Paard aan huis of liever niet....

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Nathalie

Re: Paard aan huis of liever niet....

Bericht door Nathalie » za 29 mei 2010, 19:49

Ik heb al eens 8 jaar in Zuid Limburg gewoond (voor mijn eerste baan na mijn studie) en heb het altijd als heel prettig ervaren, heb ook altijd gezegd dat ik graag weer terug zou willen om het prachtige landschap en de mensen....;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
machnix
Contacteer:

Bericht door machnix » za 29 mei 2010, 20:08

ik heb paard aan huis mogen ervaren toen ik nog in een stolp woonde met daarachter 5 stallen en rijbak en weide, afgebroken door nieuwbouw

maar ik zou kiezen voor pension, gezelliger en er wordt gezorgd voor je paard zodat ik me bezig kan houden met andere dingen dan de hele dag paard
aan huis is toch 4 x voeren, alles zelf doen enz enz...

nee hoor, vind het prima zo!
Afbeelding
Bailey

Bericht door Bailey » za 29 mei 2010, 23:21

Ik vind Limburg ook geweldig!
Mijn moeder komt uit zuid Limburg. Ik kan zelf geen Limburgs, versta het echter prima. Ben er vroeger ook een paar keer op ponykamp geweest waaruit bleek dat het me nog geen week koste om een Limburgse tongval op te lopen ;)

Kan me wel voorstellen dat het erbij horen zoals Ziggy zegt vaak lastiger is bij een klein dorp/gemeenschap, waar dan ook. Denk niet dat dat specifiek Limburg-gebonden is.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 30 mei 2010, 07:17

ik zat in de regio Maastricht en daar was het echt erg, vooral met b.v. werk zoeken. Ik ben afgewezen, omdat ik geen Limburgs spreek, terwijl ik het heel goed versta. Maar nee ik moest Limburgs terug "kallen" |o
Als ik iets geregeld moest hebben, liet ik op een gegeven moment eerst Jos bellen, omdat hij wel van daar is.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Hilde

Bericht door Hilde » zo 30 mei 2010, 08:13

Ik ben nooit anders gewent geweest dan mijn paarden aan huis te hebben.
Ik heb 1x voor een periode van een half jaar Hilde in pension gehad en hoop dat dat nooit meer hoeft.
De bak gebruiken?.....al bezet!
Even wat qualitytime samen?......druk in de stallen!
Naar de wasplaats?......nummertje trekken!
Lekker weer,lekker de wei in?......nee,pas kunstmest op!
Ik vind al dat afhankelijke dus niks en wil zelf bepalen hoe/wat en waneer!
Ben dus erg blij met alles aan huis,wat dus wel inhoud;

*mestplaats van beton,waar geen urine uit weg kan sijpelen aanleggen.
En alvast bedenken als je mestplaats vol is,waar je dan je mest heen brengt (als het nog niet op 't land kan)
*brokken/hooi/stro regelen,leverancier of zelf halen.
*stallen,bak en wei regelen VOOR het paard thuis komt.
Als je stallen hebt,hoef je (naar mijn idee) geen schuilstal in de paddocks,wij halen ze met slecht weer toch gewoon binnen en een buitje overdag kunnen ze makkelijk hebben!
Dit alles is 't voornaamste de rest merk je wel als je er tegenaan loopt.

De tijd die je ongeveer kwijt bent;

'S ochtends voer ik eerst wat hooi,dan rommel ik ondertussen binnen wat en breng Luuk naar school.
Daarna krijgen ze brokken en gaan ze naar buiten en mest ik (3) stallen,haal poep uit de bak en maak de stallen weer klaar voor 't binnen brengen 's avonds.
Vul water waar nodig is en het stel is voorzien!
Dit kost me ongeveer een uurtje/anderhalf uur.

Tussen de middag krijgen ze allemaal hooi bijgevoerd,vul desnoods de waterton nog en ga ik werken.

'S avonds halen we alles binnen,krijgen ze brokjes en laten we ze met rust tot we naar bed gaan,want dan krijgen ze allemaal,nog 1x hooi voor de nacht.

Heel veel succes met je keuze,ik zou niet anders meer willen,als ik in de stal ben,is Luuk lekker zijn ding in/om het huis aan het doen,dat vind ik het voordeel van kids&paarden aan huis-->Ze hebben alles thuis en vermaken zich dus wel!
In pension moet je dus wachten tot manlief thuis is OF je oppas voordat je naar je paard kan en anders kan je niet,want de kids vermaken zich minder lang als ze meemoeten!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Plaats reactie