die konden wij eventueel overnemen om te gaan gebruiken als fokmerrie en waar ik nog wat op kon rijden
maar de 3e keer dat ik erop zat steigerde ze en vielen we achterover
ik heb in 2007 al een keer mijn rugwervel gebroken en dit liep gelukkig goed af, dus ik ben er niet meer opgestapt!
wel gelongeerd, gewandeld, gepoetst, etc
maar het is nogal een zenuwelijer en zodra er iets 'engs' gebeurd, komt ze omhoog, niet extreem hoog, maar het is toch geen fijne reactie
ik hoopte dat dit zou verminderen, maar dat doet het niet... het is verder een lieve merrie en op stal is ze lief en met poetsen en met wandelen ook, maar gewoon een beetje een pietlut
dus ik wilde toch de fysio er even bij, nou kunnen ze niet uitgebreid behandelen als een merrie drachtig is, maar ze kon me wel duidelijk vertellen dat bijna alle merries die ze kende, die al jaren voor de fok werden gebruikt en niet werden bereden, dat daar weinig meer mee te beginnen viel.... zelfs niet bij topruiters die er maanden mee bezig waren...
ook had ze hier en daar wat blokkades in haar rug, uiteraars superslappe buikspieren, etc
kortom mede door haar hebben we besloten mora terug te geven aan haar eigenaar, ik heb hem dit ook al laten weten
toen keek ze maar gelijk even bij dj
ze vond hem prachtig

en zo lief en aanhalig

helemaal geen 'fjord'
maaaaaar nog veel te klein en kort om wat mee te gaan doen (wat ik zelf natuurlijk ook wel zie en vermoedde)
zijn rug is nog te kort om er een 16 inch zadel op te leggen anders ligt het op zijn lendenen en was hij over een jaar kroket

ze had nog wel goede hoop dat hij nog bijgroeide, omdat hij er nog zo puppy uit ziet, nog helemaal niet af
dus ik ga ook niet verder met het longeren
beleren voor de kar vond ze ook nog geen optie
hooguit wandelen buiten, recht toe recht aan
en op het harde stappen was goed voor botontwikkeling, dus ook voor eventuele groei
dit maakt weer even duidelijk dat ik zoooo blij ben dat hij nog niet verkocht was en dat ik dat dus ook niet ga doen, want dan zie ik het al gebeuren dat hij over 3 maanden wel een zadel op had gekregen en dan was hij dus mooi met een jaar naar de kl*te.....
hij mag dus nog lekker een jaartje puppy zijn

wat me dan weer sterkt in de beslissing om uniek niet te dekken komend jaar zodat ik daar nog even lekker mee door kan rijden

over een maandje komen er polyvlokken in mijn bak en dan kan ik na het veulen mooi met haar weer aan de slag!
kortom een boel nieuwe facts en veranderingen