Zomereczeem topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
thorreke

Re: Zomereczeem topic

Bericht door thorreke » do 08 apr 2010, 12:36

Jara (2) heeft op dit moment de exceemdeken van Rambo op, maat 185, 175 kreeg ik vanvoor niet dicht. 185 is dan wel overal te lang, maar zit vooraan wel comfortabel denk ik :-). tot hier toe ben ik er tevreden van, blijft ook mooi liggen
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 09 apr 2010, 07:42

Ok, je deken kwam me al zo bekend voor.. Had voor bo ook zn goedkopere variant. Maar een keer spelen met zijn vriendje, en de gaten zaten erin... Was daarom wel benieuwd hoe dit deken bij jou bevalt..

Maar de rambo heeft inderdaad geen buikflap, die heeft bo ook niet nodig. Het voordeel is dat zijn voorpluk ook word beschermt, omdat zijn oren door de hals heen zitten, en dus ook de hals niet naar achteren schuift. Voor ons is dit een ideaal deken, zo zie je maar weer, voor ieder paard weer anders...

Ik zie trouwens weer overal mugjes en vliegjes... Word ineens zo snel warm.. raar weer.
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 09 apr 2010, 08:25

De eerste hommel had ik half maart volgens mij gespot. Het stikt inderdaad weer van dat gespuis. Zo zie je maar ze zeggen altijd dat een strenge winter zorgt voor minder insecten maar volgens mij gaat die vlieger niet helemaal op. We toch een behoorlijke vorstperiode gehad.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 09 apr 2010, 08:32

Nou inderdaad, die beestjes hadden allang dood moeten zijn. Is toch behoorlijk koud geweest van het jaar. Straks hebben we allemaal van die super insecten die niet meer kapot gaan. Vorig jaar viel het me al op, dat ik af en toe extreem grote wespen tegen kwam.
Ik ben benieuwd hoe het gaat, met de kriebels van onze paardjes van het jaar...
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 09 apr 2010, 08:32

Ilonk heeft een hoofdkap bij haar Boett (nu de kap nog niet op) en heeft de buikflap ook écht nodig. Vind de hoody erg mooi maar niet afdoende voor een zware eczemer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 09 apr 2010, 09:28

Ulvy staat nog steeds zonder, maar gaat er zeer binnenkort weer onder.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Jowien

Bericht door Jowien » vr 09 apr 2010, 17:34

Vergis je niet, insekten komen juist beter door een koude winter. Een zachte, natte winter is slecht voor ze, dan schimmelen ze weg. Maar (Nederlandse) kou kan ze niet deren!
(Bijvoorbeeld in Finland zijn ook veeeeeeel muggen en daar is het 's winters eeeeeecht koud.)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » di 20 apr 2010, 14:59

Ik heb de exceemdeken van het epplejeck merk.
maar banjer heeft het ook niet zo erg die ziet er het zelfde uit als die van marijke.
ik gebruik de buikflap alleen niet want die heeft ze niet nodig.
als het al nodig zou zijn kan ik die zo er bij pakken.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
saskiab

Bericht door saskiab » di 20 apr 2010, 20:19

Ik kan me hier helaas ook melden... :(

Carry is ook al jaren een zware exceem patiënt. Nu ze van mij is, staat ze dit jaar voor het eerst onder een exceemdeken. Hopelijk brengt het verbetering. Tot nu toe heeft ze nog niet geschuurd!

Carry draagt de Rambo Sweet Itch Hoody.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het een fijne deken in gebruik. Hij is eenvoudig om te doen.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 21 apr 2010, 07:08

Hopelijk gaat het dit jaar beter met Carry!

Hier nog steeds helemaal niks geschuur, zelfs geen poging tot. Hoe zit dat bij jullie?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 21 apr 2010, 08:15

Hier ook niets. Maar Ilonk staat wel al een paar weken met haar Boett op. (Heb haar een maand geleden nog helemaal geschoren dus ik vind het ook wel prettig dat ze nog iets op heeft.) Haar hoofdkap ligt nog in de kast, ze heeft nog niet geschuurd, maar met de temperaturen 's nachts zou dat ook heel raar zijn.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jowien

Bericht door Jowien » do 22 apr 2010, 05:51

Orlinde heeft nog geen deken op en heeft ook nog niks geschuurd, heerlijk. Maar na het weekend lijkt het warmer te gaan worden, overdag en 's nachts. Dan doe ik de deken wel op.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
thorreke

Bericht door thorreke » do 22 apr 2010, 06:56

Deken heeft inderdaad geen buikflap, maar bij jara zir haar buik toch netjes verpakt dus ik hoop dat dit voldoende gaat zijn.
Als ik de deken afneem (om te poetsen ofzo) wordt ze wel helemaal knetter als ze 1 vliegje voelt ofzo. Op de wei merkt ik toch ook wel verschil met de andere paarden, die staan hevig met hun staart te zwiepen om de beesten weg te jagen, Jara haar staart hangt gewoon rustig, dus effect heeft het iig wel :-)
Prinses Jara :-D
Afbeelding
saskia
Moderator

Bericht door saskia » do 22 apr 2010, 07:47

Ik smeer Sjors sinds ongeveer 3 weken in met de huidemulsie van aphytom en het gaat nog goed.
Vanaf het weekend gaan ze de wei op, ik ben benieuwd hoe dat dan gaat.
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 22 apr 2010, 08:53

Ros heeft ook nog niet geschuurd maar ik merk wel dat hij zo nu en dan weer met zijn tandjes naar zijn buik gaat omdat er wat irriteert. Ook heeft hij weer 1 dik oog gehad (hij heeft altijd dikke ogen in eczeemtijd) maar dat is weer weggetrokken.
De huidemulsie heb ik ook maar ik gebruik hem alleen als hij geschuurd heeft en de huid wat beschadigd is. Het is heel fijn spul.
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 apr 2010, 09:21

Is dat die emulsie waar jullie vorig jaar al zo positief waren in dit topic?

Had vorig jaar al zitten zoeken, maar da's in België niet te verkrijgen. Kunnen jullie dat in de buurt verkrijgen of online bestellen?
claudia

Bericht door claudia » do 22 apr 2010, 10:02

Zo is er sinds vorig jaar ook een ander product (jawel weer een) op de markt en dat heet Phyto Treat en het is van Alfasan.

Het voorkomt de exceem niet maar verzacht de verwondingen wel. En heelt de schuurplekken.
Het is een product wat is onderzocht door de Faculteit in Utrecht en daar waren de uitslag erg positief.
Het is een product zonder Corticosteroiden en is samengesteld uit plantenextrakten

Het zit in kleine spuitjes en je smeert de plekken 1 - 2 x per dag in.

Ik heb het gebruikt bij een paardje wat hier in de buurt schuurde en die had er echt baad bij, het neemt de exceem NIET weg maar heelt en verzacht de verwondingen erg goed.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 apr 2010, 10:10

Er is volgens mij ook geen enkel smeermiddeltje dat de eczeem wel wegneemt, maar het is al positief dat ze zelf beweren dat het geen wondermiddel is :D

Hier gaat het opzich heel goed, maar vaak krijgt Hay in de zomer toch wat kale plekken onder de ogen die af en toe er wat door zijn (eerder van de insecten dan echt eczeemuiting denk ik) en ook voor de staart vind ik het wel fijn om iets er op te smeren wat verzacht.
Heb nu iets van Leovet, maar dat helpt niks en stinkt als de pest (ruikt echt chemisch :r )

Waar kan je dat verkrijgen Claudia?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 22 apr 2010, 12:07

Die huidemulsie kan ik bij mij (en dat is dan ook meteen bij Saskia) in de buurt kopen bij een ruitersportzaak. Volgens is het online ook wel her en der te bestellen.
Ik gebruik het echt alleen als hij wondjes/ korstjes heeft. Je smeer het in en de volgende dag is het korstje weg en zit er weer een mooi zacht roze velletje. Bij Ros gaat het met name om zijn hoofd. Na het wassen masseer ik zijn staartwortel en manenkam er wel mee in trouwens. De huid blijft er echt heel soepel van.
Ik heb vorig jaar een fles gekocht (best prijzig) maar hij gaat nog steeds mee. Dus qua kosten vind ik dit echt meevallen. Het is ook een emulsie gebasseerd op kruiden. Als je het online niet kan vinden en je wil het toch hebben Jilly kan ik wel wat voor je regelen. Dan moet je me maar even pb'en.
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 apr 2010, 12:17

Ik ga nog eens even kijken of ik het ergens online kan vinden, anders pb ik je :j
Plaats reactie