afbeelding

Omdat ze gauw wat lui wordt, haalde Grietje het zweepje voor mij op. Karlien vond dat wel spannend geloof ik :D
Afbeelding

Ik mag mijn onderbenen iets meer op z'n plaats houden zo te zien.
Afbeelding

In het begin is ze altijd erg stug in draf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*o/* Ze begint eindelijk een beetje te zakken. Dat deed ze vorige week nog niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet alleen oppassen dat ze niet te veel gaat hangen, heeft ze nogal eens een handje van..ligt natuurlijk ook aan mij, ik geef haar teveel om op te hangen blijkbaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben duidelijk nog een lange weg te gaan met rechtrichten, al valt het me echt mee hoe ze het oppakt.
Afbeelding

Afbeelding

Even mijn voeten uit de beugels. Komt er op aan hoor, ze is zo breed... 8)
Afbeelding

We kunnen allebei nog lachen, maar niet van harte :D
Afbeelding

Ik was erg blij dat Grietje foto's wilde maken, had zelf namelijk het idee dat het nog nergens op leek. Vooral ook omdat ik er zelf nog zoveel moeite mee heb. Maar het valt me enorm mee :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Lotte

Re: Mijn nieuwe rijpaard

Bericht door Lotte » zo 30 mei 2010, 07:48

Leuk, dat je Karlien nu rijdt!
Vind dat je een erg nette houding hebt. :j
Doe je ook mee in Hoornsterzwaag in juli??
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 30 mei 2010, 07:50

Wat leuk dat je 'gewoon weer even' een ander rijpaard kon uitkiezen :) Heerlijk hoor. Voor Karlien denk ik ook heel leuk om aan het werk te zijn. Ik ben er van overtuigd dat het ze jonger houd. Keep us posted!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 30 mei 2010, 07:51

Ja, dat is het voordeel hè als er meerdere volwassen paarden staan. Is er altijd wel eentje beschikbaar om te rijden. En ik denk dat het voor Karlien ook wel goed is dat ze wat blijft doen, blijft ze toch langer fit door.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mir

Bericht door Mir » zo 30 mei 2010, 07:55

Ochjee Karlien zal met weemoed terugdenken aan de ontspannen buitenritjes :+ . Lekker dat je zo met haar aan de slag kunt. Lijkt me niet meevallen om een paard van die leeftijd dressuurmatig op te pakken, succes ermee!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 30 mei 2010, 07:56

ziet er toch prima uit Reinou?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 30 mei 2010, 08:19

Wat leuk om jou eens op het peerd te zien! Ziet er toch lekker uit? Altijd fijn om foto's te hebben om te zien hoe het gaat..lekker genieten!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 30 mei 2010, 08:34

ziet er toch al netjes uit, denk er alleen om dat als zij stug wordt jij dat niet gaat compenseren met zelf ook stug worden in de hand. (op de foto's is te zien dat als zij stug wordt, jij je handen naar beneden gaat kantelen en zo vastzetten. Laat zij los dan doe jij dat ook...)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 mei 2010, 08:43

zo jij hebt een hele uitdaging Reinou, ik ben benieuwd naar jullie vorderingen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
jose79

Bericht door jose79 » zo 30 mei 2010, 14:00

Dat ziet er leuk uit, vooral als ze lang stil heeft gestaan. Leuk een nieuwe uitdaging!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 30 mei 2010, 15:46

YES, Karlien! Een leuke uitdaging, maar het ziet er inderdaad al best goed uit!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 30 mei 2010, 17:15

Lotte schreef:Leuk, dat je Karlien nu rijdt!
Vind dat je een erg nette houding hebt. :j
Doe je ook mee in Hoornsterzwaag in juli??
Thanks! :D
Mijn houding viel me ook enorm mee zo op de foto's. Ik voel me altijd echt zo'n beginner op Karlien, ze zit zó lastig. Ze is echt enorm breed, waardoor het een kunst is om rechtop te zitten en je onderbenen aan te sluiten.
Ik had graag mee gedaan in Hoornsterzwaag, maar als Karlien straks nog een tijdje weg is om gedekt te worden, dan wordt het lastig voorbereiden. Komt voor ons net iets te snel. Ik hoop wel dat er in Rolde bestgaand georganiseerd gaat worden, dan zijn we zeker van de partij. Fjordsport in oktober moet ook wel lukken denk ik, dan heb ik wat meer tijd :) Maar misschien kom ik wel gewoon kijken in juli!

@ Janna: ik ben me er ook erg van bewust dat ik moeite heb met loslaten. Zoals ik al zei, Karlien en ik moeten allebei nog veel leren :D Komende zomer maar eens een lesje plannen, maar voorlopig oefenen we rustig door en probeer ik ook mijn eigen probleempunten rustig te verbeteren. Vind het erg moeilijk om alles in 1x goed te doen, zeker omdat ik niet echt een dressuurruiter ben...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
grietsje

Bericht door grietsje » zo 30 mei 2010, 17:29

Zoals ik gister ook al zei, het ziet er goed uit hoor! En je dekje is gaaf :D
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Lies

Bericht door Lies » ma 31 mei 2010, 21:01

Aaah árme Karlien... die had vast niet gedacht dat ze nu zomaar weer écht aan het werk moet :D

Zit nog een hoop werk voor je in Reinou, maar wel erg leuk! Ben benieuwd naar de 'latere' foto's.
Don't believe everything you think
Vera

Bericht door Vera » di 01 jun 2010, 06:42

Karlien is een mooi paard!
Er mogen inderdaad nog wel een paar vetjes af, maar als je eenmaal met haar aan de gang bent, zal dat wel snel gaan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 11 jun 2010, 13:29

Ziet er helemaal niet slecht uit voor 'n fokmerrie :D
Leuke uitdaging om te rijden.
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 12 jun 2010, 19:43

Was dan misschien even schrikken voor Karlien dat ze weer aan het werk moest, maar ze heeft er volgens mij wel plezier in.
Zie alleen maar oortjes naar voren :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
foss

Bericht door foss » zo 13 jun 2010, 05:56

Zier er leuk uit jij op Karlien, en ja dat breed daar weet ik alles van daar heeft Annelisa ook last van.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie