C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Viv » di 23 mar 2010, 05:24

Yv nu niet meer wegblijven he? Foei. :D

Slagschipjes ken ik ook hoor, mn tweede gevaarte was er een van 1,82. Vraag me nu nog af hoe ik daar op kwam destijds (eraf geen probleem, vaak niet geheel vrijwillig).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 23 mar 2010, 07:56

Viv schreef:Vraag me nu nog af hoe ik daar op kwam destijds (eraf geen probleem, vaak niet geheel vrijwillig).
:D
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 12:54

Pff 1.82, mag er niet aan denken := ik vind 1.45 al hoog genoeg om op te komen haha!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 13:21

hehehe....1m82 heb ik altijd een prachtig maatje gevonden. Al heb ik van de winter nog eens op 1m70 gereden en kwam ik tot de conclusie dat ik vroegah toch wel een stuk leniger moest zijn geweest want opstappen was ineens een stuk moeilijker dan ik dacht..... Wilde vol bravoure mijn been in de beugel zetten toen ik tot de concluse kwam dat er toch wel erg veel ruimte tussen been en beugel te overbruggen was en ik van mening was dat ik 'm toch al best hoog had opgetild (zo zeiden mijn beenspieren :P :D)

Niet geheel vrijwillig afstappen doe je denk ik beter van een Fjord :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 13:25

_O-

Ik heb een paar jaar geleden voor het laatst op een groot paard gezeten, toen was ik 16 en had er ook moeite mee haha. Maar ben het ook nooit gewend geweest, op een paar manegepaarden na heb ik nooit op grote paarden gereden.
Doe mij maar ponyformaatje, veeeel leuker :L)
Ook ivm het niet vrijwillig afstappen haha, al ben ik blij dat poonietje me dat niet laat doen!
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 13:28

Toen ik op Cos ging passen vond ik het gewoon bizar....wilde een hippe "kijk mij van mijn paard zwaaien" actie doen omdat Edgar erbij was (ja ja ook op mijn leeftijd wil ik nog wel stoer gevonden worden)....en toen was het echt ineens "KLONK" en sidderden m'n benen want ik stond meteen al op de grond... :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 23 mar 2010, 13:31

Dat kan je wel beter hebben dan andersom hoor...ik ging van een fjord naar een paard van 1.85 hoog. Ik was gewend om mijn been achter het zadel langs te slingeren en dan zonder mijn andere been uit de beugel te halen op de grond neerzetten.
Die vergissing heb ik ook maar één keer gemaakt. *auw*.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 23 mar 2010, 13:35

Haha ik stap tegenwoordig altijd af door eerst moet voet op de grond te zetten en dan pas de 2e uit de beugel te halen. Had ik bij mijn eerste schatje van 1.84m niet moeten doen, dan had ik een inscheuring gehad whoehaha. Daar stapte ik trouwens wel altijd zonder problemen of zonder krukje op (maar ja was zelf ook 1,85 toen al :P)

Ik heb net zooooo heerlijk gereden in mijn les. Mijn instructrice is ook zo trots op die dikke fjord die zo snel leert. Ze loopt nu van de 40 minuten les zeker 30 al voorwaarts neerwaarts en begint echt lengtebuiging te geven en haar lendenen te ontspannen. 2 weken terug struikelde ze nog als ze dat deed, maar nu is dat er al helemaal uit. Ze wordt al zoveel sterker en is ook aan het afvallen. Was weer helemaal trots (en dan te bedenken dat we aan het begin van de les bijna in de sloot zaten en steeds de bak 'net niet' uit vlogen. Maar ja, welke gek gaat er ook in een buitenbak zonder omheining rijden met zn 3 jarige :P)
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 13:38

Klinkt super Anna :))
En ach, wij hebben hier omheining, maar hoe vaak we daar al niet bijna tegen zijn geknald. Als meneertje op het laatste moment nog even beslist om toch de andere kant uit te willen. Ben tot hiertoe altijd nog blijven zitten, benieuwd hoe lang ik dat nog volhoud hihi.

Stappen jullie trouwens op met een krukje?
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 13:50

Ik wil Cos wel aan gaan leren dat ik opstap met een krukje/opstapje. Het lijkt mij zelf prettiger ipv altijd eerst het volle gewicht aan 1 kant (ook met oog op scheefdrukken/wegdrukken van de rug omdat hij nog zo jong is)

Klinkt als een top les Orion (Anna??). Ik heb een leuke instructrice gevonden die op de klassieke manier lesgeeft met nadruk op het trainen van correct ruggebruik en stimuleren van de buikspieren en rugspieren daarvoor...helemaal wat ik zocht, denk alleen niet dat ik het me zal kunnen veroorloven om elke week les te nemen dus wil dan les nemen, huiswerk meekrijgen en als dat er in zit weer een les etc. etc.
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 13:59

Daarom zat ik er dus ook aan te denken om toch maar op zoek te gaan naar een krukje, maar waar vind ik nu HET ideale opstapje?
Er staan wel tuinstoelen aan de rand van de bak, maar dat vind ik absoluut niet handig...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 23 mar 2010, 14:04

Tis idd Anna ;)
Ik stap in principe op zonder krukje. Door mijn lengte is Cyra al aan de kleine kant, als ik dan een krukje gebruik stap ik over haar heen (ja ik meen het, donder er zo aan de andere kant af hihi). Wel zorg ik altijd dat ik snel klim en dicht met mijn gewicht bij haar lijf blijf, dan komt er minder druk op de schoft.

Ik rijd nu deels volgens het rechtrichtsysteem van antoine de both, klassiek dus. Vind het voor een jong paard geen slecht idee om eerst op eigen benen te leren lopen, links en rechts evenveel te belasten en te zorgen dat je contact heb op 2 teugels. Vanuit het rechte gaan ze hun rug gebruiken en geven ze vanzelf na. Als Cyra met haar hoofd omhoog komt zet ik haar nu eerst van haar binnenbeen af met 2 teugels en gewichtshulp en dan steekt ze direct dr kop naar beneden en naar voren om weer zelf de gelijke druk op 2 teugels te zoeken.
Met Orion doe ik dit absoluut niet, die is niet in voor deze manier van rijden :D
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 23 mar 2010, 14:23

Jilly schreef:...maar waar vind ik nu HET ideale opstapje?...
Ikea... :D
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90098634
Stevig, handig en goedkoop!
Wij hebben er meerdere op stal en ze zijn ideaal voor zowel opstappen als toiletteren!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 14:28

Dankjewel ML *o/* ziet er inderdaad ideaal uit.
En idd voor toiletteren lijkt me dat ook wel handig, was met laatste keer knippen nog aan het denken dat ik daar ook maar eens voor een krukje moest kijken.

Van de week een tripje naar de Ikea dus :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 15:23

hahaha...Anna...ik zie het al helemaal voor me dat je eroverheen stapt...en Cyra is juist groooooooot... Misschien moet ik ook nog uit gaan kijken dat ik er niet overheen duik :')

dat trapje ziet er super uit, volgens mij heeft mijn moeder die ergens in de keuken staan..misschien eens met puppy-oogjes naar haar kijken :P
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 15:28

Je kan het ook gewoon stiekum laten verdwijnen hihi. Mijn moeder heeft ook wel een redelijk ideaal trapje, maar ik ga het haar maar niet aandoen om dat mee te nemen, dan geraakt ze nergens meer bij :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 15:29

Mijn moeder is ook maar een kruimel van 1m63...die heeft 'm met haar hoge kasten in de keuken ook echt nodig :P
Jilly

Bericht door Jilly » di 23 mar 2010, 15:31

_O-
Daar geraakt mijn moeder nog niet eens (1.57 geloof, maar ondertussen alweer aan het krimpen??) dus neeeh daar blijven we netjes af haha

Denk dat ik dadelijk even een kwartiertje huiswerk ga oefenen met Hay en dan nog lekker een blokje buiten stappen. Morgen weer lessen *o/*
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 23 mar 2010, 15:40

Oh Anna, de manier waarop jij dan nu les krijgt, klinkt eigenlijk precies zoals ik het ook graag zou hebben! :)
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 23 mar 2010, 16:11

@ Kalmiya (weet even jouw naam niet meer hihi): Ik ben bezig met iemand zoeken in drenthe die op die manier les geeft. Weet niet waar jij woont, maar mijn huidige instructrice kent wel mensen door heel NL heen die op die manier rijden/les geven

Zo'n krukje als de idea heeft hebben wij in kunststof en dan niet op pootjes, maar volledig steunend
Afbeelding
Plaats reactie