hoe leer ik mijn fjord vrijheids dressuur??? HELP!>?
-
hoe leer ik mijn fjord vrijheids dressuur??? HELP!>?
heey
ik heb Hulp nodig.
ik wil mijn fjord vrijheids dressuur leren,
maar ik weet niet hoe te beginnen.
hoe moet ik haar voetje leren geven??
en dat soort dingen wie wil mij helpen??
gr loveuliska
ik heb Hulp nodig.
ik wil mijn fjord vrijheids dressuur leren,
maar ik weet niet hoe te beginnen.
hoe moet ik haar voetje leren geven??
en dat soort dingen wie wil mij helpen??
gr loveuliska
Re: hoe leer ik mijn fjord vrijheids dressuur??? HELP!>?
Er zijn vast wel mensen hier die je daar iets over kunnen vertellen maar vind je het zelf ook niet wel zo netjes dat je jezelf eerst even voorstelt met een topic bij fjordenpraat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
oww sorry
ik ben marleen
ben 14 jaar en mijn verzorg pony's heten Uliska en wendela.
zo goed??
ik ben marleen
ben 14 jaar en mijn verzorg pony's heten Uliska en wendela.
zo goed??
Zo kan het wel maar eigenlijk hebben we daar een speciaal hoofdstuk voor. Dat heet Fjordenpraat. Kijk maar eens in dit topic dat in dat hoofdstuk staat hoe het ook kan. Je krijgt daar echt veel leuke reacties van de leden. viewtopic.php?f=7&t=38161
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

zo, opvoed les van anita..
Hoi Marleen.
Jij rijdt bij Ferddy hé? Ik heb op de moeder van wendela gereden, Arjola. Van vd kan ik je niks vertellen, heb het wel eens geprobeerd maar mijn fjord word er happerig van.
Doe Freddy de groeten van me!
Hoi Marleen.
Jij rijdt bij Ferddy hé? Ik heb op de moeder van wendela gereden, Arjola. Van vd kan ik je niks vertellen, heb het wel eens geprobeerd maar mijn fjord word er happerig van.
Doe Freddy de groeten van me!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- !#niekie#!
- Contacteer:
Hee marleen!
Ik ben danique 15 jaar oud en heb een fjorden Blossem. Ik woon zelf in assen maar Blossem staat zelf ik balloo bij haar papa manus. Over net iets meer dan 2 week hopen we dat er een kleine G Bij Blossem loopt!
En vrijheids dressuur werkt per iederpaard toch wel heel verschillend. Ik zou als ik jou was het boek Vrijheids dressuur van marjiam nieuwe weme kopen daar staat alles stap voor stap in. Met voetje leren optillen heb ik bij blossem steeds er zachtjes tegen aantikt dan tilde ze hem vaak uit ieritatsie op en dan klikken en belonen.
Suces!

Ik ben danique 15 jaar oud en heb een fjorden Blossem. Ik woon zelf in assen maar Blossem staat zelf ik balloo bij haar papa manus. Over net iets meer dan 2 week hopen we dat er een kleine G Bij Blossem loopt!
En vrijheids dressuur werkt per iederpaard toch wel heel verschillend. Ik zou als ik jou was het boek Vrijheids dressuur van marjiam nieuwe weme kopen daar staat alles stap voor stap in. Met voetje leren optillen heb ik bij blossem steeds er zachtjes tegen aantikt dan tilde ze hem vaak uit ieritatsie op en dan klikken en belonen.
Suces!

- Brittlover
hey marleen
uliska kan al een buiging. als je naast haar gaat staan met een snoepje (lis doet alles voor een snoepje) en dan bij de singel tussen haar voorbenen houd (vreemde uitleg maar weet het niet anders te omschrijven) gaat lis door haar voorbenen.
wacht misshein heb ik nog wel een foto effe zoeken

er was een baby onderweg (volgens mij elisa) dus niet tever doorvragen.
uliska kan al een buiging. als je naast haar gaat staan met een snoepje (lis doet alles voor een snoepje) en dan bij de singel tussen haar voorbenen houd (vreemde uitleg maar weet het niet anders te omschrijven) gaat lis door haar voorbenen.
wacht misshein heb ik nog wel een foto effe zoeken

er was een baby onderweg (volgens mij elisa) dus niet tever doorvragen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Ik zou het boek kopen of les nemen.
Maar met de basis kun je wel beginnen. Ik ben zelf een voorstander van werken met een clicker en beloning. Dan moet je je paard eerst aanleren dat een klik een beloning is. Dus klik en beloon (met snoepje), klik en beloon, klik en beloon, enz. Net zolang totdat je paard in de gaten heeft dat hij/zij bij het horen van een klik een snoepje krijgt (hij/zij kijkt dan naar je hand of naar je zak). Let er wel op dat je paard niet te opdringerig wordt. Als hij/zij gaat happen, dan 'hap' je terug met je hand. Blijft je paard netjes staan zonder te bedelen, dan kun je weer klikken en belonen. Dat is namelijk het gedrag wat je wil bereiken.
Voordat je echt 'kunstjes' kunt gaan doen, is het belangrijk dat je de basis er goed in hebt zitten. Targetten bijvoorbeeld. Iets aanraken op commando. Ik begin meestal met mijn hand. Ik knip in mijn vingers (dat is het commando) en hou mijn hand dichtbij de neus. Uit (natuurlijke) nieuwsgierigheid zal je paard je hand aanraken. KLIK EN BELOON! Dit kun je later uitbreiden naar het aanraken van pionnen, ballen of andere voorwerpen.
Let er wel op dat bij VD alles vanuit het paard moeten komen en niks onder dwang moet gaan. Een goed voorbeeld is het steigeren. Gillian doet dat absoluut niet, maar Dani daarentegen komt wel uit zichzelf omhoog met spelen. Dani zal dus ook makkelijker het steigeren aanleren.
Succes!
Maar met de basis kun je wel beginnen. Ik ben zelf een voorstander van werken met een clicker en beloning. Dan moet je je paard eerst aanleren dat een klik een beloning is. Dus klik en beloon (met snoepje), klik en beloon, klik en beloon, enz. Net zolang totdat je paard in de gaten heeft dat hij/zij bij het horen van een klik een snoepje krijgt (hij/zij kijkt dan naar je hand of naar je zak). Let er wel op dat je paard niet te opdringerig wordt. Als hij/zij gaat happen, dan 'hap' je terug met je hand. Blijft je paard netjes staan zonder te bedelen, dan kun je weer klikken en belonen. Dat is namelijk het gedrag wat je wil bereiken.
Voordat je echt 'kunstjes' kunt gaan doen, is het belangrijk dat je de basis er goed in hebt zitten. Targetten bijvoorbeeld. Iets aanraken op commando. Ik begin meestal met mijn hand. Ik knip in mijn vingers (dat is het commando) en hou mijn hand dichtbij de neus. Uit (natuurlijke) nieuwsgierigheid zal je paard je hand aanraken. KLIK EN BELOON! Dit kun je later uitbreiden naar het aanraken van pionnen, ballen of andere voorwerpen.
Let er wel op dat bij VD alles vanuit het paard moeten komen en niks onder dwang moet gaan. Een goed voorbeeld is het steigeren. Gillian doet dat absoluut niet, maar Dani daarentegen komt wel uit zichzelf omhoog met spelen. Dani zal dus ook makkelijker het steigeren aanleren.
Succes!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
http://www.pinkhorizon.nl
Ik kom er net achter dat er niks meer over vrijheidsdressuur staat, tenminste ik kan het niet vinden.
:s
ik heb vanalles uitgeprint.
En Prizly kan de meeste basis dingen al en flehmen.
En we zijn nu bezig met Compliment en dit snapte ze al aardig snel.
Ik was ook bezig met spaanse pas(eigenlijk niet moeilijk), maar dat was geen succes prizly vond het geen zak aan.xD
Ik kom er net achter dat er niks meer over vrijheidsdressuur staat, tenminste ik kan het niet vinden.

ik heb vanalles uitgeprint.

Prizly(briggen×myrstein): L1+5 (l)verkocht
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
Kora(wobke×remmelt): Nog niet gestart(l)
-
Er is een heel leuk boek, heb ik zelf ook.
Vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten, staat in foto's uitgelegd, in tekeningen en in heel duidelijke tekst.
En het staat ook in een goede volgorde, ook zit er een hoofdstuk bij met alleen kleine kunstjes, zoals flemen.
Vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten, staat in foto's uitgelegd, in tekeningen en in heel duidelijke tekst.
En het staat ook in een goede volgorde, ook zit er een hoofdstuk bij met alleen kleine kunstjes, zoals flemen.
If it's not a Fjord, it's just a horse
Niet iedereen is zo nieuwsgierig als jijAnita45 schreef: maar vind je het zelf ook niet wel zo netjes dat je jezelf eerst even voorstelt met een topic bij fjordenpraat.

Evy van Odin en Vickey kan ook ontzettend veel. Ze kan je ook vast wel wat tips geven

Liefde is..Alies Dragan Jouke
- Cindy+Uniek
dat boek is ook heel wijs, heb ik ookFjordpower schreef:Er is een heel leuk boek, heb ik zelf ook.
en evy staat daar ook met odin in

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Hoi, misschien kun je eens kijken op de volgende site:
www.everyoneweb.com/NALANTA
Daar staan heel veel tips op, en filmpjes. Die meiden hebben ook een hyve: The Art of Horsemanship, met nog meer filmpjes.
Mijn Rav kan een paar eenvoudige kunstjes, hij leert vrij snel (voor eten doet ie alles haha), maar alléén als hij er zelf zin in heeft.
Het is vooral een kwestie van herhalen, veel geduld, en flink belonen bij elke kleine vooruitgang. Wel ontzettend leuk om op deze manier met je paardje bezig te zijn.
www.everyoneweb.com/NALANTA
Daar staan heel veel tips op, en filmpjes. Die meiden hebben ook een hyve: The Art of Horsemanship, met nog meer filmpjes.
Mijn Rav kan een paar eenvoudige kunstjes, hij leert vrij snel (voor eten doet ie alles haha), maar alléén als hij er zelf zin in heeft.
Het is vooral een kwestie van herhalen, veel geduld, en flink belonen bij elke kleine vooruitgang. Wel ontzettend leuk om op deze manier met je paardje bezig te zijn.