Ekdal en Dancer maart/april 2010

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
nancy imka

Re: Ekdal en Dancer maart/april 2010

Bericht door nancy imka » ma 26 apr 2010, 07:40

Net als wat Andrea zegt vind ik hem ook te schraal, toevallig had ik nog gevraagt aan onze hoefsmid of Emy te dik of te dun was maar nee hij zegt die kleintjes mogen best wat hebben. Ze zijn in de groei! Ze hebben energie nodig om te kunnen groeien!

Maar zo veel mensen zo veel meningen. Leuk om hem weer eens gezien te hebben. En nu snel weer foto's plaatsen hoor!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » ma 26 apr 2010, 10:38

Ik kijk het gewoon aan. Ekdal staat nu ook op het land, dus dan trekt het wel weer bij denk ik zo.
Bedankt voor alle reacties
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
rowenna

Bericht door rowenna » ma 26 apr 2010, 12:49

nancy imka schreef:Net als wat Andrea zegt vind ik hem ook te schraal, toevallig had ik nog gevraagt aan onze hoefsmid of Emy te dik of te dun was maar nee hij zegt die kleintjes mogen best wat hebben. Ze zijn in de groei! Ze hebben energie nodig om te kunnen groeien!

Maar zo veel mensen zo veel meningen. Leuk om hem weer eens gezien te hebben. En nu snel weer foto's plaatsen hoor!!!
Ze mogen ook wel wat hebben als ze in groei zijn, maar het is zeker niet goed als ze te vet als ze zo jong zijn[te vet is zoiezo niet goed]die botten krijgen er zo'n dreun mee, en jou paardje Emy is precies mooi zo, niet te dik en niet te dun, maar iets schraal is altijd beter dan te dik.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 26 apr 2010, 15:27

Wat is Danc toch een dotje! Ik vind Ekdal niet té schraal hoor, het is een jong die die zo te zien net de lucht is ingegaan. Hij is wel schraal maar niet té mager. Overgewicht is veel schadelijker dan een beetje schraal zijn. Met het gras dat hij kan gaan eten trekt hij vast zo weer bij. Ik ben zelf niet zo van het brokken voeren om ze aan te laten komen, ruwvoer is daar het beste voor. Voer dan wel af en toe Pavo koeken en mijn pony's hebben drie soorten likstenen tot hun beschikking.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
roos

Bericht door roos » ma 26 apr 2010, 17:31

Ekdal heeft een liksteen(hij is fan!), pavogrow en hooi en gras natuurlijk.
En hij is erg blij met het gras en hij trekt per dag bij. We zullen het zien. Zal van de week weer eens fotos maken, heb toch 3 weken vakantie ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » ma 26 apr 2010, 17:57

Wat een nieuwsgierige blik heeft Ekdal, maar ook wel wat ondeugends, kan me voorstellen dat het met tijden een dondersteen is :D

En ja er zijn heel wat meningen over het gewicht. Best lastig of niet?
Opzich mag hij best wat aanzetten, maar misschien komt dat nu vanzelf met het extra gras. Als hij iig maar genoeg vitaminen & mineralen binnenkrijgt. En een gevarieerde voeding doet ook wonderen :D Eskil was in het begin ook wat schraal, maar wel met een goede hooibuik. Afgelopen tijd is hij mooi bijgetrokken, strakker buikje, maar wel meer spiertjes. Maar goed, als hij weer het gras op kan, komen er weer meer verschillende voedingsstoffen binnen langs het hooi en de biks.
saskiab

Bericht door saskiab » ma 26 apr 2010, 18:07

Wat een leuk stel!
Plaats reactie