C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Viv » wo 31 mar 2010, 17:31

I love Casje :D

Diesje is een beetje ziekjes lijkt wel (of maakt zich overdag te druk). Temp is niet alarmerend maar hij is zoooooo duf/moe. Dus ff opkikker besteld bij de paardendrogist. Even 2 weekjes vakantie en dan zien we wel weer.
Hij schijnt zich erg te bemoeien met alles wat overdag losgegooid wordt in de bak (naast zijn paddock) :D Gut waarom verbaast dat me niet hihihi.
Toch ook maar weer dekentje op gedaan met dat rare weer.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » wo 31 mar 2010, 20:34

Succes met de verhuizing Anna!

Wittie heeft zich een beetje verstapt, dus die heeft eventjes vrij!
Morgen dus voor het eerst een keertje op Peer lessen...
Wordt volgens mij de derde keer dat ik er eens op mag zitten van Robbert... :P
Natuurlijk wordt een en ander vastgelegd op de film!
Ben benieuwd! :D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » do 01 apr 2010, 15:34

Cas is gewoon een leukerd!

'Lief' van Robbert dat je weer eens op Peer mag :P

Gisteren in weer en wind met Castor naar de bak gewandeld. Pffff was al na 5 minuten onderweg helemaal moedeloos. Over een dijk, pal zijwind (en die was hard!!) en toen ook nog eens een hoosbui.. Castor wilde ook geen stap meer doen. Die dacht bekijk het maar, ik ga midden op de dijk staan met mij kont in de wind! Tja, ik had er ook flink de pest in!
Uiteindelijk na veel gepuf, gesteun en gekreun bij de bak aangekomen.
Castor was al moe van de winderige wandeling opzich (half uur) en had echt niet meer zoveel zin om zijn best te doen.
Waarschijnlijk bemerkte hij ook mijn bui, want ik had er ook al helemaal geen zin meer in.
Ach toch het half uur nog redelijk door gekomen en daarna weer naar huis.
Gelukkig hadden we het laatste stuk toen wind in de rug.
Bah!! Ik wil voorjaaaaaaarrr!! Dus lekkere temp, zon, weinig wind! :(
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 01 apr 2010, 17:31

Klinkt niet gezellig Ilona! Zit jij eigenlijk echt aan de zee?

Haha ML, wat aardig van Robbert dat je ZIJN paard eens mag lenen :))
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » vr 02 apr 2010, 05:09

ML zo'n historsch moment moet idd vastgelegd worden hahahaa.

Meneertje hier voelt zich met 0grammetje op en wat maxH in zn waffel en paar dagen rust ineene kiplekker. De mafkees. Hij was volgens Andy weer ernstig vrolijk gister :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 02 apr 2010, 14:26

@ Jilly, nee ik woon niet echt pal aan de zee. Is zo'n 15 - 20 minuten rijden (auto).
Maar wel heel dichtbij het Grevelingenmeer.
Het is hier wel erg open en veel polders en dijken. Dus altijd veel wind.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
bassebas

Bericht door bassebas » vr 02 apr 2010, 15:25

hoe zijn jullie Ctjes tijdens een buitenrit? Ciara is dan heel druk. Dribbelen, dwars over het pad en maar het liefst willen rennen. Ze is wel bij je te houden en zal niet bokken of steigeren, maar ze is heel druk. In de bak is ze heel braaf te rijden en doet ze goed haar best. Zijn jullie Ctjes ook zo druk buiten?
Ze heeft er wel echt veel plezier. Het maakt trouwens niets uit of ze alleen of met de andere paarden weggaat. Maar als ze alleen gaat is ze kijkeriger en roept ze in het begin. Na een galopje is dat over.
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 02 apr 2010, 16:29

Mls hoe ging het in de les?

orion aan het verhuizen en Kdies had een klein dipje...

Caspur ziet er zo op de foto echt prachtig uit zeg....

Ik heb mijzelf vandaag beloond met een stapritje omdat ik *tromgeroffel* 78 kilo weeg...ok ok ik geef toe, het is dus nog geen 75 maar het was ook maar 25 minuutjes stappen door het bos met een heel klein drafje...en Cos leek het erg leuk te vinden, lekker relaxed aan een lang teugeltje..

zo gingen we dus op pad..Wendy op Casper, haar dochter op haar bijrijdpony, ik met Cos en de honden...

Afbeelding

Afbeelding

zo blij met onze poown...
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 02 apr 2010, 16:36

Dat zal ik binnenkort uit gaan proberen :P
Ben benieuwd hoe Cariena gaat reageren op een grote groep paarden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 02 apr 2010, 17:01

Wat leuk Nathalie (toch?), zalig, zo'n bos in de buurt en nog rijmaatjes ook!!

Hayco is eigenlijk erg braaf buiten, zowel alleen als in groep. Hij moet alles gezien hebben, maar dat is gewoon rondkijken en niet kijkerig zijn. In het begin alleen heeft hij er wel de pas in en als je niet oplet durft hij wel eens een poging doen om terug te draaien (gelukkig niet tot in het gevaarlijke toe).
Als we wat verder zijn kan ik gemakkelijk met los teugeltje rond stappen.
We hebben laatst ook alleen gegaloppeerd en dat ging ook super relaxed en beheerst.
Ideaal buitenrijpaard vind ik het haha!

@Ilona: oh zo ja. Ik was namelijk van de week eens aan het kijken welke plaats aan zee voor ons het dichtst is. Wil dolgraag een keer met Hay naar het strand.
En jij woont 'maar' op een uur rijden, dus als we in de mogelijkheid zijn om daar te geraken misschien eens ritje maken?
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 02 apr 2010, 17:08

oeh..ik wil ook mee naar het strand *springt op en neer*...lijkt me fantastisch...

ja het bos hier is heerlijk...niet super groot maar we redden ons...

nog een foto'tje om het af te leren..het was zo heerlijk
Afbeelding

Het viel mij trouwens 100% mee in draf..had me al voorbereid op supersnel lichtrijden maar Cos loopt eigenlijk best ruim... :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » vr 02 apr 2010, 17:51

Dat kleine ponietje is trouwens ook suuuperschattig!

Enneuh, wij moeten een dik half uur lopen voor we een klein stukje bos tegen komen waar we een rondje van een half uur kunnen doen (deftig bos is dagrit ;( )

Wonen jullie ver van het (een) strand?
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 02 apr 2010, 18:02

Er is hier wel het veluwestrand..maar ik zou niet weten hoe daar de regelgeving is mbt aan het strand rijden...is ook niet heel breed en indrukwekkend zoals aan zee...

Je hebt hier vlakbij in Dronten het Roggebotzand..dat is pas een geweldig bos, daar stonden wij eerder met de shetten vlakbij en daar kun je gewoon echt verdwalen...dat is zoooooooooo mooi...en steeds wisselend qua bomen/struiken/achtergronden...daar zou je eens moeten komen rijden (er is ook een heerlijk pannenkoekenhuis met super pannenkoeken en ambachtelijk ijs..jam jam)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 02 apr 2010, 18:06

Als het aan mij lag ging ik ieder weekend met Hay op pad geloof ik, maar dan moet ik eerst wel eens de moed vinden om m'n E te halen en sparen voor een trailer :D
Als me dat lukt kom ik alle C'tjes bezoeken haha
bassebas

Bericht door bassebas » vr 02 apr 2010, 18:13

cos ziet er lekker ontspannen uit! Jullie hebben genoten zie ik

Kalmiya wat lekker om zo dichtbij een afwisselend bos te wonen dat nog heel groot is en waar je pannenkoeken kan eten. Rijden jullie daar vaak?
Viv

Bericht door Viv » za 03 apr 2010, 06:22

Naat wat zeur je nou toch over je gewicht _O-

Geen idee hoe Cadiz nu buiten is, vorig jaar zomer voor het laatst geweest. Omdattie in de bak zo kan lopen stieren durf ik net nu nog niet echt aan buiten (zeker niet nadat hij met Andy aan de kletter is gegaan).
Gister met rijden wassie ook weer erg schrikkerig en had ineens weer de knop van bit rechts vastpakken gevonden (dan issie dus echt niet meer te sturen).

Ontdekte bij het afzadelen dat zn hengstentand rechts door moet komen. Dus vandeweek weer even mn bitloze hoofdstel aan en kijken of dat verschil maakt.

Mn ritje begon dus lekker gister en na een half uur gefrustreerd afgestapt. Weet gewoon ff niet wat ik ermee moet, de ene dag loopttie als een zonnetje en de andere dag breekt hij de tent af.
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 03 apr 2010, 07:34

Ik moet voorlopig nog even wachten met rijden op dikkiedik. Onze bak is net omgetrokken en te zwaar om nu in te rijden. Moeten wachten tot onze trractor wordt gebracht, dan kunnen we hem recht trekken, nat maken en dan pas rijden. Maar ben zo happy met ons weitje en de paarden ook. Cyra kan ent met dr kop over de stalrand heen kijken hihi en die heeft het helemaal voorzien op mijn broer. Staat ze echt steeds mee te knuffelen. Hij wordt nog wel een echt paardenjong hihi
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
bassebas

Bericht door bassebas » za 03 apr 2010, 08:05

viv ik kan me voorstellen dat je zo voorlopig nog niet naar buiten gaat. Eerst goed te rijden in de bak, dat is wel zo belangrijk. Ik hoop dat het bitloos rijden wat makkelijker gaat nu zijn tand aan het doorkomen is.

Orion. Onze bak is ook pas sinds kerst super. Daarvoor hebben we het jaren met blubber gedaan in de regentijd en was hij alleen in de zomer goed. Een weitje is heerlijk he.
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 03 apr 2010, 12:37

*geeft Viv een klein mepje omdat ze haar uitlacht*...zo dan! :P

Ik zou dat ook niet aandurven nadat hij zo aan de kletter is gegaan Viv, al moet ik zeggen dat ik dat soort dingen vroegah juist super gaaf vond, maar sinds we 3 kinderen hebben is dat soort dingen wat minder uitdagend geworden want ik kan het me gewoon niet veroorloven om in de kreukels te liggen :P

Wij hebben niet eens een bak dus we moeten het bos wel in (oh wat erg! :) )....ga nu eerst ook nog niet in m'n eentje, Casper en Cos trekken behoorlijk naar elkaar dus met Casper erbij is het gewoon heel relaxed...

Ik ga nu waarschijnlijk een domme vraag stellen, maar dat met de tanden..kan ik dat ook ergens aan merken als daar iets gebeurt? Kijken jullie dat regelmatig na? (we hebben nog nooit eerder een "jonkie" gehad :o )

Fijn dat je zo blij bent met de nieuwe stek Orion! :)
Viv

Bericht door Viv » zo 04 apr 2010, 08:40

Ik kijk het zowizo regelmatig na, ik weet dat Dies in sept al begint met een nieuw setje. Ik merk het dat hij onrustig wordt met zn mond, gaat meer lopen klieren. Dan weet ik eigenlijk al hoe laat het is en gaat er een bitloos hoofdstelletje om. Hij heeft er meer last van dan Tjo.

Gister weer naar een rechtrichtclinic geweest, wat een verademing. Past veeel meer in mn straatje en de manier hoe ik ohz bezig ben.
Dus Suzan komt binnenkort les geven en we beginnen met grondwerk aan de kaptoom en tzt gaan we over op de barebackpad. Dat ga ik om de week afwisselen met rijles. Eens kijken of we hem zo wat rechter krijgen en we een leuke uitdaging erbij hebben.
Afbeelding
Plaats reactie