Hallo allemaal!
Jeetje Amber, wat ontzettend jammer dat Toot niet is goedgekeurd! Echt balen joh!
Leuke foto Viv!
Gisteren had ik zowaar Peer eens een dagje voor mijzelf!
Robbert had andere afspraken dus ik heb lekker de hele middag op stal gehangen.
Witje heeft zich afgelopen donderdag verstapt dus die heeft even rust deze week, dus...
Was Peer mijn gewillige slachtoffer!
Robbert is niet zo van het 'serieus' longeren en Peer heeft dat ook niet echt geleerd
bij het zadelmak maken. Maar omdat ik het nodig vind dat Peer conditie en spieren opdoet
hebben we hem nu de basis zeg maar wel aangeleerd. Ik dus gewapend met lijn, longeersingel,
touwtjes, hoofdstel en zweep gister de paddock in. Peer 'in elkaar gezet' en daar gingen we in de rondte!
Hij deed het echt super netjes. Hij probeerde wel een of twee keer om te draaien, maar met
wat assertief ingrijpen was dat ook direct over. Opschakelen was makkelijker dan terug naar stap
maar dat werd ook steeds beter, zelfs halthouden op commando ging op een gegeven moment goed!
Ben alleen wel iets te lang doorgegaan vind ik zelf. Het ging zo goed dat ik de tijd even vergat en Witje
gewend zijnde met zijn mega conditie, was Peer wel flink moe na mijn sessie... Maar ja, heb hem goed
uitgestapt en maar extra flink beloond! Vandaag weer even rustig aan met ons Peertje.