B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
MiSs_vOsj

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door MiSs_vOsj » do 11 mar 2010, 12:10

Mensjes.. ik lees als ik thuis ben (zeg maar vanavond) de laatste pagina's wel even door en zal er even op reageren.. ben echt bekaf.. :o

Maar even over je allergietest Florien, vervelend zeg.. geen hooikoorts?
Ik ben voor zoooo veel dingen allergisch, niet dat ik me er echt druk om maak, maar ik heb hooikoorts, ben allergisch voor o.a. huisstofmijt, bepaalde bomen, honden, paarden, wss ook knaagdieren, kan net als jou niet tegen hooi/bodembedekking vanwege de stof die er vanaf komt, en daarnaast kan ik er echt niet tegen als het net gemaait is (klacht van hooikoorts) dan kan ik niet eens mee doen met gym (buiten)..

Zonne-allergie is nog vervelender zeg, waar krijg je dan last van?
Ik heb maar 2 klachten eigenlijk, jeukende ogen en niezen, dus elke allergie die er bij komt maakt voor mij niet zoveel uit omdat ik die klachten toch al heb, vandaar dat ik ook een paard en hond heb, als die er niet zijn zou ik dezelfde klachten alsnog hebben, dus maakt het me ook niks uit.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 13:16

Wat een stelletje kneusjes zijn wij zeg! ;)

Ik heb tot nu toe alleen zonne allergie op mijn benen..heel raar..ben er zelf net achter en heb verder geen stappen ondernomen ofzo,,ga wel voor de zomer de huisarts even bellen om te vragen of ik iets preventiefs kan doen.. Maar, ja lange broeken dus..haha Ik denk dat de benen zo gevoelig zijn omdat die het minste zon hebben gezien in hun leven van al mijn ledematen..haha. Aan het einde van de zomer is het vaak wel veeeeel minder en ben ik ook 'bruin'. haha maar totdat het zover is krab ik me een ongeluk aan mijn benen want het JEUKT! Echt gekmakend man! En dan wil je het luchtig houden dus geen leuke, skinny jeans maar lelijke tenten hahah.. nouja, ik ga dit jaar maar zo'n harem broek aanschaffen..met slippertjes en hemdje superleuk! (heb het dus niet op andere delen, alleen benen.)

Net even bij Beer geweest maar die was IRRITANT man! Echt niet normaal..hij vindt vakantie geloof ik geen zak aan.. ik liep naar het hek, riep hem en hij kwam er in galop aan..doet ie anders ook nooit.. Hij bleef wel keurig op afstand wachten totdat ik zijn ruimte binnenging dus dat is ie niet vergeten..maar eenmaal bij hem begon het geklooi..happen en beuken met zijn hoofd..Grrrrrrr! Hij zag er wel lekker fris uit..vader van stalbaas was er en die had hem nog niet horen hoesten (ik wel maar dat was dan toeval). Heel klein beetje helder snot uit zijn neus en vooral veel praatjes. Ik laat hem nog lekker een paar dagen staan..zondag misschien wandelen in het bos.
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » do 11 mar 2010, 13:26

Vervelend ja.. maar 'gelukkig' alleen op je benen en verder niet, dan was je helemaal klaar geweest, wat zou het dan moeilijk worden, mag je de zon gaan ontwijken.. :o

Haha ja niet elk paard houdt er van om niks te doen, Basco is dan een totaal andere type die staat nu hoogstwaarschijnlijk te eten of te slapen en verder doet ie helemaal niks, hij zal er al helemaal niet aan komen lopen als je hem op komt halen.
Basco geniet wel van zijn rust hoor, die vind het prima dat niks doen.. :P
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 mar 2010, 14:01

MiSs_vOsj schreef:Ik ben voor zoooo veel dingen allergisch, niet dat ik me er echt druk om maak, maar ik heb hooikoorts, ben allergisch voor o.a. huisstofmijt, bepaalde bomen, honden, paarden, wss ook knaagdieren, kan net als jou niet tegen hooi/bodembedekking vanwege de stof die er vanaf komt, en daarnaast kan ik er echt niet tegen als het net gemaait is (klacht van hooikoorts) dan kan ik niet eens mee doen met gym (buiten)..

Zonne-allergie is nog vervelender zeg, waar krijg je dan last van?
Ik heb maar 2 klachten eigenlijk, jeukende ogen en niezen, dus elke allergie die er bij komt maakt voor mij niet zoveel uit omdat ik die klachten toch al heb, vandaar dat ik ook een paard en hond heb, als die er niet zijn zou ik dezelfde klachten alsnog hebben, dus maakt het me ook niks uit.
Dat heb ik dus ook. Als ik in de zomer Bjørn poets of was, moet ik toch echt lange mouwen aan (en mondkapje voor en stofbril op) , anders helemaal onder de bulten (of slaat mijn keel dicht, heb ik het gevoel dat ik stik). Vorig jaar zelfs zo erg dat ik 2 weken prednisolon heb moeten slikken. Ben gelukkig niet allergisch voor honden, maar ook zonneallergie.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 14:08

Jemig wat heb je dan een fijne hobby uitgekozen zeg! :)

Ik heb net even een foto van Beertje gemaakt van hoe hij er nu bij staat in de 'wei'.
Afbeelding
Afbeelding
Lekker zielig kijken, dat kan ie wel!
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 mar 2010, 14:30

Aaahhh, wat heeft hij toch een lekker bekkie!

Voordat ik Bjørn kocht, wist ik al dat ik die allergie had. Sinds ik de laatste jaren "binnen" werk heb, wordt de allergie alleen maar erger :(. Probeer nu zo weinig mogelijk allergie pillen te slikken (heb er al dik een maand last van), zodat het van de zomer minder erg voor mij is. Op die manier probeer ik mezelf te immuniseren, toen ik nog fulltime in de paarden en koeien zat werkte dat.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 14:43

Hmm ja een binnenbak..daar zeg je wat.. Jij hebt het over mensenallergie maaarrr....Beer en ik rijden natuurlijk altijd in een binnenbak omdat wij geen buitenbak hebben.. klinkt wel aannemelijk dat Beer dan daar ook wel last van kan hebben..moet ik maar veel het bos in van 't zomer!

En ja, hij heeft een lekker bekke! VET ondeugend!
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 mar 2010, 14:54

Nee, geen binnen bak, hihihihi. Bedoel het werk wat ik zelf deed, in dit geval in een winkel. Dat bedoel ik met "binnen" werk. :+

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 15:01

Haha ooh blond, sorry hoor! ;) Nou ja, dan moet je maar boswachter worden ofzo!

Zag, toen ik naar Beer reed, een appartementje te huur aan het zandpad in het bos bij stal..zooo leuk! Zit al helemaal te bedenken wie er woonruimte zoekt..heeft een meisje van stal gewoond vorig jaar maar die is nu getrouwd en in Friesland gaan wonen.

Nu foto's aan het uploaden van mijn te verkopen prut.. zit nu in mijn boekenkast te kijken..vind het altijd zo zonde om boeken te verkopen... maar ja, heb ze al gelezen dus ze staan er maar..
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 mar 2010, 15:30

Lijkt me een geweldige baan Kristel, Wilfred solliciteerd wel op dat soort functies.

Die kleine appartementjes zijn altijd zo leuk, zeker op zo'n plaats. Ik ben wat dat betreft ook verwend hoor, zit gehuurd en heb paard aan huis. Vanaf hier is het ongeveer 20 minuten ohz naar het bos.

Lukt het met het uploaden?

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » do 11 mar 2010, 15:46

Wat een hoop allergische mensen hier :o Ik heb klein beetje zonneallergie, alleen van de eerste zonnestralen van het jaar ;)

Ik heb straks weer les met bollie, hoop dat ze net zo goed loopt als van de week! Zal wel niet want met groepsles is ze altijd druk!

Tja herken het wel, vind het ook zonde om boeken weg te doen. Straks maak ik een kamer met alleen maar boekenkasten :)) Vriend heeft ook super veel boeken :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 16:02

Zo mijn eerste verkoopadvertentie ooit is een feit! Haha ik heb nog nooit wat verkocht...best een lekker gevoel om dat zo op te ruimen. Wij lezen allebei ook erg veel! Alleen houdt Martijn zooo niet van Fantasy...en ik ben er DOL op..maar heb nu echt teveel boeken en ik heb ook echt chronisch geldgebrek..dus ja, 1 en 1 is 2.. Jullie nog wat nodig? ;)

Tessa, je les gaat vast goed..ontspannen, dan is bollie ook ontspannen! (hoop je dan maar)
Elvina

Bericht door Elvina » do 11 mar 2010, 16:40

Fantasy is ook wel leuk! Ik ben altijd van de vampierverhalen zoals twilight hihi. Heb echt super veel boeken van staan :P Dus als je zoiets in de aanbieding hebt ;)

moet ook weer eens een topic maken met zooi. Wil het voor de verhuizing weg hebben! Kan het nauurlijk meenemen naar HK als mensen interesse hebben :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 16:43

Precies, daarom dacht ik ook, ik ga het nu maar doen..scheelt een hoop verstuur drama's ;). Ik ga later deze week nog meer spullen uitzoeken denk ik.. Heb net ook dingen op Marktplaats gezet..
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 11 mar 2010, 17:31

oh ik HOUD van dingen verkopen (en kopen) via internet. Wat een uitvinding! :D
Oh als je nog een huis zoekt:
http://www.funda.nl/koop/kerkenveld/hui ... ingsweg-9/

;-)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 mar 2010, 18:40

Ohhaha neeee nu is het officieel! Nou, wij wachten nog even, if you know what I mean! ;)

Hoe is t verder dan? Ben je druk met school enzo?
Bailey

Bericht door Bailey » do 11 mar 2010, 20:53

wow, er wordt weer flink gekletst hier zeg!

Wat lijkt het me toch rottig als je allergisch bent voor dingen waar je vaak niet omheen kunt. Pfff.
Heb je wat aan de test gehad Florien? Hebben ze nu iets dat echt helpt voor je?
Zonneallergie lijkt me ook heel naar Kristel. Ik verbrand wel heel snel en bruin worden zit er niet in, maar dat is ook wel weer te overzien ;)
Anouska, ik hoop dat je 'immuniseermethode' werkt, het lijkt me echt erg er zoveel last van te hebben.

Wat ziet Beer er gladjes uit zo Kristel. Is echt een verschil met die teddy van mij, die heeft zoveel haar!
Leuke spullen heb je te koop hoor. Ik moet echt nog even kijken of het lukt om naar de HK te komen, anders wil ik misschien nog wel wat van je overnemen. Ik lees trouwens ook heel veel, ook veel fantasy, en heb ook zo'n boekenoverschot ;)

Heb vandaag met Bailey lekker gespeeld in de bak. Ook wat balkjes neergelegd, dat vond hij prachtig!
De bomen naast de wei werden gesnoeid met tractoren en kettingzagen en dat liet wel weer zien hoe bomproof die kleine vent toch is. Gaf er helemaal niets om zolang hij maar veilig achter mij mag lopen ;)
Anouska

Bericht door Anouska » vr 12 mar 2010, 08:17

Ik heb het sinds gisteren extra druk gekregen thuis. Ligt er 1 gevloerd met griep en de ander is door zijn rug gegaan (staleigenaar en zijn vrouw). Mest nu een paar stallen extra en voer nu 4x per dag. Ben blij dat er maar 10 stallen zijn hier, waarvan 1 nu helaas leeg dat paard staat op de kliniek.

Leuk dat het nou allemaal officieel is Marleen!
Ik ga snel weer verder in huis, daarna gaan de paarden naar buiten.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 12 mar 2010, 08:23

Oh Anouska de stalbaas! Klinkt zwaar maar ook wel leuk!

Marleen, weet je al of je wedstrijden doorgaan?
Anouska

Bericht door Anouska » vr 12 mar 2010, 14:03

Is niet zwaar, doe het met plezier! Ga nu even een zak muesli voor Bjørn halen, hij heeft andere muesli als hier standaard gevoerd wordt (minder suikers en eiwitten).

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie