Zomereczeem topic
Re: Zomereczeem topic
Inga heeft tot nu toe gelukkig nog niet geschuurd, ze staat nog lekker in d´r nakie buiten.
Ze zet Ukie wel aan om lekker in d´r manen te bijten.
Zo gauw ik ook maar 1 schuurplekje ontdek gaat haar deken weer op.
Ze zet Ukie wel aan om lekker in d´r manen te bijten.
Zo gauw ik ook maar 1 schuurplekje ontdek gaat haar deken weer op.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Fijn dat Inga nog zonder kan 
Jan gaat morgen bij de Decathlon een deken halen voor Hay. Is eentje met afneembare hals en met buikflap, ideaal!
Staart was weer afgenomen in volume na vannacht

Jan gaat morgen bij de Decathlon een deken halen voor Hay. Is eentje met afneembare hals en met buikflap, ideaal!
Staart was weer afgenomen in volume na vannacht

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
dat komt mij heel bekend voor, Vera heeft ook altijd dunne mest als ze last heeft van haar eczeem, dan zij het echt van die vlaaienIlonka schreef:Ik vrees met grote vrezen, nu het ineens warm is heeft Ilonk weer dunnere mest, meestal een voorteken dat ze snel last gaat krijgen van haar eczeem.

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Tot nu toe vind ik de eczeemdekens echt de beste uitvinding ooit tegen eczeem. Ik zou hem zeker om doenmachnix schreef: ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat een deken wel het best geprijst is maar of het gaat helpen? tevens vind hij dekens maar raar
ik dacht aan allergie druppels of dranage comp.

@Annalynn, zelfs de boetthoofdkap werkt hij eraf. Hij gaat net zo lang door tot de kap eraf is. Ik had hem op vier punten vastgemaakt en hij heeft hem toen af laten zakken maar niet helemaal afgekregen. Hij heeft vervolgens een x tijd (ik weet niet hoe lang) niets kunnen zien en was volslagen over zijn toeren. Toen ik de kap af wilde doen lelde hij me vol in mijn buik en stond te trillen als een rietje. Sindsdien durf ik dat niet meer. Ik heb nog wel overwogen om aan de moeder van Dennis te vragen de kap aan de deken vast te naaien helemaal rondom zodat die echt geen kant meer uit kan...maar ik ben heel bang dat het weer mis zal gaan.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

dus ik kan er nu niet meer mee beginnen met die druppels?Marijke_ schreef:Tot nu toe vind ik de eczeemdekens echt de beste uitvinding ooit tegen eczeem. Ik zou hem zeker om doenmachnix schreef: ben tot nu toe tot de conclusie gekomen dat een deken wel het best geprijst is maar of het gaat helpen? tevens vind hij dekens maar raar
ik dacht aan allergie druppels of dranage comp.. Ze zijn wel geprijst maar je paard heeft er echt profijt van. De allergiedruppels kunnen wel helpen maar dan had je er al mee moeten beginnen voor dit seizoen. Drainage compositum gebruikte ik altijd twee keer per jaar. Helpt het spijsverteringsorgaan weer een beetje opgang zodat de paardjes de koolhydraten (eiwitten/ suikers) weer wat beter kunnen verwerken. Veel eczemers hebben daar ook last van naast de allergische reactie op het antistollingsmiddel dat de mug achter laat.
.
ik ben bang dat het misschien de suikers is? en de deken niks uithaalt
ik hoor zoveel diverse dingen dat ik er niet meer wijs uit wordt

het liefst zou ik iemand hebben die er verstand van heeft en even naar hem kijkt
want zelfs in de kliniek en mijn eigen DA hadden ze geen antwoord

Het is ook logisch dat ze je geen antwoorden hebben want het medicijn er tegen is er nog niet. Het is zelf uitzoeken wat voor jouw dier het beste helpt.
Natuurlijk kan je nu nog wel druppels geven, de drainage zeker, maar de bedoeling van bijvoorbeeld de culivetsem, allergitum, puur culico etc. is dat je ruim voor de culicoides actief zijn begint. Ze brengen namelijk het stofje in dat de mug ook achterlaat en de bedoeling is dat het lichaam daar dan antistoffen tegen aan gaat maken, zodat er een afweer ontstaat.
De deken beschermt niet alleen tegen het prikken maar als je paard gaat schuren spaart ook de haren en de huid van je paard. Ik zou zeggen omdoen!
Natuurlijk kan je nu nog wel druppels geven, de drainage zeker, maar de bedoeling van bijvoorbeeld de culivetsem, allergitum, puur culico etc. is dat je ruim voor de culicoides actief zijn begint. Ze brengen namelijk het stofje in dat de mug ook achterlaat en de bedoeling is dat het lichaam daar dan antistoffen tegen aan gaat maken, zodat er een afweer ontstaat.
De deken beschermt niet alleen tegen het prikken maar als je paard gaat schuren spaart ook de haren en de huid van je paard. Ik zou zeggen omdoen!

Morgan!! 

Hier wordt sinds de warmere dagen ook weer een begin gemaakt met schuren. Gelukkig nog niet heftig en nog geen wondjes. Zortin loopt al wel een maand met zijn pyama aan. Nog geen hoofdkap gebruikt.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik heb Ulvy sinds vorige week in de Everline lopen (vanwege de dikke wintervacht nog past de SIH nog niet
) Maar vandaag met al die regen toch maar even afgedaan. Ik blijf voorzichtig vanwege het kuchje wat er nog steeds in zit.

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik kom nog even met mijn reclame verhalen over de huidemulsie.
Als het vervelend wordt: gewoon zeggen
Sjors had in zijn manen (aan de kant van zijn schoft) plekken zitten. Dik, hard en open. Na 5 dagen smeren is het helemaal weg
Verder is hij vooral lekker bourgondisch aan het eten. Hij loopt constant onder draadjes door om in zijn eentje in een wei zonder andere paarden te gaan staan grazen

Sjors had in zijn manen (aan de kant van zijn schoft) plekken zitten. Dik, hard en open. Na 5 dagen smeren is het helemaal weg

Verder is hij vooral lekker bourgondisch aan het eten. Hij loopt constant onder draadjes door om in zijn eentje in een wei zonder andere paarden te gaan staan grazen

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Sas wil je mij nog eens de naam van die emulsie geven en ook waar ik het kan krijgen? Mijn smeerseltje wat ik altijd in België haalde gaat nu aardig in de papieren lopen als ik ff op en neer moet voor zo'n fles 

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Ik kan wel als vertegenwoordiger gaan werken

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Thank you very in the mug 

Ze hebben bij Heja ook eindelijk de kleine flesjes weer
. Ik was bijna door mijn voorraad van vorig jaar heen en dacht nu ga ik toch maar zo'n grote halen (die kleine licht zo lekker in de hand die grote is zo'n onhandig ding..). Maar ineens stonden ze weer in de schappen!
Ik zweer ook bij dat spul, het werkt sowieso goed op dingen op de huid. Andere pony bij ons op stal had een wat schrale zijkant van de neus en een paar x een dun laagje erop en het was weer mooi zacht. Zullen we samen gaan solliciteren Saskia
. Fijn dat Sjors het zo goed doet!

Ik zweer ook bij dat spul, het werkt sowieso goed op dingen op de huid. Andere pony bij ons op stal had een wat schrale zijkant van de neus en een paar x een dun laagje erop en het was weer mooi zacht. Zullen we samen gaan solliciteren Saskia

Morgan!! 

Ja het werkt inderdaad op zulke plekken ook heel fijn. Enige puntje, heel klein puntje, zijn manen worden er vies van
Ik ga binnenkort ook even een nieuwe halen, voor het geval iedereen na onze aanprijzingen gaat hamsteren en er niets meer is.

Ik ga binnenkort ook even een nieuwe halen, voor het geval iedereen na onze aanprijzingen gaat hamsteren en er niets meer is.

Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Dat jij de liefste bent!

Ach in jouw geval, als dat het ergste is...hij kan zonder deken staan dus zijn manen staan in ieder geval nog rechtop
!
Ros is ineens de laatste week gaan schuren, ook voor het eerst in tijden (eczeemtijden dan..) weer aan zijn staart. Zo raar en dat met dit weer...
.
Heb er maar even een wormenkuur in geduwd voor de zekerheid hij is voor zijn doen ook echt slank. Misschien toch een parasietje dat hem parten speelt. Al heb ik in de dagen na de kuur niks gevonden in zijn mest. Een aantal weken geleden heeft hij een Bepanthen gekregen en heb ik niets gevonden en twee dagen terug heb ik hem Equest gegeven en ook niets teruggevonden. Ik vind het maar vreemd..

Ros is ineens de laatste week gaan schuren, ook voor het eerst in tijden (eczeemtijden dan..) weer aan zijn staart. Zo raar en dat met dit weer...

Heb er maar even een wormenkuur in geduwd voor de zekerheid hij is voor zijn doen ook echt slank. Misschien toch een parasietje dat hem parten speelt. Al heb ik in de dagen na de kuur niks gevonden in zijn mest. Een aantal weken geleden heeft hij een Bepanthen gekregen en heb ik niets gevonden en twee dagen terug heb ik hem Equest gegeven en ook niets teruggevonden. Ik vind het maar vreemd..
Morgan!! 

Misschien rare vraag hoor Marijke, maar is Ros misschien naar vetter gras gegaan? Ik merk het zo goed bij Vera of ze op schraal gras staat of vet gras. Ze heeft een paar dagdelen op wat vetter gras gestaan en gelijk was haar manenkam weer dikker en zag ik aan de vuiligheid op haar hals en manen dat ze aan het rollen/schuren is geweestMarijke_ schreef:Ach in jouw geval, als dat het ergste is...hij kan zonder deken staan dus zijn manen staan in ieder geval nog rechtop!
Ros is ineens de laatste week gaan schuren, ook voor het eerst in tijden (eczeemtijden dan..) weer aan zijn staart. Zo raar en dat met dit weer....

Waarom verkopen ze die super middeltjes niet in België? 
Heb net gekeken en blijkbaar verkopen ze het on line enkel via holistischdierenarts.nl maar om 17,50 euro verzendkosten te betalen voor zo'n klein flesjes vind ik ook weer wat

Heb net gekeken en blijkbaar verkopen ze het on line enkel via holistischdierenarts.nl maar om 17,50 euro verzendkosten te betalen voor zo'n klein flesjes vind ik ook weer wat

Nee helaas, dat is hier niet de verklaring anders was het makkelijk op te lossen. Hij staat nog niet op het gras...Ziggy schreef:Misschien rare vraag hoor Marijke, maar is Ros misschien naar vetter gras gegaan? Ik merk het zo goed bij Vera of ze op schraal gras staat of vet gras. Ze heeft een paar dagdelen op wat vetter gras gestaan en gelijk was haar manenkam weer dikker en zag ik aan de vuiligheid op haar hals en manen dat ze aan het rollen/schuren is geweestMarijke_ schreef:Ach in jouw geval, als dat het ergste is...hij kan zonder deken staan dus zijn manen staan in ieder geval nog rechtop!
Ros is ineens de laatste week gaan schuren, ook voor het eerst in tijden (eczeemtijden dan..) weer aan zijn staart. Zo raar en dat met dit weer....
@Jilly, een kleine fles (500 ml volgens mij) kost 17,50...daar zou ik ook geen 17,50 euro verzendkosten voor betalen.
Morgan!! 

Ik heb de link doorgestuurd naar nog wat Belgen met eczeempaarden in de hoop dat ze mee willen bestellen haha... En anders laat ik het naar Marloes sturen, is nog wel 7 euro maar goed. Wil het toch echt een keer proberen!