Zomereczeem topic
Re: Zomereczeem topic
Die ligt hier ook alweer klaar! Blijft toch de beste oplossing.
Ik hoorde pas ook van iemand over die tectonic en het nadeel van een blauw paard. Zij gaf aan dat het wel werkte.
Zo zie je maar he, zoveel mensen zoveel oplossingen. Het blijft toch een kwestie van uittesten en proberen wat werkt bij je paard.
Ik hoorde pas ook van iemand over die tectonic en het nadeel van een blauw paard. Zij gaf aan dat het wel werkte.
Zo zie je maar he, zoveel mensen zoveel oplossingen. Het blijft toch een kwestie van uittesten en proberen wat werkt bij je paard.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Laten jullie de paarden wel gewoon ieder jaar enten?
Hay is nog nooit geënt omdat me dat werd afgeraden met zijn eczeem, maar nu dat ik toch steeds meer op vreemd terrein kom laat ik 'm toch enten. Ga van de week bij Louis al wel pilletjes halen om hem na de enting te geven, preventief tegen het gaan schuren na de prik.
Hay is nog nooit geënt omdat me dat werd afgeraden met zijn eczeem, maar nu dat ik toch steeds meer op vreemd terrein kom laat ik 'm toch enten. Ga van de week bij Louis al wel pilletjes halen om hem na de enting te geven, preventief tegen het gaan schuren na de prik.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik laat wel enten ja, daarna inderdaad ook een hulpmiddeltje
.

Morgan!! 

Ik laat ook gewoon enten 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Pontun wordt ook geent.
Mijn gele topper Pontun ZZlicht startgerechtigd !!

http://www.fjordpontun.com --- http://www.vanbemmelrijbakken.nl

http://www.fjordpontun.com --- http://www.vanbemmelrijbakken.nl
Hier ook gewoon enten. Sta op een stal waar het nogal een komen en gaan is van paarden, en waar er vele wekelijks op wedstrijd gaan, dus kan er niet echt omheen
- nadinefjorden
yara heeft sinds gister haar deken weer op
daaroverheen haar winterdeken maar toch voor de zekerheid
ik ga toch maar over die spuiten nadenken baat t niet schaat t niet het valt te proberen
daaroverheen haar winterdeken maar toch voor de zekerheid
ik ga toch maar over die spuiten nadenken baat t niet schaat t niet het valt te proberen
- Ilonka
Ilonk staat ook sinds gisteren weer in haar Boett deken (regendeken heb ik afgedaan).
Ik laat Ilonk wel, twee keer per jaar, enten. Omdat ik wedstrijden met haar rijd een must.
Ik laat Ilonk wel, twee keer per jaar, enten. Omdat ik wedstrijden met haar rijd een must.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- Rosantjuh(L)banjer
Ik denk dat ik die van banjer morgen er ook maar weer op ga leggen ik zit er alleen mee ze loopt nu nog met een 200 grams deken moet ik die er nu afhalen of er op laten zitten.
Afgelopen maandag heb ik pas de 370 omgewisseld tot de 200 grams.
Afgelopen maandag heb ik pas de 370 omgewisseld tot de 200 grams.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ik zag deze week ook weer de eerste vliegen dus ik hou het ook even goed in de gaten. Hier ligt gewoon de winterdeken er ook nog op. Enten doe ik gewoon 1x per jaar. Voor de wedstrijden, maar ook gewoon zelf voor de bescherming. Zortin reageert daar trouwens totaal niet op.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

@Rosantjuh(L)banjer, je kan de deken onder of over de gewone deken. Geen probleem heb ik ook een aantal jaar gedaan. Ik heb die van Ros ook alweer klaarliggen, ik kijk het nog heel even aan maar ik denk dat die ook snel op gaat.
Vandaag bij Heja nog even een nieuwe eczeemdeken gekocht. Je zou het liever niet zeggen maar wij zijn er klaar voor...
Vandaag bij Heja nog even een nieuwe eczeemdeken gekocht. Je zou het liever niet zeggen maar wij zijn er klaar voor...

Morgan!! 

- Rosantjuh(L)banjer
Ik heb bij banjer de 200 grams er ook afgehaald het is zo warm de laatste dagen ze staat nu weer in haar zomer pakje hopen op weinig schade deze zomer net als de vorige..

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- Ilonka
Ilonk staat nu met haar Bucas (Smartex) en daar over de Boett deken. Het regent zo hard en ik vind het vervelend als ze zo lang nat blijft.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik twijfel nog een beetje. Ik vind het zo lekker dat hij nog even zonder loopt, het waait hard, we hebben regen gehad en hij vertoont nog geen tekenen van jeuk. Daarnaast begint hij vaak pas in augustus/ september echt te schuren. Maarja straks ben te laat. Ik heb al weer diverse ingepakte paarden zien staan...
Morgan!! 

Deze week wordt het wel weer zacht, zonnig weer natuurlijk (tenminste hier toch)
Kan je het niet ff aankijken en als hij tekenen van jeuk vertoont deken opdoen? Of ben je dan al te laat? (ken niks van die dekens)
Moet van de week haren naar Louis doen, hij ging kijken of hij daadwerkelijk wat nodig had voor na de enting, ben benieuwd.
Kan je het niet ff aankijken en als hij tekenen van jeuk vertoont deken opdoen? Of ben je dan al te laat? (ken niks van die dekens)
Moet van de week haren naar Louis doen, hij ging kijken of hij daadwerkelijk wat nodig had voor na de enting, ben benieuwd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Ilonka
Ik neem geen risico's. Ilonk staat dus alweer ingepakt, zonder kap dat dan nog wel. Er zijn nog geen eczeemvliegjes maar wel erg veel gewone muggen. Ilonk staat ook alweer helemaal klaar voor de deken, als ze staat te eten kijkt ze gewoon naar de deken die op de aanbindbalk ligt. Echt zo van :'Hallo moet die niet op?'
Het is ook meer mijn eigen gevoel dan dat van Ros denk ik hoor. Die heeft er totaal geen moeite mee om de deken op te krijgen. Als het echt de hele dag regent vind ik het niet lekker voor hem als hij dan zo'n natte lap om heeft. Maar ook daarvoor geldt dat ik het daar waarschijnlijk lastiger mee heb dan hij. Vorig jaar heeft hij hem half april opgekregen volgens mij. Misschien moet ik hem er toch maar gewoon opknallen.
Morgan!! 

- Bernadet_Bo
Ik heb bo sinds 2 weken alweer met zijn dekentje opstaan.
En hij krijgt alweer een tijd druppels tegen de jeuk en heb hem al een paar keer gewassen met speciale shampoo, ben benieuwd hoe hij het van het jaar doet. Ik weet dat ik er nu alles aan heb gedaan, als hij nu nog gaat schuren, weet ik het ook niet meer!
En hij krijgt alweer een tijd druppels tegen de jeuk en heb hem al een paar keer gewassen met speciale shampoo, ben benieuwd hoe hij het van het jaar doet. Ik weet dat ik er nu alles aan heb gedaan, als hij nu nog gaat schuren, weet ik het ook niet meer!
Bo is geweldig! 
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !

En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Wat voor druppels geef jij?
Hmm als ik het zo lees denk ik dat ik hem ook maar in de deken ga hijsen vanavond.
Hmm als ik het zo lees denk ik dat ik hem ook maar in de deken ga hijsen vanavond.
Morgan!! 

- Ilonka
Ik doe de Bucas onder de Boett als er veel regen is voorspeld. Bij koud weer en als ze bezweet is van het rijden de Smartex. Bij warm weer en een droog paard de Sun Shower.