B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel III; wie oh wie???

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 06:22

Echt grappig om te lezen hoe verschillend paarden van karakter kunnnen zijn..Beer in combinatie met het woord 'heet' bestaat geloof ik niet eens! Nou, misschien straks, bij onze eerste buitenrit weer, maar dan vermoed ik dat hij na een half uur wel weer normaal gaat doen.

Ik dacht dat mok altijd van natte wei enzo kwam..maar met dat gedeelte van zijn benen staat Bjørn toch niet in de drek? Hoe kan een paard dat nog meer krijgen dan? (erg dat ik dat niet weet he...)

Sterre, het lijkt me zoooo leuk dat je vriend ook al hoeven durft te krabben! Kan hij niet aangespannen gaan rijden met een fjord? ;) Zo doen Viv en Andy hier van FW het ook.. Viv doet rijden en Andy (ook een meter of 2) die doet lekker aangespannen rijden met Cadiz..gaat superleuk met hun! Ideetje? ;)
Elvina

Bericht door Elvina » do 04 mar 2010, 15:46

Wat een nare ervaring met rijden Sterre! Wat voor zadel heb je nu dan?

Balen van de mok Anouska! Hopelijk slaat de behandeling snel aan! Bij Beauty was het beste middel er gewoon niet aankomen (heb ook vanalles geprobeerd!) maar ze had het ook niet zo erg.

Zag het filmpje van de buitenrit op hyves Kristel :D Heel gaaf! *jaloers*

Heb bollie net even zonder deken in de paddock gehad. Kon ze lekker rollen. En vies dat ze nu is! :P Heb ik vanavond voor m'n les nog wat te doen ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 15:50

Haha, vieze Beauty!

Ja filmpje op Hyves staat ook nu op FW! ;) Was zoooooo lekker vanmorgen! Hoop snel weer te gaan.. Morgen heeft meneer Beer even vrij..ga denk ik mijn tuig even schoonmaken en zaterdag heb ik weer les..zin in!
Bailey

Bericht door Bailey » do 04 mar 2010, 17:02

Vandaag heb ik Bailey gelongeerd, het is hem voor het eerst gelukt te galopperen in het longeergedeelte! Ik was even bang dat hij over het draadje zou gaan, zo hard ging 'ie, maar hij pakte zichzelf goed terug en heeft zowaar een paar rondjes links EN rechtsom gegaloppeerd.
Ik had z'n manen ingevlochten zodat ze niet in de weg hingen, dat vindt meneer zooo raar! Ieuw, een blote nek ineens, hij moet er dan echt aan wennen.

Kristel, aangespannen is inderdaad een idee voor de toekomst! Weet niet of hij dat ziet zitten (zal het eens vragen, hihi), want dan moeten we geloof ik maar gaan sparen voor een karretje. Dan kun je ook samen weg en hoef je toch maar 1 paard te hebben, da's ook leuk eraan.

Ik heb nu een heel oud VZH-zadeltje voor Bailey, wat wel heel erg lekker zit voor zowel hem als mij!
Lekker zo'n vieze Beauty. Bailey rolt alleen stiekem als ik het niet zie geloof ik, ik zie dan alleen het resultaat (aarde tot in z'n oren)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 17:19

Bailey is ook echt een braaf paard he? Lijkt wel wat op Beer geloof ik qua karakter..vindt alles wel best!

Ik hoorde net dat het morgen en zaterdag weer gaat sneeuwen!!! Ik was na die buitenrit vandaag helemaal in de voorjaarsstemming..beetje jammer!

Ik heb net lekker brownies gebakken...ga alles vanavond in mijn eentje opeten! Ben manloos vanavond..repeteren met zijn band.. en ik ben zielig (moest naar de dokter vanmiddag) dus ik ga een kilo brownies eten! LEKKER!
Elvina

Bericht door Elvina » do 04 mar 2010, 17:23

Ik was ook in voorjaarstemming. Bah wil geen sneeuw meer :(

Ohh ik wil ook brownies! :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 17:25

Haha VANG! Gooi ik een bordje met brownies naar je toe! Ik maak ze altijd zelf..zo'n kant en klaar pak van dr. Oetker..zit al een bakkie bij..alleen maar 100 ml water en 50 gr boter en dan 40 minuten oven..zoooo lekker! Pas kost maar 2 euro nog wat... TIP VAN DE DAG!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 17:27

Oh ben trouwens echt benieuwd hoe Sofie haar zadel is! of ie past en lekker zit!
Anouska

Bericht door Anouska » do 04 mar 2010, 17:52

Fijn dat Bailey zo goed zijn best doet Sterre!

Whahaha poets ze Tessa!

Ik ga zo filmpje bekijken Kristel! Hmmm, denk dat ik volgende week ook maar zo'n pak brownies meeneem uit de winkel.

Ben ook benieuwd naar het zadel van Sofie! We horen het snel genoeg.

Vandaag weer gereden, ging weer voor geen meter! Hij ging er wéér vandoor, maar helaas geen stuur en rem (als het goed is vanaf 15 maart weer les). Heb wel even zitten janken, maar moest gewoon doorrijden van mezelf. Heb daarna nog links om en rechtsom gegaloppeerd, dus wel goed afgesloten. Omdat ze morgen regen voorspeld hebben, gaan we longeren. Lekker onder de paraplu en Bjørn maar werken, gnagnagna.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 18:34

Hoe kan dat toch, Anouska, dat hij zo blijft vechten? Is hij scheef misschien? Als je nou alleen eens gaat stappen en een beetje draven..zou dat helpen?
Keandra

Bericht door Keandra » do 04 mar 2010, 19:45

hehe, zo curieus Kristel? eneuh, zo opt zicht ist een keimooi zadel hoor, met 2 kleurtjes }>

lol

morgen gaan we ermee naar stal, en doen we fotosessie naast paard en erop, en nemen nog enkele recente foto's van Jalenka, ga dan morgen of dit weekend eens zien om een voor/na foto topic te starten over Jalenka
denk dat jullie dan zullen verschieten 8)

bij het zadel hebben we ook een bijpassend hoofdstel en teugels gekocht, om het maar even af te maken laat het ons zo zeggen

we zijn juist terug van Ikea Gent, pff :P
we gingen een slaapbank en boekenkast halen. Men schoonmoeder slaapt nu op onze oude (lees 5 jaar oud) slaapbank, en deze week heb ik er mij nog eens op gelegd en kon toen elke lat tellen := , dus dit kon zo niet langer :n
wij op internet gekeken en naar Ikea vertrokken (gingen we toch doen), remorkske aangepikt, en gaan met die banaan

wij slaapbank besteld, betaald en toen we hem dan gingen ophalen := stond er een transpaletje klaar met allemaal dozen op, onze slaapbank :roll:
wij met transpaletje over de parking en beginnen inladen. dees lag kreupel van het lachen
het is dus een donkerblauwe Manstad slaapbank geworden, voor de liefhebbers van de Ikea, want ja daar komt bijna alles wat we hebben vandaan.
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 19:52

Oh ik HOU ook van Ikea! Heerlijk! Wij hebben ook veel van die winkel.. Ben benieuwd naar de foto's!

Ik ben halverwege de brownie-bak..nu een beetje misselijk haha..
Keandra

Bericht door Keandra » do 04 mar 2010, 19:59

lol

ik haat brownies := zeker nu
ik heb dus weer moeite om eten binnen te krijgen, vraag me niet hoe ik men eten ophoud want ik weet het zelf niet :=
Bailey

Bericht door Bailey » do 04 mar 2010, 20:09

Oh, ben echt benieuwd naar foto's van het zadel zeg! Ikea is leuk, ik kom altijd terug met minimaal twee keer zoveel als ik van plan was :=

He Anouska, wat rot dat het vandaag nog steeds niet ging zoals je graag wilde met Bjorn! Wat is dat toch? Is er iets veranderd in zijn situatie? Doet hij ook zo tijdens grondwerk, spelletjes of longeren? Hoelang is hij al onder het zadel? Zit het zadel misschien niet goed meer?

Nou Kristel, ik hoop dat die kilo brownies je de avond doorhelpt! Hopelijk was het niets ernstigs bij de dokter?
Wat een lekker buitenfilmpje zeg, daar was het ook echt het weer wel voor.

Bailey is inderdaad een hele braverik, hij werkt heel erg graag voor me. Hij probeert wel veel uit, maar die spelletjes win ik (tot nu toe, hihi) steeds met gemak door mee te spelen en de boel om te draaien waardoor voor hem de lol er dan weer af is.

Vandaag gelongeerd met touw eraan (normaal longeren dus, ipv het losse longeren wat we meestal doen). Dat had meneer blijkbaar wel eens eerder gedaan en daar een truukje bijgeleerd. Hij wilde buitenom omdraaien, waardoor het touw dan om zijn lijf heenzit, en dan heel hard wegtrekken en omkeren. Hij bleef er maar over nadenken dus ik heb het hem gewoon een keertje laten doen. Hij verwachtte duidelijk dat ik terug ging trekken, wat ik helaas voor hem niet deed. Ik heb hem gewoon in z'n achteruit gezet, dezelfde kant op als hij hoorde te lopen alleen dan liep hij nu dus achterstevoren. En tjah, dat is natuurlijk niet zo comfortabel, dus na een kwart rondje wilde hij maar wat graag weer normaal lopen. Hij heeft het hierna niet meer geprobeerd, de boodschap was duidelijk ;)
Daarna heeft hij keurig ontspannen gelopen en zelfs, voor het eerst, een paar rondjes gegaloppeerd aan de longe!
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 mar 2010, 20:21

Ha wat goed dat je hem aan de longe achteruit kunt krijgen!

Bij de dokter was niks ernstigs..ik word dit jaar 30 en dan moet je een onderzoek ondergaan voor baarmoederhalskanker.. Ik ben nog maar een keer of 3 in mijn leven bij de dokter geweest dus dit was wel even 'eng' haha..maar 't onderzoek zelf stelde niet zoveel voor..behalve wat genante momenten..nu wel kramp en bloedingen maar dat schijnt er bij te horen..Lekker verhaal he!?
Brittlover

Bericht door Brittlover » do 04 mar 2010, 22:00

:( _-:( }-) het sneewt hier en was ook behoorlijk koud en best helder... vorst dus grmbl dat word dus weer een witte wereld.

Ikea kan ik me ook altijd een paar uur vermaken, we eten er ook altijd even.

en mok bah balen, britt heeft het gelukkig bijna nooit. de laatste keer kwam het van het stro (waarschijnlijk)

vandaag heerlijk gereden, heb vanmorgen nog gelachen iemand ging de paarden opjagen, britt was als gewoonlijk niet onder de indruk en liep recht op die persoon met zweep af opzoek naar snoepjes. mensen hebben namelijk altijd snoepjes
Brittje is een topper
zadelproef en menproef een A
knhs Z+1
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 05 mar 2010, 06:42

hier was ik ook eens weer. balen dat je mok hebt. ik loop ook geregeld de voetjes te chekken op mok, vooral ook omdat ze bij mij nu best in de blub lopen, en veel natte voeten hebben, maar gelukkig zijn bij beide paarden de benen nogn heel mooi. Hoefsmid is deze week eindelijk geweest en die heeft ook geen rare dingen gezegd over de voeten, dat zag er prima uit.

Die sneeuw Ineke valt nog best mee. waneer kom je naar noord toe? Ik heb al eens lopen speuren naar iets geels, nog niks gezien.

Balen anouska dat bjorn zo moeilijk kan zijn. Ik vindt het knap van je dat je zo doorzet. Dit gaat ook al best wel lang al zo

hoe krijgen jullie de paarden mooi aan de longe te lopen? Ik heb het met bink wel eens geprobeert, maar hij snapt er niks van en ik weet niet hoe ik hem gewoon rondjes kan laten lopen. Hij loopt steeds weer naar mij toe. Lekker gezellie bij het vrouwtje. Ik houd ook de zweep wel tussen ons, maar ik wil hem er ook niet mee slaan. tik met zweep is voor stoute paarden, niet voor paarden die er niks van snappen. Is het niet zo heel belangrijk, veel mogelijkheid heb ik niet, alleen op gras, maar kan soms wel eens handig zijn.

je filmpje kristel is leuk. De ontspanning omt er gewoon vanaf. Het is ook zo'n heerlijk gezicht, die mane kam voor je te dansen. Wordt je vanzelf blij van.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 05 mar 2010, 08:48

Ik heb geen idee waarom hij zo doet Kristel. Probeer het simpel te houden door juist veel te stappen en een beetje te draven. Hij is in de draf al bijna niet te houden, rij dan een volte omdat hij niet reageerd op mijn zit of een ophouding op de stem reageerd hij nog redelijk. Overgang naar stap is ook geen optie, want dat gaat heel moeizaam.
Net voordat het ging sneeuwen in december is de fysio geweest en hij staat weer helemaal recht (zijn linkerachterknie en zijn bekken stonden niet goed. Hij heeft bijna 2 jaar met het knie probleem gelopen, andere fysio's en DA zeiden dat hij gewoon goed liep en ik mijn paard kreupel keek) en hij heeft meteen naar het zadel gekeken, ook goed. Bjørn is voor de sneeuw ook al een keer aan het stuiteren gegaan, maar niet zo erg als nu. Kreeg van de fysio wel te horen dat hij wat fitter zou worden. Morgen komt hij weer voor een ander paard, wil hem dan iig vragen of hij Bjørn na wil kijken. Als het weer hier zo mooi blijft, misschien toch maar rijden. Vraag ik hulp aan een stalgenootje of staleigenaar (beide Orun). Ik wil doorzetten, ik moet hier doorheen! Zoals jullie zien, geef ik niet snel op.

Ikea is leuk! Ben benieuwd naar de foto's Sofie.

Kun je hulp vragen bij het longeren Truus? Dan laat je er eerst even iemand naast lopen tot hij het een beetje snapt. Een klein tikje met de zweep is geen probleem hoor. Longeerzweep is niet alleen om je paard in de vooruit te houden, ook om hem bij je weg te houden. Weet niet in hoeverre Bink respect heeft voor de zweep? Als hij respect heeft hoef je hem met de zweep niet te raken om hem bij je weg te houden.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 05 mar 2010, 08:56

Longeren heeft ook veel met je eigen lichaamstaal te maken.. Heb je gelegenheid om een stukje wei af te zetten? Met een paar van die prikpalen met een lintje? Dat maakt het ook al veel makkelijker..kun je het eerst los doen..is makkelijker voor jullie allebei...dan snapt hij het concept wat beter en dan daarna met een longe er aan.. tis ook lastig..Beer snapte er in het begin ook echt geen drol van en ik belemmerde hem met mijn lichaamstaal ook nog eens.. paar grondwerk lessen genomen en toen was het duidelijk. Ik longeer alleen nooit..haha zit er liever op!

Anous, super dat je doorzet hoor! Zeker niet opgeven! Misschien is hij ook gewoon ontzettend aan het puberen..tis nog een broekie natuurlijk!

Hier ligt weer sneeuw...neeeee, wil ik niet!
Anouska

Bericht door Anouska » vr 05 mar 2010, 17:03

Het is hier vandaag rot weer geweest, vanaf een uur of 2 heeft het alleen maar geregend. Heb hem vandaag gepoetst en zijn mok behandeld. Ben zo moe vandaag! Morgen moet hij wel aan het werk, heb ik wat meer tijd dan vandaag.

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie