B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door kristelhans » ma 15 mar 2010, 16:52

Zal morgen even kijken hoelang het goed is! Ja nou, positief blijven is wel moeilijk hoor. Beer moet nog aan de Ventipulmin blijven tot en met vrijdag (ik dacht zaterdag maar het is vrijdag) en dan moet het hoesten over zijn...ik wacht dan dat weekend even af omdat het mooi weer wordt en dan bel ik maandag de kliniek met een update..ik ben aan het overwegen om Beer volgende week te gaan ontgiften met een groene leem kuur...alle troep uit zijn lijf (afvalstoffen) maar ik moet er eerst nog meer over weten (ben inmiddels al wel redelijk voorgelicht). Liever eerst dat, voor de DA er weer allerlei medicijnen in wil doen..misschien een week op vlas om te kijken of het dan beter gaat.. MOEILIJK!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 15 mar 2010, 17:12

Ahh komt wel goed hoor met Beer! :(:)

Heb nog meer foto's :D Deze heeft m'n vader gemaakt ;) Of zijn jullie ons al zat haha ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze loopt misschien een beetje diep op de laatste foto maar is maar moment opname, ze loopt op andere foto's wel beter nl :P

Tja dat verslag.. Weet eiegnlijk niet zo goed wat ik verder moet vertellen.. Met losrijden was ze wel wat enthousiast want er liepen allemaal vreemde pony's in de bak en het was superdruk! Dus soms wat lastig te sturen. Dan krijg je dit soort momenten: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNOJQS8V.jpg := . En met de proef zelf was ik zooo zenuwachtig en ze kakte ook helemaal in dus was niet zo lekker voorwaarts.. Maja had toch nog wel goede punten :D

Gister heeft stalgenootje dan gereden maar ze zat helemaal vast links. Ze heeft halsstrekken ook geoefend (daar had ik een 4 voor :P ) En dat deed ze uiteindelijk heel netjes, met neus op kniehoogte :D Dus dat moeten we even een paar keer oefenen. Vandaag ga ik niet zoveel doen, ze heeft al hard genoeg gewerkt afgelopen week ;)
Keandra

Bericht door Keandra » ma 15 mar 2010, 17:49

hier is er weer een beetje nieuws: niks ergs gebeurd

hehe

8-)

Githa mocht gister van ons buiten werken, dus in de grote springpiste, krijg je het resultaat dat pony zo ambetant was als ze groot was. Leslie heeft er enkele keren bijna af gelegen, maar nooit echt. En ze wou niet springen, nog nooit voor gehad. _-:(
uiteindelijk heeft ze elke sprong toch genomen. Stonden niet hoog, zet ze in de binnenpiste en ze zou er zo over gevlogen zijn.

als 'straf' heeft ze moeten stilstaan tijdens het manen knippen ( had eindelijk scharen mee) O:)

ze zijn redelijk geworden

vandaag is Leslie weer gaan rijden, western style nu 8-)
want morgen krijgt Hannah les van me, dus willen we een rustige pony, speels ok maar de grootste energie moet eruit zijn.

leslie heeft vandaag geoefend op controle tijdens galop, ook eens serieus uitstrekken mocht ze doen (de piste is 60 a 70m lang en ze was over in 9 galopsprongen waar ze er anders 15 of 16 over doet := 8) ) maar wel alles met haar koppie bij, ze was perfect terug te schakelen dus *o/* . Ook is het gelikt om van halt in rechtergalop aan te springen, en dit is haar mindere kant, dus ze maakt wel vorderingen tussen haar dikkop dagen }-o
Esther

Bericht door Esther » ma 15 mar 2010, 18:18

Ik heb weer bericht gehad uit Duitsland..
Bente bevalt nog steeds supergoed, ze wordt 3 a 4 keer per week gereden zowel in de bak als buiten en hoewel ze soms wat eigenwijs is is ze wel superbraaf en lief!!

Za zal dit jaar gedekt worden door deze knappert:
http://www.igfjordpferd.de/hengste/f/gulliver.jpg
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 mar 2010, 18:22

ik ben in de war...ik dacht dat Marleens Benthe een veulen van een van jouw merries was...wie is deze Benthe dan?
Keandra

Bericht door Keandra » ma 15 mar 2010, 18:29

ehm knappe hengst :~

wel van het heel ranke type
is Bente dan ietsje forser?

want die hengst zou ik niet durven combineren met Githa hoor :\
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 15 mar 2010, 20:01

er is een bente en een benthe.....ik laat het aan de fokker en eigenaar over om duidelijkheid te geven...

Wat naar kristel dat beer zn hoest maar niet overgaat. hopen dat die foenergiek snel wat doet voor hem. Dit duurt idd nu al weer best lang.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 15 mar 2010, 20:03

Ja..te lang als je het mij vraagt...morgen maar even overleggen met de stalbaas wat mogelijk is qua bodembedekking..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 15 mar 2010, 20:51

Nee mijn Benthe is geen veulen van een van Esthers merries, dat is inderdaad Bente. Mijn Benthe heet officieel Brigitte en komt uit Waskemeer bij Rink Louwes vandaan. Haar moeder is Utah en dat is ook een zelfgefokte merrie van Rink.

Erg mooie hengst, Esther :D Fijn om te horen dat het goed gaat met Bente!

Wauw Tessa, erg mooie foto's! Super!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 mar 2010, 21:58

Kristel, Bailey is ook een lekkere sloper hoor, hij is volgens mij deels hond en deels bever als ik zie hoe hij spullen en houten balken toetakel als ik hem laat gaan. Maar die hoes voor de bal was echt extreem stevig, hij stond er echt op te kauwen maar alles bleef heel!

Ik hoop echt dat er snel verbetering komt voor jou en Beer. Wat naar toch dat het niet over lijkt te gaan... Je blijft maar dokteren zeg.

Wat fijn Esther dat het met Bente zo goedgaat in Duitsland. Leuk dat ze haar gaan laten dekken!

Tessa, je foto's zijn echt mooi! Leuk om te lezen zo'n verslag!

Bailey had vandaag de wind in z'n oren en heeft zichzelf (en mij) echt aan't werk gezet. Het duurde echt even tot hij ontspannen liep, hij was zo bezig met vanalles uitproberen. Kleine grapjas :) Toen hij toch lekker liep heeft hij voor het eerst een paar pasjes gegaloppeerd met mij op z'n rug! Een hele prestatie, vorige maand lukte galop hem nog niet eens zonder mij op z'n rug in onze relatief kleine bak.
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 mar 2010, 22:58

Mooie foto's Tessa!

Wat een mooie hengst hebben ze voor Bente uitgezocht, had imo alleen iets forser mogen zijn, Esther.

Hoop dat Beer snel weer de oude wordt Kristel!

Gaat lekker zo te horen Sterre.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 16 mar 2010, 10:05

Wat goed Sterre! Beer en ik hebben nog bijna nooit gegaloppeerd..2 keer in de bak ofzo en een paar keer tijdens een bosrit.. Nog niet aan toe gekomen omdat hij zo slap was haha.. Zodra hij beter is wil ik er wel mee aan de slag..
Esther

Bericht door Esther » di 16 mar 2010, 13:23

'Mijn' Bente is een dochter van Jeskim en Anton.
Ik heb haar tot haar 4de gehad en toen is ze verkocht naar Duitsland, naar de huidige eigenaar.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 16 mar 2010, 14:34

Met de naam Bent(h)e zijn er érg veel....:=
Maar super te horen Es...als ze nog eens iemand weten of zoeken ze niet toevallig een tweespanmaatje :P??
Geluk is de vrucht van intens werk
Anouska

Bericht door Anouska » di 16 mar 2010, 17:14

Volgens mij zie jij Caj daar naast Bente in het 2-span staan Annabel.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 16 mar 2010, 21:25

deze schijtluis heeft vanmorgen weer eens gegalopeerd. Wel moest er een vreugdebokje bij, maar dat was maar even. Daarna heeft hij heerlijk gegaloppeerd, en ik mocht mee liften.

Het is toch erg fijn dat er iemand mee is die niet zo bang is aangelegd, als ik het doe, gaat het ook super
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bailey

Bericht door Bailey » di 16 mar 2010, 22:21

zo... eindelijk thuis.
Vanavond meegeweest met een stalgenootje naar haar 'natural horsemanship' lessen van Piet Nibbelink.
En theeleuten kunnen die mensen wel zeg, hihi! Wel heel goed hoor, de tijd die genomen wordt om na (en voor) te praten over de paardjes, de punten waar je aan wil werken of dingen die je ervaart.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 17 mar 2010, 07:55

Klinkt goed Sterre! Wat heb je precies gedaan dan?
Bodan

Bericht door Bodan » wo 17 mar 2010, 08:11

Berichtje getypt is alles weer weg grr..
Balen Kristel dat het nog niet over wil joh! Geef Beer maar een hele dikke knuffel van mij en Bodan!! Bodan vind het heel sneu voor jou en Beer. :(:)
Hopen dat vlas dan een beetje werkt al moet ik zeggen dat er nog veel stof vanaf komt bij het verspreiden, gaat zo lekker in je neus zitten :P

Leuek foto's van beauty mooi scherp ook! Heb dat linkje van je bekeken en die hoofd van haar ook zeg hihi

OH wat klinkt die bak bij jullie heerlijk 60/70 m lang!! droomt nog even verder. 8)
Met zo standaard bak van 20x40 (iets kleiner bij ons) heb ik het gevoel dat ik gewoon constant een volte maak in de galop en nooit echt goed recht uit kan galloperen...
Hoezo zou ze in de binnenbak wel over de hindernissen zijn gesprongen??
Maar mooi dat het rijden verder goed gaat! :))
Githa is lekker veelzijdig of niet? Western, dressuur springen, leuk!

Wat een gave hengst Esther! :~
Zo te horen is ze naar een super plekje gegaan!

Je gaat lekker vooruit Sterre met Bailey! echt leuk om te lezen.
Gaaf ja! Wat deed je bij de NH lessen? :)

Zondag heb ik een kennismakings gesprek op Les Chevaux, daar organiseren ze ponykampen in de vakanties.
Ik zag bij toeval een advertentie op bokt.nl en ik heb gelijk maar gemaild.
Misschien dat ik in de mei vakantie ga helpen maar het is de bedoeling dat ik min 3 weken daar kinderen ga begeleiden, les ga geven, paarden verzorgen in de zomervakantie. :D :D
En het mooie is.... BODAN KAN MEE! *o/* dus dat word ook lekker veel boscrossen!
Nou hoe super is dat, heb er echt vet veel zin in, dit is de eerste keer dat ik aan zo iets begin := wel spannend.
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 17 mar 2010, 08:29

Oh wauw, dat is gaaf! Wil ik ook wel! Krijg je ook betaald? Hihi, ik heb 6 weken vakantie dus lijkt mij fantastisch!!
Plaats reactie