Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Bailey » wo 07 apr 2010, 09:10

Zo Annalynn, wat een verhaal! Wauw, wat zijn jullie al ver gekomen zeg.
Super om te horen dat het zo goed gaat met Brass.

veel plezier Kristel met rijden, Marleen veel succes met het invaluurtje en huiswerk!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 07 apr 2010, 09:14

Succes Marleen, zweep erover! ;)

Wat is het mooi weer! Ik heb geen zin meer!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 07 apr 2010, 14:06

Hehe ja kop dicht en doorwerken ~~}>

Ik ben referaat aan het schrijven :r
Met naast mij een heeeeeeeeeerlijk zonnetje waar ik niet van kan genieten -O-
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 07 apr 2010, 14:43

Hier ben ik ook weer even. Heb snel een en ander bij gelezen.
Marleen gefeliciteerd met je WP!

Kristel leuk je haar zo!

Annalynn je hebt echt wat te stellen gehad met Brass zo te lezen. Knap dat je al zover bent gekomen!

Hier gaat het gelukkig al iets beter. Weet nu wat er gebeurd is voordat ik de terugval kreeg. Dat heeft natuurlijk met elkaar te maken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 07 apr 2010, 16:36

Hee Anous, welkom terug! Fijn dat je dingen kunt koppelen..dat maakt het misschien allemaal wat makkelijker te rationaliseren. Ga zo door en probeer van de lente te genieten!

Ik heb vanmiddag een HEERLIJKE lange bosrit gemaakt met Beer..hij was zoooo braaf en relaxed..stalgenoot was mee en dat was ook heel gezellig..ken haar nog niet zo goed maar het klikt heel leuk dus ik geloof dat ik een heel leuk rijmaatje heb gevonden voor de zomer! We hebben zelfs een stukje gedraafd en Beer kuchte en pruttelde wel wat maar het zit echt in zijn keel..komt niet uit zijn longen en tis echt alleen met aandraven (gisteren niet). Blijf het gek vinden maar hopelijk is dat laatste af-en-toe rocheltje ook binnenkort weg! Ik ga dan meteen stappen, als hij kucht, maar stalgenoot (en stalbaas ook) zeiden dat ik wel kon proberen hem daar doorheen te rijden..hij valt echt niet dood neer en als hij echt niet stopt met 'blaffen' kan ik altijd nog stoppen...kweenie..kijk morgen wel even..Geen verhoging, geen snot, kiplekker..misschien ben ik ook wel echt te overbezorgd en is het morgen weer weg.. Stalbaas vertelde dat hij ook een paard had dat dat vroeger deed en dat het leek alsof hij zich dat zelf had aangeleerd..was na een paar weken ook weg toen hij doorreed..

Ik ben wel heel trots op Beer dat hij zo braaf was! Zo heb ik hem lang niet gezien haha..geloof dat de schrikfase wat over is.

Morgen komt Anna langs (Orion1996)..die woont nu in Drenthe en das niet zo lang rijden naar hier dus die komt een dagje buurten, ben vrij!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 07 apr 2010, 18:33

gezellie kristel, voor mij is drenthe ook niet verweg. Is letterlijk een steenworp, en ook niet meer dan dat. De paarden staan geloof ik wel in drenthe.

wat super dat beer het zo goed deed, dat schrikken kan heel fijn zijn, met een rijmaatje die je opvangt zodat 180 graden maar 30 graden wordt. nu niet meer ziekjes worden
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 08 apr 2010, 20:45

Reuze dicht bij alles hier, NL is ook maar klein!
Ik hoop dat ik het bollie morgen een beetje schoon aantref, heb namelijk weinig tijd om te wassen :P Ben vandaag niet geweest ivm school dus geeeen idee hoe ze er uit ziet. Heb 's avonds wedstrijd dus hopelijk ziet ze er nog een beetje representatief uit (die deken is echt ideaaaaaal trouwens!!!!).

't Is hier stilletjes joh!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 08 apr 2010, 20:50

Bedankt voor de lieve reacties!
Marleen jippie alweer een 3e WP.
Anouska fijn dat je weet waardoor de terugval kwam, nu kan je het wellicht voorkomen of uitstellen de volgende keer.
Kristel een fijne bosrit, oh wat kan je daar toch van genieten. lastig hoesten, ik zou er ook niet voor gaan stappen trouwens, wellicht moet het wel echt even loskomen en hoest hij het er uit als hij even hoest in draf. Stappen kan altijd nog daarna.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 08 apr 2010, 20:51

Haha ik ben blond, zag je onderschrift en dacht dat je ALWEER een WP had gehaald... Het WP waar het overgaat wist ik wel.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » do 08 apr 2010, 21:35

Vanavond een poging gedaan tot rijden. Was weer een drama, rem, stuur, alles was weer weg. Morgen maar eens met de lange lijnen aan het werk in de longeerbak. Vandaag is de kapper geweest, weer een stukje eraf.
Maandag weer een solli gesprek voor een vaste baan. Nu snel bedje in, morgen weer naar de kliniek.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 08 apr 2010, 23:37

Hey Anouska, wat goed te zien dat je alweer terug bent!
Terugvallen horen erbij, het streven is naar goede periodes die steeds wat langer duren (poeh, wat klinkt dat wijs weer he, maar het is wel waar toch? ;))
Wat jammer dat het rijden dan weer minder gaat, kun je niet echt gebruiken nu kan ik me voorstellen.
Als je denkt dat ik je misschien zou kunnen helpen moet je het zeggen. (heb geen idee of we een beetje op een lijn liggen qua rijden, maar toch)
Doe lekker rustig aan het weekend, lekker uitrusten voor het sollicitatiegesprek. Spannend! Wat is het voor 'n baan?

Marleen, jij bent wel druk met die wedstrijden zeg! Veel succes :)

Was het gezellig met Anna Kristel?
Wat leuk dat je een gezellig rijmaatje hebt gevonden :)

Bailey heeft gisteren zooo netjes gelopen zeg, het wordt bijna eng ;) Stelling naar binnen en naar buiten ging perfect, verder hebben we zijwaarts en wijken geoefend. Zijn houding wordt ook steeds beter. Waar hij eerst nog als een banaantje door de bak drentelde, kan hij nu toch al echt nette bochten maken!

Ik ga zo maar eens slapen... echt m'n best gedaan vanavond productief te zijn voor mijn afstuderen, maar het zat er niet in. Vervelend is dat met dat creatieve gedoe. Dat komt niet altijd op het moment dat het nodig is en je kunt het niet altijd afdwingen.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 09 apr 2010, 07:38

Even weer snel bijgelezen...

Marleen top je punten, laat die andere maar een poepie ruiken met je fjordie... Leuk hoor :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 09 apr 2010, 07:56

Die Bailey gaat ook als een speer! Bij Beer duurde dat 'ontbananen' best lang en soms trekt hij nog steeds krom haha! Gisteren met Anna was supergezellig! Heb ook leuke tips gehad dus daar ga ik vanmiddag weer mee aan de slag! Beer moet ook weer losser worden..was hij echt net zo lekker bezig en toen werd ie ziek! Nu ga ik hem weer oppikken en hij heeft er steeds zo'n zin aan!

Waar gaat je afstudeer project over?
Elvina

Bericht door Elvina » vr 09 apr 2010, 19:18

Hier ook even een berichtje van mij ;) Heb eindelijk internet, tis alleen nog heeel traag! :P

Heb wel eindelijk m'n meubels binnen, alleen is er vanalles mis.. Dus heb komende maanden wss geen eetkamerstoelen, grr!

Heb Beauty net gelongeerd en een keer een drafbalkje nergelegd en dat ging wel aardig. Lomperd gaat dan precies langs de rand waar dan het kruis omhoog ligt van de cavaletti dus struikeld ze :p Heb 'm steeds een slagje gedraaid zodat ie steeds hoger lag :D Maja de hoogste stand tikte ze steeds om haha! Wel leuk dat ze het zo braaf deed :D Vorige x wilde ze er helemaal niet overheen haha!

Ga zo lekker filmpje kijken op m'n nieuwe tv! Lekker groot scherm :D
Bailey

Bericht door Bailey » vr 09 apr 2010, 19:39

Kristel, ik kan me goed voorstellen dat Beer weer vast zit. Logisch ook! Gewoon lekker rustig aan beginnen, dan komt t wel.
Mijn afstudeerproject zou in eerste instantie gaan over communicatie tussen mens en paard.
Dat verliep helaas heel erg stroef, dus heb nu de boel om moeten gooien en een ander onderwerp moeten kiezen. Hard doorwerken dus, want ik loop wel wat achter nu.

Wat jammer dat er vanalles mis is met de meubels Tessa! Maar de tv is zo te horen wel goed, das dan wel weer fijn!

Bailey is vanmiddag, volgens mij voor het eerst in z'n leven, naar de tandarts geweest. In eerste instantie alleen voor controle, maar hij had een aantal flink scherpe hoekjes aan z'n kiezen dus die mochten meteen gevijld worden. Hij vond het maar raar, zo'n klem in je mond (en dan moet de mond ook nog open!) maar hij was echt extreem lief en braaf. Stond wel heel beteuterd te kijken achteraf, hihi!

Heb vanavond ook nog een zadel opgehaald om te passen. Het ziet er in ieder geval prachtig uit, staat megastoer en lijkt zo op het eerste gezicht en gevoel ook nog goed te liggen! Morgen gaan we er echt goed naar kijken.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 10 apr 2010, 17:37

Oh balen Sterre, dat je nu zo achterloopt. Wat vervelend dat je nu opnieuw moet beginnen, zeg! Waar ga je het nu over maken?

Verkeerde meubels binnengekregen, Tessa? Of gewoon helemaal niet??? Wat superstom! Maarja ook wel gezellig, kamperen zonder stoelen in je eigen huis... ;)

Ik had gisteren een wedstrijd, 2 proefjes gereden. Voor mijn gevoel had ik de 1e proef écht finaal verknald. Benth liep de hele tijd te klieren en had haar hoofd er gewoon niet bij. Toen ik klaar was met de 1e proef had ik nog even tijd vóór de 2e proef, dus even naar inrijd stukje en haar even op haar plek gezet. Daar liep ze al stukken beter. Dus weer voor de 2e proef, deze ging super, alleen nu ging de galop slecht, ze sprong eerst verkeerd, heb dat gecorrigeerd en toen sprong ze overkruisd! Verdorie! Weer terug genomen en toen sprong ze gelukkig wel goed.

Voor mijn gevoel dus 2 mindere proeven, had verwacht dat ik iets van 170/175 zou scoren. Toen ik de coupons terug kreeg viel dat even SUPER mee!! 180 en 181, dus 2 winstpunten! :D

Mijn instructrice heeft alles gefilmd, en toen ik dat nakeek zag het er dus ook niet zo slecht uit als ik dacht dat het eruit zou zien. Maar toch hopen dat ik de volgende keer wél lekker kan rijden!

Nu dus B+5!!!! *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 11 apr 2010, 08:31

Sterre, succes met afstuderen (ben blij dat ik dat allemaal heb gehad haha)

Tessa, zit je nu op een kussentje in de kamer? ;)

Marleen, ik kan de laptop niet aanzetten of ik lees dat je weer een winstpunt hebt! Bij hoeveel mag je naar de volgende klasse? (L is dat toch?)

Martijn heeft mij aangestoken geloof ik..heb snot en een bonkhoofd..bah! Hopen dat het morgen weer weg is..vandaag mooi rustig aan en veel drugs! ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 11 apr 2010, 13:25

oh getverderrie, zieke berichten overal, het heerst een beetje geloof ik. Beterschap!

Hehe ja ik weet het, ik had zelf ook écht niet verwacht dat we zo snel zouden gaan!! Bij 10 winst mag je over naar de L1, bij 30 moet je.
Nog 5 te gaan dus!! Maar ik weet nog niet zeker of ik direct overga als het zo snel door blijft gaan, wijken zit er nog niet goed in en alles moet nog veel meer bevestigd, het moet automatisch gaan en dat is nu nog niet helemaal het geval. Maar we oefenen gestaag door! Vrijdag wrs weer! :D
Anouska

Bericht door Anouska » zo 11 apr 2010, 21:37

Balen van je afstudeerproject Sterre!
Beterschap Kristel :(:)
Super Marleen, gefeli met je WP.

Gister ben ik bij Tienke (fokker van Bjørn) geweest, heb daar een hele mooie bescheiden dragend buikje gezien van Lory. Ze is de 17e uitgeteld van Karant. Ben benieuwd, het is zo'n scheet van een merrie!
Gisteravond met Bjørn aan het leidsel bezig geweest. Eerst in de longeerbak, daarna nog even in de gewone bak. Bjørn pakt ook dan het bit vast, morgen mijn andere hoofdstel weer om zit ander bitje in, heb de boel gepoetst. Nu snel bedje in, morgen solli gesprek.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 12 apr 2010, 14:53

Hoe ging je sollicitatie gesprek Anouska? (ik weet niet meer waar dat was, sorry!) En wat leuk dat je contact met de fokker van Bjorn hebt! Zou ik ook wel met die van Beer willen maar durf niet zo goed haha..erg he?

Ik heb net gereden op Beer en behoorlijk intensief ook..veeeeel overgangen gedaan en veel buigingen..oooh wat is dat paard STIJF nu zeg! Ga zo mijn instructrice mailen voor een date..want Beer heeft WEER NIET GEHOEST! Ik ben zo blij! Kan nu eindelijk weer een beetje aan de gang met hem..arme paard was voor het eerst helemaal bezweet! Op zijn nek, singel en zadelplekken, in zijn kruis (bij zijn moos zeg maar) en in zijn liezen..zelfs zijn voorbenen waren nat! Achter zijn oren en bij zijn mondhoeken ook haha..hij is geloof ik nog nooit zo bezweet geweest! Morgen even wat grondwerk denk ik, of een bosritje en dan woensdag weer bakhobbelen..hopelijk donderdag les (als ze nog een gaatje heeft).
Plaats reactie