Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
Adanco heeft ook wel een jaar lang heeel veel moeite gehad met in de goede galop aanspringen. Met goed les en geduld komt alles goed haha..Nu doet hij het 1 van de 100 x nog eens. Vandaag heerlijk op Ad en Ali gereden, echt genoten!!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
-
zalie heeft dat ook! ze springt rechts vaak fout aan.
we werken er hard aan maar het gaat steeds beter!
zalie staat vanaf afgelopen weekend weer lekker op het land!
zelf kan ik weer rijden, mn knie is helemaal goed gekeurd en werk maar 2 daagjes in de week dus lekker veel bij mn paardje.
ga vanaf morgen ook het andere paard op stal rijden voor een tijdje.
een hele grote draver! mn stalgenootje heeft ook iets aan haar knie ( is besmettelijk bij ons op stal!) en wordt volgende week geopereerd. ze kan al een tijd niet rijden, dus nu ga ik op zalie's vriendje rijden! ben benieuwd, is wel heel iets anders.
we werken er hard aan maar het gaat steeds beter!
zalie staat vanaf afgelopen weekend weer lekker op het land!
zelf kan ik weer rijden, mn knie is helemaal goed gekeurd en werk maar 2 daagjes in de week dus lekker veel bij mn paardje.
ga vanaf morgen ook het andere paard op stal rijden voor een tijdje.
een hele grote draver! mn stalgenootje heeft ook iets aan haar knie ( is besmettelijk bij ons op stal!) en wordt volgende week geopereerd. ze kan al een tijd niet rijden, dus nu ga ik op zalie's vriendje rijden! ben benieuwd, is wel heel iets anders.
Azalie :: Isabeau
Liesje wil het liefst aanspringen in dravers draf. Dus ik werk vanuit een volte. Alleen dat is ook echt hard werken. Nu staat ze natuurlijk weer een tijd te niksen. Maar wanneer we weer aan de bak gaan zal er flink wat werk aan ziten geloof ik.
Lies is erg rond aan het worden nu
Lies is erg rond aan het worden nu

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anka is
. Ze deed gisteren goed haar best. Had les en vertel dan altijd eerst ff hoe het gaat en waar ik tegenaan loop.
Even loswerken en toen mijn instructrice er even op. O my, dan kan zij mij dus laten zien wat ik doe en hoe mijn houding en zit Anka beinvloedt in het al dan niet voorwaarts zijn. Ik moet echt aan de ontspanningstechnieken
, ik houd teveel spanning vast ergens tussen mijn knieen en navel
. Ik leer al wel steeds beter losser te zitten, maar probleem is dat ik zelf dus vaak niet door heb dat ik onbewust toch spieren aanspan. Ik wil te rechtop zitten, dat is er als klein kind ingeramd omdat ik een lange rug heb. Ben bang dat dit er ook alleen maar uitgaat met les nemen, ik moet zeker nu nog iemand hebben die dit dus zegt, zelf heb ik het niet altijd door. Heel lastig probleem.
Daarna uitgestapt het laantje af. Toen fietste mijn instructrice nog even mee. Anka gaat heel traag bij huis weg en dan mag ik ook best even strenger zijn. Ik ben al blij dat ze gaat haha, maar goed, zal iets doortastender optreden nog. Rondje dorp gaat super, die reden we dus alleen. Ze luistert goed en schrikt niet gauw. Alleen moest er natuurlijk met veel kabaal een duif in een bos bladeren landen
Maar ze versnelde 1 pas keek eens en dat was het. Super toch zo'n paardje? 

Even loswerken en toen mijn instructrice er even op. O my, dan kan zij mij dus laten zien wat ik doe en hoe mijn houding en zit Anka beinvloedt in het al dan niet voorwaarts zijn. Ik moet echt aan de ontspanningstechnieken

Daarna uitgestapt het laantje af. Toen fietste mijn instructrice nog even mee. Anka gaat heel traag bij huis weg en dan mag ik ook best even strenger zijn. Ik ben al blij dat ze gaat haha, maar goed, zal iets doortastender optreden nog. Rondje dorp gaat super, die reden we dus alleen. Ze luistert goed en schrikt niet gauw. Alleen moest er natuurlijk met veel kabaal een duif in een bos bladeren landen

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Mag ik me hier ook weer melden??
Sinds gisteren weer in het bezit van een A tje,nl. Apollo.
[img][IMG]http://img56.imageshack.us/img56/3888/p1090228.jpg[/img][/IMG]
Sorry, ik krijg de foto er niet goed op.
Sinds gisteren weer in het bezit van een A tje,nl. Apollo.
[img][IMG]http://img56.imageshack.us/img56/3888/p1090228.jpg[/img][/IMG]
Sorry, ik krijg de foto er niet goed op.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
uiteraard Anette!! hij is wel heul leuk hoor!!
wij hebben weer een zadel, en 1 die blijft liggen dit x,haha
wij hebben weer een zadel, en 1 die blijft liggen dit x,haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Welk zadel is de gelukige Tamara
?
Net les gehad. Anka moest nu echt aan het werk en ze was een beetje eeh lastig. Gooide ook nog de tong over het bit. Deed ze laatst ook had ik het idee. Maar bit hing nu ook aardig laag, nieuwe hoofdstellen rekken altijd wat uit. Dus 1 gaatje hoger. We hebben vandaag gewerkt aan het rechtrichten en haar op 2 teugels laten lopen. Het laten aannemen van de linkerteugel is heel lastig. Op het end ging ze echt lekker lopen.
Vroeg ik in al mijn onschuld wanneer ik mijn startkaart aan kan vragen. Antwoord instructrice: nou, als ze echt aan 2 teugels gaat, goed voltes loopt en op beide handen feilloos goed aanspringt in galop. Eeeh juist
, ik oefen eerst nog meer even verder dus hahaha
. Nou ja, eerlijke antwoorden heb je het meest aan he?

Net les gehad. Anka moest nu echt aan het werk en ze was een beetje eeh lastig. Gooide ook nog de tong over het bit. Deed ze laatst ook had ik het idee. Maar bit hing nu ook aardig laag, nieuwe hoofdstellen rekken altijd wat uit. Dus 1 gaatje hoger. We hebben vandaag gewerkt aan het rechtrichten en haar op 2 teugels laten lopen. Het laten aannemen van de linkerteugel is heel lastig. Op het end ging ze echt lekker lopen.
Vroeg ik in al mijn onschuld wanneer ik mijn startkaart aan kan vragen. Antwoord instructrice: nou, als ze echt aan 2 teugels gaat, goed voltes loopt en op beide handen feilloos goed aanspringt in galop. Eeeh juist

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
wat doe je zoal om rect te richten An? Karev is nl ook erg links gebogen momenteel.
De nieuwe wintec 500 dressur is de gelukkige
http://www.wintec.net.au/products/dress ... ge500.html
De nieuwe wintec 500 dressur is de gelukkige
http://www.wintec.net.au/products/dress ... ge500.html
Ik hoop voor je dat je zadel ellende nu voorbij is Tamara!!
Heb je hem in het bruin of in het zwart??
Ik wel hem misschien in het bruin,maar wacht nog even tot Ché goed uitgegroeid is.
Ik heb nu ook voor allebei een wintec, maar dan veelzijdigheids en zwart.
Heb je hem in het bruin of in het zwart??
Ik wel hem misschien in het bruin,maar wacht nog even tot Ché goed uitgegroeid is.
Ik heb nu ook voor allebei een wintec, maar dan veelzijdigheids en zwart.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
zwart. Bruin kon wel, maar dan moest ie besteld worden... en ik wilde NU een zadel,haha
Zo beter Annette?

Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

attent koppie heet Appie!
Wat ik deed was veel rechterbeen geven. Anka is linskgebogen en neemt op rechts te veel druk en op links te weinig. Ik wilde dus proberen haar met het rechterbeen naar de linkerteugel te rijden.Tamara schreef:wat doe je zoal om rect te richten An? Karev is nl ook erg links gebogen momenteel.
Het idee was leuk maar niet helemaal OK aldus mijn instructrice. Die zei hoe wil je naar de linkerteugel toe rijden als je daar geen verbinding hebt. Eeehm tsja

-
ik ga de naam van mijn pony in Azalinero laten veranderen!!!!
ze loopt al 2 weken zo lekker! niet te geloven!
mn bijrijpaardje loopt ook al zo lekker. (voor zijn doen!)
wat het weiland al niet met je paarden doet!
@colunder, wat een bekkie! heerlijk!
@tamara, het duurt even, maar dan heb je ook wat!
@annemarie, zalie is ook heel links, ik ben nu zover dat ik links aan kan nemen en dan met mn rechterbeen en soms een klein kneepje rechts haar mooi in het midden en nagevelijk te houden. heeft even geduurt maar nu is bij ons beiden het kwartje gevallen!
ze loopt al 2 weken zo lekker! niet te geloven!
mn bijrijpaardje loopt ook al zo lekker. (voor zijn doen!)
wat het weiland al niet met je paarden doet!
@colunder, wat een bekkie! heerlijk!
@tamara, het duurt even, maar dan heb je ook wat!
@annemarie, zalie is ook heel links, ik ben nu zover dat ik links aan kan nemen en dan met mn rechterbeen en soms een klein kneepje rechts haar mooi in het midden en nagevelijk te houden. heeft even geduurt maar nu is bij ons beiden het kwartje gevallen!
Azalie :: Isabeau
Dat doe ik ook annemarie. karev is ook links gebogen. Links loopt ze vrij makkelijk, rechts moeilijker. Links wil ze graag buigen, rechts minder. Ik doe dan idd, rechterbeen eraan, en linker teugel los, dan komt ze wel naar rechts, maar dat is dus fout?
Lekker he Fab, als het goed gaat!
Lekker he Fab, als het goed gaat!
Als Karev net zo is als Anka dan is dit fout ja. Zal even precies uitleggen hoe het met Anka zit, dan kun je kijken of het met Karev net zo zit. Als ik op de rechterhand rij (met de klok mee dus voor alle duidelijkheid hihi) wil Anka minder goed buigen. Ze wil naar buiten blijven kijken en de linkerteugel slecht aannemen en ze neemt te veel druk op rechts. Uit den boze is de linkerteugel loslaten!! Ze moet daar juist verbinding op nemen. Ik moest links aannemen en rechts los(ser laten) ook al kijkt ze dan nog steeds naar buiten. Als ze dan de linkerteugel wil aannemen en reageert op ophoudingen met de linkerhand kun je rechterbeen geven. Anders eerst wat linkerbeen geven totdat ze aan de linkerteugel is en zich rechter wil maken en dan helemaal recht laten lopen door dan rechterbeen bij te geven. Tenminste dit is hoe ik het nu begrepen heb. Maandag ga ik dit onder toezicht weer verder oefenen. En vrijdag ff voor mezelf denk ik hihi.Tamara schreef:Dat doe ik ook annemarie. karev is ook links gebogen. Links loopt ze vrij makkelijk, rechts moeilijker. Links wil ze graag buigen, rechts minder. Ik doe dan idd, rechterbeen eraan, en linker teugel los, dan komt ze wel naar rechts, maar dat is dus fout?
Anka loopt op de linkerhand soort van makkelijker. Ik zeg soort van want hier neemt ze dus te veel stelling en vooral met aangalopperen kom ik dan in de knoei. Dus rechtrichten die handel zeg ik haha

@Fabienne: Azalinero hihi. Fijn dat ze zo lekker gaat. Jij herkent mijn rechtrichtverhaal wel een beetje dus? Ik vind het zo ingewikkeld, helemaal asl ik er goed over na ga denken

niet helemaal gelijk dus. Karev loopt in de linker volte veel makkelijker in stelling, en haar buigvoorkeurskant is echt links. rechtsom buigt ze wel, alleen minder makkelijk.
Dan zijn ze toch hetzelfde of ben ik nou blondTamara schreef:niet helemaal gelijk dus. Karev loopt in de linker volte veel makkelijker in stelling, en haar buigvoorkeurskant is echt links. rechtsom buigt ze wel, alleen minder makkelijk.

karev neemt links wel aan, en buigt rechtsom wel. Ze loopt niet op de rechterhand met stelling naar buiten zegmaar. Anders moet je maar eens komen voelen,haha
Wil ik best wel eens doen, kan ik ook gelijk zien waar ze staat. Paardrijden is ook zoo lastig uitleggen, is ook meer kwestie van gevoel volgens mij hihi.