10 jaar verder..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Julie
Contacteer:

10 jaar verder..

Bericht door Julie » wo 05 mei 2010, 06:36

Het was ergens in april 2000 dat ik het volgende kopje in de Steenwijker courant zag staan; 'Fjordenpaard te koop'. Meer stond er niet. Omdat ik toen een verzorgpony had bij de stal waar ik nu al ruim 9 jaar zit (stal Suder Hiddinghe) was ik stiekem toch een beetje aan het zoeken naar een eigen paard en ik moest en zou een fjord nemen.
Vol grote moed heb ik toen de eigenaar opgebeld met de vraag of hij zijn fjord nog te koop had staan, Runnar was er nog! Hij vertelde mij dat Runnar een modelruin was en hij veulenkampioen was van Ruinen en dat hij met spoed weg moest, want zijn moeder (Dunja D36) was hoogdrachtig! Ik heb toen verder doorgevraagd over de kosten e.d. en met hem afgesproken dat ik heb zo snel mogelijk zou terugbellen over hoe of wat.

Ik wist toen nog niks over het fjordenpaardstamboek en dacht dat hij model had gestaan voor een paardenblad, vanwege dat hij modelruin was :+ haha.. Ik heb toen nog de eigenaresse van Stal Suder Hiddinghe gevraagd of Runnar een goede fjord zou kunnen zijn, want zij zat er meer in, omdat zij zelf ook een fjord had. Ze gaf toen aan dat hij juist een mooie fjord zou zijn i.v.m. dat hij modelruin is en veulenkampioen!

Toen was het 's avonds en ben ik naar mijn moeder gestapt om het hele verhaal te vertellen; zij gaf aan dat we alleen gingen kijken, meer niet. *nou ken ik mijn moeder wel zo goed dat ik weet dat ze wel meer wilde, maar er nog niet zeker van was*
Toen heb ik een afspraak met dhr. Strijker (fokker) gemaakt.

Op 26 april 2000 was mijn 1e ontmoeting met Runnar (toen nog Runa genaamd) en ik was gelijk verkocht! :~
Met mijn moeder en een vriendin was ik hem wezen opzoeken.
Hij stond toen gezellig met Dunja (zijn moeder) in de wei..
Heb hem lekker geaaid en wat lekkers gegeven. Toen was het alweer tijd om te gaan.
Strijker gaf van te voren bij mijn moeder aan dat hij met hoge spoed weg moest i.v.m. de drachtigheid van Dunja. Anders moest hij hem aan een handelaar verkopen en dat had hij natuurlijk liever niet!
Mijn ouders moesten dus binnen 5 dagen laten weten of ze geinteresseerd waren in Runnar.
Dezelfde avond vroegen mijn ouders om bij hen te komen en gaven ze aan dat ze Runnar gingen kopen, mits ik er echt goed voor ging zorgen e.d. Natuurlijk zou ik dat doen!! :D Ik was helemaal happy en van blijdschap kon ik zelfs niet meer slapen! haha..
Op 5 mei gingen we hem ophalen en toen had ik hem nog 1 week op proeftijd, maar ik beschouwde hem toen al als mijn paard, want het voelde gewoon zo goed!
Mijn tante heeft hem samen met mijn moeder en mij opgehaald. Wat was hij braaf in de trailer! Hij veroerde geen kik! Pas bij de manege hoorde ik hem hinniken, zo schattig!

Hij stond eerst tijdelijk voor ongeveer een half jaar op de manege waar ik reed, maar gelukkig kwam hij snel bij zijn andere rasgenootjes op Stal Suder Hiddinghe :D
Daar is hij nooit meer weggegaan en ik ben nog steeds super blij met hem!
Vandaag ga ik lekker een bosritje met hem maken en ervan genieten dat hij nog steed zo'n toppertje is voor mij! :D
Hij is ook net mij, leergierig en wil graag voor je willen werken en doet ook zijn best! Dat merk ik nu vooral bij de wedstrijden die ik sindskort rij :D

Geniet van bevrijdingsdag! I know I will! (met in gedachte dat ik ook vier dat ik Runnar 10 jaar heb!) O:)
! *Live for the moment* ! B + 10!
Sjolvir

Re: 10 jaar verder..

Bericht door Sjolvir » wo 05 mei 2010, 06:55

10 jaar geluk en vriendschap, gefeliciteerd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 05 mei 2010, 07:00

wat een leuk verhaal zeg en je hebt de belofte aan de je ouders waargemaakt, je zorgt nog steeds goed voor je fjordenvriendje :D

Van harte gefeliciteerd met jullie 10 jarig jubileum, geniet maar lekker van je bosritje straks
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 05 mei 2010, 07:35

10 jaar is een mooie tijd en ook al zolang op dezelfde stal, dat kom je ook niet heel veel meer tegen. Geniet extra van deze dag!
Wodan en ik M1+10
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 05 mei 2010, 07:36

Gefeliciteerd! En wat gaat de tijd snel he! Soms voelt het voor mij ook nog steeds als of ik Imka nog niet zo lang heb terwijl die al 11 jaar bij mij is... Veel plezier vandaag
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Lisa

Bericht door Lisa » wo 05 mei 2010, 07:46

10 jaar alweer juul!!! Leuk!! Geniet van je bosritje!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 05 mei 2010, 08:05

Gefeliciteerd met jullie eigen jubileum! Heel veel fijne jaren toegewenst nog samen.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 05 mei 2010, 08:39

Pfff das al weer lang geleden... Heerlijk als je zo kan genieten van je knollie!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
rowenna

Bericht door rowenna » wo 05 mei 2010, 08:43

Gefeliciteerd.
Wat een tijd alweer he, Udo is nu 11 jaar en ik ken hem al vanaf veulen van 4 maanden, ik zie hem nog voor me toen hij op stal kwam.
Fijne dag vandaag en ik lees dat je een lekkere bosrit gaat maken, dus heel veel plezier vandaag en verwen je ventje maar lekker vandaag, want het is tenslotte ook zijn jubileum.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Margot van Rins
Moderator

Bericht door Margot van Rins » wo 05 mei 2010, 08:52

gefelici!!
geniet ervan vandaag, ik hoop dat het weer jullie een cadeautje geeft!

10 jaar! Poeh dat is best lang, op naar de ..... ?
RINSKE

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

:L :L :L
koko

Bericht door koko » wo 05 mei 2010, 09:55

10 jaar gefeliciteerd wat een leuk verhaal
groetjes natascha en koko love her 4 ever
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 05 mei 2010, 10:10

Wat een leuk verhaal om te lezen en nog veel leuker dat je nu nog steeds zo veel plezier met hem hebt.
Op 7 juli van het jaar 2000 werd uiteindelijk zijn zusje Vunja geboren.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 05 mei 2010, 19:09

Jeeh Juul, 10 jaar alweer..... *o/*
Jullie hebben samen veel geleerd en meegemaakt. En onderweg heeft hij veel harten veroverd met zijn super karakter!
Mijn aller eerste vakantie bij-rijd paardje, wat was ik trots dat ik hem mocht rijden als jij weg was.... :=
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » wo 05 mei 2010, 20:27

Wat een lange tijd alweer!!
Hij heeft mijn hart ook gestolen hoor, wat een braverik!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » do 06 mei 2010, 15:00

Bedankt allemaal! We hebben zeker genoten van de buitenrit :D
Ruun heeft inderdaad een super karakter! :D Kan mij geen betere wensen!
! *Live for the moment* ! B + 10!
foss

Bericht door foss » vr 07 mei 2010, 04:22

Wat een mooi verhaal en fijn dat hij alweer 10 jaar bij jou is dat is eigenlijk wel een feestje waard.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie