Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Esther » vr 14 mei 2010, 21:21

Hoe laat ga je heen dan morgen?? Ik ben morgenmiddag ook bij de paardjes en dan kunnen we misschien samen wel even foto's maken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 15 mei 2010, 18:11

Kootje heeft vandaag weer eens van wat slobber genoten.. oftwel álles zat onder (inclusief mijn haar) :')
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 15 mei 2010, 18:50

Oeh, morgen komt mijn F'je thuis!! Kan die lekker met Flower spelen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 15 mei 2010, 19:14

maar Es, van Tea weet je dat ze het super doet o de keurig, dan is het toch juist leuk om Fjella mee te nemen, kijken hoe ze er voor staat?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Esther

Bericht door Esther » zo 16 mei 2010, 21:28

Vandaag mocht ze mee naar huis.. Ik had haar eigenlijk alleen in het voorjaar gezien en nu over de telefoon gekocht..
Dus met het uit de wei halen had ik wel zoiets van, jee wordt wel een leuk maatje geloof ik..
Ze vond het op het erf bij Jan en José wel heel erg spannend, wat wil je met alle activiteiten.. Dacht wel even, jaa, dit herken ik van je moeder, hihi..
Ze liep verder keurig de trailer op, onderweg wel wat onrustig, maar ja ze stond ook ineens in haar uppie op de trailer..
Thuis, zo hoorde ik van mijn ouders, heeft flower haar eerst even zien wie de baas was van het weiland, maar ze stonden al snel vredig naast elkaar en toen ik er vanavond was stonden ze ook al even te schuren.. En Flower pissen natuurlijk, die is nog steeds hengstig..
Maar ze leken het goed met elkaar te vinden..
Fjella is nog steeds goed mak, mocht haar overal wel aanraken en ze wilde wel graag geknuffeld worden!!

Het is nu nog wel een spriet met lange benen, zoals ze er nu voor staat zou ze sowieso niet naar de keuring gaan, niet echt een ideaalbeeld, ze is wel correct, maar wel (een beetje) een naarling, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » ma 17 mei 2010, 00:22

Ze is dus weer terug op het oude nest, snel foto's plaatsen hoor Esther ik ben benieuwd hoe ze er nu uitziet :wave:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 17 mei 2010, 07:36

Fjel wordt echt wel een hele dame denk ik, die is mooi de lucht in geschoten, maar heeft nog steeds wat herkenbaars. Echt leuk! Inderdaad net zo'n opfokuitje geweest dit...:P

En hoorde van Anita dat mijn dame nogal ongecharmeerd aan modderbaden nemen doet := tja elegantie is nog niet altijd haar sterkste kant geweest.
Geluk is de vrucht van intens werk
grietsje

Bericht door grietsje » ma 17 mei 2010, 11:00

Ben benieuwd naar een foto van Fjella Esther!

Heb jij er ook al zo één Annabel? Die van mij gaan ook als ze de kans krijgen!

Ik was gister foto's aan het bekijken en jee wat is Fresia gegroeid in de afgelopen 2 maanden. Kwam echt als een uk bij ons en nu heeft ze er gewoon lange stelten onder te zitten en is ze bijna net zo groot als Daymar! Ongelofelijk! En dat ondanks dat ze zo ziek is geweest!
Ze is nu ze eenmaal wat aan ons gewend is wel een ontzettende lieverd! Komt aangesprint als je richting het land loopt en volgt je overal!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Pasja

Bericht door Pasja » ma 17 mei 2010, 12:07

Esther schreef:Hoe laat ga je heen dan morgen?? Ik ben morgenmiddag ook bij de paardjes en dan kunnen we misschien samen wel even foto's maken!!
... en toen was ik 2 dagen niet op FW geweest 8)7
Heb inmiddels een paar foto's gemaakt. Zal kijken of ik ze er vanavond op kan zetten.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 17 mei 2010, 12:09

Morgen gaat Ferro verhuizen naar Wanneperveen. Ik zal mijn ventje wel gaan missen want het is zo'n lieve knuffelkont. Hij voelt zich nu een beetje ongelukkig hier want Celony en Djambo hebben niet echt veel met hem op. Hij wordt veel opgejaagd en in zijn kont e.d. gebeten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » ma 17 mei 2010, 12:13

Och arme Ferro! Nou hopelijk gaat hij veel lol beleven in Wanneperveen! Kan me voorstellen dat je 'm gaat missen.
Pasja

Bericht door Pasja » ma 17 mei 2010, 16:28

Hierbij wat foto's van Freyr en Floranth die ik gisteren genomen heb.
We troffen de jongens lekker slapend aan:
Afbeelding

Floranth
Afbeelding

Freyr (vindt 'm dat halster echt geweldig staan!)
Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 18 mei 2010, 04:03

Ze zien er goed uit het worden al hele paarden zeg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Pasja

Bericht door Pasja » di 18 mei 2010, 09:19

Anita hoe is de verhuizing van Ferro gegaan?
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 18 mei 2010, 10:06

Fijn dat Fresia zo goed vooruit gaat Grietje! Ze heeft wat meer tijd nodig maar ik denk dat het een hele knappe gaat worden.

Dus Ferro vandaag op reis, spannend! Hoeveel vriendjes krijgt ie in Wanneperveen?

Floranth en Freyr zien er goed uit!

Gister bij mijn F-je geweest, die is nog lekker aan het groeien...beetje sprieterig vind ik haar nu. Ze krijgt genoeg eten dus daar kan het niet aan liggen. Misschien doet wat extra gras straks wonderen. Het is verder echt een kind van d'r moeder. Ontzettend koel en braaf met veel dingen, maar af en toe komt haar temperament naar boven. Zo vloog de rest van de kudde naar voren, uit het zicht, terwijl ik net met haar wilde wandelen. Vond ze niet leuk := Heb haar toch het erf af gekregen. Eerste stuk was ze erg dwars en sterk, later werd ze rustiger. Moet ze ook leren toch :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 mei 2010, 10:10

Dat gaat vanavond gebeuren. Als we gaan mennen met Celony reist Ferro mee.
Hier zijn afscheidsfoto bij ons thuis.

Afbeelding

Moet zeggen dat ik er toch wel moeite mee heb. Gisteravond hebben we hem nog even geknipt en toen hadden we het er samen over dat we het allebei wel moeilijk vinden om hem weg te brengen. Het doet ons echt wat. En natuurlijk vloeiden er even traantjes bij mij. Onze dieren betekenen echt alles voor ons. Maar Ferro zal het goed hebben bij Bart, daar twijfelen we geen moment over. Met hoeveel hij daar op het land komen weten we niet, misschien horen we dat vanavond.

Mooie foto van Floranth en Freyr samen. Die kunnen het samen met goed vinden zo te zien.

Fijn dat ook Fresia nu erg goed gaat.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 18 mei 2010, 10:19

Knap koppie heeft hij toch Anita!! Wie weet komt hij dan wel met onze K'tjes op de wei te staan, zou leuk zijn :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 18 mei 2010, 10:32

Komt vast helemaal goed met Ferro in Wanneperveen! Hij ziet er super uit zeg. Ben ook zo benieuwd wat Karant in combinatie met Woudina gaat doen... Anne en ik hebben er hoge verwachtingen van, ben benieuwd of ze terecht blijken!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Pasja

Bericht door Pasja » di 18 mei 2010, 11:48

Anita45 schreef:Dat gaat vanavond gebeuren. Als we gaan mennen met Celony reist Ferro mee.
Hier zijn afscheidsfoto bij ons thuis.
Mooie foto van Floranth en Freyr samen. Die kunnen het samen met goed vinden zo te zien.
Ach ja, vanavond gaan jullie mennen, dat is ook zo. Was al een dag te vroeg. Ja, bij Bart krijgt Ferro ongetwijfeld een prima plekje. Gelukkig kunnen jullie hem de komende dinsdagen nog bezoeken als jullie gaan mennen (hoeveel lessen zijn er nog?).
Freyr en Floranth kunnen het idd goed met elkaar vinden. Grappig is, dat nu juist Freyr veel brutaler is als ze biks krijgen, terwijl dat bij jullie toch anders was. Ha, heeft zeker in de gaten dat 't "zijn territorium" is! Maar ze staan echt de hele dag gezellig bij elkaar. Delen het hooi van 1 berg; echt dikke maatjes. Zaterdag had ik Freyr even uit het weiland gehaald en dat stond Floranth niet bepaald aan. Begon te hinniken en te rennen! Stak daarmee Pasja en Mickey weer aan, dus 't was een dolle boel. Freyr maakte het niks uit, die stond lekker gras te eten!
@Yoline: als ze echt niet wil, houd je haar dan wel? Ben met Freyr het erf nog niet af geweest. Eerst gewoon af en toe even uit 't weiland, vaststaan, knippen, rondje over 't erf. Als ik met 'm de weg op ga en meneer wil niet en begint te trekken, ben ik bang dat ie wel heul sterk is. Ach en ergens vind ik het ook nog wel prima zo. Ze zijn nu zo leuk met z'n tweeën. Laat ze maar lekker spelen. 't Is voor jullie natuurlijk ook meteen wat oefenen voor de keuring; want daar ga je toch heen?
@Grietsje: fijn dat je dan zo'n vooruitgang ziet, zowel in haar conditie als in de omgang. Zal echt een opkikker voor je zijn!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 18 mei 2010, 13:58

@Jilly: Zodra ik weet wie zijn weidemaatjes zullen worden en jullie K-tjes zitten daarbij, zal ik het je laten weten.

@Jelly: Dat mennen bij Bart gaat de hele zomer door en ik hoop dat ik Jeroen zo gek krijg dat hij ook de hele zomer naar Wanneperveen wil rijden.
Dat Freyr zich hier wel altijd het kaas van zijn brood liet eten komt denk ik mede omdat hij een aantal weken later kwam dan de rest. Die hadden intussen al een groepje gevormd, zijn binnen een week bij elkaar gekomen. Freyr heeft een beetje de boot gemist zeg maar in het begin.

Grappig, Jilly en Jelly, hahaha.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten