Yara stond lekker in de paddock terwijl ik zorgvuldig haar stalletje aan het schoonmaken was.
Ik had gepland om daarna even lekker met de dame te gaan wandelen ivm haar (alweer) zwakke luchtwegen/longen.
Bij ons zijn de paddocks met stalen buizen op kniehoogte van een mens gescheiden.
Yara stond met de andere pony beetje te knuffelen totdat er nog een pony bij kwam.
Er stond gelukkig een scheiding tussen want ja 2 tegen 1 is natuurlijk niet eerlijk.
Ik liep net met mijn kruigwagentje kuil richting yara en hoorde haar gillen en zag haar uithalen met haar achterbenen en ja je raad het al ze bleef aan de buis hangen

Ik was volledig in paniek en rende er snel heen, ik keek achterom of er nog mensen aankwamen want ik stond stijf en wist niet wat ik moest doen (hoe erg is dat)
Gelukkig liep een stalgenoot naar yara en zei dat ik rustig moest blijven, yara begon te draaien om haar been los te krijgen maar het lukte niet.
Daar sta je dan helemaal machteloos en gaan er in die paar seconden een heleboel gedachtes door je heen ik dacht echt daar gaat mijn meisje die breekt haar been en t is afgelopen
Doordat de stalgenoot naar haar toe liep raakte ze nog meer in paniek waardoor ze loskwam godzijdank, ze nam haar mee naar de spuitplaats en bij mij zat de schrik er goed in ik stond te beven en de tranen kwamen al snel
Geen tijd om te janken nadine hup naar je pony
De uitdrukking in haar ogen spraken boekdelen deze dame had een heleboel pijn
1 lange schaafwond en het hele been stond te trillen
Afgespoten en gewassen met betadine en toen gaan stappen, even een uurtje laten staan weer afgespoten en weer stappen
Ik had gedacht dat t erg was maar ik kwam net aan en ze stond vrolijk te hinniken, even afspuiten en wassen , dat was niet echt fijn voor haar en weer lekker gestapt, been is wel dik van boven naar beneden en lichtelijk warm maar voor de rest mag ik niet klagen.
Het was me het zondagje wel alleen ben vandaag al de hele dag met mijn gedachten bij yara, als je iets even aan je voorbij ziet gaat weet je pas echt dat je het niet kwijt wil..