Wat vragen voor oppassen.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
vosse
Contacteer:

Wat vragen voor oppassen.

Bericht door vosse » di 11 mei 2010, 17:25

Ik moet in de zomer 2 weken oppassen bij mensen.

Wat moet er gebeuren:
- Konijn voeren
- Hond min. 3x per dag uitlaten en uiteraard voeren
- Kat voeren
- 2 paarden en 1 veulen verzorging

Verder mag ik daar in huis en heb ik alles tot mijn beschikking.
Uiteraard willen ze me hiervoor betalen.
Iemand enig idee wat ik hiervoor kan vragen?
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Tamara
Contacteer:

Re: Wat vragen voor oppassen.

Bericht door Tamara » di 11 mei 2010, 17:37

ik zou daar niets voor willen hebben, ja een dikke bos bloemen en een doos chocola ofzo :d. Als je het leuk vind om te doen, en het voor jou geen bezwaar is het er bij te doen, prima toch. Je hebt hun huis, en de boodschappen(neem ik aan) ter beschikking)
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 11 mei 2010, 17:41

Ze gaven zelf aan er iets voor te willen geven.
Hoef er ook geen hoofdprijs voor.
Heb al wat bedragen gehoord van €40 tot €50 per dag. Maar reken maar uit op welk bedrag je dan komt voor 2 weken. Vind ik zelf iets te gek.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 mei 2010, 17:57

Ik heb laatst 16 dagen honden uitgelaten 4x per dag en daar vraag ik 12,50 voor. Ik hoef geen hele stukken met die honden te lopen maar ik moet wel mn hele dag erop aan passen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
stalone2

Bericht door stalone2 » di 11 mei 2010, 18:01

Ik denk dat je gewoon minimumloon kunt vragen op basis van een paar uur per dag, voor zoveel dieren. Je hebt er zeker een halve dagtaak aan en die mensen hebben ook nog het voordeel dat er iemand bij ze is, en dat de dieren in hun eigen omgeving blijven.
Dus die 40 of 50 euro per dag vind ik echt niet gek. Het is niet niks wat je moet doen, maar een serieuze oppastaak!
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » di 11 mei 2010, 18:08

Ik pas op de hond van kennissen en kreeg 10 euro per dag dus ik vind dat als jij 20 euro krijgt toch een mooi bedrag bovendien willen ze er ook wat voor geven
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 11 mei 2010, 18:19

Ik heb nog 2 andere adressen. Bij de één heb ik de taak over 30 honden plus pups. Van 9 tot 5 krijg ik daar €55.
Bij de ander verschilt het, maar max. is 30 honden. Daar krijg ik voor en dag incl. slapen €50, onderverdeeld in werk en wacht uren (ben ik niet de hele dag volop bezig)

Maar ik moet er wel mijn eigen werk op aanpassen uiteraard.
Paarden, konijn en kat is zo klaar.
Paarden staan op het land, kan zijn dat ze meedoen aan een nieuw eczeemproject en dan is het wel wat meer werk.
Manga gaat mee mocht het klikken met die hond. Dus evt. kan de hond bij lange dagen op mijn werk ook mee.

Ik wacht nog even op meer reacties.
Nancy om hoeveel honden ging dat?
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 11 mei 2010, 18:52

ik betaal de kennissen uit Capelle nooit als ze een weekend in ons huis zitten. ze voeren dan de kippen, katten, konijnen en paarden, mesten uit en zetten ze binnen en buiten. Ze hebben een gratis weekend Drenthe, waar ze ontzettend van genieten. Ik zorg altijd dat de koelkast goed gevuld is.
Geen idee wat jij ervoor kan vragen, maar ik denk er net als Tamara over, klein kadootje, maar zeker geen minimumloon per uur o.i.d.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 mei 2010, 19:38

Dat ging om twee wat oudere franse bulldogjes
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
stalone2

Bericht door stalone2 » di 11 mei 2010, 20:33

Tja, da's wel wat anders dan paarden EN honden EN een kat......
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Anouska

Bericht door Anouska » di 11 mei 2010, 20:48

Meerdere keren opgepast.
1x weekend (intern) op 3 honden, 2 geiten, 2 hangbuikzwijntjes, 3 kinderen en 6 paarden. Kreeg ik €150,- voor.
1x week (intern) op 1 hond, 1 geit en 27 paarden. Kreeg ik 10 privé lessen van 1 uur voor.
1x 3 weken (gewoon thuis, was 1 straat verderop) op 2 katten en 2 konijnen. gewoon 2x per dag erheen om de beesten te doen. 's Avonds bleef ik altijd een paar uur om de katten hun aandacht te geven. Kreeg ik €250,- voor.

Deed het voor mijn plezier, hoefde er niks voor te hebben. Was wel leuk meegenomen dat geld.
Laatst gewijzigd door Anouska op di 11 mei 2010, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 11 mei 2010, 21:20

Ik ben ook geneigd om te zeggen ik zou het voor niets doen. Maar voor mij zou het ook vakantie zijn. Ik doe het heel af en toe voor een vriendin als zij op vakantie is. Maar dat is ook weer anders natuurlijk.
De andere kant is natuurlijk wel dat als die mensen hun dieren in pension moeten doen het ze ook geld kost. Het is maar net in welke hoedanigheid de mensen het gevraagd hebben en wat jouw relatie met hen is. Als het voor jou ook echt een soort van vakantie zal worden vind ik het weer anders als dat het echt een extra voor je zal zijn. Ik zou, als het geld je er niet veel toe doet, die mensen denk ik zelf met een bedrag laten komen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Lolly

Bericht door Lolly » wo 12 mei 2010, 05:39

Als wij op vakantie gaan komt er altijd een vriendin oppassen in huis op alle beestjes.
Voor haar is het ook een vakantie en ze heeft er altijd zin in.
Wij geven haar altijd 100 euro per week en ik leg ook altijd wat geld neer als ze voer bij moet halen.
Zij heeft er ook altijd echt zin in een andere omgeving, zomer's zijn hier altijd veel toeristen, ze beleeft soms ook nog wat daarmee, dat vind ze prachtig, en ze heeft zelf twee hondjes die mee mogen.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
claudia

Bericht door claudia » wo 12 mei 2010, 05:55

Ik denk dat je ook een andere kant moet bekijken.
Als je er geld voor vraagt dan denk ik dat je er ook voor aansprakelijk bent. Dus wat als er wat gebeurd.

Ik zou er niets voor vragen en het aan die mensen zelf overlaten wat ze er geven. Krijg je ook geen gezeik van verzekeringen als er wat gebeurd.

Het zou voor mij ook vakantie zijn.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Lolly

Bericht door Lolly » wo 12 mei 2010, 06:14

Ja je moet goede afspraken maken en er kan altijd wat gebeuren.
Agilitydogs get over it

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 12 mei 2010, 06:59

Ik ga met Tamara, Ivonne en Marijke mee. Hier past geen beloning in geld vind ik. Waarom kan er toch tegenwoordig niets meer voor een ander gedaan worden met gesloten beurs, daar begrijp ik echt helemaal niks van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Lolly

Bericht door Lolly » wo 12 mei 2010, 07:13

Misschien moet je het vanuit het oogpunt zien van degene die op vakantie gaan, want een betrouwbare oppas die nog met allerlei dieren kan omgaan vind je niet zomaar.
Mijn vriendin wilde nooit geld maar ik ben allang blij dat ik redelijk onbezorgd op vakantie kan gaan en daar heb ik wel wat voor over.
Als ik mijn dieren in pension moet doen ben ik nog meer geld kwijt en ik weet dat mijn honden en katten daar echt niet gelukkig van worden en waar zou ik mijn paarden moeten onderbrengen?
Ik heb alles liever thuis in hun eigen omgeving daar voelen de dieren zich ook gelukkig bij en daar wil ik best voor betalen, tenslotte heeft mijn vriendin er ook best wel werk van.
En ik laat altijd een brief achter voor haar waar de verzorging tot in de puntjes staat beschreven, wat dat betreft ben ik erg pietluttig, het moet precies zo en niet anders
Agilitydogs get over it

Jilly

Bericht door Jilly » wo 12 mei 2010, 07:38

@ Anita: misschien moet jij het eens bekijken van de kant van de werkende mens? Als je zelf een fulltime baan hebt en daarnaast nog dieren heb je het gewoon zelf al erg druk. Je moet je hele planning er aan aanpassen.
Als fulltime werkende met een paard, hond en kat kom ik zo al uren te kort op een dag, dan zit ik echt niet te wachten op nog ergens gratis voor de dieren te gaan zorgen.
Als het voor goeie vrienden of buren is vind ik het anders, maar voor kennissen, klanten of half vreemden zou ik het ook niet gratis doen hoor.

@ Marije: ik vind het ook erg moeilijk om daar een bedrag op te plakken.
M'n beste vriendin zorgt 's zomers 3 weken voor de dieren van de buren (3 paarden op andere locatie en 2 honden bij de buren thuis). Zij moet de honden 4x per dag uitlaten en 2x de paarden voeren/checken.
Ik geloof dat zij voor die 3 weken 150 euro krijgt, dat vind ik persoonlijk erg weinig want het zijn 3 weken dat ze niks kan plannen, niet langer dan 2 uur bij haar eigen paarden kan zitten etc.
Weet niet of je nog thuis woont? Dan is het natuurlijk wel gezellig om een paar weken op jezelf te zitten, maar als het redelijk in de buurt is en je woont al op jezelf heeft het in dat huis mogen zitten ook niet echt meer een groot voordeel.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 12 mei 2010, 08:43

Ik vind dat Jilly daar een groot punt heeft. Ik deed dan alleen de hondjes uitlaten en ik vond het al een ramp dat ik niet kon doen en laten wat je wilde! Dan kan je zeggen waarom kan er niks meer voor een ander gedaan worden. Maar jij spandeerd er wel al je vrije tijd in!
Tijd waar je anders je eigen dingen in deed. Als je de dieren naar een pension zou doen betaal je veel meer als een 10tje per dag! Dus dan is het ideaal als ik ze bijv voor die vrouw nu uit laat 4x (wat in een pension dus niet gebeurt!) uit laat. Plus dat ze in huis bij haar moeder zitten!
Marije woont volgens mij al samen met haar vriend dus een meerwaarde heeft het niet om in die mensen hun huis te gaan zitten. En er zit toch wel erg veel werk aan!
Dat is gewoon het nadeel voor mensen met veel dieren je moet altijd zorgen dat je dieren er goed bij zitten. En veel dieren kosten nou eenmaal veel geld!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 12 mei 2010, 09:58

Ik zou ook geneigd zijn om te zeggen, ik vraag er niets voor.
Maar dan ligt het er wel aan voor wie, wat voor relatie ik met die mensen heb.
We doen het echt niet voor iedereen.
En de mensen zijn meestal zo blij dat je het wil doen, dat je na de vakantie toch meestal goed beloond word.
Tenminste dat is mijn ervaring.

En ik ken ook heel wat mensen die ik op deze manier voor de verzorging van de paarden/varkens zou durven vragen.

Maar nogmaals het ligt er heel veel aan in wat voor relatie je met die mensen staat.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Plaats reactie