Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door kristelhans » di 30 mar 2010, 19:50

Wat goed Annalynn! Jullie zijn ons al voorbij inmiddels!

Rina heet nu Pets Place maar die hebben al hun paardenzooi eruit gedaan..ligt nog wat spul dat achterlijk goedkoop weggaat dus ik neus er wel eens tussen.. Ik ga regelmatig even naar De Molen..aan de hoofdvaart, binnendoor richting Ommen kun je dan afslaan ook.. (kromme zin). Is op de zolder van een oude molen. Ze verkopen voornamelijk diervoer maar hebben ook een hele fijne ruiterafdeling! Zadels, voer, kleding, tuig, echt van alles wat en lekker dorps geprijsd! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 30 mar 2010, 20:07

Ohja van der Graaf! Die verkoopt ook Massimo.

Nou of we jullie voor zijn weet ik niet hoor, Brass is nog maar 6 keer buiten geweest met mij op haar rug. Maar het is voor mijn gewoon heel belangrijk dat ik alleen met haar op pad kan. (En in de bak rijden vind ik gewoon niet leuk, als straks alle knoppies er op zitten dan wil ik wel les met haar gaan nemen. Nu wil ik het eerst vooral heel erg leuk voor haar maken._
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 30 mar 2010, 21:10

Oh heeeeerlijk gevoel he Annalynn, als het zo goed gaat :D Super man, hopen dat die stijgende lijn blijft stijgen! (dat zijn veel 'ij's :P)

Ja bij Pet's Place in Dedemsvaart heb ik ook al eens wat goedkope dingen gehaald, witte rijbroek van Eurostar voor €10,- :=
Die molen ken ik niet? Ook maar eens naar op zoek dan!
Jij bent ook bekend in Dedemsvaart, Annalynn?

Heb Benth net lekker gelongeerd (ook al) en wat rek en strek gedaan. Leuk weer :D
Morgen worden ze geënt dus dan kan ik niets doen...
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 31 mar 2010, 07:09

Ik kom uit Ommen dus ik ben ook wel bekend in D'vaart.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 31 mar 2010, 07:47

Zooo net verf voor mijn haar gehaald...weet nog steeds niet wat het gaat worden haha..vanavond eerst uitgroei weg en dan zien of dat leuk is of dat er nog wat aan gebeuren moet..

Dat gore weer mag nu wel over zijn van mij! Geloof dat wanneer het droog en warmer is, Beer ook sneller weer beter is..vorige week met dat zalige weer had hij echt nergens last van!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 31 mar 2010, 17:23

was de hele dag droog!!!!! Alleen een te fris windje. maar nog een heerlijke rit met raika gemaakt. Bink had vandaag vrijaf.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 31 mar 2010, 17:51

Ja maar echt vies koud inderdaad! :(

Buiten gereden met Raika? Was inderdaad wel lekker, heerlijk zonnetje erbij :) Jammer van die gure wind. Vrijdag lekker dagje vrij, heb het hier helemaal gehad met de drukte, ben toe aan vakantie..!!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 31 mar 2010, 18:21

Het was vanmiddag vreselijk weer! Het hagelde hier behoorlijk! Bjørn heeft nu al een paar dagen vrij door het weer. Ach, hij loopt buiten te ravotten met een ruin van 4 en een ruin van 21. Als de oude ruin een keer lelijk naar hem kijkt, omdat hij niet wil spelen, rent Bjørn rondjes om hem heen. Lijkt net of hij dan gelongeerd wordt, hihihihi. Hij komt wel aan zijn beweging.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 31 mar 2010, 19:00

Wat goed Annalynn dat je helemaal alleen met Brass naar buiten bent geweest!
Snap je helemaal als je zegt dat het voor jou zo belangrijk is om dat te kunnen, ik heb precies hetzelfde. Het is gewoon zo lekker om met z'n tweetjes erop uit te trekken.

Ben benieuwd hoe je haar wordt Kristel!
Lastig als Beer zo weinig lekker vindt. Geen tip voor je helaas. Bailey kan ik bijna alles voorzetten (behalve bananen)

Hier was het weer gewoon raar vandaag; een heel aardig zonnetje, en dan ineens plensde het weer naar beneden.
Voelde me vandaag niet zo jofel dus Bailey heeft een dagje zichzelf mogen vermaken in de wei.
Fijn Anouska dat je op de andere paarden kan rekenen die Bjorn voor je longeren als je hem een dagje vrij geeft ;)

Wilde jullie ook nog even om raad vragen, ben even nieuwsgierig. Ik rijd Bailey nu met mijn oude vzh-zadeltje en hoewel dat echt wel lekker zit wil ik uiteindelijk toch een ander zadel. Zit te denken aan een australian stock of een endurance-achtig iets. Afentoe kom ik ergens iets tegen op internet maar durf de stap nog niet te zetten. De bedoeling is wel dat hij er heel wat jaartjes mee kan doen, niet dat hij er weer uitgroeit binnen een jaar. En ja, hij is dus al flink breder geworden in de laatste maanden.
Wanneer denken jullie dat de tijd daar is om een zadel 'voor de rest van z'n leven' te kunnen kopen? Ik weet natuurlijk dat dat heel erg met training en spieropbouw te maken heeft, maar zijn jullie al zover dat de paardjes uit hun zadels aan't groeien zijn? Hoe doen jullie dit? Hebben jullie meerdere zadels (gehad)?
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 31 mar 2010, 19:21

Sterre de rest van je leven is erg lang hoor voor een zadel :P
Zonder gekkigheid je schaft een zadel aan en die past dan, je paard veranderd want je rijdt er op (of je rijdt er ineens niet meer zo veel op) en de omvang/spiertonus van je paard veranderd. Soms kan je zadel nog aangepast worden en soms lukt dat niet en heb je weer een nieuwe nodig.

Ilonk heeft in 3 jaar 2 zadels 'versleten' toen ik met haar op hoog(er) niveau endurance ging rijden. Ze veranderde enorm in een marathonloper met een langgelijnd lijf, lange spieren en weinig vet.
Mijn Massimo Trail (echt een aanrader) gebruik ik nu met een bontje omdat Ilonk gewoon ieler is geworden doordat ze nu ouder aan het worden is.

Brass loopt nu ook onder de Massimo (boomaat 38, in de oude versie geloof dat het boommaat 36 is in de nieuwe). Als er straks wat puppyvet af is en er wat spieren aan zitten denk ik dat ze eigenlijk een boommaatje minder nodig heeft. Als dit zadel niet meer goed ligt dan ga ik met haar naar Herman de Bunt van Country Mill en kijk of daar wat passends (liefst 2e hands Massimo Trail) te vinden is.

Mooie van de Massimo is dat hij tot 2 boommaten breder gemaakt kan worden, niet met een verwisselbare boom maar door de zadelmaker.

Wanneer een nieuw zadel? Dat ligt er aan hoe je huidige zadel op Bailey ligt. Als het niet meer past nieuw zadel en die laten aanpassen door een goede zadelpasser.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 31 mar 2010, 19:32

Mijn eerste zadel was Bjørn binnen 9 maanden uit gegroeid! Ik ben nu met mijn 2e zadel bezig, thorowgood T6, en inmiddels de breedste boom. Ben er nog steeds helemaal happy mee. Heb hem ook aan laten passen door een goede zadelmaker.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 31 mar 2010, 20:54

Beer heb ik ingereden met Daaleman vzh zadel maar na een paar maand (4) niet eens heel intensief rijden paste hij daar niet meer in! Heb van alles geprobeerd maar niks lag lekker en meneer groeide waar je bij stond dus ik heb voor boomloos gekozen. We rijden nu met een Barefoot Cheyenne en dat bevalt super! Beer is er lekker ontspannen onder en kan veel beter buigen. Ik heb geen last meer van rugpijn en kan uuuuren in het zadel zitten..heel fijn dus!

Ik zou, als we ooit aan hele lange ritten toekomen, ook wel aan de Massimo of Zaldi willen. Als ik dat in december had gedaan (overstap naar BF) dan was ie er nu al weer uitgegroeid. 't Is altijd maar afwachten hoe je paard of/en jij op boomloos reageren..de ene vindt het echt niks en de ander is fan. Ik ben fan! Maar ik wil ook wel een 'gewoon' zadel als hij iets stabieler met groeien is. Stalgenoot rijdt met Australian Stockzadel en dat vind ik niks! Zere rug en ik vind dat zadel niet echt stabiel liggen door de gekke kussen-vorm...

Dus iets als een zadel voor het leven bestaat niet! Je hebt al eens boomloos gereden toch? Was niet zo'n succes toch?

Ohja, mijn haar is MOOI!
Lekker geen uitgroei meer en een rechte pony tot net boven mijn ogen..dondersblond ook! (ik begin nu echt heel grijs te worden dus toch maar een beste flats verf erover ;) )
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 31 mar 2010, 21:01

Foto Kris!

Brass is vandaag bekapt door de nieuwe smid. Dat moest op de parkeerplaats in de storm. Vond het wel even spannend om daar heen te lopen met Brass (en Ilonk meteen mee voor de morele ondersteuning) maar dat ging prima. Had net tegen de smid gezegd dat Brass goed voeten kon geven toen ze er zowat van stress bij ging liggen... Jack is heel rustig en vriendelijk dus het ging toch allemaal heel goed eigenlijk, en dat midden in de storm.
Hij vond dat Brass super hoeven heeft, dat heeft ze ook, maar fijn om te horen. Toen ze weer in de wei stond moest ze zich wel even afreageren (op Ilonk)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 31 mar 2010, 21:30

Ja Kristel, dat vraagt om foto's!

Fijn dat Brass zo braaf was bij de smid. Arme Ilonk.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » wo 31 mar 2010, 22:14

dank voor jullie snelle antwoorden zeg! Leuk om jullie verhalen te horen.

Haha, ja, ik weet ik 'voor de rest van z'n leven' niet echt realistisch is, vandaar ook die aanhalingstekens ;)

Waar het een beetje vandaan komt is dat er bij ons op stal mensen al jaaaren met hetzelfde zadel rijden. Dan praat ik ook echt over 10 jaar van sommigen. Nu ben ik natuurlijk geen zadelpasser of -maker dus of het allemaal perfect ligt is een tweede, maar het zette me wel aan het denken.

Ik zou gewoon graag een nieuw zadel willen, engelse zadels zijn toch niet echt mijn ding. Maar het is toch een heel flinke uitgave en zou het zo zonde vinden als het over een paar maanden niet meer zou passen.
Snap wel dat je dat niet vantevoren kunt weten, maar die jonge paardjes groeien zo ontzettend hard! Dat houdt me dan toch tegen. Zeker zolang het zadel dat ik nu heb (nog) past, maar het is gewoon niet mijn droomzadel ;)

Boomloos heb ik inderdaad geprobeerd. Ik vond het wel lekker zitten, maar voel me er niet (meer) veilig mee. Westernzadel denk ik ook niet direct aan, heb dat vroeger gehad en hoewel dat lekker zit op buitenritten zat het me toch wel wat in de weg als ik er andere dingen mee wilde.

Ben benieuwd naar je nieuwe kapsel Kristel!
Wat goed dat Brass een compliment over haar hoefjes kreeg. Arme Ilonka
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 01 apr 2010, 06:09

Het zou kunnen hoor met hetzelfde zadel 10 jaar rijden, maar dan ga ik wel uit van een volwassen paard dat altijd min of meer dezelfde arbeid moet verrichten en op min of meer dezelfde manier wordt gevoerd.
Ilonk heeft nu sinds een jaar of 6 de Massimo (eigenlijk vlak nadat deze in NL gebruikt ging worden) en die heeft nog geen aanpassingen nodig gehad.Behalve het bontje er onder.
Ik ben zelf geen fan van boomloos als je langere ritten wilt gaan maken. De drukverdeling is toch niet optimaal en omdat je daar dan toch weer een pad voor nodig hebt die een boom nabootst heb ik zoiets van geef mij maar een boom. In een ververleden heb ik 2 maand bij een zadelmaker gestaan die een prachtig boomlooszadel had liggen. Paste op Ilonk, ik wilde het graag overnemen maar hij wilde het me, met de ambities die ik met Ilonk had, niet verkopen omdat hij het niet goed genoeg vond voor lange afstanden.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 01 apr 2010, 06:53

Precies..als ik hele lange ritten met Beer wil maken (als dat ooit nog kan met al dat gerochel) dan wil ook een goedpassend boomzadel.. ik vind de Massimo Trec zooooo mooi! Hahah dus ja, dat speelt ook wel een beeeeetje mee!

Ik ga zo eens even naar de Beer toe..maandag gereden dus vind dat het vandaag wel weer kan..met dit weer verwacht ik wel een kuchje eigenlijk.. Hij heeft inmiddels zijn 0 grams deken op en als het zo goor wordt als ze voorspellen moet meneer misschien maar wat minder lang naar buiten..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » do 01 apr 2010, 09:03

BASCO IS VANDAAG 5 JAAR GEWORDEN!! *o/*
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 01 apr 2010, 10:27

Bascoooo gefeliciteerd! :waven:
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 01 apr 2010, 10:30

GHefeliciteerd!!!! Is hij het eerste B-tje in ons topic die 5 is geworden? Beer heeft een 'do-the-paashaas' moment gehad..zie dagboek ;)
Plaats reactie