B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door kristelhans » vr 05 mar 2010, 17:11

Hier ook rotweer..sneeuw..bleeehgg en Beer is weer ziekjes..staat in ZB..
Bailey

Bericht door Bailey » vr 05 mar 2010, 19:28

Anouska, ik hoop dat de dierenarts of je stalgenootje of eigenaar je kunnen helpen.

Dat bij je willen blijven met longeren ken ik heel goed van Bailey Truus! Ik snap ook helemaal dat je hem geen tik wil geven als hij er gewoon niets van snapt.
Wat Kristel zegt is inderdaad heel waar: met lichaamstaal kun je heel erg veel doen. Door veel spelletjes met grondwerk te doen heb ik Bailey geleerd dat ik hem kan wijzen welke kant hij op moet lopen, weg kan sturen en weer naar me toe kan 'halen'. En die dingen komen ons nu ook weer van pas bij het longeren.

Hoop dat Beer snel weer opknapt Kristel, wat naar dat hij nu alweer ziek is.

Hier gelukkig geen sneeuw, maar wel een vieze boel met een hoop regen. Bailey heb ik maar vrij gegeven vandaag, heb nog niet durven kijken naar de weersverwachting voor het weekend maar hoop dat het meevalt! Die paar daagjes lente waren wel heel erg fijn.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 05 mar 2010, 20:08

het weekend wordt mooi weer. heb al even gespiekt. Moet zondag nog wat ophalen op paard en dan is goed weer wel belangrijk.

het is hier weer een beetje een witte wereld. weer sneeuw, baal er zo van.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Brittlover

Bericht door Brittlover » vr 05 mar 2010, 20:40

yeey inderdaad vanmorgen lag er hier een daar wat sneeuw.
nu is het op de straten weer schoon alleen op gras ed ligt sneeuw.
innie dus best weer blij

longeren is een vak appart, je moet vooral duidelijkheid geven.
en wat sorry weet je naam even niet bij bailey doet, kan Britt ook. echt heel handig.

oh beer alweer niet lekker, je verhaal nog niet geleen. wel weer balen.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
Elvina

Bericht door Elvina » vr 05 mar 2010, 21:53

Beterschap voor Beer!

Knap hoor Anouska, dat je toch doorzet! Misschien dat ie aan het puberen is..

Tja longeren.. Dan gaat bij Beauty de trukendoos open idd! :P Omdraaien zodat het touw verkeerd zit en ik erachteraan ski is wel 1 van d'r favorieten.. Dus nu longeer ik zonder touw, probleem opgelost :D ;)

Gisteren voor het eerst proefje geoefend. Ging slecht! Ze was zo druk en luisterde totaal niet. Er werd serieus aan me gevraagd of ik wel wist hoe ik een volte moet rijden.. :\ Ja doh het lukte alleen niet :P Dus ik voelde me al helemaal een hopeloos geval.. Maar vanavond heb ik weer super gereden! Ze liep zo lekker ontspannen en nageeflijk ook :D Als ze volgende week nou zo liep dan kwam het misschien nog wel goed :P Gek peerd! Kreeg wel weer commentaar van stalgenoot over t rijden. Vind niet zo leuk |(
Brittlover

Bericht door Brittlover » vr 05 mar 2010, 22:50

haha idd skieen ow wat heb ik dat vaak gedaan vooral bij de kwpknotjes.

jammer dat het proefje niet helemaal goed ging maar ja oefening baart kunst. en staan bij jullie de beste stuurlui aan wal. altijd leuk die hebben wij ook weleens.
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 06 mar 2010, 15:27

Jammer dat het oefenen niet zo lekker ging..gewoon dooroefenen!

Ik ben vanmorgen weer naar Beer geweest en zijn temperatuur was iets gezakt..zit nu weer onder de 38..gelukkig.. Hij at goed en ik had het idee dat zijn snot van groen naar wit/helder aan het verkleuren was..heb hem even geobserveerd in de wei maar hij kuchte niet..hopen dat ie snel klaar is met dit gekwakkel.

Ik heb ook nog even bij de les van mijn stalgenoot en de buurvrouw van stal gekeken die ook allebei bij mijn instructrice lessen...was erg leerzaam! Ik zou zelf les hebben om 12 uur maar heb maar afgezegd..over 2 weken weer als Beer weer fit is! Daarna een kapotte koelkast en stofzuiger naar de vuilstort gebracht en boodschappen gedaan en bij een vriend in zijn hippe bloemenzaak gekeken.. Vanavond weer naar Deventer naar een 3D bios om Avatar te kijken...beetje laat maar ja, we willen die allebei nog graag zien en hier is geen 3D bios!
Elvina

Bericht door Elvina » za 06 mar 2010, 17:03

Ohh leuk een 3D bios! Nog nooit gezien!
Hopelijk is Beer snel weer beter :(:)

En ja sommige mensen weten het altijd beter, ook op het werk. Ach het oefenen ging slecht maar heb gister weer zo super fijn gereden dat ik nu nog op een roze wolkje zweef :P Denk dat ik vanavond niet ga rijden. Ben moe!
Vandaag is laminaat gelegd in de slaapkamer, is mooi geworden! :D
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » za 06 mar 2010, 18:39

Heeeee allemaal. Sjonge het is echt ernstig maar ik heb niet eens meer tijd om hier te posten.
Heb het druk met vanalles en nog wat. Veel werken --> geld verdienen. Daarnaast school, zit in het laatste jaar dus flink aanpoten! En natuurlijk ook nog bollie rijden. Vandaag proefje weer geoefend, Gaat steeds beter! Ik hoop dat het gaat lukken met de wedstrijd! :D

Ik ga zo ff bijlezen.

Is Beer weer ziekjes Kris, wat lees ik nou! Die Beeremans van jou weet het wel telkens weer te pakken te krijgen.... Beterschap dan maar!

Leeeeuk Tessa! :D ik ben benieuwd naar het eindresultaat van jullie huisje! En inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal, lekker laten l.ullen ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Bailey

Bericht door Bailey » za 06 mar 2010, 22:29

Wat fijn dat het proefje rijden steeds beter gaat Marleen!

Jammer dat het oefenen met Beauty niet even niet zo lekker ging, maar gelukkig was het maar van korte duur.
Wat je stalgenootje heeft gezien is ook maar een momentopname, sluit me dan ook helemaal aan bij de rest: de beste stuurlui staan aan wal ;)

Wat fijn dat het laminaat in de slaapkamer mooi geworden is Tessa! Is vermoeiend, een huis inrichten en alles wat daarbij komt, maar ik vind wel altijd dat het veel voldoening geeft als het steeds verder afkomt en steeds mooier wordt!

Ik hoop echt dat Beer snel ophoudt met dat gekwakkel Kristel, hopelijk zet de lente een beetje door en gaat het zonnetje hem goed doen.
Wij zijn vorige week naar Avatar in 3D geweest en het is echt wel heel erg tof hoor! Veel plezier! Ben benieuwd hoe je hem vond.

Ik heb gisteravond tot diep in de nacht doorgewerkt aan een nieuw dekje voor Bailey. En, al zeg ik het zelf, het is best heel mooi gelukt! Het is heel zacht, van nep-suede en aan twee kanten/kleuren 'draagbaar'. Vind het zo leuk om spullen voor m'n ventje te maken. Binnenkort nog even een bijpassende frontriem maken voor bij dit dekje. Hier een foto, is ie niet stoer:
Afbeelding

Vandaag weer gereden en meneer heeft zich alweer perfect gedragen. Het is zo'n engeltje. Met de wind om z'n oren had hij een hoop energie, maar dat hielp ook weer: na een kwartier was hij dit keer nog niet moe en ging toen heel fijn los en relaxt lopen. Ben zo trots op die kleine man, we gaan echt met sprongen vooruit!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 mar 2010, 08:23

Jeeehj Go Bailey! Wat een goedzak is het ook zeg..als ik dat zo lees! En wat leuk dat je dingen voor hem maakt..wat voor materiaal gebruik je voor een dekje dan? Maak je dan het hele dekje of alleen de biesjes zeg maar? Staat hem wel goed, ik hou van bruin bij fjorden!

Marleen, long time no see! Hoe is het op stage? En in het restaurant? Straks worden de dagen weer langer en kun je ook \s avonds later gaan rijden en dan heb je meer tijd voor FW!

Tessa: fotooo's!
Ik vond de 3D film GAAAAAF! Bril werd wat zwaar tegen het einde haha maar ik vond de film gaaf, het hele 3D gebeuren ook en de avond was ook supergezellig. Ik ben echt een fantasy/sci-fi nerd dus ik zat heeeelemaal in de fil. Manlief wat minder..die is niet zo van de fantasy maar houdt wel van 3D films. Daarna met een vriend nog even wat gedronken in en kroegje en toen naar huis..was echt een superleuke avond!

Mijn zusje was afgelopen week in Amerika en had 2 leuke t-shirtjes meegenomen voor mij en ik had er een aan dus ik zag er helemaal hip uit! ;) Heb ook nog 2 liedjes gehoord van haar voor het nieuwe album en het klonk echt mooi!

Vandaag misschien wel even stappen op Beer in het bos..tis wel erg mooi weer..eerst maar temperaturen en dan beslissen.. de man wilde wel mee lopen..ik er op en hij er naast..gezellig!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 07 mar 2010, 09:07

Wat gaaaaf Sterre dat je dat zelf maakt! :D Waar kunnen we bestellen???? ;)
Staat hem echt goed!

Stage gaat goeed, drukjes altijd maar leuk! :D Restaurant nog veel drukker maar het wordt wel steeds leuker voor mij nu, meer verantwoordelijkheden enzo.

Ja das waar, lente is op komst, heeerlijk! Nu ook zulk heerlijk weer, ga straks lekker trainen met Benth :D Wil eigenlijk nog liever een buitenritje maken maar moeten echt nog even oefenen voor de wedstrijd, 't gaat goed maar nu moet het allemaal vanzelfsprekend worden, en das lastig! Maar hoeft natuurlijk ook niet in één keer goed te zijn, ik zie wel wat het gaat worden. Ik sta op de wachtlijst voor de wedstrijd van vrijdag avond en zaterdag as, weet dus niet zeker of ik dan kan rijden, dat hoor ik deze week.
Denk dat ik nog wel een rondje door het bos maak straks, eerst hard werken in de bak en daarna lekker buiten stappen.

Wat LEUK dat de man mee wil, Kris! Hij wordt nog een échte fjordenfan! Je zusje gaat goed hè! Ik ben benieuwd naar haar nieuwe album!

By the way, ik heb weer eens big news!! Makelaar is vrijdag langsgeweest om foto's te maken van ons huis!! Mijn moeder en haar vriend willen samenwonen. Ze zijn op zoek naar een boerderijtje, en hebben intussen een érg leuke gevonden met........... 10 000 M² LAND!!!!!! *o/*

Genoeg plek voor Benthe dus dacht ik zo ;)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 mar 2010, 09:14

Oooh das gaaf Marleen! Da wil ik dat oude huis wel haha..wat een gezellig huisje is dat zeg! Zijn ze wel in de buurt aan het zoeken dan? Leuk da je ma gaat samenwonen..die van mij doet dat ook weer..is een hele stap na een mislukt huwelijk dus wel bijzonder dat ze het nog een keer aandurft! (zo zie ik dat dan he).

Ja de man houdt nogal van wandelen en dat bos bij stal is echt prachtig dus hij gaat dan graag mee! Hangt wel van Beers temperatuur af hoor..als hij weer boven de 38 zit dan laat ik hem staan..of misschien met een dekentje aan de hand wandelen dan maar dat zien we straks wel even.

Ben ook heeel benieuwd naar de nieuwe CD..wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt super!

Heeft foss (hoe heet ze ook alweer) zich al opgegeven voor pannenkoeken eten?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 07 mar 2010, 09:33

vosse, Marije. Geen idee? Ik heb ook geen reactie meer van haar gehad eigenlijk...

Haha mag hoor! Hij zal binnenkort wel op funda staan ;) Ja in de buurt, dat huis is in zuidwolde :D

Hopen dat Beerke zich wat beter voelt, blegh! Niets an jaaa..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 mar 2010, 13:27

Beerke voelde zich geloof ik wel beter..heb een half uurtje met hem gestapt in het bos..vond ie heeeeeel leuk! De man was mee, die liep ernaast/achter/voor..haha. Beer had nu 37,7 dus weer wat lager..jippie! Hij heeft onder het rijden niet gehoest..1 keer in de stal voor het opzadelen en 1 keer na het rijden en toen had hij ook wat snotjes..

Morgen is de DA op stal om te enten dus heb gevraagd of ie ook bij Beer wil kijken..als hij er toch is..
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 07 mar 2010, 15:10

Gelukkig is beer weer wat beter. Niks niet aan, een ziek paard.

Leuk joh, een boerdrijtje, wij boeren nu ook, hebben alleen dat boerderijtje nog niet

Vandaag heb ik bergen verzet met bink. We moesten iets ophalen en dat iets was wat later, dus ik kon of wachten of doorgaan. Ik heb gekozen voor het laatste. Ik vondt het best eng. maar Bink deed het super. hij is nog nooit zover van huis geweest zo alleen. Wel samen, maar nog nooit alleen, dat durfde ik ook nooit. maar hij was zo uber braaf vandaag, dat ik het wel durfde en het pakte ook meer dan super uit. Ik ben zo blij en zo trots met Bink. Hij is zo mijn kanjer. Ik voel me beetje penny vandaag :D :D
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Elvina

Bericht door Elvina » zo 07 mar 2010, 17:38

Wat een leuk dekje Sterre, knap dat je dat zo maakt! En super dat Bailey zo braaf is met rijden!

Fijn dat het weer iets beter gaat met Beer. En kijk maar uit, voor je het weet is je man ook helemaal fjordenfan ;) :D

Wat goed dat proef oefenen goed gaat Marleen :D En Bente bij huis zou natuurlijk super zijn!

Lekker zo'n Penny gevoel! Brave Bink :D

Vandaag heeft stalgenootje weer op Beauty gereden. En het ging echt super goed Ze voelt ook echt steeds die verbetering! Instructrice zei het ook nog vandaag dat ze zoveel beter gaat lopen en dat ze dat voor een fjord heel goed kan (Ze is Z jury lid en vertelde dat ze wel eens een fjord in het M heeft zien lopen die veel minder goed liep dan mijn bollie :D) Toch leuk om te horen :D Dus voel me ook wel beetje Penny hoor ;)

Hier dan wat foto's van m'n slaapkamer (telefoonkwaliteit dus beetje bagger..)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet echt eens beginnen met bed schilderen (die wordt een mooie kleur bruin). Hebben m al wel verhuisd. Ben benieuwd off het mooi wordt :)

Ohh en vandaag heb ook eindelijk m'n servies na paar jaar uit kunnen pakken, wassen en in de kast zetten :D Heb een heel mooi paardenservies *D staat helaas geen fjordje op..
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 07 mar 2010, 17:43

Die Bink..zo braaf! Penny voelen we ons allemaal wel regelmatig geloof ik haha..lekker van genieten!

Tessa, wat een leuk behang! En een mooie vloer ook..mooie kleur! Fijn dat je bollie zo goed liep bij je stalgenoot.. Ik vind het altijd wel jammer als mensen dan: '....voor een fjord' er achter plakken...alsof die minder goed kunnen lopen!

Ik heb een pizza die helemaal is gekrompen in de oven net..ziet er heel l.ullig uit!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 07 mar 2010, 18:17

Ja klopt. Iedereen heeft bij een fjord meteen het beeld van een dik, lomp paard die geen dressuur kan.. Onzin natuurlijk! Maar des te leuker om te laten zien dat ze het wel kunnen he ;)

Haha hoe krijg je dat voor elkaar :P Wat voor pizza? Heb net ook pizza op :D
Keandra

Bericht door Keandra » zo 07 mar 2010, 18:29

hier eindelijk een update na de aanschaf van onze barefoot
dit nu pas, wegens te weinig tijd, Leslie was de laminaat verder aan het leggen deze week en weekend in ons huis en wou de foto's niet op de pc zetten :( , ze zijn nu pas op de pc geraakt, nadat we de boven opgeruimd hebben en dat de laminaat overal ligt. Nu kan hij morgen beginnen met verven, lees primer erop zetten in de dressing.

het zadel bevalt goed, juist vrijdag zijn we erachter gekomen dat de singel, die we meegekregen hebben, veels te lang was. Typisch |o
krijg je een 85cm mee, is hij veels te lang. (weer ons gekende probleem, hebben we bij ons engels zadel dus ook) Dus wel mee gereden, schuifde wel, zou elk zadel doen. Was ook de eerste keer dat ze met haar billy allen bit gereden werd met bijpassende barefoot amber teugels 8-)
Ze reed gewoonweg super, was juist alsof ze hier altijd mee reed. Bitje geeft ze geen commentaar op, ze schud niet met haar hoofd, doet niet lastig, pakt het niet vast ... Ze liep er zelfs ontspannen bij en dat met een redelijk scherp western bit in haar mond :? (wel op de juiste manier mee gereden dus bijna nooit directe druk in de mond) Wij super tevreden.
ook kan ze met het barefoot zadel veel kortere bochten nemen zonder aan snelheid in te boeten. DUs ze blijft in draf op een cirkel van 8m bijvoorbeeld, anders doe je dat maar met veel moeite en gezucht.
Plaats reactie