Het F-jes topic deel 2!
Re: Het F-jes topic deel 2!
Zojuist is Fugo als eerste vertrokken. Hij gaat nu de zomer met andere hengstjes doorbrengen in Nood Holland.
Op de valreep hebben we alle F-mannen nog even gemeten. Dit waren de resultaten:
- Ferro 1.30 m
- Finn 1.27 m
- Freyr 1.26 m
- Fugo 1.23,5 m
Op de valreep hebben we alle F-mannen nog even gemeten. Dit waren de resultaten:
- Ferro 1.30 m
- Finn 1.27 m
- Freyr 1.26 m
- Fugo 1.23,5 m
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

De reis is super verlopen maar we zijn er wel achter dat Tasja niets meer van hem wil weten hoor, ze doet heel gemeen tegen hem.
Hij staat nu een nachtje bij ons op stal en morgen gaat hij zijn nieuwe vriendjes ontmoeten op een mooi weiland vlak bij ons in de buurt.
Hij staat nu een nachtje bij ons op stal en morgen gaat hij zijn nieuwe vriendjes ontmoeten op een mooi weiland vlak bij ons in de buurt.

Oh echt? Helemaal geen reactie van "Hee, ik ken jou ergens van?" Onderweg geen geklier gehad in de trailer? Gelukkig heeft hij morgen al weer nieuwe vriendjes!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
het zal straks wel stilletjes bij je zijn Anita.
Fugo veel plezier op je nieuwe stekkie!
Kom ik vanmorgen om 7 uur voeren, staan Finnea en Fatoush op het pleintje voor de stal
Waarschijnlijk heeft JW niet goed in de grendel gedaan bij het afvoeren. Maar ze kunnen nergens heen als ze uit de stal zijn. Kon aan de sporen in de modder zien dat ze niet eens de wei in zijn geweest. En ze hebben er ook niet lang gestaan, er lag geen poep. Hoorde vannacht om 04.00 uur wel iets, heb nog een poos liggen luisteren, maar toen was het weer stil
Fugo veel plezier op je nieuwe stekkie!
Kom ik vanmorgen om 7 uur voeren, staan Finnea en Fatoush op het pleintje voor de stal

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Onderweg ging het goed zolang we aan het rijden waren, Fugo stond aan twee kanten vast zodat hij niet te dicht bij Tasja kon klierenPasja schreef:Oh echt? Helemaal geen reactie van "Hee, ik ken jou ergens van?" Onderweg geen geklier gehad in de trailer? Gelukkig heeft hij morgen al weer nieuwe vriendjes!

Faira is inderdaad een stuk lichter geworden, maar op het moment lijkt het of het bij haar schouder weer wat donkerder aan het worden is..
Volgens mij is ze er nog niet helemaal uit wat voor kleur ze wil worden;)
We hadden haar van de week ook gemeten, kwam uit op de 1.30 m. Valt me echt alles mee !
& leuk zo weer die vier mannen, die vermaken zich wel zo te zien;)
Volgens mij is ze er nog niet helemaal uit wat voor kleur ze wil worden;)
We hadden haar van de week ook gemeten, kwam uit op de 1.30 m. Valt me echt alles mee !

& leuk zo weer die vier mannen, die vermaken zich wel zo te zien;)
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ik heb eindelijk foto's gemaakt van onze K'tjes
zal ze er van de week opzetten!

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Finnea en Fatoush worden ook al Houdini's? 
Anita dat zal raar zijn straks al die mannetjes weg.
Anna jij zal wel blij zijn Fugo weer dichtbij!
Ik had vandaag een zebra op de wei staan
soort effect van eerst een modderbad en dan een bui erover
Hij stond beetje in z'n eentje weer verkeerd, dus ik wilde hem richting de grote kudde brengen, maar meneer heeft z'n halster kwijtgemaakt en ik heb nog geen tijd gehad een nieuwe te halen.. Maar hij begint nu heel lief op me af te komen als hij me ziet en loopt dan vanzelf gezellig mee
Af en toe alleen beetje afgeleid..
Ik liep met mn sjaal in mn hand.. en opeens voel ik een klein rukje.. En liet ik opeens Kootje uit aan de sjaal _O-Ko ene eind in zn mond en ik had het andere eind vast.. en zo zijn we het hele end naar de andere wei gelopen
zelfs laatste stukje samen gerend/gedraafd, was leukkk 

Anita dat zal raar zijn straks al die mannetjes weg.
Anna jij zal wel blij zijn Fugo weer dichtbij!
Ik had vandaag een zebra op de wei staan

soort effect van eerst een modderbad en dan een bui erover

Hij stond beetje in z'n eentje weer verkeerd, dus ik wilde hem richting de grote kudde brengen, maar meneer heeft z'n halster kwijtgemaakt en ik heb nog geen tijd gehad een nieuwe te halen.. Maar hij begint nu heel lief op me af te komen als hij me ziet en loopt dan vanzelf gezellig mee

Ik liep met mn sjaal in mn hand.. en opeens voel ik een klein rukje.. En liet ik opeens Kootje uit aan de sjaal _O-Ko ene eind in zn mond en ik had het andere eind vast.. en zo zijn we het hele end naar de andere wei gelopen

Haha Suzanne, dat zal een mooi gezicht geweest zijn: een zebra uitlaten aan de sjaal! Sjaal heeft het wel overleefd?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
ja de boer had er flinke lol om geloof ik 
helemaal heel
hij blijft heel goed precies op afstand zonder dat er druk op komt, zo grappig

helemaal heel

Suzanne schreef:ja de boer had er flinke lol om geloof ik
helemaal heel
Heeft die boer met lol ook even snel een foto gemaakt, hahaha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Vandaag Fugo naar zijn nieuwe weide gebracht, hooguit 10 min met de trailer en jawel hoor hij heeft het voor elkaar gekregen om over de voorste stang met zijn voorbeen in het voergedeelte van de trailer te gaan staan en zo heeft hij bijna de rit gestaan.
Wat ben ik blij dat ik gister Tasja mee had hoor
Op het land hebben twee mannen even geholpen samen met Sandra om hem uit zijn positie te bevrijden, hij heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
Toen de andere hengstjes kwamen mochten ze lekker los, hij staat met een tuiger, een kwpner en een pony hengstje die iets groter is dan hij en een tinker geloof ik.
Door alle toestanden ben ik niet in staat geweest om de filmen of foto's te maken die houden jullie nog tegoed.

Wat ben ik blij dat ik gister Tasja mee had hoor

Op het land hebben twee mannen even geholpen samen met Sandra om hem uit zijn positie te bevrijden, hij heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
Toen de andere hengstjes kwamen mochten ze lekker los, hij staat met een tuiger, een kwpner en een pony hengstje die iets groter is dan hij en een tinker geloof ik.
Door alle toestanden ben ik niet in staat geweest om de filmen of foto's te maken die houden jullie nog tegoed.

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Denk niet dat Fin en Fatoush heel bewust op stap zijn gegaan, er heeft vast een toevallig tegen de deur gebotst ofzo
Zal een mooi gezicht zijn geweest!
Haha klinkt geweldig, Kobalt aan de sjaal
Jammer dat er geen foto's van zijn, maar ik zie het zo voor me!
Fijn dat je Fugo weer lekker dichtbij hebt Anneke. Wel een boefje, zo met z'n voorbeentjes over de buis heen
Daarom ben ik ook wel blij dat Finnea gezelschap krijgt van Ezra als we haar ophalen. Denk dat ze op zich wel alleen op de trailer zou kunnen, maar mijn zenuwen hadden het niet overleefd denk ik
dan is het best een lange rit.

Haha klinkt geweldig, Kobalt aan de sjaal

Fijn dat je Fugo weer lekker dichtbij hebt Anneke. Wel een boefje, zo met z'n voorbeentjes over de buis heen

wat een fruppeltje anna
gelukkig dat ie er niks aan over heeft gehouden, ouder gezelschap is dan wel erg fijn erbij ja op de trailer.
vervoeren blijft wel spannend he met die ukkies..
toen we Kootje uit belgië gingen halen had ik ook zo de kriebels.. en toen moesten we door afsluiting snelweg ook nog eens omrijden.. heeft hij er 3uur ingestaan.. pfff. en we hoorden echt nikss
toen ie eruit kwam was het door mestvlekken duidelijk dat ie gewoon had gelegen 
haha nee helaas geen foto
zal het eens keer proberen 
met wei in en uit (lint losmaken en vastdoen) had ik de sjaal losjes om zn hals gedaan en hij draaide zo braaf mee met me op een beetje druk erop. vond hem zo stoer!
enige wat hij wel beetje doet soms met samen lopen/wandelen is proberen te happen.. ik negeer het nu of geef een 'nee' en duw weg..

vervoeren blijft wel spannend he met die ukkies..
toen we Kootje uit belgië gingen halen had ik ook zo de kriebels.. en toen moesten we door afsluiting snelweg ook nog eens omrijden.. heeft hij er 3uur ingestaan.. pfff. en we hoorden echt nikss

haha nee helaas geen foto

met wei in en uit (lint losmaken en vastdoen) had ik de sjaal losjes om zn hals gedaan en hij draaide zo braaf mee met me op een beetje druk erop. vond hem zo stoer!
enige wat hij wel beetje doet soms met samen lopen/wandelen is proberen te happen.. ik negeer het nu of geef een 'nee' en duw weg..
Fjellko is vandaag naar het land gegaan aan de fiets naast Uzziel, hij had nog nooit aan de fiets gelopen en daar ging meneer in draf over het viaduct van de snelweg en door de polder naar het land.
Ik was zo trots op hem dat hij zo goed mee liep dat had ik niet verwacht.
Toen hij in het land stond keek hij nog even om naar mij van blijf je niet bij mij moet ik hier zonder jou blijven was best zielig om te zien de kleine man in het grote land maar natuurlijk wel met zijn vriendjes.
Ik was zo trots op hem dat hij zo goed mee liep dat had ik niet verwacht.
Toen hij in het land stond keek hij nog even om naar mij van blijf je niet bij mij moet ik hier zonder jou blijven was best zielig om te zien de kleine man in het grote land maar natuurlijk wel met zijn vriendjes.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Wat knap van Fjellko! Nu hij op get grote land staat is het wel een mooie gelegenheid om nieuwe foto's te maken toch?

Heb hier de foto's van gisteren, ze zijn niet geweldig aangezien ze net een plensbui hadden gehad, maar het is iets he

Kokka vind ik een echte papa look-a-like. Ze lijkt ontzettend hard op hem toen hij klein was, alleen is zij nu al mooier van kleur dan dat Bri op die leeftijd was. Dat belooft
Kara daarentegen is echt helemaal de mama, in een iets fijnere versie. Je merkt wel dat we met deze veruit het meest zijn bezig geweest (veulen van Ines haar favo merrie) en 't is echt een schatje. Zij is ook wel duidelijk de grootste

En dan Kitske nog. Zij is nog een beetje verlegen, maar wel erg nieuwsgierig dus dat komt ook wel goed.

Heb hier de foto's van gisteren, ze zijn niet geweldig aangezien ze net een plensbui hadden gehad, maar het is iets he

Kokka vind ik een echte papa look-a-like. Ze lijkt ontzettend hard op hem toen hij klein was, alleen is zij nu al mooier van kleur dan dat Bri op die leeftijd was. Dat belooft

Kara daarentegen is echt helemaal de mama, in een iets fijnere versie. Je merkt wel dat we met deze veruit het meest zijn bezig geweest (veulen van Ines haar favo merrie) en 't is echt een schatje. Zij is ook wel duidelijk de grootste

En dan Kitske nog. Zij is nog een beetje verlegen, maar wel erg nieuwsgierig dus dat komt ook wel goed.

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
wouw wat is Kokka donker op dr hoofdje vergelijken bij Kobalt zeg 
En Kara vind ik echt
wat een lief koppie!
Foss wat knap zo aan de fiets.. dat zou ik niet aandurven denk ik

En Kara vind ik echt

Foss wat knap zo aan de fiets.. dat zou ik niet aandurven denk ik

Knap van Fjellko, aan de fiets! Zou ik met Fatoush absoluut niet durven
Mooie jeugd daar Jilly!
Net de paarden op stal gezet, ze stonden alle 5 te rillen. Het begrootte me wel om Fatoush zijn koker met koud water af te spuiten, hij had het al zo koud. Heb niet te lang gedaan.

Mooie jeugd daar Jilly!
Net de paarden op stal gezet, ze stonden alle 5 te rillen. Het begrootte me wel om Fatoush zijn koker met koud water af te spuiten, hij had het al zo koud. Heb niet te lang gedaan.
Baranna 13-5-2006
het is me een weer he..
ik denk dat Kootje wel erg nat staat te zijn nu..
zijn wel bomen in het begin waar ze kunnen schuilen, scheelt wel iets
maar al die nattigheid en wind op dat net aanwezige zomervachtje..
ik denk dat Kootje wel erg nat staat te zijn nu..
zijn wel bomen in het begin waar ze kunnen schuilen, scheelt wel iets

maar al die nattigheid en wind op dat net aanwezige zomervachtje..
Fugo staat nu in de polder en is volgens mij ook behoorlijk nat nu