Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Ilonka » zo 23 mei 2010, 20:04

Githa lijkt inderdaad net een hertje, het lijkt of ze net aanspringt in galop ofzo? Lekker dat je water hebt om haar even te wassen, heel wat anders dan met een waterput.

Tessa wat goed! Hoefde je niet tussen de hekjes te rijden ;-)

Sterre wat leuk dat Bailey het rijden met bit zo goed oppakt. Ik hoop dat Brass dat met een bitloze optoming straks ook zo goed doet. En ik vind niet dat het raar klinkt dat je goed naar hem luisterd, dat moet toch? Ik probeer ook zo goed mogelijk te letten op de signalen die Brass geeft, in ruil daarvoor vraag ik van haar zo goed mogelijk te doen wat ik van haar vraag.

Oh ik had een enorm pennymoment vandaag. Brass lag in de wei en ik ging even naar haar toe. Normaal springt ze dan meteen op, nu deed ze een hinnikje en bleef liggen. Ik haar even aaien, ze lag heel erg dicht bij het draad, dus vanaf de andere kant van het draad.
Ik heel voorzichtig opstaan, over het draad, toen deed ze een poot naar voren, maar stond niet op. Rustig die poot 'teruggevouwen' en bij haar gaan zitten. Ze was zo schattig, legde haar neus in mijn schoot.
Ik smolt gewoon, lekker geaaid, zij haar oogjes dicht. Ahhhh....
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 24 mei 2010, 07:50

het was dus het moment van aanspringen, en dus niet constant zo, of je het bezien dat ze constant moest aanspringen en dat was niet zo

vond het een heel grappige momentopname zo
ben ook wel heel goed te vinden om haar achterbeengebruik hierop, heb haar nog nooit zo ver onder zien komen *o/*

zo'n pennymoment hebben wij dus nooit |( wel fijn voor jou
Elvina

Bericht door Elvina » ma 24 mei 2010, 08:49

Ohh heerlijk zo'n Penny moment! Heb ik ook nooit ;( Wedstrijd was in een binnenbak dus geen hekjes hahahaha!

Goed zeg dat Bailey het zo goed doet met een bit!

Haha Kristel, 1 fjord is meer dan zat! Die andere is van een stalgenootje :) Ze is op vakantie en had gevraagd of ik d'r paard vandaag kon doen. Dus zijn we met de dames wezen wandelen. Maar die andere fjord was nogal sterk en druk dus Mike had z'n handen vol ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 mei 2010, 09:04

Ha Annalynn wat heerlijk dat je zo'n penny moment had! Brandstof voor als Brass in haar 'achter-het-behang-plak-fase' terecht komt! ;)

Tessa, haha ja Beauty houdt je wel genoeg van de straat dus! ;)

Ik heb net met Beer en Martijn gewandeld..nou ja..we zijn binnen 500 meter van stal gebleven want ik heb Beer lekker een half uurtje laten grazen...er is helemaal geen gras bij ons..weiden groeien nu eindelijk en tot die tijd staan ze op zand..ze krijgen genoeg te vreten maar dat gras is nu zooo lekker haha..dus Beer aan een lang touw meegenomen en met de man op een bankje geploft en genoten van de ochtendzon terwijl Beer als een gek, woest aan het grazen was! Hij wist niet hoe snel hij alle grasjes moest kortwieken haha..heerlijk om te zien!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 24 mei 2010, 09:45

Ik koester het moment inderdaad ook voor als het weer ens minder gaat.

Zoals het trailerladen bijvoorbeeld, heb nu al 3 dagen de trailer in de wei staan. Brass krijgt daar hooi en brokjes in, ik laat haar alleen en dan wandelt ze er zo in om te eten. Maar gaat er ook redelijk snel weer uit en loopt er weer in etc.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 mei 2010, 10:30

Wel goed dat ze er nu al zelf in gaat! Nog een tijdje en je kunt haar gewoon laden en lossen..geduld is een schoooone zaak!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 24 mei 2010, 11:00

Net ff alles bijgelezen. Zaterdag was erg gezellig, was geslaagd dagje. Bjørn staat nu al een paar dagen helemaal te niksen. Moet nodig een borstel overheen, maar ja kan het zelf nu niet opbrengen. Zegt de staleigenaar ook nog zo leuk tegen me: Lastig dat je last hebt van je rug en buik, maar je hebt nog 7 dagen om te verhuizen. Ja duh weet ik ook wel dacht ik toen. Lijkt wel of ze me weg willen hebben. Gelukkig nog maar een paar dagen. En dan gaan ze me echt wel missen! Wie voerde de paarden als ze weg moesten? Wie bleef er thuis als de paarden buiten waren en hun weg gingen? En zo kan ik nog wel ff verder gaan. Maar wie is die persoon die dat allemaal deed? Juist ja, dat was ik!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 24 mei 2010, 17:53

He Anouska, wat jammer dat de staleigenaar nu zo'n opmerking maakte. Misschien bedoelde hij het niet verkeerd en kwam het er vervelender uit dat hij bedoelde? Kan me wel voorstellen dat het bij jou in 't verkeerde keelgat schoot hoor.

Heerlijk, die pennymomentjes! Van Bailey mag ik nu ook vaak bij hem gaan liggen als hij in de wei ligt als ik aankom, zoooo lief!
Trailerladen komt vast helemaal goed, je pakt het zo lekker rustig aan.

Wandelingen maken met paard en aanhang zijn fijn Kristel, Beer zal je wel dankbaar zijn geweest. Ik zou het niet zo erg vinden hoor, dat 'ie nu even op zand staat. Hier groeit het gras keihard en ookal wordt er steeds een gedeelte afgepast met een draadje, de paardjes worden er tonnetjes van en het is echt hard werken geblazen om ze een beetje in shape te houden!

Heb vandaag een buitenritje met stalgenootje en paard gemaakt, Bailey met het bit in en hij was superbraaf. Heel energiek, lekker snel doorstappen, maar wel goed aan de hulpen.
Hij is ook voor het eerst door een heel smal, donker tunneltje geweest, onder de snelweg door. Tunneltje is een meter of 20 lang, heel smal en je moet echt bukken als je er doorheen rijdt.
Gekke poown vond de graffiti op de muren spannender dan het tunneltje zelf en durfde zelfs voorop te gaan! Dapper ventje is het toch :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 24 mei 2010, 19:43

Raar hoor die mensen op je, bijna, oude stal Anouska.
Bailey braaf onder het tunneltje door, ging het weer goed met het bit in?

Vandaag met Brass wat grondwerk gedaan, wat ze heel braaf deed. Tot ik eens met de leadrope ging zwiepen ging madam volledig uit haar plaat... maar ik kon haar houden! Even tot rust laten komen en weer 'aan het werk', daarna nog even naar de weg gewandeld, halve km, en terug.

Wederom even met de trailer geoefened, ik was vol enthousiasme met een schep brokjes de trailer in gelopen en Brass twijfelde een seconde of 20 op de klep en liep mee! Hup snel er weer uit na een hand brokjes, nog een keer gedaan en toen uitbundig beloond en gestopt. Fijn! Komend weekend weer verder.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 mei 2010, 20:22

Anouska, wat gek van je stalbaas..nou ja, nog even volhouden...

Wat een penny momenten van Sterre en Annalynn!

Ik heb niks bijzonders te melden haha.. net seizoen 6 van LOST afgekeken..nu moet ik weer een nieuwe serie zoeken waar ik me op kan storten haha.. Bijna zomervakantie en I looove TV kijken!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 24 mei 2010, 20:28

Oh een vriend van mij gaat Lost voor me downloaden, ik heb nog niet een aflevering van het nieuwe seizoen gekeken. Anne Jan heeft net alle Scrubs gekeken, ik dacht eerst dat het niet leuk was, maar eigenlijk is het best leuk!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 24 mei 2010, 20:45

Oh! Nee! Kristel! Wat erg... heb jij 'm al gezien??... ik moet vanavond hard doorwerken van mezelf (heb nu even pauze ;)). Ik ga 'm vrijdag wel kijken als 'ie in NL uitgezonden wordt.
Niet vertellen wat de clue is, okee?
Lost is de eerste serie die ik echt van begin tot eind heb gezien, ben er ZO verslaafd aan!
Ken je 'The Office' al Kristel? Dat is echt superleuk. 'Dexter' schijnt ook goed te zijn maar heb ik nog nooit gezien.

Nu weer even over de paardjes ;)
Vond ze de leadrope toch nog zo spannend Annalynn? Goed dat je haar wel hebt gehouden en super dat ze zonder twijfel de trailer opliep! Brave Brass.
Bailey deed het inderdaad weer uitstekend met het bit in.
Nu hij mooi lang en laag kan lopen mag hij zich meer gaan verzamelen en oprichten. Dat kwartje lijkt echt verrassend snel te vallen. Heb geen idee of dat komt door het bit of omdat hij er gewoon aan toe was, maar het gaat echt super!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 25 mei 2010, 05:13

jeetje wat kletsen jullie veel hier zeg, ben nu aardig bijgelezen.

@Annalyn: ik vind dat een super idee van jou met die trailer, dat gaat helemaal goedkomen met Brass.

@Anouska: kan me voorstellen dat die opmerking van de stalbaas in het verkeerde keelgat is geschoten bij jou, maar misschien bedoelde hij het niet zo verkeerd.

@Kristel: jij hebt dus je paard uitgelaten? :D

@Sterre: wat fijn dat Bailey het zo goed doet joh

Ik had hier gistermiddag een zieke Exel, hij liep niet helemaal rad en bij terugkomst in de wei (heb er dus een stuk naastgelopen) bleek ook nog eens dat ie niet met zijn hoofd bij de grond kwam. Gelijk van het hoge gras gehaald en op kort gezet, waterbak hoger gezet, want daar kwam hij ook niet bij. Zijn nek was bij de manenkam hard en dik en zijn buik was keihard, dus meneer heeft zich helemaal vol staan eten.
Gisteravond nog even terug gegaan en toen kon hij weer bij de grond, met Joyce afgesproken dat ze niet meer op het hoge gras komen, ze blijven lekker kort staan
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 25 mei 2010, 07:43

pff ik zou snel bijlezen want ik moet nu naar school..... Met Blos gaat hier nog alles oke maar ik heb haar wel eens vrolijker gezien. Galldur vraagt om zo veel aandacht dat ik bijna geen tijd heb om met blos nog even bezig te gaan en ik merk het toch wel een beetje aan haar. ach gelukkig word de kleine groter en kan die straks af en toe alleen achter blijven!

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 25 mei 2010, 13:12

nou ik meld me ook maar weer eens, ernstig!

Leuk om die enthousiaste verhalen te lezen allemaal! Wat hebben we toch allemaal leuke B'tjes! (En één leuk g'tje ;) )
Alles goed met Galldur Danique? Ik bedacht me laatst dat jij op Benthe hebt gereden hehe! Heb je dat zadel nog eigenlijk?

Goed bedacht met die trailer in de wei, Annalynn. Dat gaat vast goedkomen op die manier! +:)+
Lekker dat Beer even kon grazen, Kris! Lekker he met dit weer buiten! Het is trouwens hier vandaag niet zo lekker als afgelopen dagen, beetje fris met die wind! Is maar goed ook want ik moet aan het werk voor school!

Ik heb zondag lekker buiten gereden met Benth, hadden we wel verdiend na het harde trainen en mijn geploeg voor school. Benth staat nu lekker op een weiland hier in Zuidwolde dus ik heb hier weer andere uitrijmogelijkheden, leuk!
Ik zou maandag misschien een wedstrijd hebben, maar stond op de wachtlijst en ben er uiteindelijk ook niet opgekomen |o balen!

Nu pas 11 juni weer :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 25 mei 2010, 14:18

Haha ja dat is inderdaad zo. Nee dat zadel bestaat niet meer O:) Er zat toen een scheur in en toen was ik een keer heel boos op blos en toen is dat hele zweedblad zowat afgebroken := whaha mee naar divoza geweest maar we kwamen er achter dat ik de boom ook nog een scheur zat dus toen hebben we hem maar naar de vuilnisbult gebracht :D . Hellaas zal straks ons zadel dilemma weer beginnen :r want ik heb nu een 17 ich veelzijdigheid zadel (pagony haflinger?) Maar helaas zijn mijn benen te lang en vallen ze zowat over de kniewrongen heen. Maar gelukkig wou ik toch al een tijd een dressuur zadel aangezien ik echt geen springer ben maar ja dat gedoe en gepas met die zadels is echt verschrikkelijk :Y)

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 25 mei 2010, 16:48

Ik lees straks even bij maar wilde even zeggen dat ik SCHANDALIG heb gewinkeld! Heeeeerlijk, was echt even nodig! Nu naar Beer..eventjes rijden..gymnastiek doen..morgen weer wat intensiever..
Anouska

Bericht door Anouska » di 25 mei 2010, 16:50

Gaat snel hier! Hier is weinig veranderd, als het lukt ben ik een beetje glazen aan het inpakken op de bank. Nog een paar dagen en dan samenwonen.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 25 mei 2010, 21:44

Argh, sorry, ik wordt even een beetje gek.
Knetterhard gewerkt deze week, kom ik vandaag op school blijkt dat er vanochtend een deadline voor ons visual essay, onze scriptie was.
Die deadline is vorige week alleen mondeling gegeven en heb ik toen gemist omdat ik ziek (en dus maar kort op school) was. Niemand ook die dat even doorgegeven heeft.... Ik direct een heel lief mailtje gestuurd naar de docent, kreeg ook nog een bitchy antwoord.

Ik dacht ECHT dat dat ding over twee weken pas af moest, maar nu moet ik het morgenvroeg inleveren (gebonden en afgewerkt ook nog).

Baal er echt van. Ben echt zo'n controlfreak die altijd alles op orde heeft, dus sorry, maar dit ligt echt niet aan mij ;)

Dat wordt dus vannacht doorbikkelen en morgen naar Utrecht op en neer.
(sorry, moest het even van me afschrijven)
Anouska

Bericht door Anouska » di 25 mei 2010, 21:53

Jeetje Sterre, ben je mooi klaar mee! Fijn dat ze je ingelicht hebben :n. Succes vannacht! :(:)

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie