Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Anouska » ma 22 mar 2010, 16:26

We gaan snel, deel 4 alweer. Heb even de begin post van deel 3 overgenomen.

Linda - Basco
Afbeelding

Bernadet - Bo
Afbeelding

Kristel - Beer
Afbeelding

Sofie - Githa
Afbeelding

Eveline - Bob
Afbeelding

Ineke - Britt
Afbeelding

Florien - Bodan
Afbeelding

Tessa - Beauty
Afbeelding

Danique - Blossem
Afbeelding

Anouska - Bjørn
Afbeelding

Yvonne - Binky
Afbeelding

Annalynn - Brass
Afbeelding

Sterre - Bailey
Afbeelding

Mike - Beauty
Afbeelding

Marleen - Benthe
Afbeelding
_/-o_
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Anouska

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door Anouska » ma 22 mar 2010, 16:29

Super gedaan Sterre! Misschien wel wat voor jullie, endurance.

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 22 mar 2010, 16:36

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, wat gaat het weer hard zeg!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 22 mar 2010, 16:44

Jeeehj! Nieuwe ronde!

Sterre, Beer en ik gaan hopelijk deze zomer een oefen rit met de DER maken http://www.deronline.nl/ Ga je mee? ;)
Keandra

Bericht door Keandra » ma 22 mar 2010, 17:48

wow had gedacht dat we daar pas tegen het einde van de week aan waren

dat gaat snel

:=
Bailey

Bericht door Bailey » ma 22 mar 2010, 19:00

jeej, alweer een nieuw topic!

Dank je Anouska, ik ga me inderdaad maar eens in endurance verdiepen. Het lijkt me in ieder geval wel heel tof!

Kristel, dat lijkt me wel superleuk zo'n oefenrit! Weet alleen niet of Bailey het deze zomer al aan zou kunnen.
Ik hoop dat Beer dan weer helemaal in conditie is!
Het vervoer zou wel een issue voor mij zijn. Ik heb geen trailer, durf er ook niet mee rijden en heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe Bailey is in een trailer. Hij is wel erin hierheen gekomen natuurlijk, leek niet bepaald opgefokt eronder, maar heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

Maar jeetje, wat gaat het toch snel met de kleine man. Pasgeleden reden we pas een kwartier per keer, vorige week een half uur en vandaag ineens bijna 1,5 uur (en meneer wilde nog niet naar huis, vond het zo prachtig allemaal)!
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 22 mar 2010, 19:37

Wat heerlijk al die fanatieke buitenrijders!
Ik moest mezelf vandaag wel bedwingen niet weer te gaan rijden. Brass moest echt even rust vond ik (in haar koppie). Morgen maar weer een stukje.

Endurance is verslavend hoor! Een gewaarschuwd mens telt voor twee :D
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 22 mar 2010, 19:59

Haa alle B-tjes aan de endurance!

Ik heb net 20 minuutjes in een perfecte binnenbak gereden! Deuren open, vogels kwetteren, vloerbedekking gemengd, net gesproeid en geen stof.. Heb zelfs een rondje gedraafd (allebei de kanten een rondje) en meneer heeft NIET gehoest! Zelfs geen aanstalten gemaakt dus ik ben helemaal heppie! Hij was wel heeeeeel erg stijf maar had zijn oortjes lekker naar voren en had er zoveel zin in! WEG hooligan!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 22 mar 2010, 20:33

Super dat Beer niet gehoest heeft Kristel!

Heb net met Bjørn vrij gesprongen, hij was helemaal door het dolle! Had geen zweep of niks bij me, zelfs geen touw. Springen dat die gek deed! En ik maar zeggen pppppppprrrrrrrrrr, niet zo hard, rustig. Pony weer helemaal happy en ik dikke lol. Daarna nog ff geknipt, maar hij was zo hyper dat het een beetje verknipt is. Ach, groeit wel weer aan.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 22 mar 2010, 21:13

Heeft Brass haar rust gevonden Annalynn? Kan je morgen weer lekker naar buiten, volgens mij zou het mooi weer worden.

Oh Kristel, wat goed om te horen dat Beer niet gehoest heeft! Super! Nu even zo doorzetten, dan komt het weer helemaal goed. En hij zal zich vast ook beter gedragen als hij weer aan t werk kan.

Wat leuk dat Bjorn zo gek is op springen Anouska! En het voordeel van die manen is inderdaad dat ze wel weer aangroeien als het een keer wat minder is ;)

Kwam vandaag nog totaal perplexte mensen tegen tijdens de buitenrit. Die hadden zulke manen (de volle lange bos van Bailey) nog nooit gezien, vonden het zo mooi!

Grappig trouwens. Ik ben met foto's van Bailey bezig en zie de foto voorin dit topic, gemaakt in december. Hij begint echt al een bredere borst te krijgen zeg, er is echt verschil te zien!
edit: volgens mij kun je het zelfs al zien als je m'n profielfoto vergelijkt :)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 22 mar 2010, 21:37

Ik zie inderdaad wel verschil Sterre, breder in z'n borst.

www.fitenvitaaldier.nl
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 23 mar 2010, 06:22

WEet niet hoe ik dat uit het andere topic moet overnemen naar hier hoor.

haha ja idd kristel soms komt het anders over dan dat je bent. Met bijv. het 'hoesten' kom je idd weer anders over. Dus ligt er misschien maar net aan waar het overgaat.

Idd anouska... vond het echt raar dat ze daar weinig aandacht aan besteden. Is toch echt heeelll belangrijk!!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Bodan

Bericht door Bodan » di 23 mar 2010, 07:56

Leuke Titel weer ja! Kunnen we er weer tegen aan. :D
Niet snel a.u.b. is zoveel lees en schrijf werk haha

O wat gaaf Kristel, jammer dat ik zo ver weg woon anders had ik graag mee gewild!
Ben wel een beetje jaloers op jullie, ik kan hier bijna niet buitenrijden ja dan ben ik een uur onderweg voordat ik in een mooi gebied zit zonder auto's huizen en fietsers...

Wat fijn Dat beer niet heeft gehoest, gaat dus de goede kant op! +:)+
hihi Bjorn was zeker nog helemaal druk van de adraline (uhm schreef je dat nou zo?)
Jij gaat dus een springcarriere tegemoet?

Hij vooral volwassener geworden Sterre, stoer peerd! met zijn woeste manen! :#

Ik ben zondag op kennismakingsgesprek geweest bij les chevaux, echt super mooi daar. 8) En het klikte met de mensen daar, iemand die daar werkte bij haar vriend heb ik stage gelopen. Naja daar werkte hij (JMH stables). Erg grappig, de paardenwereld is echt een klein wereldje.
Maar goed ik heb in april een kennismakingsgesprek met alle leidinggevende, erg leuk! Dan gaan we elkaar leren kennen, dingen oefenen, spelletjes doen etc.
En in de meivakantie ga ik ook al heen, en met Bodan! Gaaf! *o/* en in de zomervakantie ook nog eens 3 weken met Bodan.
Het word wel zwaar, de hele dag bezig van smorgens vroeg tot savonds laat, ik denk dat ik daarna wel aan vakantie toe ben hahaha.
Ik ga helaas voor ponykamp al op vakantie, naja heb ik teminste al een mooi bruin kleurtje 8-)
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 23 mar 2010, 08:15

JoyceNan schreef:haha ja idd kristel soms komt het anders over dan dat je bent. Met bijv. het 'hoesten' kom je idd weer anders over. Dus ligt er misschien maar net aan waar het overgaat.
Dat vind ik wel eens een nadeel van internet.. ik ben een echte control freak en ik doe echt NIKS wat niet mag haha..ben echt de braafheid zelve dus ik zou nooit Beer in gevaar brengen.. Ik zou het wel fijn vinden als ik soms wat impulsiever kan zijn..vroeger was dat wel zo maar sinds een jaar of 5 echt niet meer..

Ik had nog wel een leuke trailer-discussie met de stalbaas gisteren..volgens het regeltje mag je zonder E rijden als het ledig gewicht van de auto zwaarder is dan de maximum toelaatbare massa van de trailer en de combinatie onder de 3500 kilo is. Stalbaas heeft een bus en die weegt ongeveer 1600 kilo. Trailer mag tot 2000 kilo dragen (incl. eigen gewicht)...zo begreep ik het van het plaatje op een van zijn trailers. Dan zit je dus over de 3500 kilo..maaaar, de stalbaas zei, als jij met een bus en 1 van mijn trailers rijdt, zit je onder de 3500 kilo: busje is 1600, trailer ongeveer 750 en Beer 500. Dat is dan 1250 kilo...en dat bij de bus op: 2850 kilo en dus onder de 3500 kilo en legaal!

Ik dacht dat ik naar de 2000 kilo moest kijken van de MTM maar de sb zei dat je dan met geen enkele normale auto/bus mag rijden maar altijd een 4x4 moet hebben. Nu zijn die trailers van hem nogal fors haha maar ik ging er wel over nadenken.. hij zei dat als ik aangehouden zou worden en mijn hele massa onder de 3500 kilo was, ik geen bekeuring zou krijgen.. Nou, weten jullie het?
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 23 mar 2010, 08:59

Ik breek zomaar even in in jullie topic sorry... :sorry:
Wat je stalbaas gaat op voor mensen die hun E hebben Kristel. Dan telt het totaal gewicht van wat je op dat moment bij je hebt. Als je je E niet hebt geldt helaas de regel dat het gaat om het laadvermogen van de trailer. Tel je dat dan op boven het gewicht van de auto + het gewicht van de trailer dan mag je er niet mee rijden. De realiteit is volgens mij dat je zonder E gewoon niet zelf met je paard en trailer op pad mag.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op di 23 mar 2010, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » di 23 mar 2010, 08:59

Ja idd kristel dat is het nadeel. Maar idd geloof best dat je niets doet wat niet mag ;) ik ook niet hoor. Maar ik ben ook niet TE voorzichtig. Je moet ook gewoon durven zegmaar anders maak je er een poppetje van.

Bij het rijden ZONDER E-rijbewijs moet je altijd kijken naar de toegestane massa. Dus wat je sb zegt is klopt niet!

MET E-rijbewijs moet je kijken naar het werkelijk geladen gewicht.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 23 mar 2010, 09:16

Haa dan had ik gelijk! Maar op de trailer staan steeds 2 gewichten..er staat dan bijvoorbeeld 1350 en 2000..wat is die 1350 dan?

Nogmaals, E zit in de planning maar omdat onze auto nu niks mag trekken en we zo zoetjes aan aan wat anders toe zijn, zijn we bezig met allerlei opties te verkennen. Manlief heeft een band waar hij vaak op tour mee is dus dan is een bus ook zeer handig! Nu moeten ze steeds een busje huren.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 23 mar 2010, 09:34

Sorry Kris je stalbaas heeft het fout.
Voor B geld: Auto moet trailer +laadvermogen mogen trekken. De auto moet meer wegen dan de trailer + laadvermogen. En dat geheel mag niet boven de 3500 kg uitkomen
Voorbeeld:
Berlingo weegt 1130 kg, mag 1100 kg trekken.
Trailer weegt 550 kg, mag 540 kg laden is 1090 kg.
Dit mag met een B rijbewijs want je zit 10 kg onder wat de auto mag trekken en het totaal is 2230 kg, dat is onder de 3500 kg.
Voorbeeld:
Ssang Yong weegt 1950 kg, mag 3500 kg trekken
Trailer weegt 700 kg, mag 1300 kg laden is 2000 kg.
Dit mag NIET met een B rijwewijs want de auto weegt 50 kg minder dan de trailer + laadvermogen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 23 mar 2010, 09:44

Ja Annalynn, ik had het zelf dus wel goed begrepen! Nouja, misschien begreep ik of de sb de discussie ook wel niet goed..hihi. Een busje is hoe dan ook lekker praktisch en een kleinere trailer (lichtere) kan daar wel goed achter..ik vind het uitzicht in een busje altijd zo gaaf..lekker hoog en overzichtelijk! Best stoer om in zo'n ding te rijden..helemaal vergeleken met onze huidige auto haha.. Opel Astra..
Keandra

Bericht door Keandra » di 23 mar 2010, 10:00

weet dat wij met onze skoda (1300kg) een trailer mogen trekken, 1.5 paards, max gewicht van de trailer die we huren is 1200kg

dus normaal zitten we ok
Plaats reactie