B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door kristelhans » za 13 mar 2010, 21:08

oohh ik voel het Penny gehalte stijgen! ;) Beer legt wel zijn hoofd op mijn rug als ik bijvoorbeeld hoeven uitkrab..toen hij een wond aan zijn been had en ik hem 2 x per dag moest schoonspuiten, liet hij ook vaak zijn hoofd rusten...maar buiten dat, nee...hahah kopstoten geven doet hij ook niet meer, dat deed hij wel maar sinds deze week hapt hij weer..irritant..deed hij ook toen ik hem net had..nu hebben we al een week niks gedaan en dan komt de rel-fjord in hem naar boven haha.. Nou ja, straks met lekker weer (vrijdag 13 graden!!) gaan we hopelijk flink aan de slag..conditie opbouwen en dan wordt dat ook wel weer beter,
Elvina

Bericht door Elvina » za 13 mar 2010, 21:15

Zoo gaat hard hier! Zal morgen even bijlezen. Ga nu naar bedje toe.. Ben moe! :P

Bij deze het fototopic: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=37790
Keandra

Bericht door Keandra » za 13 mar 2010, 21:18

hier krijgen we vaak de hoofden tegen onze schouder, zelfs van beide, zeker als ze lekker rustig staan en gedaan hebben wat ze moesten doen O:)
dan is het een en al liefde O:)
maar als je hoeven uitkrabt heb je toch liever ogen op je rug ook, dan durft Githa vaak een speelse bet geven, en we weten dat het spelen is want ze doet dat heel rustig en niet venijnig of zo

deze week heeft githa geleerd van aan de grond vastgebonden te staan, je kan haar dus parkeren door een westernteugel op de grond ter laten hangen. blijft miss perfect stil staan, je kan dan nog dingen 15m verder weg gaan leggen en zo en rondjes haar beginnen lopen, ze blijft gewoon staan.
Super Poown 8-)
Bodan

Bericht door Bodan » za 13 mar 2010, 21:31

truus1970 : wat is echte naam? ben zo slecht in het onthouden, volgens mij kan ik beter het lijstje op mijn computerkast hangen :P
Stadskanaal is niet zo ver weg van de stad, heb jij ook een auto?

Ahh wat lief van Beer zeg, dat zijn ook unieke momenten van bodan. :+: word je gelijk weer verliefd
Naja hij doet het dan wel weer altijd bij de hoefsmid, overloper _-:( :D
Meen je niet, wat vervelend zeg dat happen dat heeft bodan in het begin ook gedaan om gek van te worden!
Hij komt in protest, hij wil werken haha ~~}>
En kan je die 13 niet even om draaien kristel?? :#
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 13 mar 2010, 21:38

Hahaaaa nou 31 graden is voor mij echt te heet..hihi..22 vind ik perfect! En Beer wil idd graag werken..ik vermoedde altijd al dat hij wel dat type paard was maar nu hij dus een week heeft genikst merk ik het echt..dekens van weidemaatjes die gesloopt worden, veel gehups met harde knetterscheten en vooral veeeeel onrust..en dan ziet hij mij en fluit ik een keer zachtjes en dan komt die kop met een ruk omhoog en is hij in no time bij het hek..nog eerder dan dat ik er ben..gek peerd!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » za 13 mar 2010, 21:46

In real life ga ik door het leven als yvonne, ik heb ene kleinste auto die tuft mij overal braaf heen, en idd, stad is niet ver vant knaol.

Maar eerst nog vrij zien te krijgen....dan ga ik ook heen, lijkt me super

toch wel lief he, die paardjes van ons, dat ze ons willen dragen, voor ons willen werken en dat ze onze vriendjes zijn. Als ik dan ook deze verhalen lees...De paarden zo zachtejs hoor hinneken als ik bij hett land kom.....sta ik bij het land, dat is toch pure rijkdom. 2 van die heerlijke paarden lopend door het land.

Hoe leer je een paard aan de grond vast gebonden te laten staan, lijkt mij super als dat zou kunnen. makkelijk ook.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bodan

Bericht door Bodan » za 13 mar 2010, 21:50

Oh wat leuk zeg dat hij zo enthausiast is, als ik bodan roep dan kijkt hij niet eens!! als ik het binnen ben komt hij aan sukkelen, soms aan rennen en vaak loopt hij naar zijn vriendjes. ben wel benieuwd wat hij dan denkt, zul je haar weer hebben hahah!
31 heerlijk mag van mij als het niet zo benauwd is, maar als je echt iets moet doen is het idd wel wat warm.
Naja het word warmer de 15 graden komt alweer een beetje in zicht.

Hihi je stalgenoten zullen zeker niet zo blij zijn met Beer met zijn sloopacties nu :P
Gekke Beer, kan zijn frustratie niet op de juiste manier kwijt
Keandra

Bericht door Keandra » za 13 mar 2010, 21:52

wel dat vastgebonden staan

dat hebben we niet geleerd eigenlijk, normaal zouden we erop gaan oefenen, maar ze is er een natuurtalent in
ze deed het automatisch, ze doet het al perfect aan stal en in de piste, nu verder uitbreiden
:= 8-)

dus kan niet echt tips geven, juist de teugels wel gebruiken he, er moet er dus 1 echt met het uiteinde op de grond liggen en het andere gewoon aan het bit vasthangen
Keandra

Bericht door Keandra » za 13 mar 2010, 21:54

hier herkennen ze onze auto (het geruis of hoe noem je het van de motor) en tegen dat we uitgestapt zijn kunnen we ze al horen roepen 8)7
als ze op de weide staan, komen ze dus ook doodleuk als we roepen naarde auto en lopen dan een eindje naast de auto mee e, tegen 45à50 km/u
8-)
is handig als je ze uit de wei wilt halen, ze staan al op je te wachten :o
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 13 mar 2010, 21:56

Sofie, ik wil graag met de man op vakantie in de Ardennen of Luxemburg..lekker naar de natuur en we willen in een appartement, chalet of huisje..weet je nog iets leuks?
Bailey

Bericht door Bailey » za 13 mar 2010, 21:58

haha, die 13 omdraaien lijkt me ook wel een goed idee :)

Bailey doet ook veel met z'n mond. Stopt er continue vanalles in als je niet oplet.
Hij zipt ook zo de rits van m'n jas open als ik niet oplet.
Als ik het hoofdstel omdoe lukt het hem ook heel vaak om een deel IN z'n mond te laten belanden. Het idee dat dat bij bitloos niet nodig is lijkt bij hem niet op te komen :=

Zijn jullie fjordjes trouwens ook zo kindergek? Zijn moeder was dat vroeger ook, hij is het ook. Vraag me af of het iets typisch fjords is. Ziet hij een kind, dan MOET hij er naar toe. De meeste andere volwassenen dan ik lijken hem niet bijster te interesseren, hij heeft ook niet het gevoel dat hij daar naar hoeft te luisteren. Grondwerk met vriendin? Ho maar, hij verzet gewoon geen stap. Voetjes geven aan iemand anders? Nah, waarom zou hij... Mijn vriend vind hij trouwens wel aardig, daar wil hij wel dingen voor doen. Maar bij kinderen lijkt er echt een knopje om te gaan. Dan is hij een en al aandacht voor wat ze allemaal aan't doen zijn met hem en loopt heel voorzichtig en rustig met ze mee als ze een rondje over het erf met hem lopen.
Bailey

Bericht door Bailey » za 13 mar 2010, 22:01

wat leuk! Het paard van een stalgenootje herkent de toeter van haar auto! Zo grappig, dan toetert ze naar hem en gaat dat koppie omhoog :)
Bailey reageert ook direct als hij mijn stem hoort. Hij 'mag' van de andere paardjes niet altijd naar me toekomen, soms moet ik hem dan helpen en samen met hem lopen (en dan loopt hij heel stoer naast me heel vuil naar z'n weidegenootjes te kijken, hihi).
Keandra

Bericht door Keandra » za 13 mar 2010, 22:05

niet direct, ik kan deze week eens vragen aan een collega, die gaan met kerst altijd naar de hoge venen in belgië naar een chalet, mss dat er daar iets is

al eens op sunparcs gezocht? die hebben een park in de ardennen ook

www.sunparcs.be
Bodan

Bericht door Bodan » zo 14 mar 2010, 09:36

haha gekke Bailey! Kan je wel mooi een commando aanplakken. Hoef in in vervolg niet meer zelf je rits te openen :P
Ja Bodan is ook kindergek en kindermagneet, was een keertje langs gelopen bij mijn huis, gelijk stuk of 10 kinderen of ze hem mochten aaien enzo. echt lief. :+:
Hij vind die aandacht echt leuk en houd er ook rekening mee dat het nog kleine kinderen zijn

Goh word Bailey ook al tegen gehouden door zijn'"vriendjes"? Bodan ook al, zo raar.
Hoe zit dat eigenlijk? :?

Ik heb 2 ukie fronriemen gekocht :) ze neemt ze mee naar HK voor mij.
Bodan word weer helemaal hip 8-)
Bodan

Bericht door Bodan » zo 14 mar 2010, 09:37

Trouwens Bailey komt mij wel bekend voor, is dat zijn stamboek naam?
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 14 mar 2010, 09:46

Hippe Bodan! Maar dan ga je dus echt naar de HK!? LEUK!

Beer is niet echt een kindervriend..haha maar dat komt ook misschien omdat ik niet zo'n grote kindervriend ben. Als de vrouw van de stalbaas met een van haar ukkies komt dan wil Beer zijn hoofd wel uitsteken om te snuffen maar dat is ook alles. Beer heeft eens gericht getrapt naar het zoontje van 4 van de stalbaas in zij box..Beer heeft nogal voernijd en een van de eerste dagen dat hij er was wilde zoonlief natuurlijk ook mee (zijn knuffel heet Beer dus ja...) en 'zo'n makke fjord' moest kunnen...Beer draait zich om in zijn box en mepte achteruit.. ik schrok wel van dat verhaal want ik heb hem nog nooit zoiets zien doen, die keer was ik er ook niet bij.. dus nu houdt het zoontje (gepaste) afstand.

Ik hoop dat het droog blijft..wil zo eigenlijk even met Beer lopen/rijden..kijken hoe het is met zijn longen..
Elvina

Bericht door Elvina » zo 14 mar 2010, 10:01

Beauty is helemaal een Penny pony dan. Die houdt van kusjes en kroeltjes en poetsbeurten. En helemaal van kinderen want die hebben vaak snoepjes! :D Voernijd heeft ze niet en in tegenstelling tot alle andere paarden op stal is ze altijd lief en vriendelijk tegen andere paarden :D Moet altijd uitkijken als ik op stal tussen de stallen door loop, ben al wel eens gegrepen door zo'n paard :S

Heb net weer even bijgelezen, 4 pagina's ofzo :P :D

Vandaag gaat stalgenootje weer op Beauty rijden :)

Fijn dat het beter gaat met Beer!

Echt super goed dat je al 2 winstpunten hebt Marleen! Heb je ook foto's? :D

Jammer dat Parelli tegen viel Sofie. En wat knap dat Githa zo kan blijven staan!

Beauty is precies hetzelfde als Bailey, stopt ook alles in d'r mond. En dan vooral spullen die niet van mij zijn :P

Hippe Bodan straks :D

Ik heb echt super veel zin in de HK :D
Willen jullie nog een uitgebreid verslag van gister of geloven jullie het wel haha ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 14 mar 2010, 10:29

Tessa, kom maar op met je verslag! Foto's zien er echt zo leuk uit! Je bent echt zo dol op bollie en dat straaaalt er af, heel leuk! En je hebt haar ook lekker aan het lopen man! Ongelooflijk dat Beauty net zo oud als Beer is..Beer is nog zo'n kleuter en zoooo log en lomp vergeleken met jouw bollie!

Leuk dat je ook pannenkoeken gaat eten na de HK! Zag jou en Mike (Michael) staan, gezellig! Maken we een leuk B-tjes hoekje! ;)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 14 mar 2010, 11:40

Wat LEUK dat er zoveel mee gaan naar de HK, wordt echt gezellig! Ik heb er ook reuze zin in :D

Tessa, wat is dat nou voor vraag???? Natuuuuurlijk willen wij een uitgebreid verslag!! ;)
Foto's zijn echt poepie-chic, ik vind jullie echt een leuke combi!

Ik heb een paar foto's, maar die zijn eigenlijk allemaal mislukt of op het compleet verkeerde moment (zijn er maar 5 ofzo). Mijn instructrice heeft het wel voor mij op film staan, hopelijk kan ik die er nog een keer opzetten!

Leuke pennypaarden hebben jullie :D Benthe is net zo, extra voorzichtig bij kinderen, lief om te zien!

Leuk Florien, welke frontriemen heb je uitgezocht? Ik heb er ook 3 van Ukie, die met die bloemetjes (die is ECHT leuk!!), en met 1 rij steentjes en met 2 rijen steentjes. (ernstig eigenlijk, drie van die frontriemen := , ze zijn gewoon zo leuk! :D )
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 14 mar 2010, 13:04

Nou, ik heb net een bosritje gemaakt..dik half uur gestapt..nou ja, snelwandelen en snot proesten.. Beer heeft wel weer gehost maar deze keer kwam er ook superveel snot mee..en hij hoestte niet totdat hij als een idioot begon te hinniken..alsof toen alles los kwam! Weet niet of ik me nu beter voel... Deze week maar weer afwachten.

Afbeelding
Zo liep hij er bij..alleen maar loeren en hinniken haha..moest ook wel erg lachen steeds..zoooo enthousiast!
Plaats reactie