Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Bella » zo 02 mei 2010, 19:28

Oeh jilly kara wordt echt een mooie dame, deftig koppie, hoog op de benen! ze heeft wel veel weg van Enya hier toen ze jaarling was.

Binnenkort nog even snel spieken hier bij Fje, voordat ze richting Mantinge mag, benieuwd of ze nu eindelijk een beetje door dr vacht heeft weten te komen.
Geluk is de vrucht van intens werk
bassebas

Bericht door bassebas » zo 02 mei 2010, 21:20

Gister Fenya en Ciara naar het land in Pijnacker gebracht. Van te voren de dames een "grote beurt" gegeven zodat ze netjes op vakantie konden. had geen nut want vandaag zag ik al hele vieze natte dames op de foto staan :D Fenya gemeten voor ze vertrok. Ze is nu 1.30. Ciara ook gemeten natuurlijk en zij is 1.44 NOg 2 jaar en dan hoop ik dat ze samen voor de koets kunnen. Stil hier nu zo zonder de fjordjes. Gelukkig maakt "maroes" heel veel foto's zodat ik ze vaak kan zien.
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 03 mei 2010, 06:37

bassebas dan staan ze nu vlakbij Kootje die staat ook in Pijnacker!
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » ma 03 mei 2010, 07:43

Suzanne schreef:vervoeren blijft wel spannend he met die ukkies..
toen we Kootje uit belgië gingen halen had ik ook zo de kriebels.. en toen moesten we door afsluiting snelweg ook nog eens omrijden.. heeft hij er 3uur ingestaan.. pfff. en we hoorden echt nikss := toen ie eruit kwam was het door mestvlekken duidelijk dat ie gewoon had gelegen :+
haha nee helaas geen foto :D zal het eens keer proberen :j
Zal wel gedacht hebben: zo verdeel ik m'n gewicht het beste en kan ik niet omvallen!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 03 mei 2010, 07:53

De K'tjes zien er goed uit Jilly!

Ik ga zo m'n F-je ook weer eens lastig vallen. Manen maar even knippen, denk niet dat die het nog 2 weken volhouden anders...lijkt leuk zo'n volle bos, maar je moet het echt goed bijhouden. Ze moet wel een beetje knap naar de keuring natuurlijk :D

Wel een gek idee dat ze over 4 weken weer in Friesland staat. Ze heeft het super naar haar zin bij Ivonne, maar ik vind het toch ook wel lekker als ze straks weer dichterbij staat. En ze krijgt er weer een paar leuke vriendjes voor terug :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
wolkj

Bericht door wolkj » ma 03 mei 2010, 09:21

Faira staat sinds gister weer even voor twee dagen in stal/uitloopje met haar trekpaarden maatje ;)
Tis echt weer bagger, maar vanaf morgen weer droog als het goed is :D
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
grietsje

Bericht door grietsje » ma 03 mei 2010, 10:59

Mijn F-je had zich gister van het halster ontdaan in de wei.. En dan is het erg moeilijk om die uk te pakken haha! Ze heeft het nog niet zo op mensen. Gelukkig vind ze biks heerlijk en haar uiteindelijk zo ook kunnen pakken..

Ik denk trouwens dat ze later een springtalentje wordt! Er ligt een bult zand in de wei en madame neemt steeds een aanloop en springt er dan keurig overheen haha!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
bassebas

Bericht door bassebas » ma 03 mei 2010, 13:14

Wat leuk suzanne dat ze bij elkaar in de buurt staan. Zo groot is pijnacker niet. Die van mij staan tegenover de sauna Centre de Lac en waar staat Kootje?

Wat heerlijk dat ze allemaal het zo goed doen en veel naar het land gaan. Lekker groeien en buiten spelen.
foss

Bericht door foss » ma 03 mei 2010, 13:49

Ja Fjellko is een stoere jongen aan de fiets geen probleem was ook wel erg trots op hem.
Bij ons gaat alles aan de fiets want de afstand van stal naar de wei is te ver om te lopen en naast een ander paard gaat het bijna altijd goed.

Fjellko is gewoon een schat alleen wel een dondersteen maar op een leuke manier echt een fjord blijven proberen.

Wat zien de K-tjes er al mooi uit, Fjellko zijn foto's komen als hij door zijn vacht is nu ziet hij er nog niet zo mooi uit een enorme lange slungel is het hij is al boven de 135cm hoog.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 03 mei 2010, 20:53

Fijn dat je haar toch nog hebt kunnen krijgen Grietje! Lijkt me idd. geen eenvoudige opgave :=

Super dat Fjellko al zo braaf aan de fiets kon! Ik moet dat bij Fin nog maar niet proberen geloof ik, alhoewel, goede braafheidstest :D

Nou de knip-missie is gelukt vandaag, al was madame wel een pietsie dwars... Met halster om doen zat ik met d'r voorpluk in de knoop, duurde haar te lang, dus ze begon te klieren. Toen meelopen naar stal, vond ik dat ze netjes naast me moest lopen terwijl Baranna en Fatoush een drafje in zetten, vond ze niet zo leuk :+ Paar huppeltjes met de voorbenen van de grond, net Woudina... Met knippen stond ze eerst ook niet normaal stil, maar daarna was ze eigenlijk heel erg braaf. Kon zelfs normaal alle hoeven uitkrabben *o/* Oh en toen de wormenspuit nog, die pakte ze maar vast met d'r tandjes voordat ik het ding überhaupt normaal in mijn handen had :') Idioot. Ze zit wel ontzettend lekker in haar vel geloof ik, Fatoush moet het ook behoorlijk ontgelden...kind van d'r moeder :=

Afbeelding

En ik maar denken dat ze compact gebouwd was...zit nog best wat lengte in blijkt maar weer!
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 03 mei 2010, 20:55

ze begint wat te puberen heb ik het idee := Mooi geknipt hoor.
Wat staan Baranna (met gekortwiekte manen) en fatoush daar weer look-a-like op de achtergrond, jut en jul
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » di 04 mei 2010, 00:00

Gister nog even bij Fugo wezen kijken en zijn vriendjes, het kwam met bakken uit de lucht, vier stonden echt te rillen van de kou behalve Fugo die rilde niet zo erg, maar ja die is gewent buiten te staan snachts van de andere weet ik dat niet zo goed. :o

Heb nog even bix van pavo gro gekocht en een halve schep bix gevoerd en Fugo heeft netjes met twee vriendjes gedeeld de andere twee waren nog te angstig, het is een leuk groepje zo :D *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 06:44

ze wordt idd wat langer reinou :)
mooi boogje weer.
ik heb vannacht gedroomd dat ik op stal kwa en Kootje opeens een boog had :+
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » di 04 mei 2010, 08:37

Mooie lengte inderdaad van Finnea! Kga morgen ook weer eens Faira dr manen bijknippen, kijken of we ze nu na de knipmiddag vanaf de schoft ook rond krijgen! :D
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 04 mei 2010, 10:36

Arme Fugo :(:) ach worden ze wel snel hard van :D

Haha voorspellende droom Suzanne? Ik kom 'm anders graag eens knippen hoor O:)

Ivonne, Finnea is idd. lekker aan het aftasten wat wel en niet kan. Bij mij komt ze daarmee niet zo ver, ben niet snel onder de indruk... Bij Fatoush durft ze wel :D Prachtig gezicht, 'tis echt precies Woudina dan. Heb een paar leuke momenten op de foto, check photobucket. Plaats ze anders vanavond wel op FW :)
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 mei 2010, 11:15

áls het er ooit afgaat Reinou.. dan ben jij degene die mag knippen! :D

Kootje stond vanochtend braaf op zn eigen land tussen een berg paprika's :+
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 04 mei 2010, 11:22

@Anna: Gelukkig hebben ze de komende dagen weer even wat zon!Voer je Fugo nu elke dag bix bij?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 04 mei 2010, 12:17

Pasja schreef:@Anna: Gelukkig hebben ze de komende dagen weer even wat zon!Voer je Fugo nu elke dag bix bij?
Kregen en krijgen ze hier ook hoor Jelly. Een combi van paardenbix en grasbrok.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 04 mei 2010, 12:27

Suzanne schreef:áls het er ooit afgaat Reinou.. dan ben jij degene die mag knippen! :D

Kootje stond vanochtend braaf op zn eigen land tussen een berg paprika's :+
Daar houd ik je aan! :D
Brave Kootje :))

Ik blijf Finnea van de zomer ook bijvoeren, ook al staat ze op het gras...wanneer ze dik zat is ook, maar dan een handje per dag, voor de extra voedingsstoffen. Ze krijgt Podo Grow van Pavo, doet ze het erg goed op :)
wolkj

Bericht door wolkj » di 04 mei 2010, 13:25

Faira heeft ook een tijdje podo grow gehad van pavo.. maar het lijkt er op dat ze het minder lekker vind dan de gewone paardenbrok van pavo..
iemand enig verstand hiervan?;)

Yoep (KWPN)
Gesloten