Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 19:46

Haha feest!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 13 apr 2010, 19:52

jonge broekies. Ik wordt 2 juni alweer 40. Klikt echt anders.
Allemaal 2-lingen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 13 apr 2010, 20:14

Ja haha, en die hebben ook nog eens allemaal B-tjes! Grappig!

Als Beer deze week weer zijn hoest terug krijgt ga ik na het weekend maar weer de DA bellen..pff die kennen me ondertussen ook wel bij naam en toenaam.. Hoop zo dat het morgen weer weg is..ging net zo lekker..baal baal baal!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 13 apr 2010, 20:20

hehe mijn zus is ook jarig op 4 juni :P

Ik ben pas écht een broekie hier geloof ik, 20 lentes jong ;)

Hopen dat Beer zijn hoestje nu eindelijk echt kwijt is, Kristel!!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 14 apr 2010, 05:51

wat naar dat er toch nog weer een hoestje uit kwam. Misschien was het omdat ie weer aan het werk moest en er nog een rocheltje verstopt zat ofzo. Hoop ik voor je. Zieke paardjes is niks aan.

Gister 2 keer moeten paardrijden, en nog onze nieuwe auto op moeten halen, en het was ook no allemaal zonneschijn, o o o, wat heb ik een zwaar moeilijk leven :D :D
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 apr 2010, 07:14

Hmm ja, nou ziek is hij dus niet echt..vreet als een malle, geen verhoging (echt niks) en geen snot..tis echt een keelhoest.. irritant..als het na t weekend nog zo is maar weer de DA bellen..ben er zoooo klaar mee!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 14 apr 2010, 07:47

Echt super balen Kris!
Je had het over musli waar je hem een handje of 3 van gaf voor het rijden en dan hoeste hij niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet in geloof. Hoest hou je niet tegen met een musli die lekker is voor de keel.
Ik duim voor je dat je van de week niets meer hoort, maar het baart mij wel zorgen dat hij al zo vaak aan het hoesten is geweest.
Succes!!!

Yvonne, ook al in juni jarig alleen jij verruilt de 3 voor de 4 en wij de 2 voor de 3.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 apr 2010, 09:31

Ja nou, theeft een verzachtende werking en dat adviseerde de DA me..ze hebben zelf ook een hoestmmix in hun assortiment maar kwam dit tegen dus... heb het gisteren dus niet gevoerd omdat het op is. Mij baart het ook zorgen hoor...denk dat ik na het weekend toch wel weer naar Hellendoorn bel.. Ik wil alleen niet weer ventipulmin want dat heeft niks geholpen en het is echt rotzooi (heb nog een kwart volle fles over)..hij doet het ook alleen met aandraven..verder echt niet..niet in de wei, niet in de stal, niet met stappen..en ook alleen met aandraven..afgelopen week dat ook niet zelfs.. dus ik was optimistisch..
Anouska

Bericht door Anouska » wo 14 apr 2010, 19:22

Jeetje Kristel, Beer weer aan het hoesten, bah!

Vandaag met Bjørn weer geoefend met het leidsel. Hij raakt nogal snel in paniek als je erachter loopt. Vandaag ging super! Was in de bak bezig en in de longeerbak werd een paard knater gek, hij ging gewoon duf verder waar we mee bezig waren :D. Ben helemaal happy!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 14 apr 2010, 20:02

Braaf paard! Geniet van je roze wolkje..kon je wel even gebruiken he!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 14 apr 2010, 21:30

Zeker kon ik dat goed gebruiken! Vrijdag gaat een stalgenootje me helpen met rijden.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 15 apr 2010, 06:16

Leuk, hulp is altijd fijn..dat mis ik bij ons op stal wel eens..ik heb zaterdag weer les..wilde het afzeggen omdat Beer weer had gekucht maar heb een mailtje naar de kliniek gestuurd..en naar mijn instructrice en die zegt dat als Beer af en toe met aandraven hoest, ik best kan rijden..schijnt irritatie van de bovenste luchtwegen te zijn en is heel vervelend maar kan niet veel kwaad.. (zo heeft een van haar paarden het en zij zit bij dezelfde kliniek en heeft ook mijn traject doorlopen).
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 15 apr 2010, 15:55

jeeej zeg kristel, schiet niet op met beertje zo te horen...
Hopelijk kan het geen kwaad, kan hij eroverheen groeien?

Met bo gaat alles ok, die geniet heerlijk van de zon..
En rijden doet hij ook super :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 15 apr 2010, 16:02

Nou Beer heeft vandaag met rijden geen kik gegeven..geen kuchje, geen proest...helemaal niks! Toen hij het gisteren deed was hij uber-druk en die dag ervoor met lang lijnen ook..ga daar eens op letten..les gaat gewoon door..morgen is ie vrij!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 15 apr 2010, 17:51

Cathy is vandaag aan het springen geweest met Exel, zonder zadel, ging echt super.
Zal snel eens foto's maken van die twee
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 15 apr 2010, 18:29

Misschien bij bepaalde activiteiten en weersomstandigheden?
Nou gelukkig heeft hij het vandaag dan niet gedaan...

@ziggy... leuk dat het zo goed gaat :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Bailey

Bericht door Bailey » do 15 apr 2010, 18:56

Ach Kristel, je blijft er wel mee bezig he! Maar heel fijn dat het vandaag wel goed ging weer, hopelijk zaterdag ook.

Super Anouska dat het zo goed ging! Harstikke fijn ook dat je een stalgenootje hebt dat je kan helpen, dat is zeker fijn.

Bailey had er vandaag in het begin helemaal zin in, we zijn gaan wandelen op het stuk waar hij vorige keer zo ineens heimwee had gekregen. Het ging zo goed, hij was zo braaf! Totdat het ineens toch weer teveel werd... Heb nu wel m'n vinger erop kunnen leggen wat het is; hij heeft het erg moeilijk met andere paarden tegenkomen en op die route komen we langs een aantal weilanden met paarden. Hij snapt het gewoon niet, denkt nog steeds dat hij en de paarden op stal de enige horen te zijn.
Hij is heel stoer, totdat we andere paarden hebben gezien. Bij de eerste begon hij te hinniken en toen we langs een paar boerderijen gingen waar andere paarden nog eens terug begonnen te hinniken had hij het gewoon niet meer.
Hij wil dan eerst naar de andere paarden toe, gaat stoer doen, houdt niet meer op met hinniken en lijkt zich dan ineens te bedenken dat z'n vriendjes thuis zijn.
Een of twee paarden tegenkomen gaat goed, maar als het er dan nog meer worden raakt hij in de stress.
Het is ook echt geen spelletje, of stug doen, hij vindt het dan ineens ECHT allemaal heel eng.

Nou, hebben we tenminste ook iets dat niet direct goedgaat hier, hihi ;) Bailey kennende is het het beste even een stapje terug te doen, terug naar wat hij WEL durft en dat uit te bouwen. Hij werkt zo graag en doet zo z'n best dat ik hem niet wil forceren. Waarschijnlijk was dit gewoon (nog) teveel.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 15 apr 2010, 21:21

Ben vanavond van Brass gevallen in het bos (voor alles een eerste keer). Na een zalige buitenrit waren we bijna thuis, er staat een auto aan het einde van het pad het bos uit. Brass gaat vanuit draf vol in de ankers, ik kukel voorover. Voor ik overeind kan komen laten de mensen van de auto hun hond uit de achterbak, die luid blaffend op ons af rent. Brass draait 180 graden om en omdat ik nog voorover zit kukel ik er zo vanaf.

Brass rende weg voor de hond en ik kon haar natuurlijk, weer, niet houden. Via een bospaadje ging ze op weg naar huis, ik kon haar niet afsnijden dus ik zag haar in een rustige draf de bosje uit komen, in volle galop de weg over gaan en weer rustig het pad op draven.

Buren hadden haar zien aan komen en waren al naar achteren gelopen. Ze konden Brass zo pakken en daarna weer mee naar voren nemen.
Stomme is: Daar ben ik ZO BLIJ mee! Brass niet in paniek, Brass die zich na stress laat vangen, Brass die zich zomaar laat mee leiden naar voren, weg van Ilonk.

Dus er weer op, weer het bos in, weer op exact dezelfde plek schrikken van exact dezelfde auto. Dit keer zonder hond, dus alleen vol in de ankers.

Eigenlijk was Brass super braaf en heb ik alleen een zere vinger en begin lekker stijf te worden.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » do 15 apr 2010, 22:01

Jeetje Annalynn, dat is wel even schrikken! Kan me goed voorstellen dat je blij bent dat Brass zich liet vangen. Beterschap met je vinger.

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 16 apr 2010, 07:29

ai, dr a kukelen is nooit leuk. Bink kent die 180 graden ook te goed. ik kan dan ook niet meekomen.

Wel heel fijn, dat ze niet in paniek is geraakt en dat die mensen haar zo mee konden nemen. En jij er weer op en weer naar t zelfde plekkie toe. Ben je nog langs die auto zelf gekomen, of was dat teveel vant goede?

Ik ga zo nog even boshoppen met bink dacht ik zo...alleen mn voet doet pijn, dr is een lomperik op gaan staan gister
Nu paardloos.
Plaats reactie