Bericht
door Hilde » di 06 apr 2010, 07:32
Jeetje,Dre!!
Wat gaaf,eindelijk zit je op je ''kleine-Ving''
Dat moet vast geweldig voelen.......
Weer van voor af aan beginnen en samen alles gaan meemaken!
Je hebt lang geduld gehad (ik zit nu in 't zelfde schuitje*zucht*ik wil erop...!!!)
Maar dan moet dit daarintegen wel weer heel goed voelen.
Wij beleren eerst op 3-jarige leeftijd alles voor de wagen en pas als ze een jaar voor de wagen lopen ga ik ze onder de man zadelmak maken en rijden.
Wij pakken ze (voor 't beleren voor de wagen) dan een paar keer per week zo'n kwartiertje/half uurtje per dag.
Niet te lang voor ''belasting'' en de interesse houden.
Dat doen we zo'n 3 mnd.
Dan gaan ze 2 mnd. de wei op,om alles te verwerken en nog lekker wat te spelen en dan pakken we het weer op,om dan de tijden echt uit te gaan bouwen,naar uiteindelijke ritten van uur/anderhalf uur.
Op 4,5 jarige leeftijd zetten we ze vol in als elk ander volwassen beleerd paard.
Dan gaan ze ook de marathons in.
Onder het zadel pak ik ze dan in het begin om de dag een minuut of 15,gedurende een maandje.
Als dat vlot gaat,gaan ze daarna al op ritten mee,maar dan lopen ze al een jaar voor de wagen en zijn ze 4 jaar oud.
Ze regaren dus al erg op de stem en daarbij ga ik iets beenhulp geven om ze de link te laten leggen.
Dus met het op deze manier zadelmak maken qua tijd/inspanning kan ik eigenlijk niet echt iets nuttigs toevoegen!
Heel veel succes saampjes,ziet er leuk uit,hoor Dre!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!