Vera te mager?
Re: Vera te mager?
dat ze onbespierd is, is op zich wel logisch, want ze heeft afgelopen winter heel erg weinig gedaan, behalve een beetje op de wei lummelen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

misschien dat de vachtsovergang te heftig is voro r, ik geef de mijne altijd een vitaminen oppepper via de opaardendrogist en blijf verder p jaar eigenlijk heel consequent met voeren, niet te veel veranderingen erin, ik zou ze persoonlijk ook iets voller willen zien
Qua voeding verander ik eigenlijk weinig, ja in de zomer hebben ze gras en in de winter niet, maar dat is ook alles. Oja ze krijgen in de winter ook nog bietenpulpCarolinef schreef:misschien dat de vachtsovergang te heftig is voro r, ik geef de mijne altijd een vitaminen oppepper via de opaardendrogist en blijf verder p jaar eigenlijk heel consequent met voeren, niet te veel veranderingen erin, ik zou ze persoonlijk ook iets voller willen zien

- nancy imka
Ik zou zeker bloed laten trekken, het kan ook zijn namelijk dat er in de mest geen wormen (eieren) te vinden zijn maar ze er zeker wel zijn. Maar er of toevallig niet uit komen. Of ze al ergens anders in het lichaam dwalen.
En geloof me een wormeninfectie wil je echt niet hebben.
Ik vind haar wel erg schraal. En zou haar dan ook zeker wel wat meer gaan voeren. Misschien een iets betere kwaliteit hooi gaan geven.
En geloof me een wormeninfectie wil je echt niet hebben.
Ik vind haar wel erg schraal. En zou haar dan ook zeker wel wat meer gaan voeren. Misschien een iets betere kwaliteit hooi gaan geven.
ja misschien een domme vraag, maar hoe herken ik betere kwaliteit hooi?
Vanmiddag hebben we ze toch op het voorste stuk gezet, extra draadje erbij gespannen, bovenop de palen nog isolatoren gedraaid en daar dus die draad gespannen. Poort naar achter open gelaten dat ze weg kunnen als er iets engs is en nou maar hopen (fingers crossed) dat Meneer Exel netjes achter de draadjes blijft.
Nu hebben ze dus hooi, gras en hun muesli. Dan kunnen ze alvast aan het gras wennen en ze hebben wat extra's.

Vanmiddag hebben we ze toch op het voorste stuk gezet, extra draadje erbij gespannen, bovenop de palen nog isolatoren gedraaid en daar dus die draad gespannen. Poort naar achter open gelaten dat ze weg kunnen als er iets engs is en nou maar hopen (fingers crossed) dat Meneer Exel netjes achter de draadjes blijft.
Nu hebben ze dus hooi, gras en hun muesli. Dan kunnen ze alvast aan het gras wennen en ze hebben wat extra's.

- nancy imka
Dat herken je naar mijn weten vooral door gewoon te vragen aan de boer waar je het koopt. Die weet wat hij allemaal op het gras gestrooit heeft en in welke tijd hij het gemaaid heeft en hoe lang het gedroogt heeft enz
Sommige paarden vallen ook erg in tijdens het verharen, misschien dat dat het kan zijn?
@Nancy: nog iets meer als een week en dan zijn ze hier weg, dus dat hooi gaat toch niet meer helpen, als ik vrijdag terug ben uit Rotterdam laat ik ff de VA komen, dan weet ik gewoon meer. En vanaf 1 mei gaan ze weer lekker de wei op.
@Roos: ze is idd behoorlijk aan het verharen, ze heeft inmiddels al een behoorlijke jas uitgedaan
@Roos: ze is idd behoorlijk aan het verharen, ze heeft inmiddels al een behoorlijke jas uitgedaan

Kom je maar naar mijn hooibalen kijken, dan zie je wel verschil.Ziggy schreef:ja misschien een domme vraag, maar hoe herken ik betere kwaliteit hooi?![]()
.
- silvericathy
dat zei ik ook al tegen clauroos schreef:Sommige paarden vallen ook erg in tijdens het verharen, misschien dat dat het kan zijn?

maar omdat ze zoveel haren hadden viel het niet zo erg op..dus dacht ook al van miss is het gewoon omdat ze nu ook nog eens al die haren verliest..
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)
http://i933.photobucket.com/albums/ad17 ... _003-6.jpg
Weidehooi zit al wat meer vitamine ed in als graszaadhooi.Ziggy schreef:ja misschien een domme vraag, maar hoe herken ik betere kwaliteit hooi?![]()
Dan scheelt het ook nog of het 1ste,2de,3de en soms 4de snee is.......(dus het aantal keren dat het dat jaar gehooid is)
Je ruikt ook goed het verschil en je ziet het verschil (stug/sprieterig/muf/geel of juist vers/groenig en nog buigzame sprietjes)
Weidehooi eerste snee,zit dus vol met allerlei pietamientjes voor je gele rakkers.
Toen wij deze 2 jonge kwpn hengsten kochten zijn we ook overgestapt op de gesealde hooibalen,eerste snee,groen van het land!
Je ruikt gewoon vers gemaaid gras als je het pak open snijd en het is nog zo groen als pasgemaaid gras!
heerlijk.........
Misschien een pot vitamine bij de DA halen,want de rui vraagt ook vrij veel energie van de paardjes.
Ze was nooit als dik,maar nu word ze wel schraal,ja.
Hopelijk heb je iets aan de tips,succes hoor!

11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Morris is ook veel afgevallen met het verharen, maar die kon het wel gebruiken, is nog steeds te zwaar.
Maar ik vind haar echt te dun hoor, ik schrik ervan dat sommige mensen haar niet te mager vinden eerlijk gezegd. En dan zou 57% van de paarden te dik zijn, terwijl een aantal mensen dit niet dun vinden.
Ben ik nou gek??
Maar ik vind haar echt te dun hoor, ik schrik ervan dat sommige mensen haar niet te mager vinden eerlijk gezegd. En dan zou 57% van de paarden te dik zijn, terwijl een aantal mensen dit niet dun vinden.
Ben ik nou gek??
Morris, mijn superfjord!
Ben het wel met je eens Suus 
Ik denk dat het nu met het gras wel goed zal komen, even in de gaten houden.

Ik denk dat het nu met het gras wel goed zal komen, even in de gaten houden.
- silvericathy
ze was gisteren al iets dikker, maar kan ook gewoon aan het gras liggen dat ze de hele dag hebben staan eten,,..haar buikje was wel keihard tegenover die van exel.
ik zal vandaag eens kijken hoe ze uitziet...laat ik jullie wel weer wat weten.
ik zal vandaag eens kijken hoe ze uitziet...laat ik jullie wel weer wat weten.
(L) Exel & Vera You Changed My Life For Ever (L)
- nancy imka
Ze kan niet in een dag al wat dikker zijn. Dat is dan alleen buikvulling. Dat hoort een paard eigenlijk altijd te hebben...
Hoop dat je hier in het westen wat beter hooi kunt vinden voor je paardjes! Wij hebben in ieder geval top kuil! Heb van de week weer tien balen besteld
Hoop dat je hier in het westen wat beter hooi kunt vinden voor je paardjes! Wij hebben in ieder geval top kuil! Heb van de week weer tien balen besteld
Persoonlijk zou ik een bloedbeeld van haar willen zien. Met meteen een nierfunctie en vitamine E opname beeld. Gebrek aan bespiering hoeft niet perse aan geen arbeid te liggen, het kan ook dat ze haar eigen spieren afbreekt. Een eczemer te dik hebben is een probleem, een eczemer niet dikker kunnen krijgen is ook een probleem. Ik vind dat een paard best wat reserve mag hebben voor als het eens niet lekker gaat.
Shet hier heeft de afgelopen jaren nog nooit wat uitgevoerd maar heeft wel bespiering.
Die geef ik trouwens slobber een paar maanden zo rond de verharing zodat ze een extraatje heeft. Zal misschien geen optie zijn voor Vera, maar de verharing eist zeker veel energie van een hoop paarden, waardoor ze best in kunnen vallen.
Shet hier heeft de afgelopen jaren nog nooit wat uitgevoerd maar heeft wel bespiering.
Die geef ik trouwens slobber een paar maanden zo rond de verharing zodat ze een extraatje heeft. Zal misschien geen optie zijn voor Vera, maar de verharing eist zeker veel energie van een hoop paarden, waardoor ze best in kunnen vallen.
Ik vind haar niet te mager hoor.
Vind het best mee vallen.
Vind het best mee vallen.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Ze is wel wat aan de schrale kant en wormen zou heel goed kunnen.
Even laten testen of 2x een goede wormenspuit geven met 10 dagen ertussen dat kan ook al wat helpen.
Hooi zegt heel erg veel heb je hooi wat laat geoogst is of waar regen overheen is geweest dan is de kwaliteit stukken minder.
Wie weet knapt ze op als ze het land in gaat maar hou haar wel in de gate anders ziet ze er volgend jaar winter weer zo uit.
Even laten testen of 2x een goede wormenspuit geven met 10 dagen ertussen dat kan ook al wat helpen.
Hooi zegt heel erg veel heb je hooi wat laat geoogst is of waar regen overheen is geweest dan is de kwaliteit stukken minder.
Wie weet knapt ze op als ze het land in gaat maar hou haar wel in de gate anders ziet ze er volgend jaar winter weer zo uit.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik vond haar op de vorige foto's ook wat schraal, maar op de foto's van je verhuizing vind ik haar er al een stuk beter uit zien!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik ben al een tijdeje niet FW geweest maar kan mijn heugen dat je dit
dit in het verleden ook wel eens over Vera heb gevraagd,klopt dat?
Toen zat je ook een beetje met haar "slankheid'.
Ik moet zeggen sinds Tika uit haar winterjas uit heeft is ze ook wel slanker...
dit in het verleden ook wel eens over Vera heb gevraagd,klopt dat?
Toen zat je ook een beetje met haar "slankheid'.
Ik moet zeggen sinds Tika uit haar winterjas uit heeft is ze ook wel slanker...
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.