C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
En ja hoor daar gaan we weer... 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
deel 7 alweer, gaat snel
Mss leuk om weer foto's te plaatsen in de beginpost.
Maar nu iedereen onder het zadel ofzo of een leuke lentefoto

Mss leuk om weer foto's te plaatsen in de beginpost.
Maar nu iedereen onder het zadel ofzo of een leuke lentefoto

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Yeah, deel 7 alweer!
en de titel klopt voor ons iig wel haha!
Wij staan trouwens ook naast een 90-weg, in het begin waren lijnbussen en zware vrachtwagens een beetje eng. Nu kijkt hij daar niet meer van om, zelfs niet voor uitzonderlijk vervoer en quads
Verder hebben jullie het wel een super verdeling, zo lijkt het me wel leuk om samen in de paarden te zitten. Maar dat ieders z'n eigen paard heeft helpt daar wss wel aan

Komt allemaal goed met veel oefenen! Hay vond zich in het begin ook wel eenzaam, wat zich uitte in willen omdraaien. Maar nu vertrek ik met lange teugel en kom ik zo terug, echt heerlijk!!mls schreef: Zag een vraag voorbij komen over buitenrijden...
Peer is heel relaxed buiten. Alleen achteropkomende scooters vind hij spannend en van een opvliegend eendje wil hij wel even schrikken (stil gaan staan).
In zijn eentje voelt hij zich buiten wel erg eenzaam, dus hard hinniken.![]()
Verder kijkt hij nergens naar en dat terwijl we langs een 80km per uur provinciale weg rijden... Top dus!
Maar Robbert vindt het nog wel spannend om alleen met Peer naar buiten te gaan, dus dan
loop ik te voet mee met een longeerlijn (toch maar eens een fiets mee naar stal nemen!).
Verschil van inzicht over de paarden herken ik gelukkig niet echt.
Robbert en ik hebben elk ons 'eigen paard' en we geven elkaar absoluut niet en nooit rijtechnisch commentaar tijdens het rijden.
Daar krijgen we dus wel ernstig woorden vanComplimentjes doen we weer wel aan!
We kijken (en video-en) wel vaak elkaars lessen en bespreken ook vaak hoe we dingen kunnen oplossen of verbeteren.
Alleen Bol is ons gezamenlijk paard en dat heeft inderdaad wel eens frictie gegeven, bijvoorbeeld tijdens Bol zijn revalidatie.
Verder vullen we elkaar heel goed aan bij de paarden. Robbert is strenger en consequenter in de omgang met de paarden,
ik ben qua rijden verder dan hij dus kan onder het zadel veel oplossen, ik regel de huishoudelijke 'paardenagenda' (entingen, hoefsmid, ontwormen, voeding etc),
Robbert rijdt de trailer, zet mijn paard in elkaar en leest mijn proeven.
We proberen elkaar gewoon zo veel mogelijk te helpen, te stimuleren en vooral samen plezier te hebben met de paarden.
Wij staan trouwens ook naast een 90-weg, in het begin waren lijnbussen en zware vrachtwagens een beetje eng. Nu kijkt hij daar niet meer van om, zelfs niet voor uitzonderlijk vervoer en quads

Verder hebben jullie het wel een super verdeling, zo lijkt het me wel leuk om samen in de paarden te zitten. Maar dat ieders z'n eigen paard heeft helpt daar wss wel aan

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mag een foto voor de kar ook Janine? Ik zit niet op Celoontje, er heeft nog helemaal niemand op gezeten trouwens.
Ik hoop ook een fijne zomer met hem te beleven en wens dat allle andere C-tjes ook toe.
Ik hoop ook een fijne zomer met hem te beleven en wens dat allle andere C-tjes ook toe.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Deel 7!
Op de manier waarop Robbert en ik het nu doen is het inderdaad heel erg leuk om samen in de paarden te zitten.
Maar ik kan me de spanning en strijd van Viv ook wel voorstellen hoor.
Vooral de combinatie angst / spanning en onbegrip is 'killing'.
Mooi voorbeeld van hoe het bij onze superregeling mis kan gaan...
Wit heeft af en toe een behoorlijke kronkel in zijn kop (als in heel veel spanning in zijn lijf en hoofd wat zich uit in bijzonder schrikachtig en onbetrouwbaar gedrag).
Schijnt dat meer Ixion afstammingen daar last van hebben... Geeft niet, ben er inmiddels aan gewend en hou nog steeds even veel van Wit,
maar het maakt hem zeker geen makkelijk paard waar je zomaar even op wegrijdt, ook op Wit zijn 'goede dagen' niet.
Op een 'kronkeldag' probeer ik Wit daar doorheen te rijden en de ontspanning terug te brengen tot het moment dat in mijn ogen gevaarlijk of een onmogelijke strijd wordt. Robbert vraag ik dan om even aan de bakrand te blijven want voor hetzelfde geld lig ik er in 0.01 seconde naast.
Ik dan dus aan de slag met Wit en soms gaat dat goed, maar soms voelt het voor mij ook als staatsgevaarlijk.
Dan zou een beetje aanmoediging of steun vanaf de zijkant wel fijn zijn, maar Robbert is dan al weer vertrokken of
staat zo gezellig te kletsen dat hij helemaal niet doorheeft dat ik mijn handen vol heb om Wit normaal en vooral veilig een rondje door de bak te krijgen.
Op het moment dat ik dan na veel proberen en problemen afstap en de bak uitga, kijkt Robbert me vragen aan en zegt 'he, ben al je klaar met rijden?!
Het ging toch prima?!', terwijl hij in feite helemaal niets van mijn ellende gezien heeft en het dus ook verre van prima ging!
Oke, dan ontplof ik en nodig hem bijzonder weinig aardig uit om dan zelf maar eens op Wit te gaan zitten (wat hij voor nog geen miljoen zal doen)
en dat ik het zou waarderen als hij wat meer aandacht voor mij zou hebben in plaats van onze stalgenoten...

Dit is al een aantal keer voorgevallen en mijn bloed blijft er van koken! Die onbegrip en nonchalance bij iets wat mij heel veel moeite en energie kost.
Ik vraag het Robbert dus op zo'n 'Witje-Kronkeldag' maar niet meer, trek mijn eigen plan en als ik het niet red met Wit stap ik af en ga ik longeren.
Soms kun je dus inderdaad beter een partner hebben die helemaal niets met de paarden heeft...

Op de manier waarop Robbert en ik het nu doen is het inderdaad heel erg leuk om samen in de paarden te zitten.
Maar ik kan me de spanning en strijd van Viv ook wel voorstellen hoor.
Vooral de combinatie angst / spanning en onbegrip is 'killing'.
Mooi voorbeeld van hoe het bij onze superregeling mis kan gaan...
Wit heeft af en toe een behoorlijke kronkel in zijn kop (als in heel veel spanning in zijn lijf en hoofd wat zich uit in bijzonder schrikachtig en onbetrouwbaar gedrag).
Schijnt dat meer Ixion afstammingen daar last van hebben... Geeft niet, ben er inmiddels aan gewend en hou nog steeds even veel van Wit,
maar het maakt hem zeker geen makkelijk paard waar je zomaar even op wegrijdt, ook op Wit zijn 'goede dagen' niet.

Op een 'kronkeldag' probeer ik Wit daar doorheen te rijden en de ontspanning terug te brengen tot het moment dat in mijn ogen gevaarlijk of een onmogelijke strijd wordt. Robbert vraag ik dan om even aan de bakrand te blijven want voor hetzelfde geld lig ik er in 0.01 seconde naast.
Ik dan dus aan de slag met Wit en soms gaat dat goed, maar soms voelt het voor mij ook als staatsgevaarlijk.
Dan zou een beetje aanmoediging of steun vanaf de zijkant wel fijn zijn, maar Robbert is dan al weer vertrokken of
staat zo gezellig te kletsen dat hij helemaal niet doorheeft dat ik mijn handen vol heb om Wit normaal en vooral veilig een rondje door de bak te krijgen.
Op het moment dat ik dan na veel proberen en problemen afstap en de bak uitga, kijkt Robbert me vragen aan en zegt 'he, ben al je klaar met rijden?!
Het ging toch prima?!', terwijl hij in feite helemaal niets van mijn ellende gezien heeft en het dus ook verre van prima ging!
Oke, dan ontplof ik en nodig hem bijzonder weinig aardig uit om dan zelf maar eens op Wit te gaan zitten (wat hij voor nog geen miljoen zal doen)
en dat ik het zou waarderen als hij wat meer aandacht voor mij zou hebben in plaats van onze stalgenoten...

Dit is al een aantal keer voorgevallen en mijn bloed blijft er van koken! Die onbegrip en nonchalance bij iets wat mij heel veel moeite en energie kost.

Ik vraag het Robbert dus op zo'n 'Witje-Kronkeldag' maar niet meer, trek mijn eigen plan en als ik het niet red met Wit stap ik af en ga ik longeren.

Soms kun je dus inderdaad beter een partner hebben die helemaal niets met de paarden heeft...
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Ohja zoooooooo herkenbaar ML 

Oh dat lijkt me zó irritant, ik snap best dat je het maar niet meer vraagt.
Anita, ga je Celony nog laten inrijden?
Vorige week heb ik na 4 maanden weer op 'mijn' C'tje gereden en vandaag weer. Ooh wat liep ze weer fijn
Nu ga ik proberen 1-2 keer per week te rijden.
Vandaag voor het eerst geoefend om achteruit te gaan en dat ging al wel. Toch handig als ze de stemhulpen kennen van het mennen
Ze is trouwens wel een stuk breder geworden en haar kuif is ook gegroeid. Echt een dochter van d'r pa als je ze ziet

Anita, ga je Celony nog laten inrijden?
Vorige week heb ik na 4 maanden weer op 'mijn' C'tje gereden en vandaag weer. Ooh wat liep ze weer fijn

Nu ga ik proberen 1-2 keer per week te rijden.
Vandaag voor het eerst geoefend om achteruit te gaan en dat ging al wel. Toch handig als ze de stemhulpen kennen van het mennen

Ze is trouwens wel een stuk breder geworden en haar kuif is ook gegroeid. Echt een dochter van d'r pa als je ze ziet

Wow, Chrisje wordt echt breeeed! Echt helemaal het tegenovergestelde van Uuk he? 

hihi Als Cariena dat nou ook even deed zo de breedte in gaan, nou ja in de borst dan graag hihi buik wordt breed zat.
Zondag is de vuurdoop en daarna heeft ze deze zomer zwangerschapsverlof. Misschien af en toe nog even zadeltje erop en stappen ofzo. Maar niet echt meer doorrijden.
Dat pakken we wel weer op als ze afgespeend is...

Dat pakken we wel weer op als ze afgespeend is...

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Pfoe, ben blij dat ik geen rekening meer hoef te houden met dracht en veulens. Heel leuk, maar niet bij mijn paard haha!
Morgen weer eens les, ben benieuwd hoe dat zal gaan! En zaterdag komt er weer een kennis aka studente fotografie langs, in de hoop wat leuke foto's van Hay (en mij) te schieten
Morgen weer eens les, ben benieuwd hoe dat zal gaan! En zaterdag komt er weer een kennis aka studente fotografie langs, in de hoop wat leuke foto's van Hay (en mij) te schieten

Moet zeggen dat ik het toch stiekem ook wel lekker vind dat Tea niet drachtig is..Jilly schreef:Pfoe, ben blij dat ik geen rekening meer hoef te houden met dracht en veulens. Heel leuk, maar niet bij mijn paard haha!

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier gister voor het eerst de bak uit geweest en in het bos wezen stappen en 2x ministukje draven. Nog wel braaf aan een touwtje, meer voor mezelf. Hij was superbraaf dus volgende week gaan we los. Zpannendddddd......
Het is wel de bedoeling dat Celony ook nog beleerd wordt onder het zadel maar hoe, wat, waar en wanneer weten we nog niet. Wie weet komt er wel iets op ons pad dat hij gewoon thuis kan blijven en dat het hier gebeurd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

vandaag is Kim weer met coen in de weer geweest.
Ik heb zitten kijken in de bak en het was heel leuk om te zien.
Ik heb er foto's van gemaakt en die zal ik straks plaatsen in PP.
Ben heel trots op Coentje ( en natuurlijk ook op Kim, die doet het toch maar met hem)
Ik heb zitten kijken in de bak en het was heel leuk om te zien.
Ik heb er foto's van gemaakt en die zal ik straks plaatsen in PP.
Ben heel trots op Coentje ( en natuurlijk ook op Kim, die doet het toch maar met hem)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aantal hier hadden het ondertussen al meegekregen, maar nog een krappe week en dan ben ik eigen-Ctje-af...Cai gaat richting 'het Gooi'
..klinkt lekker luxe, nee maar hij komt eerst bij de paarden van Karin (Foss) te staan...zal de nieuwe eigenaresse op het hart drukken dat ze zich hier ook maar eens moet melden (en anders moet Karin maar helpen daarmee).
Gister hem weer gereden (vorige week was laatste keer), maar hij pakt het toch steeds weer zo lekker op in vergelijking tot hoe vaak hij gereden wordt, na paar minuten pakt hij een lekkere kadans en koppie wat zakken...ben alleen echt wel wat aan de te grote/zware kant voor hem, na pakweg twintig minuten is de pijp écht wel leeg... En hij is ook wel trekkermak...ging hij toch écht niet voor aan de kant

Gister hem weer gereden (vorige week was laatste keer), maar hij pakt het toch steeds weer zo lekker op in vergelijking tot hoe vaak hij gereden wordt, na paar minuten pakt hij een lekkere kadans en koppie wat zakken...ben alleen echt wel wat aan de te grote/zware kant voor hem, na pakweg twintig minuten is de pijp écht wel leeg... En hij is ook wel trekkermak...ging hij toch écht niet voor aan de kant

Geluk is de vrucht van intens werk
Fijn dat je een nieuwe thuis hebt gevonden voor Cai!
Wij hebben gisteren weer les gehad, ging wel redelijk goed. Dochtertje van 3 van m'n lesgeefster was ook mee. Die is volgens mij wel aardig gek van Hay. (op die zotte bokken van mama kan ze niet zo relaxed zitten haha).
Nadien Hay nog 'lekker' gewassen. Dan wordt hij altijd zo boos, maar heb toch het lef gehad om de voorpluk te wassen (toen was hij natuurlijk helemaal woedend!)
Vandaag fotograaf op bezoek gehad, volgens mij zijn er best leuke foto's uitgekomen. Nu nog ff geduld tot ik ze op cd krijg
Wij hebben gisteren weer les gehad, ging wel redelijk goed. Dochtertje van 3 van m'n lesgeefster was ook mee. Die is volgens mij wel aardig gek van Hay. (op die zotte bokken van mama kan ze niet zo relaxed zitten haha).
Nadien Hay nog 'lekker' gewassen. Dan wordt hij altijd zo boos, maar heb toch het lef gehad om de voorpluk te wassen (toen was hij natuurlijk helemaal woedend!)
Vandaag fotograaf op bezoek gehad, volgens mij zijn er best leuke foto's uitgekomen. Nu nog ff geduld tot ik ze op cd krijg

Ik kom me hier ook weer melden!
Ché is nu weer aan het werk dus kan ik weer met jullie meepraten.
Vandaag heeft Daniëlle met hem gegaloppeerd, volgens mij voor het eerst met iemand op zijn rug!
(tenzij Annabel al met hem gegaloppeerd had).
Annabel, fijn dat je een goed tehuis voor Cai hebt gevonden!
Ché is nu weer aan het werk dus kan ik weer met jullie meepraten.
Vandaag heeft Daniëlle met hem gegaloppeerd, volgens mij voor het eerst met iemand op zijn rug!
(tenzij Annabel al met hem gegaloppeerd had).
Annabel, fijn dat je een goed tehuis voor Cai hebt gevonden!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
deel 7 alweer. wat is er toch veel te bepraten in die (bijna) 4 jaar. Vandaag had mijn dochter les op Ciara en ik ben haar gaan uitstappen. Ik vind dat ik niet goed genoeg kan rijden (en ben geen held) om op een jong paard te rijden. Maar vandaag toch gaan uitstappen. Wat een heerlijk paardje is ze zeg! Dus toch maar even op de volte, kijken of ze in wilde buigen (jahoor) en ze zakte aan de teugel. Ciara is erg zacht in de mond. Wat heerlijk. Mijn norikers zijn nl erg hard in de mond, dus wat is dit dan een heerlijk verschil. 1 mei gaat ze naar het land en dan gaat Maroes van haar genieten. Maar wat zal ik de fjordjes missen.
Mijn Ctje krijgt binnenkort zijn eerste rijles.
Vandaag ook even op Corner gereden ,en hij is nog vreselijk eigenwijs,dat zomaar willen omkeren ,(rijd nu met zweep om hem te corrigeren)
Beetje een tegen de draad in Ctje nog.
Vandaag ook even op Corner gereden ,en hij is nog vreselijk eigenwijs,dat zomaar willen omkeren ,(rijd nu met zweep om hem te corrigeren)
Beetje een tegen de draad in Ctje nog.
Heej wat goed An, en idd hup aanmelden hier we willen die kleine smurf wel blijven volgen.
Ik had gister rechtrichtles aan de hand ala Bent Benerup. Pffffff jesus wat vermoeiend en ik heb Spierpijn met de hoofdletter S, karamba! Nooit geweten dat dat zó intensief was.
Diesje deed het superbraaf hoor, dat wel. Maar hij vond het wel moeilijk.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 88&start=0
Ik had gister rechtrichtles aan de hand ala Bent Benerup. Pffffff jesus wat vermoeiend en ik heb Spierpijn met de hoofdletter S, karamba! Nooit geweten dat dat zó intensief was.
Diesje deed het superbraaf hoor, dat wel. Maar hij vond het wel moeilijk.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 88&start=0