B-tjes topic deel III; wie oh wie???
Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???
Oh wat een leuke foto's
Hoe is de wedstrijd bij haar gegaan?

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
185 punten. Tweede van de vier in de onderlinge wedstrijd.
Beauty
- kristelhans
Jeeh wat gaan jullie B-tjes goed! En mooie foto's Mike, ben benieuwd naar het verhaal van Tessa!
YES! Ik ben eeeiiindelijk thuis! Was een leuke maar wel vermoeiende dag..al die schattige, timide VMBO-ers..hihi.
Net nog even bij Beerke geweest en ik heb hem even beknepen enzo en er was geen hoestje uit te krijgen..dusss, wie weet is hij wel echt aan de beterende hand! Morgen, als het droog is, gaan we lekker even samen het bos in..zal mij benieuwen..
Ik had me helemaal ingesteld om een lekkere avond alleen (manloos) met de katten op de bank en de TV (my best friend) maar nu is de kachel in de kamer stuk! KOUD! Ga zo maar even technisch doen en kijken of ik m weer aan de praat krijg..nu thee en pitabroodjes met kaas (alweer, ik HAAT koken en de man is weg haha)
YES! Ik ben eeeiiindelijk thuis! Was een leuke maar wel vermoeiende dag..al die schattige, timide VMBO-ers..hihi.
Net nog even bij Beerke geweest en ik heb hem even beknepen enzo en er was geen hoestje uit te krijgen..dusss, wie weet is hij wel echt aan de beterende hand! Morgen, als het droog is, gaan we lekker even samen het bos in..zal mij benieuwen..
Ik had me helemaal ingesteld om een lekkere avond alleen (manloos) met de katten op de bank en de TV (my best friend) maar nu is de kachel in de kamer stuk! KOUD! Ga zo maar even technisch doen en kijken of ik m weer aan de praat krijg..nu thee en pitabroodjes met kaas (alweer, ik HAAT koken en de man is weg haha)
Wie gaan er trouwens naar de hengstenkeuring?
ik wil ook wel graag heen, maar waar is het eigenlijk??
Is er meer informatie over? En misschien kunnen we carpoolen?
Leuke foto's van beauty!
Lange werkdag Kristel? haha lief he, ik vind het nu zo leuk lijken om al die brugpiepers rond te zien lopen. Ze zijn nog zo jong
Werk je trouwens op een basisschool of middelbareschool?
O super dat het met Beer goed gaat!!!
Brrr meen je niet zeg, ik vind het nu zelfs koud emt de kachel op 20!!
ik wil ook wel graag heen, maar waar is het eigenlijk??
Is er meer informatie over? En misschien kunnen we carpoolen?
Leuke foto's van beauty!
Lange werkdag Kristel? haha lief he, ik vind het nu zo leuk lijken om al die brugpiepers rond te zien lopen. Ze zijn nog zo jong

Werk je trouwens op een basisschool of middelbareschool?
O super dat het met Beer goed gaat!!!
Brrr meen je niet zeg, ik vind het nu zelfs koud emt de kachel op 20!!
- kristelhans
Ha ik werk op een MBO..we hadden dus havisten en MBO-4 leerlingen die een toelating deden voor onze school (wij selecteren...heel decadent). Ze hadden een paar thuis opdrachten die ze mee hadden genomen en een vragenlijst en een map met eigen werk moest ook mee... en op school kregen ze 4 opdrachten..van 9 tot 4..een ruimtelijk inzicht opdracht, reken-toetsje, letter compositie opdracht met vlakverdeling enzo en een teken/kleur opdracht..ohja, en een intake gesprek. Volle dag dus!
Er is een HK topic bij FW meetings, inclusief smoelenboek! Er gaan echt veeeeel mensen mee! En ook pannenkoeken eten daarna..ga maar gezellig mee!
Er is een HK topic bij FW meetings, inclusief smoelenboek! Er gaan echt veeeeel mensen mee! En ook pannenkoeken eten daarna..ga maar gezellig mee!
Heb mij ook even aangemeld bij HK topic
kijken of ik mee kan carpoolen of dat iemand met mij heen gaat.
Ik zag trouwens ook dat je pannenkoeken gaat eten Kristel, leuk joh!
Misschien dat ik me ook wel in kan schrijven, maar ik ken verder niemand.
Schijterd die ik ben!

Ik zag trouwens ook dat je pannenkoeken gaat eten Kristel, leuk joh!
Misschien dat ik me ook wel in kan schrijven, maar ik ken verder niemand.

Schijterd die ik ben!

- kristelhans
Oh gewoon doen! Ik ga met Marleen en Linda (ook hier uit het B-tjes topic) dus dan kom je lekker bij ons zitten! Anita kennen wij alledrie ook en Viv en Esther ook..en veel anderen al vaak gezien! Lekker meedoen..dondersgezellig! Heb ik vorig jaar bij de CK ook gedaan..kende niemand..gewoon met Marleen en Anita afgesproken en gegaan en het was supergezellig! DUS! DOEN!
Gewoon gaan Florien! Net wat Kristel zegt, super gezellig. Ik kom ook met vriend en gaan ook pannenkoeken eten.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
even de route uit gestippeld, het word een ritje van 192 km!! haha ik hoop echt dat ik met iemand kan mee rijden, en dan de bezinekosten delen
Waarom is het nou zo ver

Waarom is het nou zo ver
- kristelhans
Lukt vast wel joh..gaan meer mensen uit die regio heen..Assen e.o. ook.. alle mensen uit Balloo en aanhang.
wauw! Supersjieke wedstrijdfoto's, wat zien jullie er keurig uit zeg. Om door een ringetje te halen
Ik ben nog een beetje in twijfel over de hengstenkeuring; het paspoort van Bailey is op dit moment bij het stamboek omdat ik nog geen lid was, dus als ze dat op tijd kunnen regelen lukt het misschien wel.
Wat goed dat Beer aan de beterende hand lijkt Kristel! Duimen dat het zo blijft. Heb je de verwarming al aan de praat gekregen?
Ik ben (weer/nog steeds?) helemaal in de wolken met Bailey. Hij heeft het ZO goed gedaan vandaag! Alle paarden waren onrustig en het was erg druk op stal, een van de hafjes liep enorm te hinniken en rond te draven in de wei en Bailey ging terugroepen. In de bak reed ik voor het eerst niet in m'n eentje met hem (met zoveel bos hebben we de luxe dat de meeste mensen het bos ingaan, de bak is nooit lang bezet).
In het begin liep hij heel gespannen, maar werd steeds relaxter. Hij deed echt z'n best om bij de les te blijven.
Hij was een beetje aan't zweten, dus rustig uitgestapt zonder zadel, toen ook z'n hoofdstel afgedaan en een enorm lieve en grote knuffelsessie met hem gehad.

Ik ben nog een beetje in twijfel over de hengstenkeuring; het paspoort van Bailey is op dit moment bij het stamboek omdat ik nog geen lid was, dus als ze dat op tijd kunnen regelen lukt het misschien wel.
Wat goed dat Beer aan de beterende hand lijkt Kristel! Duimen dat het zo blijft. Heb je de verwarming al aan de praat gekregen?
Ik ben (weer/nog steeds?) helemaal in de wolken met Bailey. Hij heeft het ZO goed gedaan vandaag! Alle paarden waren onrustig en het was erg druk op stal, een van de hafjes liep enorm te hinniken en rond te draven in de wei en Bailey ging terugroepen. In de bak reed ik voor het eerst niet in m'n eentje met hem (met zoveel bos hebben we de luxe dat de meeste mensen het bos ingaan, de bak is nooit lang bezet).
In het begin liep hij heel gespannen, maar werd steeds relaxter. Hij deed echt z'n best om bij de les te blijven.
Hij was een beetje aan't zweten, dus rustig uitgestapt zonder zadel, toen ook z'n hoofdstel afgedaan en een enorm lieve en grote knuffelsessie met hem gehad.
- kristelhans
Oh wat klinkt dat zaaaaalig! lange knuffelsessie...dat krijg ik nooit van Beer, die is veeeeel te ongedurig om te knuffelen..
Lekker naar de HK gaan joh, gezellig! Paspoort kunnen ze toch opsturen Je hoeft geen lid te zijn om te mogen kijken hoor!
Is een openbare aangelegenheid!
Kachel doet het weer! Gaskachel dus even geprutst met de knopjes en hij deed het weer! Poes ligt er bijna in nu haha..trutje (het is een kat, een hij...)
Lekker naar de HK gaan joh, gezellig! Paspoort kunnen ze toch opsturen Je hoeft geen lid te zijn om te mogen kijken hoor!

Kachel doet het weer! Gaskachel dus even geprutst met de knopjes en hij deed het weer! Poes ligt er bijna in nu haha..trutje (het is een kat, een hij...)
hier zei man manneke vandaag, waarom probeer je niet te ruilen, en ga je naar die HK je wilt zo graag dar heen En eigenlijk, heeft ie wel gelijk En wil ik ook wel graag naar die HK toe. Ga maar eens kijken op het werk of iemand metmij wil ruilen en ik dat weekend wel vrij ben. Lijkt me zo super de HK. Als ik ga, wil ik best poolen. Gezellie
Bij stamboek kunne ze heel snel zijn. Ik had in rolde paspoorten ingeleverd, en betaalt Om beide paarden eindelijk eens op naam te zetten Keuring was op zaterdag, op dinsdag had ik ze beide weer terug.
Bij stamboek kunne ze heel snel zijn. Ik had in rolde paspoorten ingeleverd, en betaalt Om beide paarden eindelijk eens op naam te zetten Keuring was op zaterdag, op dinsdag had ik ze beide weer terug.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
ben vandaag naar een demo over parelli geweest
en heb er na een goed uur mijn gedacht van kunnen maken
afgekeurd om te werken met ons Githa en Jalenka
er waren 7 mensen met paard, 7 combi's, die elk toonden wat ze ermee konden doen (waar ze hun dus letterlijk toe forceerden)
want elk paard liep meer dan de helft van de tijd met de oren plat in de nek
dat kan toch niet goed zijn, mij is er toch geleerd van je paard dan even afstand te geven
dan worden er bij parelli blijkbaar gewerkt met horsenality, persoonlijkheid paard, en naar hetgeen ze lieten uitschijnen was dat de koudbloed fjord (ja er was een fjord) een type paard is dat vooral denkt met de linkerhersenhelft (niet snel schrik en meewerkend) en dan ook nog eens introvert is (dat snappen jullie wel, tkwam erop neer dat het een luiaard was die liever niet te veel deed voor zijn eten)
dat wil ik dan wel eens bewezen zien met die crossmonsters van fjorden bij ons op stal, die je in draf zet door even te kijken of een vinger omhoog te steken. Die hier zijn dus eerder extrovert, over het met linkerhelft denken geef ik ze wel gelijk aangezien ze beide van zo goed als niks schrik hebben
en leg mij eens uit hoe je uitleg kunt geven over hoe te trailerladen (voor probleempaarden) als al je paarden die je meehebt erop lopen alsof het niks is. wil ze dat dan wel eens met een groen paard zien doen, niet met een gehersenspoeld
tja
mijn gal is eruit, en wij blijven verder doen op onze samenraapsel manier, alle dingen waar we achter kunnen staan bij een gezet
en heb er na een goed uur mijn gedacht van kunnen maken
afgekeurd om te werken met ons Githa en Jalenka

er waren 7 mensen met paard, 7 combi's, die elk toonden wat ze ermee konden doen (waar ze hun dus letterlijk toe forceerden)
want elk paard liep meer dan de helft van de tijd met de oren plat in de nek

dat kan toch niet goed zijn, mij is er toch geleerd van je paard dan even afstand te geven
dan worden er bij parelli blijkbaar gewerkt met horsenality, persoonlijkheid paard, en naar hetgeen ze lieten uitschijnen was dat de koudbloed fjord (ja er was een fjord) een type paard is dat vooral denkt met de linkerhersenhelft (niet snel schrik en meewerkend) en dan ook nog eens introvert is (dat snappen jullie wel, tkwam erop neer dat het een luiaard was die liever niet te veel deed voor zijn eten)
dat wil ik dan wel eens bewezen zien met die crossmonsters van fjorden bij ons op stal, die je in draf zet door even te kijken of een vinger omhoog te steken. Die hier zijn dus eerder extrovert, over het met linkerhelft denken geef ik ze wel gelijk aangezien ze beide van zo goed als niks schrik hebben
en leg mij eens uit hoe je uitleg kunt geven over hoe te trailerladen (voor probleempaarden) als al je paarden die je meehebt erop lopen alsof het niks is. wil ze dat dan wel eens met een groen paard zien doen, niet met een gehersenspoeld

tja
mijn gal is eruit, en wij blijven verder doen op onze samenraapsel manier, alle dingen waar we achter kunnen staan bij een gezet
- kristelhans
Sofie, ik bespeur enige frustratie!
Ik ben ook geen fan van Parelli..past echt niet bij mij en Beer..al die gekke levels..
Heb je wel eens naar Klaus Ferdinand Hempfling gekeken? Zoek maar eens op Youtube en Google..das echt fantastisch! En misschien kun je ook wel iets met Emiel Voest..das een Nederlander die een stuk minder ingewikkeld werkt als Parelli..

Heb je wel eens naar Klaus Ferdinand Hempfling gekeken? Zoek maar eens op Youtube en Google..das echt fantastisch! En misschien kun je ook wel iets met Emiel Voest..das een Nederlander die een stuk minder ingewikkeld werkt als Parelli..
Nogmaals, dat is niet mijn ervaring..
Ik ben ook op een dag voor Parelli geweest en daar deed ook doodleuk een fjord mee, en niemand die daar raar over deed..
Ik ben ook op een dag voor Parelli geweest en daar deed ook doodleuk een fjord mee, en niemand die daar raar over deed..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
he esther ik heb niks op jullie reacties erover, dat is allemaal je eigen ding
dat was mijn reactie en moest die even kwijt (hier int lang, in E-tjes int kort
, het zat me serieus hoog ja)
dat was mijn reactie en moest die even kwijt (hier int lang, in E-tjes int kort

- kristelhans
Zo past bij ieder weer wat anders.. en dat is het mooie toch ook? Niks moet en lekker doen wat goed bij jullie past. Beer doet het super op mijn eigen brouwsel met een beetje Hempfling en een Voest sausje.
hehe
wij hebben enkele cursussen over horsemanship gevolgd, zodat we zelf een degelijke join up en follow up kunnen doen bevoorbeeld
verder wordt er hier in de paardenwereld niet veel over gesproken eigenlijk
dus ook niet veel rond gedaan en om iets degelijks te volgen ben je een aantal uren kwijt om ernaar toe te rijden
dus wij hebben wel boeken over horsemanship (niks parrelli, wel tteam en toestanden en clickertraining), clickertraining hebben we een boek van van Inge teblick, vrijheidsdressuur met paarden: van spelen tot gymnastiseren en een nog redelijk nieuwe boek met 101 horsemanship oefeningen (maar hierin staan dus geen verwijzingen naar specifieke oefeningen uit een bepaalde manier, lees parelli of zo)
heb van beide al gehoord maar nog niet veel van opgezocht eigenlijk mss moeten we dat eens doen,
maar nu gaan we gewoon verder op onze eigen manier, Githa komt als je roept (in volle galop met noodrem opt einde en al, doet alles voor je als ze het kan natuurlijk (en zelfs dan kun je haar nog overhalen) is bitloos en hoofdstelloos zonder zadel te rijden zonder dat de oren in de nek liggen ) en Jalenka komt zelfs al een knuffel halen als ze in de stemming is, dus hier hebben we nog genoeg 'werk' en veel plezier dat ons zal wachten op onze eigen manier
want elke week verbazen ze ons weer opnieuw

wij hebben enkele cursussen over horsemanship gevolgd, zodat we zelf een degelijke join up en follow up kunnen doen bevoorbeeld
verder wordt er hier in de paardenwereld niet veel over gesproken eigenlijk

dus wij hebben wel boeken over horsemanship (niks parrelli, wel tteam en toestanden en clickertraining), clickertraining hebben we een boek van van Inge teblick, vrijheidsdressuur met paarden: van spelen tot gymnastiseren en een nog redelijk nieuwe boek met 101 horsemanship oefeningen (maar hierin staan dus geen verwijzingen naar specifieke oefeningen uit een bepaalde manier, lees parelli of zo)
heb van beide al gehoord maar nog niet veel van opgezocht eigenlijk mss moeten we dat eens doen,
maar nu gaan we gewoon verder op onze eigen manier, Githa komt als je roept (in volle galop met noodrem opt einde en al, doet alles voor je als ze het kan natuurlijk (en zelfs dan kun je haar nog overhalen) is bitloos en hoofdstelloos zonder zadel te rijden zonder dat de oren in de nek liggen ) en Jalenka komt zelfs al een knuffel halen als ze in de stemming is, dus hier hebben we nog genoeg 'werk' en veel plezier dat ons zal wachten op onze eigen manier
want elke week verbazen ze ons weer opnieuw

Jammer dat de parelli-demo zo'n tegenvaller voor je was. Het belangrijkste is dat iets bij jou EN je paard past. Het is ook goed om te weten wat niet bij je past en dat is voor iedereen weer anders.
wat fijn truus dat het stamboek bij jou zo snel was! Zou lekker zijn als het bij mij ook zo snel gaat. Ik heb/had gewoon geen flauw idee hoelang zoiets nu duurde (de vorige keer is toch alweer 10 jaar geleden, weet echt niet meer hoe lang het toen duurde).
Toen ik Bailey net had was hij ook heel ongeduldig om lang te knuffelen Kristel, een paar weken geleden kreeg ik voor het eerst een volledig ontspannen hoofd op m'n nek. Dat zoekt hij nu steeds vaker op, hij kroelt nu ook graag in m'n nek en door m'n haren.
wat fijn truus dat het stamboek bij jou zo snel was! Zou lekker zijn als het bij mij ook zo snel gaat. Ik heb/had gewoon geen flauw idee hoelang zoiets nu duurde (de vorige keer is toch alweer 10 jaar geleden, weet echt niet meer hoe lang het toen duurde).
Toen ik Bailey net had was hij ook heel ongeduldig om lang te knuffelen Kristel, een paar weken geleden kreeg ik voor het eerst een volledig ontspannen hoofd op m'n nek. Dat zoekt hij nu steeds vaker op, hij kroelt nu ook graag in m'n nek en door m'n haren.