C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Orion1996

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door Orion1996 » za 06 mar 2010, 09:08

Viv schreef:
Orion1996 schreef: Ik moet het afkloppen maar heb gelukkig al zeker 12 jaar geen zand meer gezien, maar met die korte nekkies weet je het maar nooit.
Half jaartje geleden ben je toch van mn schoondochter af geknikkert?
Niet dat ik weet :D
Wel ooit bijna van Ydel waar Eef bij was :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » za 06 mar 2010, 09:08

Nou die van mij wel hoor, ligt bij ons meer aan manlief dan aan Diesje.
Maarja zolang die elke keer zonder kleerscheuren uit de strijd komt strekt dat alleen maar zijn beleving van: het ligt niet aan mij :(
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 06 mar 2010, 09:40

Is Kdies van jou of van jullie?
Ik weet wel dat welke kerel ik ook tref, mijn paard blijft van mij en ze komen er niet op (hooguit om uit te stappen :P)
Dit lijkt me voor jou ook vreselijk frustrerend
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 06 mar 2010, 09:56

Dan mag ik aan 1 kant blij zijn dat Edgar absoluut geen interesse heeft om te rijden of mennen. Hij wil liever relaxed meeliften op de wagen en de picknickmand in de gaten houden :P

En voordat Cayleigh oud genoeg is om ruzie te maken, wie er aan de beurt is met Cassper zijn we ook al wat jaartjes verder ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 06 mar 2010, 14:11

Kalmiya schreef:hahaha...als ik het hier zo de afgelopen dagen lees, ben ik me aan het blindstaren geweest op andere topics op het fw forum waarin nog net niet verkondigd wordt dat Fjorden zadelmak geboren worden...

Eerst feest met Cadiz (fijn dat het al wat lijkt mee te vallen, was je man er helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen?) en nu Cas (jij ook jezelf geen pijn gedaan?)...

@ Esther, die onderste wagen vind ik wel mooi zo van de foto qua model, zo'n type concourswagen. Leuk dat jullie Sinterklaas vervoeren!
Nee mezelf gelukkig geen pijn gedaan. Ben ook via zijn nek eraf geschoven zeg maar dus dan is het niet zo'n end meer:P

Vandaag trouwens weer heerlijk gelesd. Het was dan ook stukken beter weer dan dat het gister was met die zeikregen.
Hebben weer vooral gewerkt aan lossigheid, Casje vooral zijn eigen hoofd laten dragen en rechtrichten. Het viel me helemaal niet tegen hoe we het beiden weer oppakten en als we zo doorgaan wordt Cas een toppertje onder het zadel :))
Zal eens een keer proberen om iemand filmpjes te laten maken tijdens het rijden in de les ;)
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 06 mar 2010, 14:52

Nou t manneke liep gelukkig goed, even gereden opt gemakje. Hij was wel heel schrikkerig en in de bak ook even aan de ren gegaan. Maar kan nu wel beter zn spanning laten afvloeien dus dat scheelt.

Ondertussen ook gehoord waarom Kdies do zo over de zeik was. Er was een ander paard in de paddock gezet, dat werd spelen en Kdies had die ander een 'trap" gegeven. Dus die moest voor straf apart (???). Stalgenootje zag dat en heeft daar een korte metten mee gemaakt bij Theo. Dus nieuwe paard er weer uit, Kdies weer terug en even later kwam Andy dus.
Kdies is heel gevoelig voor dit soort dingen, had zelf al het idee dat er wat gebeurt moest zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 06 mar 2010, 18:04

Cariena heeft zich vandaag van een andere kant laten zien hihi. Al wist ik dat ze dat ook kon, het is niet voor niets familie van... :roll: Maar gelukkig heb ik goede hulptroepen. Want ik kwam er even niet meer uit.... (De binkie expert wel :D )
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jilly

Bericht door Jilly » za 06 mar 2010, 18:06

Lijkt me ook best frustrerend dat je je paard moet delen en over sommige dingen niet hetzelfde denkt. Dan voel ik me ook maar gezegend met mijn vent die zich niks aantrekt van paarden :D

Maar oh ja, ik moet 'm natuurlijk wel delen met m'n broertje _O-
Had vandaag een buitenrit in de planning en ondanks dat hij iets nerveus/schrikkerig was in de bak het er toch maar op gewaagd. Geloof dat we zowat het hele dorp doorkruist hebben incl. de eerste keer alleen galopperen! :)) hij was zoooo braaf! De hele rit geen stap verkeerd gezet. Als beloning mocht hij even op het weitje bij ons thuis grazen. Broertje kwam thuis, klom er meteen op, langs de kont er af, terug er op, omgekeerd zitten haha. En toen wou hij per se mee Hay terug naar stal doen. Kon niet met de fiets aangezien de auto bij stal stond, dus maar besloten van Wouter op Hay te zetten en ik er naast. Weer een stapje dichter bij paard afgeven dus :P
Stalbaas stelde wel meteen voor om hem in het vervolg op een van hun kleine ponies te zetten, OKE!!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 07 mar 2010, 06:59

Gister even langs Cindy en Gerrit gereden.
Ik schrok me rot zeg.....
Heel erg overbouwd,diepe ingezakte rug......had echt zoiets van;'is dit mijn paard wel'?
Gelukkig deed ze een paar stappen naar achter en bleek dat ze gewoon wat diep in de modder stond....pfieuw O:)

Ze stonden er trouwens weer lekker bij.
Gerrit al gapend en hinnikend....het was echt geen gezicht 8)7
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 07 mar 2010, 10:33

Kan me je eerste woorden na de val van Cas goed voorstellen Lisette. Het hoort er een beetje bij maar is niet fijn.

Gelukkig Cadiz weer aan de beterende hand en niks ernstigs.

Helaas niks mee gekregen van Cariena d'r kuren. Zag op een gegeven moment wel Annabel er achter zitten maar dacht 'die wil haar ook even proberen'. Was een gegronde reden voor dus.

Als het echt serieus wordt Jilly met je broertje wordt het een ander verhaal denk ik maar volgens mij vind je dit stiekem wel leuk.

Gelukkig heeft Cindy nog steeds de juiste vorm Janine.

Wat vinden jullie hiervan. Need I say more. Meer pics bij PP.

Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Claudje

Bericht door Claudje » zo 07 mar 2010, 12:07

Valt me op Anita dat hij dit bit fijner lijkt te vinden dan het bit dat hij eerder in had, of vergis ik mij daarin? Hij doet het erg netjes :j
Laatst gewijzigd door Claudje op zo 07 mar 2010, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 07 mar 2010, 13:26

Zou best kunnen Claudia. Het bit van Bart zit helemaal vast en deze heeft losse 'scharen' en daarom zitten er ook bitringen aan. Kan hij er ook geen velletje tussen krijgen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 07 mar 2010, 17:58

Hier ook wezen mennen vanochtend, rondje delftse hout. Meteen even "de banaan" getest. Bijaankomst op stal hattie HF 183 (woepsi) en na 5 min HF52. Super endurancekknol dus.

Ben nu heeeeel benieuwd wattie de 20e gaat doen. Wat kan dat beest toch sjouwen voor die kar.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 07 mar 2010, 18:29

Haha je hebt het helemaal juist hoor Anita, nu vind ik het nog leuk ;)
Maar gelukkig hebben we een paar leuke kleine ponies op stal staan, waaronder wel een paar die geschikt zijn om wat op rond te hobbelen. Moet hij daar maar wat op gaan rijden :D

Wat super zeg, zelf achter Celony! Hij doet dat goed zo.

Ik heb het er vandaag maar weer van genomen en nog een buitenritje gemaakt hihi. Samen met de dochter van de stalbaas en een meisje wat een pony voor hun rijdt. Ondanks het ene meisje op een pony zit die even groot is als Hay (en de andere op een grote warmbloed) geraakten wij altijd maar achterop, terwijl ik toch het idee had dat we al flink doorstapten. Hay is dus echt wel pony-pony in z'n tempo haha. Maar we hebben genoten :L lekker een stapritje van een 1,5 uur.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 07 mar 2010, 18:37

:= Cariena is de 'stille' versie van Bink ja, daar ben ik nu achter. Je ziet het niet aan haar, maar stiekem vindt ze sommige dingen toch wel erg spannend, want ze reageert qua mennen dan ongeveer hetzelfde. (en gelukkig ben ik ondertussen niet zó snel meer van mijn apro te krijgen bij een hup, achteruit lopen of dat soort dwars gedrag...komt wel goed janna!)

Celony deed het super. Als je het aandurft Anita moet je zeker met hem naar menlessen gaan.

Ik moet mijn Ctje binnenkort echt weer eens uit de drek halen, al vermaakt hij zich daar ook nog best. Had afgelopen zaterdag het wel in mijn hoofd, maar de ochtend en middag waren zo om.
Geluk is de vrucht van intens werk
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 07 mar 2010, 19:06

Celoontje doet het goed :))

Vandaag met Cas lekker naar het bos geweest, was toch zo'n 2,5-3 maanden geleden.
Hij had er erg veel zin in. In het begin lekker dribbelend, sterk en ondeugend, maar uiteindelijk echt heerlijk gereden met hem. We waren met zijn drieen en Cas liep in het begin onderhand met zijn neus in de kont van de fjord voor hem :P
Later werd hij wat rustiger en kon ik hem weer zachter rijden. Ook nog een galopje gedaan, hij sprong hem zelf aan en bleef in een net tempo dus daar maar gelijk even gebruik van gemaakt :D

Hopelijk volgende week zondag weer en dan hoop ik op net zulk lekker weer en dan net een paar graadjes hoger :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 07 mar 2010, 21:06

20 maart 09.00 & 09.12 is het zo ver.... Eerste oefen'cross' met Tootje :=!

Heb er echt zin in, maar ben heel bnieuwd hoe hij gaat reageren haha.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 07 mar 2010, 21:12

Waar O:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 07 mar 2010, 21:16

Ja waar :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 08 mar 2010, 05:41

Lisse toch?
Afbeelding
Plaats reactie