Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Bailey » zo 16 mei 2010, 21:25

Jeetje Anouska, wat een weekend heb jij achter de rug! Pfff... Het is toch wat. Het is natuurlijk fijn dat de bloeduitslag goed was, maar je komt er niet verder mee. En dan zoiets erachteraan. Doe je rustig aan?

Bailey heeft vandaag iets onbegrijpelijks (voor hem dan) gezien in het bos: een heel klein shetje met een meisje erop en moeder ernaast. Op hetzelfde ruiterpad als hij! Hoe bestaat het?
Grote ogen, totaal verbijsterd, het duurde echt lang voordat hij door leek te hebben dat het ook gewoon maar een paardje was, hihi!

Rijden ging super. Stalgenootje had gesprongen met haar Grote Paard, dus er stond een giga hindernis in het midden van de bak. Bailey wilde er zo graag naar toe, maar was echt gevalletje onmogelijk dus hij had pech. Was toch ook geen formaat waar hij overheen zou kunnen, eerder nog onderdoor.

Vanavond ben ik met m'n vriend naar een theaterfestival geweest, was echt heel gezellig! We hebben lekker van het avondzonnetje genoten en mensen gekeken. Is altijd leuk op zo'n festival waar alles kan en mag, ik houd ervan!

Gefeli met Bo, Exel, Vera, Githa en Jalenka! Wat een hoop jarigen, Bailey is komende vrijdag aan de beurt en morgen ga ik z'n verjaardagskadootje ophalen. Is meer een kadootje voor mij hoor, voor hem maakt het weinig verschil gok ik zo, maar het is een goed excuus om leuke dingen te kopen toch?
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 mei 2010, 06:14

tuurlijk is het een goed excuus

zie me hier helemaal hetzelfde doen

Gister ben ik er zo achter gekomen dat ik geen paardensnoep meer staan heb, of het is echt allemaal op (we gebruiken dat nauwelijks) of het staat allemaal bij ons op zolder
dus ga deze week eens goed kijken op zolder of ik nog wat vind, anders heb ik een uitvlucht om nog iets mee te brengen van de ruiterwinkel als ik om men dekens ga :)ddd
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 06:31

Vrouwen en kopen..hahah!

Anous, wat een verhaal! Jij neemt het woord sensatie wel heel letterlijk! ;) Verstopping kan wel echt hevig zijn hoor..het moet er dan uit maar kan niet.. ik, als darm-patient, kan het weten..geloof me, je kunt er echt ziek van zijn!

Die Bailey..ogen op steeltjes dus? Grappig is dat toch als paarden zo vol verbazing kunnen reageren..echt zo'n menselijk trekje vind ik dat!

Ik zit alweer op mijn werk..moest even mijn rooster uitprinten (online) en ja..dan is FW dichtbij he..hahah.. Ik wil vanavond even rijden maar heb zoooo'n last van de maandelijkse perikelen..geen goed idee vrees ik..bah! Dan maar even grondwerken ofzo..das ook leuk!

Fijne dag allemaal!
Bodan

Bericht door Bodan » ma 17 mei 2010, 08:44

Jeetje wat een weekend Anouska! Gaat het al wat beter?
En heeft de pizza geholpen?

Leuke foto's van Beer! hij ziet er goed uit, leuk halster ook :)

Weetje wat schandalig is.... ik ben bodans verjaardag vergeten 2 mei :o
Ik was dan wel op ponykamp maar heb er daarna ook niet aangedacht... :=

Heb jij nog foto's gemaakt van gisteren Kristel?
Die veulens waren echt aandoenlijk, het is dat ik geen geld en plek heb anders.. :+:
*had ik maar een merrie*
Ik heb er een paar neer gezet op de hyves van stal dolfing, had geen zin om foto's op te loaden bij mijnalbum
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 08:49

Hee ja ik heb wel veel foto's gemaakt maar vooral van Amber en Fjordy hihi.. was de hele dag bij haar in de buurt en zij en Fjordy hadden een paar mega-penny momenten haha dus heb daar heeeuul veeuul foto's van gemaakt! Verder ook aardig wat van de western fjorden..dat vond ik echt het leukste!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 17 mei 2010, 09:45

ik heb gister ook nog wat foto's kunnen maken

Githa tijdens haar zoveelste galoptraining (hehe, vind baasje plezant, vind dat haar tofste gang en dan krijg je het resultaat dat pony op 45min werken 20min galoppeert :roll: ). training op het sturen tussen dingen door, dus lees kegeltjes op minder dan een meter van elkaar moest ze perfect tussen. een oxer die een meter en iets breed is, mocht ze ook mooitjes door galopperen en draven en stilstaan en achteruitgaan ertussen

is wel grappig, iedereen bij ons op stal spring erover terwijl wij ertussen door gaan :)) . Is wel goed om Githa haar achterwaarts knop te bevestigen en voor de smalle doorgang training natuurlijk

en dan ook nog enkele foto's genomen van Jalenka na een poetsbeurt, heb haar geprobeerd van te poetsen met een spuitbus (sproeier eerder niet onder druk he) met droogshampoo (is gewoon op plek spuiten en borstelen dus niet meer nat maken, shampoo inwerken en uitspoelen) Jalenka heeft nog wat schrik van water dat uit een tuinslang komt, dus heb ik het zo geprobeerd en vorig jaar kon ze je verrot kloppen als je met een spuitbus durfde spuiten. Dit is nu over. Ook hebben we nog even wasplaats training gedaan, heeft daar nog nooit echt opgestaan tot enkele weke terug om haar benen eens af te spuiten maar dan kon ze geen second blijven staan. Nu moest ik wat product (Lotion van Befix) in hun manen en staart inmasseren (is tegen de jeuk, ze hebben geen exceem want dan zouden hun manen en staart er heel anders voorkomen, maar ze schuren dus puur uit verveling _-:( ) en nu bleef ze toch wel netjes staan zeker *o/* was dolgelukkig.
Nu ik zwanger ben is het juist alsof dat mijn klik met haar echt aan het komen is. Als ze mag komt ze haar poep dus ook gewoon tegen me aanduwen, met het gedacht van krabbel me daar eens := , vind ik wel grappig dat ze me al zo goed vertrouwd.

ja en Githa dat blijft onze echte troetelbeer, die stond gister te genieten van de staartmassage, neus de lucht in, staart van hetzelfde en tegenduwen voor meer :=
Anouska

Bericht door Anouska » ma 17 mei 2010, 13:13

Ooohhh Florien, schaam je! Ga straks weer naar de dokter, darmen zijn leeg en verrek nog steeds van de pijn!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Anouska

Bericht door Anouska » ma 17 mei 2010, 18:28

Moet morgen ZH bellen, HA wil dat ik een echo laat maken van mijn nieren. Ze vermoed dat er daar iets niet lekker zit. Bbbrrr, best een eng idee.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 18:46

He getsie! Hopen dat het niks engs is..nierstenen zijn ook eng maar wel duidelijk te zien op een echo geloof ik...en daar kun je wat aan doen.. Heb je ook pijn met piesen dan?
Elvina

Bericht door Elvina » ma 17 mei 2010, 19:37

Oh Anouska wat een verhaal! Hopelijk kunnen ze iets zien op die echo! Dan weet je iig waar je aan toe bent..

Wat kijkt Beer boos op de eerste foto! ;)

Oh Florien, dat kan echt niet hoor!

Heb net nog even gereden met stoute bollie. Ze liep net als altijd, ze was nog niet eens stijf of sloom :P Denk dat ik even rond moet bellen en op verschillende locaties moet gaan oefenen.. Maar gaat zo lastig als trailer niet af is! Ga wel voor gek staan 12 juni :P

Hier nog wat foto's van m'n zielige trailer :P Zijn er heel het weekend al druk mee maar is zoveel werk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De remmen voor:
Afbeelding

De remmen na:
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 17 mei 2010, 19:44

Wauw Tessa! Wat gaaf die klus foto's! Doen jullie dat allemaal zelf? Is Mike zo handig? Das wel echt te gek zeg! En wat voor auto heb je er voor? En weet je ook wat deze trailer weegt? (ben me ook aan het oriënteren he, haha)..die remmen! Das toch niet te geloven.. (als je er niet bij had gezet dat het remmen waren had ik het ook nooit geweten hoor whaha, echt zooo niet technisch!)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 17 mei 2010, 20:05

Wordt vast een hele strakke trailer Tessa! Ik vindt hem origineel al niet lelijk :n.

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 17 mei 2010, 20:06

Ja Mike is zo handig haha! Zie het soms ook niet meer zitten :p Geen idee wat ie weegt! Is een kleine 1,5 paards. De auto ervoor is een opel vectra van m'n schoonouders ;)
Wist zelf ook niet dat dat de remmen waren :p Hihi!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 18 mei 2010, 06:50

Staat er een plaatje bij het koppelstuk (wat op de trekhaak gaat)? Daar moet het MTM (maximum toegestane massa) en het gewicht op staan. Heb jij al een E rijbewijs? En je snapt wel dat je dan van 't zomer een keer met Beauty bij ons in de bossen moet komen rijden he! (gaan we wel gewoon stappen ;) )
Keandra

Bericht door Keandra » di 18 mei 2010, 06:58

hey

kleine update

wat vinden jullie hiervan:
Afbeelding
onze versie van tunneltraining

en omdat ik toch ook zo vaak over haar vertel:
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 18 mei 2010, 07:27

Jaa mooie foto's! Had net gereageerd in je topic in PP!
Anouska

Bericht door Anouska » di 18 mei 2010, 10:09

Ja, de 2 kanjers van Sofie!

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 19 mei 2010, 07:16

Leeeuk die foto's, Sofie! Jalenka ziet er ook super uit nu!
Ik ben benieuwd hoe de trailer gaat worden, Tessa! Handig zo'n vriend! :D

Ik ben Benthe weer aan het oppakken, zaterdag voor het eerst weer gereden en daarna maandag en gisteren, meeeennn wat was dat paard druk!
Ik rijd nu in het weiland, en daarnaast staat dan nog de groep. In principe vind Benthe dat wel prima, maar maandag kreeg de rest al voer en zij dus niet ;) Nou Benthe maakt zich niet gauw druk, maar als ze denkt dat ze te kort komt dan is het weiland te klein hehe!
Was rodeo dus, maar op zich kon ik er wel om lachen := Zij even later niet want ik heb haar er gewoon doorheen gereden, 'jij wil galloperen, prima dan gaan we galloperen, maar dan wel hoe, en zo lang als ik het wil' ~~}>
Gisteren was ze dan ook zo mak als een schaapje, óók toen de rest voer kreeg en zij niet. +:)+
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 19 mei 2010, 09:25

hehe

tof truukje he, werkt hier ook super bij Githa
leslie misbruikt haar wegspurten graag als uitvlucht om een 'galoptraining' te doen

is wel grappig, dan zie je na 10 minuten een chagrijn op Githa zitten en als je dan eens even kijkt is Githa hetzelfde
elke keer moet ik dan zeggen dat ze even iets anders moeten doen, dan bouw ik een sprongetje om van 1.20m naar 0.5m of zo en gaat hij er eens over of gaat hij even naar straat stappen en dan terug naar de buitenpiste of zo
en 9 op de 10 is het dan over, bij beide het nukkig zijn, en kun je er dan alles weer van vragen en zien ze er alle2 happy uit

Leslie is dan altijd kwaad als ik zeg 'zo baasje zo pony' 8-)

hier staan ze buiten van om half 9, en ze mogen al zeker blijven buiten staan tot na 6uur, want we gaan pas bij hen eens we zelf gegeten hebben
heb ze beide kunnen buiten zetten terwijl juist hun portie wortelen in hun voerbak gelegd werd, die hebben ze dan vanavond
ze waren alle2 keihappy, en vol leven dat ze buiten mochten, was juist alsof ze in geen jaren buitengeweest waren, is van zondag geleden O:)

heb dan direct (nu er stro en hooi op de kar lag) hun stallen aangevuld want ze stonden er anders maar vies bij
(sinds nieuwjaar zijn ze naar een ander systeem potstal gegaan, eens in de 2 weken wordt de stal helemaal leeg gemaakt en worden er 4 plakken stro ingelegd (zijn plakken van hele grote pakken stro) en dagelijks wordt er dan nog een half plak bijgelegd
maar dit is voor onze fjordendraken niet voldoende (ook wel niet voor de meeste andere paarden daar maar dat ga ik me niet aantrekken :n ) dus leg ik vaak nog wel eens een extra plak of 2 bij in de stal
voor hooi is het hetzelfde, geef liever dat ze een hele dag en nacht kunnen verder smikkelen dan het beetje dat bij die van ons na een half uurtje al op is :Y) )
dus bij Githa weer 2 plakken stro, Jalenka kreeg er eventjes 4 bij (die heeft de spijtige gewoonte van te graven in stal en maakt dus plekken strovrij waar zij zich in vast kan rollen, hebben het al voorgehad waar we bijstonden dus ik kon toen helpen gelukkig) ~~}>
dan bij elk een plak stro voor vanavond en vannacht :Y) , nu staan ze op de wei en dan krijgen ze hun avondeten rond 8u ook nog
dus die zullen zich vanavond wel super voelen +:)+ bij hun properdere stal en al dat eten dat op hen wacht

laat ze maar zeggen dat ze niet verzorgt worden, ik weet ondertussen wel beter
~~}>
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 19 mei 2010, 09:27

Sorry sorry maar jullie kletsen gewoon teveel!
Brass gisteren na 3 weken weer even gereden. Ze was nogal druk, we hadden wat communicatie problemen, zo slingerden we menig maal het pad af voor we in het bos waren. Daar lag haar draf tempo nogal hoog. Ging ze vol goede moed het hek door, waar ze halverwege van schork, ik met mijn been bleef hangen en zij er in galop van tussen ging. Haar snel kunnen stoppen, terug draaien.
Lekker gedraafd, tweede hekje afgestegen, maar ze durfde er niet meer door. Dat Vaskur lekker dicht achter haar ging staan hielp wel. Hierna nog een keer het hek door wat ze echt neit wild, ze vond het eng (witte ogen) en stond stokstijf, weer even hulp van Vas. Toen nog een keer terug er door (anders moesten we in de begrazing blijven ;) ) wat ze ook eng vond maar wel deed.

Morgen nog weer even met Tonkie rijden (die is het hele weekend weg en is momenteel de enige van de wei met wie ik rijd, ook de enige die met mij en Brass naar buiten wil, terwijl Brass heel braaf is...) en dan het weekend wat grondwerk, wat wandelen etc. Even weer aan onze band werken, even weer de orde bevestigen en haar wat vertrouwen geven.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie