Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Anouska » do 22 apr 2010, 12:21

Whahaha Kristel, dan heb je een drinkontbijt ;).

Heb vanmorgen een paar foto's gemaakt van Bjørn zijn groep in de wei. Zit alleen nog te twijfelen of ik ze hier plaats of in PP.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 apr 2010, 12:42

Haha drinkontbijt..bier met cornflakes ofzo..ieuw!

Beer heeft het bokken nu helemaal ontdekt..irritant! Ik moet hem er eigenlijk doorheen rijden maar dat lukt me dus niet..heb al m'n evenwicht en aandacht nodig om te blijven zitten dus dan valt ie weer in draf..galoppeer ik weer aan, begint het gezeur weer van voren af aan..haha veeeeeel oefenen dus..denk dat ik volgende weer galop met freestylen maar ga oefenen...dan begin ik weer bij de basis..
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 22 apr 2010, 14:09

Oh oh Beer heeft het bokken dus ontdekt!
Succes met hem dat afleren.
Veel plezier op Groezrock, ik hoorde het al van Anne Jan dat jullie daar heen gingen. Martijn gaat om een stuk te schrijven oid?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 apr 2010, 14:24

Haha ja nou ik heb m een klets verkocht met bokken, reflex..ik heb een stalgenoot met lijm aan haar kont dus misschien vraag ik wel of zij er even een paar rondjes op wil..die blijft echt overal op zitten! ;)

Martijn moet recenseren inderdaad..we blijven ook een nachtje slapen in een tent..het wordt -1 hahaha KOUD! Overdag 17 dus das wel okee..moet er maar flink wat bier ingooien om warm te blijven! ;) Gaat Anne Jan ook?
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 22 apr 2010, 14:37

Nee die gaat bij Teije in de jaccuzi zitten met Rutger en volgens mij Fulco.
Lekker dikke slaapzakken meenemen dus, niet erg romantisch maar wel lekker warm :)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 apr 2010, 15:17

Ik heb al een heerlijk fleece-pak ingepakt haha.. nu nog bedenken wat ik aan moet..ga meteen uit m'n werk morgen..

Lekker in de jacuzi! Ga jij lekker rijden dan?
Bailey

Bericht door Bailey » do 22 apr 2010, 15:29

Leuk Kristel, zo'n festival! Alvast heel veel plezier, maar jou kennende ben je hier toch nog wel te vinden voordat je weggaat ;)
bier met cornflakes... eet smakelijk alvast ;)
Beetje jammer dat Beer het bokken heeft uitgevonden, hoop dat hij die fase snel weer achter zich laat!

Ben benieuwd naar de foto's Anouska!

Vandaag lekker met Bailey gespeeld en zonder zadel gereden. Had ik zin in, we hebben het gezellig gehad saampjes dus m'n dag is weer goed hoor :)
Elvina

Bericht door Elvina » do 22 apr 2010, 16:35

Bokkende Beer :p stout paard! Veel plezier iig met het festival:)

Foto's zijn altijd leuk Anouska:D

Fijn dat het zo goed ging Sterre :)

Oee heb net zo'n gave deken voor bollie binnengekregen. Ben d'r helemaal blij mee :D

Zometeen les, niet zo'n zin want lukt echt niet op het moment! Gister nog even gereden en op zich liep ze wel weer beter maar nog niet heel fijn. Ze heeft rond lopen in de galop ineens ontdekt dus dat doet ze nu dan weer wel goed maar nu in draf niet goed meer. Raar paard :P We zijn ook weer van moeilijke kant gewisseld, werd tijd, kan m'n andere arm spierballen kweken ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 22 apr 2010, 17:33

Foto's staan bij PP ;)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 22 apr 2010, 18:04

Succes met les! Hopelijk gaat t goed. Wat voor deken heb je gekocht?

Leuke foto's Anouska, heb al gereageerd :)

Hier loopt het op t moment lichtelijk de spuigaten uit ;) Heb dus net een paar weken zadelzoeken achter de rug, ging echt veeeeel tijd inzitten.
Ben zo enorm blij met ons mooie zadeltje! Alleen het volgende tijdrovende issue heeft zich alweer aangediend; een kort, passend, roundskirt pad erbij zoeken! Wel goede kwaliteit, maar liever niet voor de hoofdprijs (het zadel is al heel wat boven budget uitgevallen, maar dat is het ook zeker waard).
Ik lijk er bijna een gave voor te hebben; dingen willen/nodig hebben die niet-standaard zijn :=
Ach, ik amuseer me wel met googlen en zoeken, doe gewoon alsof ik niets beters te doen heb.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 22 apr 2010, 18:15

Heb je al bij justwestern.nl gekeken? Is wel een leuke webshop geloof ik..
Elvina

Bericht door Elvina » za 24 apr 2010, 08:03

Bollie met deken:
Afbeelding
Afbeelding

Les ging wel goed!

Paardenspullen uitzoeken is altijd leuk toch ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 24 apr 2010, 08:49

hihi helemaal blij met je deken Tessa :D Beauty staat er ook weer prachtig bij!

Haha Sterre je maakt het jezelf niet echt makkelijk. Maar dan heb je straks tenminste ook iets wat verder niemand heeft, dat is dan wel weer leuk!

Benthe gaat verhuizen!!!
Ze staat nu nog op de boerderij ('manege') verderop, hier staat ze overdag in het land en 's nachts op stal. Nu wil ik haar natuurlijk liever 24/7 het land op, lekker voor als ik straks een weekje naar Vlieland ga en daarna een paar dagen naar Duitsland. Duuss, ze kan nu bij mijn instructrice haar paarden op het land staan, super! Vanaf mijn vader (zuidwolde) ook dichterbij dus kan ik doordeweek ook makkelijker heen zonder dat ik de auto mee hoef. (Ik woon doordeweek in Zuidwolde bij mijn vader en in het weekend in Kerkenveld bij mijn moeder.)
Ben er echt blij mee!

Ik heb Benth gister nog even in de bak gedaan, even kijken hoe het nu zit met haar kreupelheid. In de wei was ze aan het donderjagen namelijk, dus ik dacht dat ze wel beter zou zijn... Nee dus... Wel beter dan maandag maar nog steeds niet correct. Nog maar rusten dus, zal wat langer duren want geef haar volgende week vrij, die week erna ga ik naar Vlieland, ponykamp begeleiden, die week daarna ga ik naar Duitsland...
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » za 24 apr 2010, 19:34

Ziet er sjiek uit die deken Tessa! Staat haar goed :)

Haha Marleen, je hebt helemaal gelijk hoor, het is totaal m'n eigen schuld dat ik altijd 'andere' dingen wil ;)
Heb hier thuis nog een schapenvacht liggen, morgen eens kijken of die er misschien onder past samen met een blanket. Dan is het toch stoer en van natuurlijk materiaal, maar een heel stuk goedkoper dan het aanschaffen van een nieuw lamswollen/wolvilten dek op maat.

Wat fijn voor Benthe dat ze strakjes 24/7 buiten mag staan! En super dat het doordeweeks nog dichterbij is ook voor je :)
Beetje prut dat ze nog steeds kreupel is, hopelijk doet de rust haar goed.

Morgen ben ik jarig en ik krijg het prachtige weer dat ik besteld had! Dat is nog eens fijn :)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 24 apr 2010, 22:07

*o/* *o/* *o/* :# :wave:

Gefeliciteeeeerd Sterre! :#

Je krijgt inderdaad lekker weer, ik hoorde 23 graden!!! :D *o/*
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 25 apr 2010, 07:47

Gefeliciteerd! Je hebt er inderdaad prachtig weer bij!

Nog maar 2 daagjes en dan is Blosje uitgerekend :D
Ze gaat vanavond voor het eerst in de bevallings stal aangezien cikaro nu even in mijn stalletje staat is het ook wat rustiger voor Blos. Het lijkt er nog niet echt op dat het gaat komen maar ja je weet maar nooit. Super spannend dus!

En kristel hoe is het met beer en zijn bokkerij? Het houd vast wel op het zal nog wel jolligheid zijn achja de zomer komt eraan dus hij heeft gelijk! *o/* Ga je dit jaar ook met hem naar de keuring?

En naar welke keuringen gaan de rest van de B-tjes? Blossem en de kleine G gaan zoals elk jaar weer naar Rolde

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 25 apr 2010, 08:09

Gefeliciteerd Sterre!
Tessa inderdaad hele stoere deken.
Marleen fijn dat Benthe naar buiten kan straks 24/7. Balen dat ze nog niet goed loopt... Geef haar dan inderdaad maar rust tot je terug bent uit Duitsland. Balen is het wel.

Danique: Spannend Blossom staat op springen! Nee ik ga niet naar de keuring met Brass, ik vind het geen meerwaarde hebben voor mezelf. Daarnaast kan ik me gewoon niet vinden in hoe er gekeurd wordt. (Af)getrainde paarden krijgen de opmerking onder bespierd, tja als je dat dan onder'bevet' noemt kan ik er nog wat mee. Daarnaast heeft Brass nog veulenpapier en zou ik haar eerst DNA moeten laten testen.

Vrijdagavond een ZALIG ritje met Brass gemaakt. Samen met Vas, die toch meer haar tempo heeft. En ik ben zo trots op haar ik heb vanaf haar de klaphekjes open gemaakt. Eerste keer dat ik dat probeerde en het lukte gewoon, ze was zo braaf! Schoot bij het laatste hek wel weg toen ze net wat te hard ging en ik het hek niet vast kon houden dus zij het op haar kont kreeg.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 25 apr 2010, 08:42

Ben ik met je eens, dat gezeur op die keuringen. Net als die hengstenkeuring, HOE oneerlijk!!! Heerlijk trouwens dat je zo'n lekkere rit hebt gemaakt! Echte westernpoown in wording zo te horen! Ik doe dat ook altijd met Benthe, bakrand openmaken enzo. Leuk!

SPANNEND, Danique! Ik ben heeel benieuwd wat er uit komt :D Heb je al leuke namen??
Elvina

Bericht door Elvina » zo 25 apr 2010, 12:22

Gefeliciteerd Sterre! :D

Ohh spannend Danique!

Super dat Brass zo braaf was met de klaphekjes! :D

Ik zat te denken om naar de keuring in Dordrecht te gaan, maja Beauty is gewoon te vet daarvoor dus dan zou ik haar om die reden niet meer in de wei moeten laten.. Vind ik zielig dus dan maar geen keuring :P

Mag ik nog even spammen met wat foto's van gister? :P Voel me zoo ontzettend schuldig, heb per ongeluk d'r huid boven d'r mond stuk gereden, het bit zat nl scheef en dat is gaan schuren.. Voel me echt een slecht baasje nu! Op de foto's zie je het ook dat bit er heel ver uit komt, heb inmiddels aan de andere kant van het hoofdstel gaatje erbij gemaakt in het bakstuk zodat ie weer recht hangt. Dus vandaag heeft ze lekker vrij ;)

Afbeelding

Beetje vage foto :P
Afbeelding

Afbeelding

Even achterom kijken of ze moet mesten :))
Afbeelding

Ik onthoofd :P maar Beauty's bekkie :+:

Afbeelding

Afbeelding

En een vriendin op Beauty. Die beentjes 8)
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 25 apr 2010, 18:18

Op de keuring zien ze graag vette paarden, dat noemen ze bespierd dus wat dat betreft kan je gewoon gaan hoor :D
Volgens mij valt het ook reuze mee hoe dik Beauty is.
Plaats reactie