Zomereczeem topic
Re: Zomereczeem topic
Jij hebt er dus eigenlijk altijd een deken onder? Ik heb alleen nog maar een new sealanddek voor Ros en dat werkt niet zo handig..Ik was eigenlijk niet van plan om weer dekens te gaan aanschaffen.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Wat is eigenlijk de reden Annalyn dat je de Boett over de andere deken hebt en niet andersom? Andersom klikt mij eigenlijk logischer in de oren. Boett direct op het lichaam voor de bescherming tegen vliegjes en daarover een andere deken om paard en Boett droog te houden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Ilonka
Ik heb normaliter alleen de Boett op. Maar omdat je schreef dat je het niet fijn vind dat Ros een natte lap op heeft schreef ik hoe ik het doe met regendekens (als het regent of als er veel regen voorspelt is.)
Anita met de Boett over de regendeken weet ik zeker dat Ilonk droog blijft onder de regedeken. Doe je het andersom dan kan het water via de hals van de Boett onder de regendeken komen en dan heeft ze ipv één twee natte dekens op.
Vandaar Boett over de regendeken.
Anita met de Boett over de regendeken weet ik zeker dat Ilonk droog blijft onder de regedeken. Doe je het andersom dan kan het water via de hals van de Boett onder de regendeken komen en dan heeft ze ipv één twee natte dekens op.
Vandaar Boett over de regendeken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Met deze temperaturen (vanmorgen weer ijs van de voorruit moeten krabben) vind ik het niet prettig als hij dan lang onder een nat dek staat. Als de temp weer wat hoger is dan is die deken natuurlijk binnen no time droog. Ik vind het daar nu nog te koud voor.
Morgan!! 

- Ilonka
Precies dus als het nu regent heeft Ilonk er een deken bij onder.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ja ik snap 't
. Alleen heb ik die regendeken niet
.

Morgan!! 

- Bernadet_Bo
Ik geef hem puur culico en drainage compositum van de paardendrogist.
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

Ulvy staat nog zonder deken. Ze is verkouden en ik durf haar nu niet in het pak te hijsen. Ben bang dat het nat wordt en dat ze dan nooit van haar verkoudheid af komt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Eergisteren vond ik het te warm voor de winterdeken. Dus even een middagje in de blote billen en toen weer in pyama.
Nu alleen nog even manen knippen van de week.
Ja Wendy, balen als ze verkouden is, dan zou ik ook nog even wachten.
Nu alleen nog even manen knippen van de week.
Ja Wendy, balen als ze verkouden is, dan zou ik ook nog even wachten.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik heb Ros vanavond pas in zijn deken gehesen, hij vertoonde nog geen tekenen van jeuk maar de temperatuur is dusdanig dat ik het ook niet hoef te gokken. Ik had pas een nieuwe deken gekocht maar ze hadden geen maat 205 meer...ik vind de 195 die hij op heeft toch wel wat krap. Maar even kijken hoe hij het er onder doet morgen. Schuurplekken van de deken zit ik ook niet op te wachten. Hij zag me aankomen met het ding en stak zijn kop al uit, zoete pony
.

Morgan!! 

- Ilonka
Ilonk heeft hem ook weer een week oid afgehad. Met al die regen en die kou geloofde ik het wel weer. Sinds vanavond heeft ze hem weer op.
Ros een maatje 205??? Tjonge dat is niet klein zeg maar! Ilonk heeft van Boett de maat 5 (ik heb geen andere dekens) maar verwacht dat zij wel in een 185 past.
Wat zoet dat Ros dan zijn hoofd vast weer uitsteekt.
Ros een maatje 205??? Tjonge dat is niet klein zeg maar! Ilonk heeft van Boett de maat 5 (ik heb geen andere dekens) maar verwacht dat zij wel in een 185 past.
Wat zoet dat Ros dan zijn hoofd vast weer uitsteekt.
Normale dekens heeft hij meestal 195, al heb ik die ook in geen jaren meer gekocht voor hem. Ik vind het prettiger als de eczeemdeken wat ruim zit hij zit nu helemaal strak van voren en aan de achterkant komt hij voor het mooie (voor zover je daarvan kan spreken bij eczeemdekens haha) een 5 cm tekort. De buikflap van de 205 is hem wel wat te ruim deze zit duidelijk beter.
Ik had volgens mij, op aanraden van de verkoper, van Boett ook een maat 5 voor Ros maar die was hem te krap. Ze vroegen toen om zijn schofthoogte, maar ik heb nou eenmaal een paard met korte pootjes...Die heb ik retour moeten zenden voor een grotere.
Hij heeft echter periodes gehad dat er 3 dekens in een seizoen doorheen gingen en toen ben ik overgestapt naar de wat goedkopere dekens. Want dan worden de boettjes wel erg prijzig. Hoewel ik die qua stof echt vele malen beter vindt. Nu doet hij ongeveer 2 jaar met een deken en dan is het ook echt wel op.
Ik had volgens mij, op aanraden van de verkoper, van Boett ook een maat 5 voor Ros maar die was hem te krap. Ze vroegen toen om zijn schofthoogte, maar ik heb nou eenmaal een paard met korte pootjes...Die heb ik retour moeten zenden voor een grotere.
Hij heeft echter periodes gehad dat er 3 dekens in een seizoen doorheen gingen en toen ben ik overgestapt naar de wat goedkopere dekens. Want dan worden de boettjes wel erg prijzig. Hoewel ik die qua stof echt vele malen beter vindt. Nu doet hij ongeveer 2 jaar met een deken en dan is het ook echt wel op.
Morgan!! 

- Ilonka
Ja schofthoogte bij een Fjord vertekend, bij mijn eerste Bucas kreeg ik van de winkel een 175 mee (pony van 1.42 paste makkelijk...) Ik kon direct terug.
Boett 5 ligt bij Ilonk super, niet te strak maar ook niet te los. 3 dekens in een seizoen is echt om te huilen!
Boett 5 ligt bij Ilonk super, niet te strak maar ook niet te los. 3 dekens in een seizoen is echt om te huilen!
Zie hier Rosje in zijn strakke pakkie:

Ik vind hem bij zijn boeg en schouders echt te strak zitten...

Ik vind hem bij zijn boeg en schouders echt te strak zitten...
Morgan!! 

- Ilonka
Kan ik me voorstellen Marijke, zou ik ook wat te strak vinden.
Ik heb nog een aantal kapotte dekens liggen. Ik vraag of mijn schoonmoeder hem wat breder kan maken, die is erg handig met de naaimachine. Met kapotte dekens mag ik ook altijd bij haar komen.
Morgan!! 

- Ilonka
Heb het ooit bij Ilonk gehad, daar heb ik een driehoekje in de schoft genaait, werkte heel goed. Gaf ruimte op schoft en bij de schouders.
Goede tip! Thanks!
Morgan!! 

- Bernadet_Bo
Wat is dat voor een deken die je op hebt marijke?
Is dat een boett of een ander merk?
Is altijd moeilijk met die maten.
Ik heb voor bo nu een Rambo sweet itch hoody en heb dan maat 6.0 (183 cm)...
Is dat een boett of een ander merk?
Is altijd moeilijk met die maten.
Ik heb voor bo nu een Rambo sweet itch hoody en heb dan maat 6.0 (183 cm)...
Bo is geweldig! 

Nee is geen boett maar een goedkope variant. Ik weet het merk zo even niet meer eerlijk gezegd haha het is in ieder geval geen Pagony of Equitheme die heb ik voorgaande jaren gebruikt en toen ik deze kocht dacht ik nog he dat is weer een ander merk. Deze valt wel in die prijsklasse, deze was 70 euro.
Omdat hij onder zijn buik vaak plekjes heeft moet ik echt een deken hebben met buikflap en zelfs dan heeft hij nog wondjes.
De sweet itch hoody heeft geen buikflap of wel?
Omdat hij onder zijn buik vaak plekjes heeft moet ik echt een deken hebben met buikflap en zelfs dan heeft hij nog wondjes.
De sweet itch hoody heeft geen buikflap of wel?
Morgan!!