Zomereczeem topic
Re: Zomereczeem topic
Ik kwam vanmorgen op stal en Ros had het rondom zijn linkeroog weer kaal. Ben ik een heel slecht baasje als ik zeg dat ik me er, behalve dat ik het insmeer voor hem, niet meer druk om maak? Ik weet gewoon dat het ieder jaar terugkomt en probeer het zo fijn mogelijk voor hem te houden maar de hoop dat hij het niet meer zal doen ben ik al lang verloren.
Zijn klachten zijn wel heel veel minder geworden. Ik heb een jaar meegemaakt dat hij echt overal open lang, ik kan geen plek bedenken op zijn lijf waar hij geen wondjes had. Dat is gelukkig niet meer zo. De kale plekken (niet eens echt wonden) beperken zich nu tot zijn hoofd.
Zijn klachten zijn wel heel veel minder geworden. Ik heb een jaar meegemaakt dat hij echt overal open lang, ik kan geen plek bedenken op zijn lijf waar hij geen wondjes had. Dat is gelukkig niet meer zo. De kale plekken (niet eens echt wonden) beperken zich nu tot zijn hoofd.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

- Ilonka
Nee je bent geen slechte baas. Je behandeld hem toch? Het is juist wel eens fijn om je niet direct onwijze zorgen te maken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
dan zou ik ook een slechte baas zijn Marijke, we weten gewoon dat we in deze periode een paard hebben wat we extra zorg moeten geven en we proberen het voor hen zo aangenaam mogelijk te maken.
Ik ben op zich heel tevreden over dat spul wat ik in België kocht, maar nu ik verhuisd ben is de afstand ineens wel een heel eind geworden. Dus ik ga van de week die emulsie bestellen die Saskia ook gebruikt voor Sjors. Als ik haar daar een aangename zomer mee kan bezorgen dan vind ik het prima en helemaal ongeschonden komen ze volgens mij nooit de zomer door
Ik ben op zich heel tevreden over dat spul wat ik in België kocht, maar nu ik verhuisd ben is de afstand ineens wel een heel eind geworden. Dus ik ga van de week die emulsie bestellen die Saskia ook gebruikt voor Sjors. Als ik haar daar een aangename zomer mee kan bezorgen dan vind ik het prima en helemaal ongeschonden komen ze volgens mij nooit de zomer door

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Die huidemulsie is echt heel erg fijn, ik heb toevallig vandaag een collega ook een flesje in haar handen gedrukt.
Je houdt de huid er gewoon super zacht mee en het werkt jeukstillend.
Claudia ik kan me herinneren dat jij toen een goedje had waar ook prednison in zit of heb ik het mis? De werking van prednison is natuurlijk anders dan een emulsie op basis van kruiden. De resultaten die je met prednison behaalt zijn waarschijnlijk beter. Alleen heeft dat weer zijn weerslag op allerei andere organen, dat is ook de reden dat ik dat soort dingen liever niet gebruik tenzij hij echt niet uit de jeuk kan komen. Dan krijgt hij wel een prik die 3 weken werkt.
Je houdt de huid er gewoon super zacht mee en het werkt jeukstillend.
Claudia ik kan me herinneren dat jij toen een goedje had waar ook prednison in zit of heb ik het mis? De werking van prednison is natuurlijk anders dan een emulsie op basis van kruiden. De resultaten die je met prednison behaalt zijn waarschijnlijk beter. Alleen heeft dat weer zijn weerslag op allerei andere organen, dat is ook de reden dat ik dat soort dingen liever niet gebruik tenzij hij echt niet uit de jeuk kan komen. Dan krijgt hij wel een prik die 3 weken werkt.
Morgan!! 

ja klopt, hier zit prednisolon in en ik was er aan 1 kant ook niet echt blij mee, maar een deken was geen doen met een sloopgrage exel in de buurt, dus ben ik toen maar overgestapt op dat smeerseltje.
En het gaat mij erom dat ze geen tot weinig jeuk heeft, als die emulsie dat ook kan bewerkstelligen ben ik helemaal happy, genezen doet dat eczeem toch never nooit, die illusie heb ik in de loop der jaren (toendertijd met Nena al) laten varen
En het gaat mij erom dat ze geen tot weinig jeuk heeft, als die emulsie dat ook kan bewerkstelligen ben ik helemaal happy, genezen doet dat eczeem toch never nooit, die illusie heb ik in de loop der jaren (toendertijd met Nena al) laten varen

Ik bedoelde het ook niet negatief naar jouw kant hoor, helemaal niet. Je wil niet weten wat er allemaal in Ros gespoten en op Ros gesmeerd is. Ik heb op een gegeven moment chemotherapeuticum moeten smeren...heb ik ook gedaan en is natuurlijk ook verre van goed..Je probeert toch alles om het je paard zo fijn mogelijk te maken.
Morgan!! 

ow maar ik heb het ook niet negatief opgevat hoorMarijke_ schreef:Ik bedoelde het ook niet negatief naar jouw kant hoor, helemaal niet. Je wil niet weten wat er allemaal in Ros gespoten en op Ros gesmeerd is. Ik heb op een gegeven moment chemotherapeuticum moeten smeren...heb ik ook gedaan en is natuurlijk ook verre van goed..Je probeert toch alles om het je paard zo fijn mogelijk te maken.

Gelukkig, soms kunnen getypte woorden wat anders overkomen. Maar dat is nu niet het geval
.

Morgan!! 

dat is het nadeel van platte tekst he? maar in dit geval begreep ik heel goed wat je bedoeldeMarijke_ schreef:Gelukkig, soms kunnen getypte woorden wat anders overkomen. Maar dat is nu niet het geval.

Hier is het gisteren even misgegaan. Hij had enorme jeuk. Ik heb hem even helemaal gewassen en zijn huid bij de manenkam en staartwortel helemaal ingemasseerd. Daarna was hij weer rustig. Ik hoop dat hij dat nog steeds is want ik zie hem vanavond pas weer.
Morgan!! 

Ik heb Sjors ook 2 jaar spuiten laten geven met oa. prednison. Maar dat hielp absoluut niet voldoende.
Sjors gaat nog goed
zolang we maar blijven smeren 
Staart zwiept net de verkeerde kant op, maar je kan de bovenkant wel zien zo toch.

even hoofd eraf gehaald, ik ben het niet zelf namelijk
Sjors gaat nog goed

Staart zwiept net de verkeerde kant op, maar je kan de bovenkant wel zien zo toch.

even hoofd eraf gehaald, ik ben het niet zelf namelijk

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

Wow dat is echt wonderspul zo te lezen. Als ik een keertje bij jou ben moet je me dat eens laten zien.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Gaat hier ook nog goed *klopt af*
De eerste oude plekjes zijn al helemaar weg bijna en in de manen alleen nog maar wat warboel-schade.
De eerste oude plekjes zijn al helemaar weg bijna en in de manen alleen nog maar wat warboel-schade.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Bij Tika gaat het best redelijk maar ik denk dat ook komt omdat de winter wat langer door is gegaan maar het ergste zal vast nog wel komen.
De manenkam is overigens wel dik hoor en ze reageert veel meer op insecten dan de andere paarden.
Ze gaat 's morgens het land op als rond drie uur wordt ze er van af gehaald en gaat ze op de paddock.
De manenkam is overigens wel dik hoor en ze reageert veel meer op insecten dan de andere paarden.
Ze gaat 's morgens het land op als rond drie uur wordt ze er van af gehaald en gaat ze op de paddock.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Ilonka
Bij Ilonka gaat het ook nog goed. Ze staat alweer een poos onder haar Boett deken dus de achterste manen sneuvelen alweer. (Net als alle jaren er voor dus dat hoort er helaas gewoon bij.) Verder een paar hele kleine plekjes op haar hoofd en buik, vrijwel verwaarloosbaar. Hoera!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Vera heeft van de week 1 dag op te hoog gras gestaan en nou had ze dus gelijk wat last, maar nou ze weer kort staat is haar manenkam weer minder dik en zie ik ook geen tekenen van rollen. Normaal heeft ze namelijk groene manen van het rollen als ze jeuk heeft, maar dat zie ik nog steeds niet gelukkig.

heb net toch maar even zo'n fles van die emulsie besteld, want ik vond gisteren de manenkam van Veer wat aan de harde kant. Ik zie nog geen tekenen van schuren ofzo, maar ik ben het liever voor.

Ik heb de emulsie ook nu. Heb ze nog niet kunnen gebruiken, maar daar ga ik vanaf morgen wel mee beginnen.
Hay staat nu bij Louis op een zandpaddock waar hij enkel aan de hooiruif kan schuren. Hij deed het wel een heel klein beetje, maar niet erg zichtbaar. Vanaf morgen gaat hij weer 's nachts op stal, dus dat wordt smeren!
Hay staat nu bij Louis op een zandpaddock waar hij enkel aan de hooiruif kan schuren. Hij deed het wel een heel klein beetje, maar niet erg zichtbaar. Vanaf morgen gaat hij weer 's nachts op stal, dus dat wordt smeren!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik hoop dat de emulsie hier snel binnen is, want dat andere spul is nu echt op en Vera begint echt last te krijgen 

Ik moet zeggen dat de TKC lotion dit jaar goed helpt. De oude plekjhes zijn helemaal genezen en nog amper nieuwe. *klopt af*
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen