Boogjes-Topic!!
Re: Boogjes-Topic!!
Ik heb een schaar om honden mee te trimmen. Loeischerp en je duwt de haren er niet mee vooruit. Moet wel regelmatig geslepen worden.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ik heb een schaar uit de naaiafdeling van de supermarkt haha... Was een last minute oplossing. Moest dringend een schaar hebben en bij de ruitershop hadden ze alleen van die kromme, verder was alleen nog de supermarkt open 
Maar ben er best tevreden over, alleen jammer dat ik er nog steeds niet in slaag om een mooie boog te maken

Maar ben er best tevreden over, alleen jammer dat ik er nog steeds niet in slaag om een mooie boog te maken

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- kristelhans
Die ziet er goed uit! Waar kan ik die kopen? Wil eigenlijk wel een andere..die van mij kan nog wel hoor maar denk dat een iets scherpere wel fijner is..~mirjam~ schreef:Ik vind knippen leuk![]()
En we knippen ook wat af![]()
Dit is toch wel mijn favoriete schaar:
Ik heb hem denk al een jaar of 6/7 en al heel veel manen mee geknipt, dik, dun, maakt niet uit.Omschrijving: Huishoudschaar/allesknipper,Homeij,Adile.
Bladen:AISI 420 mat rvs. Handles:donkerblauw,
extra sterk nylon.Professionele techniek,
5 jaar garantie. In bewaaretui.
Adviesprijs: euro 15,90
En hij is nog steeds loeischerp.
ik koop telkens een hoopje scharen als we naar de Ikea gaan, van die blauwe keukenscharen
voor 1.99€ heb ik dan een schaar waar ik enkele knipbeurten mee kan doen (ik gooi ze nogal snel weg, kan er niet goed tegen dat als ik knip er nog soms de helft blijft staan van wat weg had moeten zijn)
en Jilly, mij is een goede boog ook nog niet gelukt hoor na 4 jaar een fjord te hebben

voor 1.99€ heb ik dan een schaar waar ik enkele knipbeurten mee kan doen (ik gooi ze nogal snel weg, kan er niet goed tegen dat als ik knip er nog soms de helft blijft staan van wat weg had moeten zijn)
en Jilly, mij is een goede boog ook nog niet gelukt hoor na 4 jaar een fjord te hebben

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik zweer bij fiskars! Dankzij Denise hebben we er een handig slijpertje bij, dus we kunnen altijd met scherpe scharen knippen 
Ik vind knippen altijd leuk om te doen, behalve bij Woudina, die heeft echt rot manen... Hoop dat Finnea het niet van haar erft, alhoewel, ze zijn al vrij breed helaas...
Bij Finnea knip ik meestal zoiets:

Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Vind het bij haar altijd lastig om de boog wat korter te maken. Het hangt er ook erg vanaf hoe goed ze stil staat. Bij haar is het wit en zwart lastig van elkaar te scheiden, omdat de haartjes door elkaar staan en het zwart nog steeds erg grijs is. Blijft elke keer een uitdaging

Ik vind knippen altijd leuk om te doen, behalve bij Woudina, die heeft echt rot manen... Hoop dat Finnea het niet van haar erft, alhoewel, ze zijn al vrij breed helaas...
Bij Finnea knip ik meestal zoiets:

Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Vind het bij haar altijd lastig om de boog wat korter te maken. Het hangt er ook erg vanaf hoe goed ze stil staat. Bij haar is het wit en zwart lastig van elkaar te scheiden, omdat de haartjes door elkaar staan en het zwart nog steeds erg grijs is. Blijft elke keer een uitdaging

ik gebruik mijn hondentrimscharen (dezelfde als kapperscharen) maar die van hema heb ik ook en die is ook best aardig.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
hihi ik heb het vanmiddag gedaan met een heggen schaartje. 
(hihi dat kan dan weer mooi bij een kortwiek sessie)

(hihi dat kan dan weer mooi bij een kortwiek sessie)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ik heb van de week Castor zijn manen weer eens geknipt. Ze vielen zo uit elkaar door het verharen. Hij krijgt dan meer jeuk en schuurt lekker zijn manenkam tegen de bomen of het hokje (zal ook wel door het verse gras komen). Nu weer geknipt en ze lijken weer wat rechter te gaan staan.
Hopelijk is zijn schuursessie weer een beetje over.
Mijn schaar lijkt op die van ~Mirjam~. Ik heb hem bij de Fixet gekocht. Lekker schaartje.
Hopelijk is zijn schuursessie weer een beetje over.
Mijn schaar lijkt op die van ~Mirjam~. Ik heb hem bij de Fixet gekocht. Lekker schaartje.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
ik houd er niet van als mensen denken dat ik een dom blondje ben.. 

Laatst gewijzigd door Silas op vr 04 jun 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

- kristelhans
Ha ja, zien! Beer is morgen ook weer aan de beurt..ik krijg van mijn zwager, die fotograaf is, voor mijn verjaardag komende week een fotoshoot met Beer en dan mag ik een mooie uitzoeken en die krijg ik dan op canvas! Dus meneer moet wel even strak geknipt zijn!

- kristelhans
Nou, daar zit al heel wat meer vorm in dan eerdere foto's die ik van Silas voorbij zag komen! NIet teveel bijwerken haha, voor je het weet is het te kort.. Ik ga vanmiddag ook weer even knippen..zal ook even een foto proberen te maken van voor en na! 

- kristelhans
Ja lijkt mij ook lastig! Beer heeft ook zo'n smal stukje bij zijn schoft..ziet er ook altijd 'anders' dan anders uit haha..
@ Silas: volgende keer moet je proberen je boog wat meer naar achteren op het hoogste punt te krijgen, dan is ie nog mooier.
Muis Keurmerrie!
Een boogjes topic
Vind knippen meestal wel leuk om te doen, maar ben zo'n pietje precies die alle witte haren eruit wil
Zal even foto's zoeken!
Sexy lipje 
Uniek van Cindy (tijdens haar vakantie)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0539_n.jpg

Zal even foto's zoeken!

Uniek van Cindy (tijdens haar vakantie)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0539_n.jpg
ik ga mij mss vanavond ook nog eens wagen aan Jalenka haar boogje, dat ze mss voor de eerste keer aan een boogje geraakt
heb sinds vorig jaar, toen ze op de wei kwam had ze liggende manen en redelijk lang, al 2 of 3 keer alles weg gedaan om ze mooi recht te laten groeien
dus hoop dat ze nu genoeg lengte heeft opdat ik een boogje ervan kan maken
maar ik ben jammer genoeg geen pro
moet nog eens cursus krijgen vrees ik
mooi boogje Anne

heb sinds vorig jaar, toen ze op de wei kwam had ze liggende manen en redelijk lang, al 2 of 3 keer alles weg gedaan om ze mooi recht te laten groeien
dus hoop dat ze nu genoeg lengte heeft opdat ik een boogje ervan kan maken
maar ik ben jammer genoeg geen pro
moet nog eens cursus krijgen vrees ik
mooi boogje Anne
21 augustus is het hier knipcursus Sofie
paard kan je evt. wel lenen als je geen vervoer hebt!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Finnea is ook heel netjes zeg
De boog is echt helemaal toegepast op de vorm van de nek, toch altijd wel lastig!!
Bij silas zit er al een nette vorm in, ik zou dus zelf nog al die witte haren eruit knippen
Hihi!
Knip na een tip met een scherpe keukenschaar van de Marskramer
Met hoesje en alles 

Bij silas zit er al een nette vorm in, ik zou dus zelf nog al die witte haren eruit knippen

Knip na een tip met een scherpe keukenschaar van de Marskramer