Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
-
Vera
Bericht
door Vera » vr 28 mei 2010, 05:16
Eindelijk is het er dan toch van gekomen: Iza en Vera in tweespan!
Een bij elkaar geraapt zootje want de kar is van Yvette, één tuig is van Claudia, de andere van Sandrien, Het ene paard is van Yvette en het andere van Sandrien en Cor heeft ervoor gezorgd dat de langboom op maat gemaakt werd en heeft gezorgd voor de strengen en de foto's!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
truus1970
-
Contacteer:
Bericht
door truus1970 » vr 28 mei 2010, 05:47
ziet er goed uit, wel jammer dat de foto's zo klein zijn. En niks mis met bij elkaar gezocht spul. wel zo handig ook. Wel mooi tuig. Ik vindt dit mooier dat zo'n doorsnee borsttuig
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
-
claudia
Bericht
door claudia » vr 28 mei 2010, 06:12
Hey, mijn tuig wordt eindelijk eens een keer gebruikt...........
Ziet er toch goed uit.
Netjes hoor die twee.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Ziggy
Bericht
door Ziggy » vr 28 mei 2010, 06:34
leuk joh de dames in 2-span, gaan jullie zo het concours d'Elegance rijden? Kan ik ze in het echt bewonderen

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd 

Vera

(Lenngard x Gardar)

Exel (Bowie)

(Wiljonm x Brusvein)
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » vr 28 mei 2010, 09:26
Gaaf!!!!! Ik vind het zo supercool!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Leentje
Bericht
door Leentje » vr 28 mei 2010, 09:58
wat een geweldig gevoel geeft dat he, de kont van je eigen paard voor je neus, als je op de bok zit.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Esther
Bericht
door Esther » vr 28 mei 2010, 11:50
Leuk zeg!! Ben ook blij te horen dat claudia's tuig eens wordt gebruikt, ben daar stinkend jaloers op en zij hangt het maar in de kast, hihi..
In Wanneperveen reed ik ook wel eens met een samengeraapt tuig.. Mijn kar, Annabel haar leidsels, Bart zijn schoftje enz..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » vr 28 mei 2010, 11:55
Wat leuk om de twee dames samen in het span te zien. Mooi gezicht!
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Vera
Bericht
door Vera » vr 28 mei 2010, 12:21
het was eigenlijk een filmpje, en er bleek een stand op de camera te zitten dat je dit er van kon maken. Als ik hem groter wilde kon ik hem niet op fw zetten omdat hij dan groter dan 400x400 was.
En losse foto's uit het filmpje waren weer te klein om te uploaden via mijnalbum. Dus vandaar dat het maar ff zo moest.
We waren mega trots op de meiden. We hadden ook niet even gemend zonder kar of eerst even met de sleep, nee gewoon hup er voor geknoopt en gaan. Je kon wel merken dat ze nog wel moeten wennen, want de ene keer gaat de ene wat harder en de andere keer de ander en ze lopen nog niet helemaal gelijk weg, maar dat komt vast wel goed.
@ ziggy: nee we doen mee met de toertocht niet met concour d'elegance
@ claudia: Zo komt jou tuig toch nog eens van pas!
Muis Keurmerrie!
-
Suzanne
Bericht
door Suzanne » vr 28 mei 2010, 14:35
nou het werkt duidelijk wel!
2 span rijden is zo gaaf he als ze lekker gaan samenwerken!
-
Lotte
Bericht
door Lotte » vr 28 mei 2010, 16:46
Leuk zeg! Kan ook niet anders met twee van die goede paardjes bij elkaar!
Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief!
-
Bailey
Bericht
door Bailey » vr 28 mei 2010, 20:04
Oh, dat ziet er leuk uit zeg zo met z'n tweetjes! Geweldig

-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » za 29 mei 2010, 09:14
oooooooh wat heerlijk....dat zou ik ook wel zien zitten een fjorden 2span (denk alleen dat mijn man iets minder gecharmeerd zou zijn van het idee

)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » za 29 mei 2010, 10:25
Ziet er prachtig uit. Ben erg benieuwd hoe je dit nu allemaal bevestigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Mir
Bericht
door Mir » za 29 mei 2010, 12:43
DE ideale oplossing voor duo kleef en kleef haha! Willen jullie wat vaker gaan tweespannen?
Moet wel, dan horen we yvette hier nog eens

.
-
Vera
Bericht
door Vera » za 29 mei 2010, 15:21
vandaag voor de tweede keer een rondje gereden. Het ging al weer een stuk beter dan de vorige keer.
@ anita: over het bevestigen heb ik ook een paar nachtjes moeten slapen, want een noors tuig heeft natuurlijk geen strengen. Die hebben we gemaakt van koebanden (waar ze aan vast staan in een ouderwetse koestal) daar zitten al ringen aan die je dan weer aan de kar en aan het tuig kan vastklikken met een karabijn haak en er zit een stukje ketting aan om heel snel wat korter of langer te kunnen maken. Deze gebruikten wij ook al bij het oefenen voor de sleep. De disselriemen maak ik nu aan de zijkant vast waar je normaal je blokjes hebt om aan het lamoen vast te maken. Eerst hadden we kettinkjes omdat riemen een beetje lastiger gaat als je het snel los wilt maken, maar dat ging niet zo best. Aan Vera haar kant waren al twee schakels kapot na een paar rondjes stappen, dus toch maar de riemen gebruikt, in combinatie met een snelsluiting die eigenlijk aan je strengen zou moeten.
De tweespan leidsels heb ik van een ander tuig gebruikt. het tuig heb ik toender tijd verkocht (het was een combituig, 2 enkelspan of 1 dubbelspan door wat onderdelen te veranderen, op zich heel makkelijk maar een beetje te klein voor ons formaat fjorden, dus toen ik beide enkelspan tuigen kon verkopen heb ik leidsels voor 2 span overgehouden.
@ Mir: we waren van plan om in Hoenderloo met het jubileum de toertocht in span te rijden.
Muis Keurmerrie!
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » za 29 mei 2010, 16:42
Vera schreef:@ anita: over het bevestigen heb ik ook een paar nachtjes moeten slapen, want een noors tuig heeft natuurlijk geen strengen. Die hebben we gemaakt van koebanden (waar ze aan vast staan in een ouderwetse koestal) daar zitten al ringen aan die je dan weer aan de kar en aan het tuig kan vastklikken met een karabijn haak en er zit een stukje ketting aan om heel snel wat korter of langer te kunnen maken. Deze gebruikten wij ook al bij het oefenen voor de sleep. De disselriemen maak ik nu aan de zijkant vast waar je normaal je blokjes hebt om aan het lamoen vast te maken. Eerst hadden we kettinkjes omdat riemen een beetje lastiger gaat als je het snel los wilt maken, maar dat ging niet zo best. Aan Vera haar kant waren al twee schakels kapot na een paar rondjes stappen, dus toch maar de riemen gebruikt, in combinatie met een snelsluiting die eigenlijk aan je strengen zou moeten.
De tweespan leidsels heb ik van een ander tuig gebruikt. het tuig heb ik toender tijd verkocht (het was een combituig, 2 enkelspan of 1 dubbelspan door wat onderdelen te veranderen, op zich heel makkelijk maar een beetje te klein voor ons formaat fjorden, dus toen ik beide enkelspan tuigen kon verkopen heb ik leidsels voor 2 span overgehouden.
Aan die strengen dacht ik ook gelijk, vandaar ook mijn vraag. Bij een enkelspan maak je het tuig direct vast aan het lamoen en kan het paard toch recht trekken maar bij een langboom werkt dat niet omdat beide paarden dan maar aan 1 kant trekken en gaat de boel scheef zitten. Maar zo kan ik me er een beetje een voorstelling van maken hoe jullie dat opgelost hebben, bedankt voor je uitleg.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Sjolvir
Bericht
door Sjolvir » za 29 mei 2010, 17:39
He wat leuk! In het 2 span, zo bij elkaar geraapt, maakt het misschien nog wel extra leuk.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!